Zamknij
ZOBACZ:

Czy 504 zatrzyma się przy Herbsta? Walka trwa

06:28, 12.07.2023
Skomentuj SK SK

Czy autobus 504 będzie zatrzymywał się na przystanku przy Herbsta? Mieszkańcy widzą taką potrzebę. O wprowadzenie dodatkowego przystanku dla linii przyspieszonej walczy kolejny ursynowski radny. 

Mieszkańcy Starego Imielina mają gorszy niż inni dostęp do autobusów jeżdżących do centrum stolicy. Przy Pileckiego między Ciszewskiego a Puławską znajdują dwa przystanki, ale jeden z nich jest pomijany przez linie przyspieszone. Przykładem jest linia 504, która jadąc w stronę centrum zatrzymuje się na przystanku przy Centrum Onkologii, a następnie dopiero przy Poleczki.

Mieszkańcy zachodniej części osiedla Jary, np. z okolic Cybisa, Dunikowskiego oraz rozbudowujących się osiedli starego Imielina liczą na poprawę skomunikowania z Mordorem oraz centrum miasta. Od dawna pojawiają się postulaty, by autobus 504 zatrzymywał się na dodatkowym przystanku "na żądanie" - Herbsta 01 i 02 przy skrzyżowaniu Pileckiego z Herbsta.

- Należy podkreślić, że dla właściwej komunikacji okolicznych mieszkańców istotna jest możliwość korzystania z autobusu linii 504. W kierunku centrum – z przystanku Herbsta 01 – zapewnia on łatwy i szybki dojazd w kierunku Służewca oraz centrum Warszawy - twierdzi radny Paweł Lenarczyk z Polski 2050 i Otwartego Ursynowa.

To już kolejny radny, który apeluje o dodatkowy przystanek na trasie linii 504. Wcześniej w tej sprawie do Zarządu Transportu Miejskiego zwracał się radny Mateusz Rojewski z PiS, ale sukcesu nie odniósł.

ZTM: Dostajemy sprzeczne informacje

Nic nie wskazuje na to, by także Lenarczykowi udało się coś wskórać. Dla zarządcy komunikacji miejskiej priorytetem jest to, żeby autobusy przyspieszone były rzeczywiście szybkie.

- Otrzymujemy od pasażerów sprzeczne informacje dotyczące układu przystanków na liniach przyspieszonych. Z jednej strony do ZTM spływają wnioski o uruchomienie nowych przystanków, z drugiej o skrócenie czasu linii przyspieszonych do minimum. Nie da się spełnić oczekiwań wszystkich pasażerów, dlatego staramy się, aby pogodzić interesy obu grup pasażerów - mówi Renata Wiśniewska, dyrektor administracyjno-organizacyjny w Zarządzie Transportu Miejskiego.

Dla mieszkańców okolicznych osiedli oznacza to, że ZTM nie uruchomi przystanku na żądanie "Herbsta" dla linii 504. Zatrzymują się na nim tylko autobusy linii 148 i 239, z czego ten ostatni tylko w jednym kierunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

PapillonPapillon

5 4

Za komuny potrafiono podzielić jakiś kawałek Warszawy na obszary: jeden, na którym zatrzymywała się jedna linia przyspieszona, a nie zatrzymywała druga - i vice versa. W ten sposób większość obszaru była obsługiwana jakąś linią przyspieszoną. W wolnej Polsce, w Warszawie w pewnym momencie świadomie od tego odstąpiono, argumentując, że to zbyt skomplikowane i po prostu dzielono przystanki na ważniejsze i mniej ważne, a jak już na tych ważniejszych stawały linie przyspieszone, to wszystkie. Przykłady: Trakt Królewski, Trasa Łazienkowska. Ten argument o prostocie jest ważki - rzeczywiście dla pasażerów, których znajomość Warszawy i zdolności percepcyjne bywają bardzo różne, układ powinien być prosty. Z drugiej jednak strony prowadzi to właśnie do dodawania kolejnych przystanków - bo dlaczego konkretny przystanek ma być gorszy od innych - i zatracania przyspieszonego charakteru linii. Obecna polityka przystankowa wiąże się też zapewne z koncentracją linii - polityką niewielkiej liczby linii, na których często kursują autobusy, i to też może być cichy powód polityki przystankowej, oprócz tego oficjalnego o prostocie.

10:18, 12.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

18 5

W ten sposób linie przyśpieszone są przyśpieszonymi tylko z numerka. Dodanie tego przystanku jest tak samo *%#)!& jak np. Nowoursynowska na 503

11:38, 12.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Po co przyspieszony Po co przyspieszony

1 4

Większa ilość przystanków, to większa możliwość mobilności komunikacja publiczną i rezygnacji z poruszania się autem.

13:09, 13.07.2023

hgfghgfg

0 0

I tu się mylisz - na tym przystanku autobus dużo nie traci na czasie , za to potem stoi na Żwirki i Wigury w korku i nigdy nie jest o czasie na miejscu docelowym...
Nie raz i nie dwa autobus wlókł się Puławską, bo miał zapas czasu do przyjazdu na następny przystanek w okolicy Gotarda ...

12:53, 14.07.2023

JołJoł

4 2

Warto przypomnieć że w latach 90-tych. 504 zatrzymywał się przy Herbsta na żądanie. Natomiast ówczesne inne linie 505, 508 i (U) później 514 omijały ten przystanek.

15:46, 12.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JołJoł

1 0

Zapomniałem jeszcze o 436, który też się nie zatrzymywał.
Po likwidacji starej 504 z Al. Niepodległości, 436 z Żwirki i Wigury przemianowano na 504 :)

15:48, 12.07.2023

as-iaas-ia

7 7

Upór ZTM je niezrozumiały. 504 może się na Pileckiego / Herbsta zatrzymywać "na żądanie", a dla okolicznych mieszkańców będzie to duże ułatwienie. 504 zatrzymuje się np. przy Postępu, tam może, a przy Herbsta nie może? Może nasz Burmistrz Kempa w tej sprawie pomoże.

21:15, 12.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

5 2

Dodanie przystanki byłoby niezrozumiałe albo linia jest przyśpieszona albo dodaje się przystanki i zmienia się na numer dla linii zwykłej

23:20, 12.07.2023

Pasztet80Pasztet80

9 5

W pupach się przewraca, najlepiej to niech jeszcze wjedzie do mieszkania dla jaśnie państwa tym autobusem.

11:58, 13.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Po co przyspieszony Po co przyspieszony

5 9

Autobus powinien się zatrzymywać na każdym przystanku. To ułatwi przechodzenie mieszkańców Na komunikację publiczna zamiast korzystania z aut.

13:06, 13.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LandlordLandlord

3 0

Linią 504 często jest ciężko przejechać już rano gdzie po 3 piereszych przystankach autobus jest wypełniony prawie po brzegi, a co dopiero będzie jak zostanie dołożony kolejny przystanek? Nie po to ludzie płacą za bilety i przejazdówki żeby jeździć jak śledzie w puszce. Zakładam że Panom radnym popierający tak *%#)!& pomysły nie zdarza się zbyt często podróżować komunikacją

14:51, 13.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

albertalbert

2 1

Po dodaniu tego przystanku - to juz chyba nie bedzie żadnego pomijanego przystanku na Ursynowie czyli bedzie to linia zwykla. Zresztą na Mordorze i Ochocie tez domagaja się dodatkowych przystankow i należy to zrobić.

Zobaczcie na linię 503 - jeszcze kilka lat temu od Ursynowa aż do Dolnej nie miala przystankow, a potem też trochę rzadziej. Teraz dodano jej tyle przystankow, że chyba pozostały jeszcze 1 lub 2 aby to byla linia zwykła.

15:50, 13.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%