Mieszkańcy Starego Imielina mają gorszy niż inni dostęp do autobusów jeżdżących do centrum stolicy. Przy Pileckiego między Ciszewskiego a Puławską znajdują dwa przystanki, ale jeden z nich jest pomijany przez linie przyspieszone. Przykładem jest linia 504, która jadąc w stronę centrum zatrzymuje się na przystanku przy Centrum Onkologii, a następnie dopiero przy Poleczki.
Mieszkańcy zachodniej części osiedla Jary, np. z okolic Cybisa, Dunikowskiego oraz rozbudowujących się osiedli starego Imielina liczą na poprawę skomunikowania z Mordorem oraz centrum miasta. Od dawna pojawiają się postulaty, by autobus 504 zatrzymywał się na dodatkowym przystanku "na żądanie" - Herbsta 01 i 02 przy skrzyżowaniu Pileckiego z Herbsta.
- Należy podkreślić, że dla właściwej komunikacji okolicznych mieszkańców istotna jest możliwość korzystania z autobusu linii 504. W kierunku centrum – z przystanku Herbsta 01 – zapewnia on łatwy i szybki dojazd w kierunku Służewca oraz centrum Warszawy - twierdzi radny Paweł Lenarczyk z Polski 2050 i Otwartego Ursynowa.
To już kolejny radny, który apeluje o dodatkowy przystanek na trasie linii 504. Wcześniej w tej sprawie do Zarządu Transportu Miejskiego zwracał się radny Mateusz Rojewski z PiS, ale sukcesu nie odniósł.
Nic nie wskazuje na to, by także Lenarczykowi udało się coś wskórać. Dla zarządcy komunikacji miejskiej priorytetem jest to, żeby autobusy przyspieszone były rzeczywiście szybkie.
- Otrzymujemy od pasażerów sprzeczne informacje dotyczące układu przystanków na liniach przyspieszonych. Z jednej strony do ZTM spływają wnioski o uruchomienie nowych przystanków, z drugiej o skrócenie czasu linii przyspieszonych do minimum. Nie da się spełnić oczekiwań wszystkich pasażerów, dlatego staramy się, aby pogodzić interesy obu grup pasażerów - mówi Renata Wiśniewska, dyrektor administracyjno-organizacyjny w Zarządzie Transportu Miejskiego.
Dla mieszkańców okolicznych osiedli oznacza to, że ZTM nie uruchomi przystanku na żądanie "Herbsta" dla linii 504. Zatrzymują się na nim tylko autobusy linii 148 i 239, z czego ten ostatni tylko w jednym kierunku.
Papillon10:18, 12.07.2023
Za komuny potrafiono podzielić jakiś kawałek Warszawy na obszary: jeden, na którym zatrzymywała się jedna linia przyspieszona, a nie zatrzymywała druga - i vice versa. W ten sposób większość obszaru była obsługiwana jakąś linią przyspieszoną. W wolnej Polsce, w Warszawie w pewnym momencie świadomie od tego odstąpiono, argumentując, że to zbyt skomplikowane i po prostu dzielono przystanki na ważniejsze i mniej ważne, a jak już na tych ważniejszych stawały linie przyspieszone, to wszystkie. Przykłady: Trakt Królewski, Trasa Łazienkowska. Ten argument o prostocie jest ważki - rzeczywiście dla pasażerów, których znajomość Warszawy i zdolności percepcyjne bywają bardzo różne, układ powinien być prosty. Z drugiej jednak strony prowadzi to właśnie do dodawania kolejnych przystanków - bo dlaczego konkretny przystanek ma być gorszy od innych - i zatracania przyspieszonego charakteru linii. Obecna polityka przystankowa wiąże się też zapewne z koncentracją linii - polityką niewielkiej liczby linii, na których często kursują autobusy, i to też może być cichy powód polityki przystankowej, oprócz tego oficjalnego o prostocie.
.11:38, 12.07.2023
W ten sposób linie przyśpieszone są przyśpieszonymi tylko z numerka. Dodanie tego przystanku jest tak samo *%#)!& jak np. Nowoursynowska na 503
Joł15:46, 12.07.2023
Warto przypomnieć że w latach 90-tych. 504 zatrzymywał się przy Herbsta na żądanie. Natomiast ówczesne inne linie 505, 508 i (U) później 514 omijały ten przystanek.
Joł15:48, 12.07.2023
Zapomniałem jeszcze o 436, który też się nie zatrzymywał.
Po likwidacji starej 504 z Al. Niepodległości, 436 z Żwirki i Wigury przemianowano na 504 :)
as-ia21:15, 12.07.2023
Upór ZTM je niezrozumiały. 504 może się na Pileckiego / Herbsta zatrzymywać "na żądanie", a dla okolicznych mieszkańców będzie to duże ułatwienie. 504 zatrzymuje się np. przy Postępu, tam może, a przy Herbsta nie może? Może nasz Burmistrz Kempa w tej sprawie pomoże.
.23:20, 12.07.2023
Dodanie przystanki byłoby niezrozumiałe albo linia jest przyśpieszona albo dodaje się przystanki i zmienia się na numer dla linii zwykłej
Pasztet8011:58, 13.07.2023
W pupach się przewraca, najlepiej to niech jeszcze wjedzie do mieszkania dla jaśnie państwa tym autobusem.
Po co przyspieszony 13:06, 13.07.2023
Autobus powinien się zatrzymywać na każdym przystanku. To ułatwi przechodzenie mieszkańców Na komunikację publiczna zamiast korzystania z aut.
Landlord14:51, 13.07.2023
Linią 504 często jest ciężko przejechać już rano gdzie po 3 piereszych przystankach autobus jest wypełniony prawie po brzegi, a co dopiero będzie jak zostanie dołożony kolejny przystanek? Nie po to ludzie płacą za bilety i przejazdówki żeby jeździć jak śledzie w puszce. Zakładam że Panom radnym popierający tak *%#)!& pomysły nie zdarza się zbyt często podróżować komunikacją
albert15:50, 13.07.2023
Po dodaniu tego przystanku - to juz chyba nie bedzie żadnego pomijanego przystanku na Ursynowie czyli bedzie to linia zwykla. Zresztą na Mordorze i Ochocie tez domagaja się dodatkowych przystankow i należy to zrobić.
Zobaczcie na linię 503 - jeszcze kilka lat temu od Ursynowa aż do Dolnej nie miala przystankow, a potem też trochę rzadziej. Teraz dodano jej tyle przystankow, że chyba pozostały jeszcze 1 lub 2 aby to byla linia zwykła.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
1 4
Większa ilość przystanków, to większa możliwość mobilności komunikacja publiczną i rezygnacji z poruszania się autem.
0 0
I tu się mylisz - na tym przystanku autobus dużo nie traci na czasie , za to potem stoi na Żwirki i Wigury w korku i nigdy nie jest o czasie na miejscu docelowym...
Nie raz i nie dwa autobus wlókł się Puławską, bo miał zapas czasu do przyjazdu na następny przystanek w okolicy Gotarda ...