Na możliwość dojeżdżania do centrum na bilecie ZTM mieszkańcy okolic ul. Baletowej, Karczunkowskiej czy Kłobuckiej czekali od lat.
- Wreszcie, mając kartę miejską, będzie można wsiąść do pociągu. Można powiedzieć, że będziemy mieli takie swoje naziemne metro - mówi pani Aldona, mieszkanka zachodniego krańca Ursynowa.
Nazywanie dwóch nowych linii metrem to jednak przesada. S4 i S40 w dni powszednie będą kursowały na przemian co pół godziny. Np. ze stacji Jeziorki (rejon ul. Karczunkowskiej) wyruszą w okolicach połówki godziny i pełnej godziny. To tylko dwa kursy na godzinę, za to - trzeba przyznać - rytmiczne i łatwe do zapamiętania przez pasażerów.
Na stacji Warszawa Jeziorki pierwszy kurs w kierunku centrum już o godz. 4:36, kolejny 4:59 i tak na przemian, ostatnie kursy zaplanowano na 21:58 i 22:28. Tego rytmu nie udało się zachować w dni wolne. Linia S40 ma bardziej nieregularny rozkład, inaczej niż S4, która trzyma standard tygodnia roboczego.
Niestety, jak na razie pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej nie zawiozą nas do ścisłego centrum - czyli do stacji Śródmieście, choć wielu pasażerów będzie na pewno zadowolonych. Linia S4 przez słynny peron 9 na Dworcu Zachodnim, z którego, jak na razie, ciężko dojść do Alej Jerozolimskich, przez przystanki: Wola, Warszawa Gdańska (tam można przesiąść się do metra) i dalej przez ZOO, Pragę i Płudy.
Z kolei linia S40 zawiezie nas tylko do stacji Warszawa Główna, za to przez Warszawę Zachodnią i przystępniejszy peron niż 9.
Ratusz podkreśla, że na obu liniach są inne dogodne przystanki przesiadkowe, więc każdy pasażer znajdzie dla siebie optymalną trasę.
- W przypadku linii S4 przy stacjach Służewiec, Żwirki i Wigury i Aleje Jerozolimskie można przesiąść się do autobusów, a przy Służewcu i Rakowcu także do tramwajów. Dużym węzłem przesiadkowym stolicy jest Dworzec Zachodni, gdzie można skorzystać nie tylko innych połączeń kolejowych, ale także z autobusów – odjeżdżających stąd w różne rejony miasta - informuje.
W przypadku S40 z dworca Warszawa Główna łatwo dotrzeć na plac Zawiszy, gdzie krzyżują się trasy wielu linii autobusowych i tramwajowych. Natomiast pociągi S4 na północnym odcinku trasy będą skomunikowane nie tylko z autobusami i tramwajami (stacje Warszawa Wola, Koło, ZOO, Toruńska), ale również z metrem – linią M2 przy stacji Warszawa Młynów i M1 przy Dworcu Gdańskim.
Na obu liniach obowiązywały będą wszystkie bilety ZTM, a to największa korzyść dla mieszkańców Zielonego Ursynowa.
Nick10:54, 02.03.2023
Żegnajcie ciche STADLERy Kolei Mazowieckich, witajcie głośne, wyjące PESY i NEWAGI.
natolin11:24, 02.03.2023
Mam nadzieję, że teraz zmniejszy się znacząco ilość samochodów przyjezdnych okupujących miejsca parkingowe na Kabatach i Natolinie.
Jojo Zamienie15:12, 02.03.2023
ciekawe jak ludziska dostaną się do tych pociągów na pkp Jeziorki po koszmarnej Karczunkowskiej, której stan woła o pomstę. Tosz to jest tragedia.
zmiany15:48, 02.03.2023
chyba Pan mówi o ul. Gogolińskiej. Leżąca na przeciwko ul. Kurantów jest w pełni wyremontowana i oświetlona przez dewelopera.
piłeczka20:11, 08.03.2023
Ta znowu jak nakręcona o tej Karczunkowskiej. Jak widzę nick jojo zamienie to już wiem, że będzie to jojczenie o tym ponownie. Jak zdarta płyta. Kobieto - weź się za jakieś realne życie.
SKM ?!10:56, 03.03.2023
Częstotliwość kursowania godna pożałowania. Dziękuję postoję. Jeden na godzinę.
Juras10:43, 08.03.2023
Przecież są jeszcze KM
Docent marcowy14:15, 03.03.2023
Najbardziej mnie bawi ta opinia Ratusza o dogodnej przesiadce - zwłaszcza między pociągami, z których jeden jeździ co pół godziny. Zwłaszcza w drodze powrotnej to wygoda. Oni żyją w świecie swoich zaklęć, język zaklęć już całkiem potężny stworzyli. Dogodna przesiadka, zieleń, ze szczególnym uwzględnieniem estetycznego rozchodnika (to w torowiskach tramwajowych), priorytet dla komunikacji miejskiej, przesiadanie się na hulajnogę, uspokajanie ruchu, wyprowadzanie samochodów z centrum, etc.
Dobosz14:27, 03.03.2023
A te S40 nie dubluje już pociągów które jeżdżą na tej trasie ?? A S4 co godzine. Kończę robotę o 15 ... no i czekaj człowieku prawie godzinę (Wawa Młynów) na pociąg jak w 40-45 minut dojadę autem.
70916:13, 03.03.2023
To tylko czekać aż zostanie ograniczona liczba autobusów 709 ponieważ mamy SKM.
Balbina19:41, 07.03.2023
..co by było gdyby na Jeziorkach powstało osiedle 500+ na 8,5 kg narodu? Jeszcze więcej pociągów? Samochodów?
JarekMarek20:14, 08.03.2023
Ale osiedle nie powstanie, bo jak każdy program PiS skończyło się na obietnicach. Ale kto wziął trochę kasy przy okazji to wziął - różne konsultacje, projekty, opinie. Kasa się zgadza, to najważniejsze. Ciemny lud wszytko kupi. I nawet nie dostrzega, że kolejne lata mijają i obiecanych tańszych mieszkań w rządowym programie(!) coś nie ma, a po ulicach wcale nie tłoczą się te polskie elektryki - gdzie oni schowali ten milion sztuk? Może do parkingów podziemnych pod tymi blokami co to ich nie ma. Kraj ten robię się coraz bardziej krajem widmo. Od 2015 roku.
mmmm16:13, 08.03.2023
To wy a artykule nazywanie to naziemnym metrem, a nie mieszkańcy! Po drugie, Trzaskowski na plakatach związanych z wyborami obiecał tramwaj Pławską do Piaseczna. I oszukał.
Adam20:17, 08.03.2023
To jeszcze porównajmy, co naobiecywał byleJAKI jak startował. Możesz odszukać - tak dla równowagi. Ile to linii metra tam miało być? A przy okazji który związany z PiS kandydat mówił nawet o linii napowietrznej nad Lasem Kabackim do Piaseczna?
Jojo Zamienie16:24, 10.03.2023
"do piłeczki" - zapraszam do dokonania wyjazdu z ulicy Nawłockiej w Karczunkowską w godzinach 7-9 i 16-19. Mam nadzieję iż piłeczka jest tak sprytnie zbudowana iż odbija się o zapadające się studzienki kanalizacyjne na w/w ulicy jak i wszelakie ubytki w powierzchni służącej do komunikacji samochodowej - asfalcie. Mam też nadzieję, że zwalnia "piłka" gdy idą piesi, tak aby nie ochlapać wodą z kałuż przechodniów udających się po tej "arterii" . Buziaki.
Jojo zamienie15:52, 11.03.2023
zatem jojczenie o Karczunkowską będzie gdyż taka jest potrzeba. Skoro przemyka tą ulicą, o dość nikłej reputacji, tyle samochodów dziennie, to należy walczyć o jej modernizację. Być może jak się przemieszcza człowiek samochodem służbowym, jest to mu obojętne, lecz gdyby miała taka osoba naprawiać pojazd z własnej kieszeni to by zrozumiała problem.
2 16
I tak tu będę parkował zawistni i chamscy ursynowianie. Zresztą Ursynów to wieś.
11 1
Marko, miastowy człowieku, jeśli będziesz złośliwie parkował na Kabatach, to my ("Ursynowianie ze wsi") będziemy konsekwentnie wzywać Straż Miejską, żeby kasowała ciebie za parkowanie w niedozwolonym miejscu. Z czasem nauczysz się korzystać z SKM albo z P&R Stokłosy. Albo będziesz finansował mandatami naszą (wiejską) Straż Miejską.
7 0
do marko jak ci tak obrzydło to miejsce i mieszkańcy to po jaką ch...orobę tu przyjeżdżasz? A właściwie to przyjeżdżaj jak najczęściej, niech cię żółć zaleje ze złości.