Zarząd Dróg Miejskich właśnie otworzył oferty w przetargu na projekt przebudowy sygnalizacji świetlnej na dwóch kluczowych skrzyżowaniach w Dolinie Służewieckiej w rejonie Ursynowa - przy alei Rodowicza „Anody" oraz przy Nowoursynowskiej. To tam mają pojawić się: nowe przejście dla pieszych, przejazdy rowerowe i sygnalizacja świetlna.
Największą zmianą będzie wyznaczenie zupełnie nowego przejścia dla pieszych przez Dolinę Służewiecką w poprzek ulicy, tuż przed skrzyżowaniem z "Anody". To ostatnie miejsce bez zebry przy skrzyżowaniu. Do tej pory piesi, chcąc przejść na drugą stronę, musieli nadrabiać drogi do przejścia podziemnego na wysokości Koncertowej albo ryzykować życie, przechodząc przez jezdnię poza przejściem.
Na skrzyżowaniu ul. Dolina Służewiecka – Rodowicza „Anody" należy uwzględnić przebudowę geometrii skrzyżowania, uwzględniającą wykonanie drugiego pasa do skrętu w prawo z ul. Dolina Służewiecka w ul. Rodowicza „Anody" oraz wprowadzenie optymalnych rozwiązań dla obsługi pieszych i kierujących pojazdami
- czytamy w dokumentacji przetargowej, którą drogowcy przygotowali dla przyszłego wykonawcy remontu.
Dla pieszych zmiany oznaczają pojawienie się sygnalizacji także na wydzielonych skrętach, o ile skrzyżowanie nie zostanie przebudowane tak, że one znikną, a zostaną zastąpione zwykłym skrętem. O uzupełnienie sygnalizacji w tym miejscu walczyli przez lata ursynowscy radni "Otwartego Ursynowa".

Równocześnie z przejściem dla pieszych przez Dolinę pojawi się też przejazd rowerowy. Dla kierowców nowa infrastruktura oznacza skrócenie odcinka Doliny bez sygnalizacji, czyli mniej okazji do rozpędzenia się. Niektórzy kierowcy już protestują.
Rozumiem że postanowiliście zakorkować ostatnie skrzyżowanie na Dolince które nie stoi. Dlaczego wy tak bardzo nienawidzicie kierowców?
- pisze internauta.
Obawy o korki nie są bezpodstawne. Nowa sygnalizacja świetlna oznacza dodatkową fazę dla pieszych i rowerzystów, co może wydłużyć czas oczekiwania dla samochodów. Z drugiej strony obecny stan, kiedy na tym odcinku nie ma żadnej zebry, sprawia, że skrzyżowanie działa sprawnie tylko dlatego, że piesi i rowerzyści są zmuszeni do długich objazdów lub nielegalnego przecinania jezdni.
Nowe przejście i przejazd to część szerszego projektu modernizacji sygnalizacji świetlnych w Warszawie. ZDM równocześnie pracuje nad kilkoma innymi lokalizacjami, w tym na Woli, Bemowie i w centrum.
Podstawowym celem zmian jest bezpieczeństwo. W przypadku tworzenia zupełnie nowych przejść ważną zaletą jest również wygoda pieszych
- podkreślają drogowcy.

Drugie skrzyżowanie objęte projektem - Dolina Służewiecka z Nowoursynowską - również zostanie "upgradowane". Tam zaplanowano wyznaczenie pasów do skrętu w lewo na obu wlotach Doliny wraz z bezkolizyjną obsługą tych relacji. Dodatkowo pojawi się brakujący czwarty przejazd rowerowy na skrzyżowaniu przez Dolinę. Pierwszy - przy Lidlu - drogowcy zrobili już w ostatnich latach.
Na razie ZDM analizuje oferty projektantów, którzy zgłosili się do przetargu. Kiedy dokumentacja będzie gotowa, rozpocznie się procedura uzyskania pozwoleń i opinii, a potem przetarg na wykonawcę robót. Realnie nowe przejście może pojawić się najwcześniej za rok, a być może dopiero w 2027 roku.
kurkawodna15:06, 19.11.2025
Jak zwykle pomysł jakiegoś bęcwała, aby zablokować główną ulice dla 20 osób dziennie które będą tam przechodzić. Przecież prawie nikt tam nie chodzi, poza psiarzami którzy idą wysrywać psy nad smródkę. Obok jest przejście podziemne, bezpieczne, szybkie, nie kolidujące.
bardzo dobrze16:54, 19.11.2025
Bardzo dobrze. Nikt tam nie przechodzi, bo nie ma przejścia. Będzie przejście, będą ludzie. Sam sobie łaź przejściem podziemnym.
Pozostałe komentarze
karot10:32, 19.11.2025
co z przejściami dla pieszych na DDR
bike18:24, 19.11.2025
Bez wyznaczonych przejść, pieszy może przejść przez DDR w dowolnym miejscu, oczywiście zachowując przy tym szczególną ostrożność.
bike18:26, 19.11.2025
To zachęci ursynowian do spacerów nad Potok Służewiecki. Ułatwi też komunikację rowerową.
Cycu18:30, 19.11.2025
Absurdówciąg dalszy i rowerzyści góra 😂
Q18:33, 19.11.2025
Zatkajmy miasto do reszty, kasa idealnie ograna pod kolejnym już pretekstem bezpieczeństwa, dla pieszych itd. itp.
Ursynowianin19:11, 19.11.2025
Wybraliśmy takie antysamochodowe władze, to po co to zdziwienie i złość. Trzeba było nad urną wyborczą trochę dłużej się zastanowić. Szczerze, nie żal mi tych wszyskich co stoją w korku, bo sami dokonując takiego wyboru co do władz miasta, tego chcieli.
Boom12:06, 22.11.2025
Tak? A niby kogo mieliśmy wybrać? Może masz słabą pamięć, ale żadne ugrupowanie nie pobierało przykładowo poszerzenia ul. Płaskowickiej.
Tubylec22:24, 19.11.2025
Debi le wybrali de bili i teraz narzekają?
X00:31, 21.11.2025
Kładka, po co tamować ruch!
goostav23415:02, 21.11.2025
Przecież o to właśnie chodzi, żeby tamować ruch.
kurkawodna08:00, 22.11.2025
Dokładnie, o nic innego.
Pan nick16:55, 22.11.2025
Jakieś bzdurne to przejście. Ok, ludzie "nadkładają drogi" idąc do podziemnego... Ale nadkładają drogi jak chcą przepraszac przedostać się gdzie? XD co za pomylony pomysł. Chyba za dużo pieniedzy mają
ats18:25, 22.11.2025
Może w ogóle zrobić tam deptak - kto to słyszał, żeby były jakieś szersze drogi do przemieszczania się między dzielnicami? Przecież nowoczesne ursynowiaki i tak nie jeżdżą dalej jak do okolicznych żabek, a tam to można przejść z buta czy dojechać rowerkiem w każdą pogodę.
No i dolinkę do jednego pasa, a na zielonym terenie zrobić DDR szeroką na 5m i chodnik na 20.
Poseł PiS na Ursynowie. Zaskakujące słowa o Polexicie!
PiS to zdrajcy i przebierańcy. Tańczą jak im Bruksela, Waszyngton i Kijów zagrają. Skompromitowana siła polityczna, która wybiła się na tragedii smoleńskiej i sztucznych podziałach społeczeństwa. Zniewolili naród w trakcie pandemii (pamiętacie zamknięte cmentarze?).
Rozsądny
18:41, 2025-12-09
Koniec "niedasizmu" na skrzyżowaniu przy Pileckiego?
Polecam film, który pokazuje ile czasu zajmuje legalny przejazd z Zięby na Puławską: tinyrul.com/43fdxyw3 Nocą, przejazd zajmuje ok 10 min i jest 6 sygnalizacji świetlnych.
PiotrZdunek
17:13, 2025-12-09
Koniec "niedasizmu" na skrzyżowaniu przy Pileckiego?
Nasz burmistrz jest największym fachurą od szpitali na Mazowszu, więc i sytuację z tym skrzyżowaniem na pewno uzdrowi. Marnuje się chłopak tu na prowincji. Z jego MBA i szpitalnym doświadczeniem śmiało mógłby celować w stanowisko dyrektora Mayo Clinic w Rochester albo co najmniej The Johns Hopkins Hospital w Baltimore, a nie jakieś, nikomu nie potrzebne, analizy skrzyżowań robić.
Warszawiak82
15:46, 2025-12-09
Jeżewskiego na Kabatach zamknięta. „A co z karetką?"
Fal-Bruk. I wszystko jasne. Jak remont w dzielnicy i związany z nim kłopot, to jakoś przewija się jedna nazwa. Wystarczy sprawdzić historię na tym portalu. Wnioski?
qwerty
15:45, 2025-12-09