Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Dodaj komentarz

Dolina Służewiecka: Będzie nowe przejście oraz światła

Sławek Kińczyk Sławek Kińczyk 09:27, 19.11.2025 Aktualizacja: 09:38, 19.11.2025
15 NZ NZ

Przy skrzyżowaniu Rodowicza "Anody" powstanie nowe przejście dla pieszych przez Dolinę Służewiecką. Miejscy drogowcy dodadzą też brakujący przejazd rowerowy przy Nowoursynowskiej. 

Zarząd Dróg Miejskich właśnie otworzył oferty w przetargu na projekt przebudowy sygnalizacji świetlnej na dwóch kluczowych skrzyżowaniach w Dolinie Służewieckiej w rejonie Ursynowa - przy alei Rodowicza „Anody" oraz przy Nowoursynowskiej. To tam mają pojawić się: nowe przejście dla pieszych, przejazdy rowerowe i sygnalizacja świetlna.

Największą zmianą będzie wyznaczenie zupełnie nowego przejścia dla pieszych przez Dolinę Służewiecką w poprzek ulicy, tuż przed skrzyżowaniem z "Anody". To ostatnie miejsce bez zebry przy skrzyżowaniu. Do tej pory piesi, chcąc przejść na drugą stronę, musieli nadrabiać drogi do przejścia podziemnego na wysokości Koncertowej albo ryzykować życie, przechodząc przez jezdnię poza przejściem.

Na skrzyżowaniu ul. Dolina Służewiecka – Rodowicza „Anody" należy uwzględnić przebudowę geometrii skrzyżowania, uwzględniającą wykonanie drugiego pasa do skrętu w prawo z ul. Dolina Służewiecka w ul. Rodowicza „Anody" oraz wprowadzenie optymalnych rozwiązań dla obsługi pieszych i kierujących pojazdami

- czytamy w dokumentacji przetargowej, którą drogowcy przygotowali dla przyszłego wykonawcy remontu.

Dla pieszych zmiany oznaczają pojawienie się sygnalizacji także na wydzielonych skrętach, o ile skrzyżowanie nie zostanie przebudowane tak, że one znikną, a zostaną zastąpione zwykłym skrętem. O uzupełnienie sygnalizacji w tym miejscu walczyli przez lata ursynowscy radni "Otwartego Ursynowa".

Równocześnie z przejściem dla pieszych przez Dolinę pojawi się też przejazd rowerowy. Dla kierowców nowa infrastruktura oznacza skrócenie odcinka Doliny bez sygnalizacji, czyli mniej okazji do rozpędzenia się. Niektórzy kierowcy już protestują.

Rozumiem że postanowiliście zakorkować ostatnie skrzyżowanie na Dolince które nie stoi. Dlaczego wy tak bardzo nienawidzicie kierowców?

- pisze internauta.

Obawy o korki nie są bezpodstawne. Nowa sygnalizacja świetlna oznacza dodatkową fazę dla pieszych i rowerzystów, co może wydłużyć czas oczekiwania dla samochodów. Z drugiej strony obecny stan, kiedy na tym odcinku nie ma żadnej zebry, sprawia, że skrzyżowanie działa sprawnie tylko dlatego, że piesi i rowerzyści są zmuszeni do długich objazdów lub nielegalnego przecinania jezdni.

Zmiany również przy Nowoursynowskiej. Bez kontrowersji

Nowe przejście i przejazd to część szerszego projektu modernizacji sygnalizacji świetlnych w Warszawie. ZDM równocześnie pracuje nad kilkoma innymi lokalizacjami, w tym na Woli, Bemowie i w centrum.

Podstawowym celem zmian jest bezpieczeństwo. W przypadku tworzenia zupełnie nowych przejść ważną zaletą jest również wygoda pieszych

- podkreślają drogowcy.

Drugie skrzyżowanie objęte projektem - Dolina Służewiecka z Nowoursynowską - również zostanie "upgradowane". Tam zaplanowano wyznaczenie pasów do skrętu w lewo na obu wlotach Doliny wraz z bezkolizyjną obsługą tych relacji. Dodatkowo pojawi się brakujący czwarty przejazd rowerowy na skrzyżowaniu przez Dolinę. Pierwszy - przy Lidlu - drogowcy zrobili już w ostatnich latach.

Na razie ZDM analizuje oferty projektantów, którzy zgłosili się do przetargu. Kiedy dokumentacja będzie gotowa, rozpocznie się procedura uzyskania pozwoleń i opinii, a potem przetarg na wykonawcę robót. Realnie nowe przejście może pojawić się najwcześniej za rok, a być może dopiero w 2027 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (15)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

bardzo dobrzebardzo dobrze

8 14

Bardzo dobrze. Nikt tam nie przechodzi, bo nie ma przejścia. Będzie przejście, będą ludzie. Sam sobie łaź przejściem podziemnym.

16:54, 19.11.2025

Pozostałe komentarze

karotkarot

7 5

co z przejściami dla pieszych na DDR

10:32, 19.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

bikebike

5 5

Bez wyznaczonych przejść, pieszy może przejść przez DDR w dowolnym miejscu, oczywiście zachowując przy tym szczególną ostrożność.

18:24, 19.11.2025

bikebike

6 19

To zachęci ursynowian do spacerów nad Potok Służewiecki. Ułatwi też komunikację rowerową.

18:26, 19.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

CycuCycu

15 7

Absurdówciąg dalszy i rowerzyści góra 😂

18:30, 19.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

QQ

14 10

Zatkajmy miasto do reszty, kasa idealnie ograna pod kolejnym już pretekstem bezpieczeństwa, dla pieszych itd. itp.

18:33, 19.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowianinUrsynowianin

11 8

Wybraliśmy takie antysamochodowe władze, to po co to zdziwienie i złość. Trzeba było nad urną wyborczą trochę dłużej się zastanowić. Szczerze, nie żal mi tych wszyskich co stoją w korku, bo sami dokonując takiego wyboru co do władz miasta, tego chcieli.

19:11, 19.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

2 3

Tak? A niby kogo mieliśmy wybrać? Może masz słabą pamięć, ale żadne ugrupowanie nie pobierało przykładowo poszerzenia ul. Płaskowickiej.

12:06, 22.11.2025

TubylecTubylec

8 6

Debi le wybrali de bili i teraz narzekają?

22:24, 19.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

5 3

Kładka, po co tamować ruch!

00:31, 21.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

goostav234goostav234

4 0

Przecież o to właśnie chodzi, żeby tamować ruch.

15:02, 21.11.2025

kurkawodnakurkawodna

3 0

Dokładnie, o nic innego.

08:00, 22.11.2025

Pan nickPan nick

4 2

Jakieś bzdurne to przejście. Ok, ludzie "nadkładają drogi" idąc do podziemnego... Ale nadkładają drogi jak chcą przepraszac przedostać się gdzie? XD co za pomylony pomysł. Chyba za dużo pieniedzy mają

16:55, 22.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

atsats

2 2

Może w ogóle zrobić tam deptak - kto to słyszał, żeby były jakieś szersze drogi do przemieszczania się między dzielnicami? Przecież nowoczesne ursynowiaki i tak nie jeżdżą dalej jak do okolicznych żabek, a tam to można przejść z buta czy dojechać rowerkiem w każdą pogodę.
No i dolinkę do jednego pasa, a na zielonym terenie zrobić DDR szeroką na 5m i chodnik na 20.

18:25, 22.11.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%