Tam, gdzie światła poprawiłyby bezpieczeństwo - trzeba o nie walczyć. Tam, gdzie nie mają istotnego wpływu na ruch drogowy - jak na przykład przy skrzyżowaniu Romera i Puławskiej - drogowcy chcą je szybko wybudować. Do tak absurdalnej sytuacji doszło na Ursynowie.
Po jedenastu interpelacjach i wielu latach zabiegań, miejscy urzędnicy zgodzili się wreszcie na dodatkowe słupy z sygnalizacją świetlną przy wyjeździe z alei Rodowicza "Anody" w Dolinę Służewiecką. Dwa z czterech tamtejszych przejść dla pieszych nie posiadają sygnalizatorów.
O dodatkowe sygnalizatory od ponad dwóch lat walczyli dwaj ursynowscy radni Piotr Skubiszewski i Paweł Lenarczyk z Otwartego Ursynowa. Przez dwa lata złożyli aż 10 zapytań w tej sprawie. Argumentowali, że na tym przejściu zagrożone jest bezpieczeństwo dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 303 przy ul. Koncertowej z osiedla Fort Służew.
Sam ZDM w 2017 roku, a więc jeszcze przed powstaniem dużego osiedla przy Nowoursynowskiej, w przeprowadzonej analizie bezpieczeństwa ocenił dwie zebry na prawoskrętach jako niebezpieczne.
Wzdłuż al. Anody wydzielony jest pas do skrętu w prawo. Pojazdy dojeżdżają do przejścia ze stosunkowo dużą prędkością.
Ruch pojazdów skręcających w prawo jest znaczący.
Przejście jest niebezpieczne ze względu na dużą prędkość pojazdów.
- czytamy w analizie sprzed 5 lat.
Tym bardziej dziwiło lekceważące podejście urzędników do kwestii bezpieczeństwa w tym punkcie Ursynowa.

Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym informowało, że na przejściach znajduje się sygnalizacja pulsująca, która przypomina kierowcom o konieczności zachowania ostrożności. Zapewniało również, że zwróci się do Zarządu Dróg Miejskich o ujęcie budowy sygnalizacji w planach inwestycyjnych. Negatywnie opiniowano natomiast ustawienie znaków "Agatka", które stawia się przy przejściach dla pieszych szczególnie uczęszczanych przez dzieci czy znaków "Uwaga dzieci".
- Najbliższa szkoła znajduje się przy ul. Koncertowej, bezpośrednie wyjście jest właśnie na tę ulicę. W opinii ZDM nie ma uzasadnienia, aby w tak dużej odległości od szkoły montować tabliczki T-27 - informował Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Do sprawy ostatnio dołączył radny Tomasz Krasowski z Koalicji Obywatelskiej. Na początku stycznia zwrócił się do burmistrza Kempy z kolejną prośbą o sygnalizacje.
Prośba o pilną interwencję w tej sprawie i odpowiednie oznakowanie i rozbudowę sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu, a na początek, chociaż ustawienie znaku drogowego „Agatka'' T-27 ostrzegającym kierowców, że jest to skrzyżowanie, gdzie powinni zachować szczególną ostrożność
- pisze radny Krasowski.
I stał się przedwyborczy cud! Miejskie Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym ugięło się i w końcu podjęło konkretne kroki. Obiecało wybudowanie sygnalizacji, o którą zabiegali radni.
- W związku z licznymi interpelacjami inwestycja dotycząca budowy sygnalizacji świetlnej jest już uzgadniana. Obecnie projekt stałej organizacji ruchu jest procedowany przez Wydział Sterowania Ruchem w Biurze Zarządzania Ruchem Drogowym - stwierdza Tamas Dombi, dyrektor BZRD.
Zgodnie z prośbą radnego Krasowskiego i radnych Otwartego Ursynowa na skrzyżowaniu staną również tzw. "Agatki", choć zdaniem ZDM nie były one uzasadnione.
Uzgadnianie projektu sygnalizacji nie oznacza, że w tym roku zostanie ona wybudowana. Wszystko zależy od środków, jakie w marcu an sesji budżetowej, radni przekażą Zarządowi Dróg Miejskich na tegoroczne inwestycje. Jak na razie w planie na 2024 roku stawiania sygnalizacji przy Dolinie nie ma. Od dalszych starań radnych z Ursynowa - tym razem już miejskich - zależy czy się pojawi.
[FOTORELACJA]5488[/FOTORELACJA]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Bałagan z remontem na Jeżewskiego
Nieszczęścia chodzą parami - firma marna a ludzie okoliczni w przewadze wynajmują mieszkania, ale miejsc parkingowych już nie.
Gall Anonim
14:46, 2025-11-19
Podwyżka podatku od nieruchomości w Warszawie
Jak zwykle, radosne wiadomości,,,
Paulo
14:44, 2025-11-19
13-piętrowy wieżowiec zamiast biurowca Natpollu?
Rozumiem chęć zysku, ale taki gigant to przesada
Katarzyna
14:27, 2025-11-19
Bałagan z remontem na Jeżewskiego
Nie można ot tak usuwać aut, chyba że zarząd postawi taki znak drogowy. Jak postawi: to niech straż miejska czy inna policje egzekwują prawa. Lata pobłażania dla patokierowców sprawiły, że znaki nie są respektowane.
cwk
14:25, 2025-11-19