PAP - grafika
Już 4 grudnia w Warszawie odbędzie się szósta edycja konferencji „Media Przyszłości”, organizowana przez Polską Agencję Prasową. Tegoroczną keynote speakerką będzie jedna z najbardziej wpływowych ekspertek świata technologii - prof. Pinar Ozcan z Uniwersytetu Oksfordzkiego, wyróżniona m.in. przez Thinkers50 oraz prestiżowy ranking Poets&Quants „40 Best Business School Professors Under 40”.
Nie czekaj, zarejestruj się już dziś! Masz czas do 1 grudnia.
Prof. Ozcan - doradzająca Bankowi Anglii i Światowemu Forum Ekonomicznemu - w rozmowie z PAP podkreśla, że media nie powinny walczyć z AI, lecz świadomie z niej korzystać.
„Tradycyjne media nie mogą iść na konfrontację ze sztuczną inteligencją, bo tę batalię z pewnością przegrają, ale powinny raczej wykorzystać jej potencjał do swojego rozwoju” — przekonuje prof. Ozcan w rozmowie z PAP.
Zdaniem ekspertki, zaakceptowane przez redakcje AI oznacza również konieczność wypracowania porozumienia i zasad rynkowej symbiozy z jej dostawcami.
„Tak się składa, że są to wielkie firmy technologiczne, czyli podmioty rywalizujące z mediami o uwagę milionów odbiorców. Obie strony mają jednak sobie coś do zaoferowania. Na przykład branży big tech ewidentnie brakuje legitymizacji. Owszem, wszyscy korzystamy z Instagrama, Facebooka czy TikToka, ale niekoniecznie uważamy, że najlepiej dbają one o nasze najlepsze interesy lub dostarczają nam wiarygodne informacje” - ocenia gość specjalny konferencji „Media Przyszłości”.
Wyzwanie jest tym poważniejsze, że zjawisko „dezinformacji” nie ogranicza się dziś do celowych, zaplanowanych działań konkretnych państw, ale napędza się samoistnie — przede wszystkim poprzez zmianę nawyków użytkowników internetu.
Ekspertka zwraca też uwagę na konieczność redefinicji roli mediów wobec nowych zachowań odbiorców:
„Pokolenie Z często pomija treść i od razu przechodzi do komentarzy. To ostatni dzwonek, by media przemyślały sposób docierania do młodych odbiorców”.
W programie m.in.:
- Keynote Speech prof. Pinar Ozcan
- Panel 1: Media przyszłości - zarządzanie mediami i modele biznesowe w erze technologicznego przełomu - m.in. Ringier Axel Springer, Wyborcza i SGH
- Panel 2: Newsroom przyszłości - technologie, kompetencje i odpowiedzialność w erze AI - m.in. RASP, Dziennik Gazeta Prawna, Polsat/Interia, Bankier.pl
- Panel 3: Polityka informacyjna w czasach infodemii - jak instytucje i media budują zaufanie społeczne - m.in. PKP SA, Business Insider Polska, PZU SA, Departament Komunikacji, MAP
Warsztaty Google - SynthID, NotebookLM, Gemini, Pinpoint, najnowsze narzędzia AI dla redakcji.
Pełna agenda i formularz rejestracyjny dostępne na stronie: mediaprzyszlosci.pap.pl
- Jedyna w Polsce konferencja łącząca liderów mediów, technologii i instytucji.
- Wystąpienie światowej klasy ekspertki z Oxfordu - prof. Pinar Ozcan.
- Konkretne narzędzia i przykłady wykorzystania AI w newsroomach.
- Dostęp do praktycznych warsztatów.
4 grudnia 2025 r.
The Tides, ul. Wioślarska 8, Warszawa
Start rejestracji: 09:00
Rejestracja do 1 grudnia!
Kontakt pod adresem e-mail: [email protected]
Źródło informacji: PAP
Park nad POW. Nowa część oficjalnie otwarta!
mnie brakuje pięknych, schludnych paczkomatów: przykładowo takich, jak na skwerku przy Pileckiego vis a vis Onkologii
@
15:49, 2025-11-28
W nocy i rano ślisko! IMGW ostrzega przed oblodzeniem
Proszę te ostrzeżenia wysyłać do konkretnych podmiotów tak by nie zaspali z ogarnianiem chociaż chodników.
Q
14:27, 2025-11-28
Park nad POW. Nowa część oficjalnie otwarta!
A gdzie są te 4 toalety z projektu? Jedynie pojawił się kod QR o toaletach.
Boom
14:03, 2025-11-28
Deweloper wykłada karty na stół. Co powstanie po Tesco?
Mieszkam przy ul. Wąwozowej 17/19 blok pod którym idzie ulica pierwszy blok przy metrze Kabaty, jest tam teraz Empik, prosimy Pana Burmistrza i Dewelopera o pobudowanie, jakiegoś super marketu, po Tesco nie ma sklepu większego a to jest Centrum Kabat metro Kabaty i ja jeżdżę autobusem 504 na Dereniową i robię zakupy w Biedronce, a inni jeżdżą na Stokłosy, metrem i w inne dalekie miejsca, jest tylko Lidl i to daleko od Metra Kabaty na Stryjeńskich, miało się mieszkać miło i przyjemnie przy metrze a tu sklepu większego nie ma, Echo sprzedawało kawalerki po 25 tys metr + obligatoryjnie garaż i ma nie być blisko sklepu, ja też jak kupowałam mieszkanie było drogo 20 lat temu bo przy samym metrze pierwszy blok i żeby nie było większego sklepu to po co kupować te mieszkania i walić wielką kasę w milionach, jak pół dnia trzeba jechać daleko do sklepu i robić zakupy, masakra bez większego sklepu, my mieszkańcy Kabat przy metrze nie mamy większego sklepu i prosimy o pobudowanie jakiegoś sklepu a nie tak, nie może tak być, Agnieszka z Wąw 19
Agnieszka
13:33, 2025-11-28