Zamknij

Na Ursynowie jak w korpo. „Onboarding” dla nowych mieszkańców?

18:44, 07.03.2023 Stefan Janicki Aktualizacja: 19:18, 07.03.2023
Skomentuj SK SK

W dużych firmach pracownik na dzień dobry przechodzi „onboarding” - proces wdrażania w organizację. Potrzebę podobnego rozwiązania widzi radna Olga Górna na Ursynowie. Nie dla nowych pracowników ratusza, ale dla... nowych mieszkańców dzielnicy.

Radna Olga Górna widzi potrzebę stworzenia ulotki dla nowych mieszkańców dzielnicy. Wzorowane miałoby to być na „onboardingu” spotykanym w dużych firmach.

Na dwóch stronach ulotki nowy mieszkaniec otrzymałby najważniejsze informacje o swoich pierwszych krokach w dzielnicy, np. listę wraz z telefonami i adresami www: placówek oświatowych, przychodni, domów kultury, ośrodków sportu, pomocy, parków, ewentualnie ciekawostki dzielnicy. Podzielone na sekcje tematyczne i skondensowane informacje

- zwróciła się Górna, radna Nowoczesnej, do lokalnego ratusza.

„Po nitce go kłębka”

Radna wyszła z taką propozycją - jak mówi - na podstawie głosów nowych mieszkańców Ursynowa.

Z informacji, które mam od osób zainteresowanych mieszkaniem tutaj lub tymi, które się tu sprowadziły i stawiają pierwsze kroki w dzielnicy, wynika, że mają problem, żeby znaleźć gdzieś taką podsumowującą, wysokopoziomową informację o tym, jak się w dzielnicy poruszać, gdzie zrobić pierwsze kroki. Mówią, że wszystko muszą po nitce do kłębka sobie sami googlować, sprawdzać, weryfikować, również drogą empiryczną, a to zajmuje dużo czasu

- mówi Olga Górna.

Autorka pomysłu wskazuje też, że najczęściej z tematem zgłaszają się do niej małżeństwa z małymi dziećmi, które się tutaj wprowadzają, a nie osoby starsze, które mogłyby mieć problem z odnalezieniem właściwych informacji w Internecie. A w gąszczu informacji w sieci łatwo się pogubić.

Karta powitalna z miłym słowem

Górna dodaje, że stworzenie takiej ulotki to nie jest duży nakład pracy dla urzędu, bo ten ma wszystkie informacje. Wystarczyłoby je zebrać w prostą ulotkę, która byłaby rodzajem "karty powitalnej" z miłym słowem. Oprócz wartości informacyjnej taka karta powitalna mogłaby również być materiałem promującym samą dzielnicę.

Dodaje też, że jeśli okaże się, że taka inwestycja będzie za droga na obecny budżet dzielnicy, to trzeba będzie zrezygnować z jej realizacji jako nie najpilniejszego pomysłu.

Zagłosuj w naszej ankiecie!

"Onboarding" dla nowych mieszkańców. Dobry pomysł?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Nie mam zdania 12%
Nie 60%
Tak 28%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

ElitumElitum

8 7

Onboarding się przyda, żeby wyjaśnić: jak się poruszać w 15 minutowym getcie, że rowerzysta ma zawsze pierwszeństwo, zawsze, a Trzaskowski o rany jaki on jest wysoki. 19:22, 07.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

MichałMichał

8 3

Skąd ta radna czerpie te bieda-pomysły? Wszystkie powitalne informacje są w każdym smartfonie. Strata kasy na takie pomysły i na takie radne. 00:03, 08.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgataAgata

5 1

Pomysł radnej nie jest nowy. Na Ursynowie była wydawana półroczna, bezpłatna broszurka Dorado zawierająca informacje na temat instytucji, firm i usług w tej dzielnicy. Można było ją znaleźć w supermarketach, na bazarkach, przed niektórymi sklepami. Zawierała mnóstwo pomocnych informacji. 06:38, 08.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PauloPaulo

4 0

Szkoda na to kasy. Wujek Google jest bardzo wydajny. 16:25, 08.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

takauwagatakauwaga

0 0

Bez nawiązania do treści artykułu i sondy: forumowicz, ktory myśli, ze wszyscy maja smartfony jest w poważnym błędzie. Zaledwie ok. 50% Polaków używa smartfonu, a tylko ok. 80% internetu. W Warszawie będzie inaczej, szczególnie na Ursynowie. 23:46, 12.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%