Radna Olga Górna widzi potrzebę stworzenia ulotki dla nowych mieszkańców dzielnicy. Wzorowane miałoby to być na „onboardingu” spotykanym w dużych firmach.
Na dwóch stronach ulotki nowy mieszkaniec otrzymałby najważniejsze informacje o swoich pierwszych krokach w dzielnicy, np. listę wraz z telefonami i adresami www: placówek oświatowych, przychodni, domów kultury, ośrodków sportu, pomocy, parków, ewentualnie ciekawostki dzielnicy. Podzielone na sekcje tematyczne i skondensowane informacje
- zwróciła się Górna, radna Nowoczesnej, do lokalnego ratusza.
Radna wyszła z taką propozycją - jak mówi - na podstawie głosów nowych mieszkańców Ursynowa.
Z informacji, które mam od osób zainteresowanych mieszkaniem tutaj lub tymi, które się tu sprowadziły i stawiają pierwsze kroki w dzielnicy, wynika, że mają problem, żeby znaleźć gdzieś taką podsumowującą, wysokopoziomową informację o tym, jak się w dzielnicy poruszać, gdzie zrobić pierwsze kroki. Mówią, że wszystko muszą po nitce do kłębka sobie sami googlować, sprawdzać, weryfikować, również drogą empiryczną, a to zajmuje dużo czasu
- mówi Olga Górna.
Autorka pomysłu wskazuje też, że najczęściej z tematem zgłaszają się do niej małżeństwa z małymi dziećmi, które się tutaj wprowadzają, a nie osoby starsze, które mogłyby mieć problem z odnalezieniem właściwych informacji w Internecie. A w gąszczu informacji w sieci łatwo się pogubić.
Górna dodaje, że stworzenie takiej ulotki to nie jest duży nakład pracy dla urzędu, bo ten ma wszystkie informacje. Wystarczyłoby je zebrać w prostą ulotkę, która byłaby rodzajem "karty powitalnej" z miłym słowem. Oprócz wartości informacyjnej taka karta powitalna mogłaby również być materiałem promującym samą dzielnicę.
Dodaje też, że jeśli okaże się, że taka inwestycja będzie za droga na obecny budżet dzielnicy, to trzeba będzie zrezygnować z jej realizacji jako nie najpilniejszego pomysłu.
Elitum19:22, 07.03.2023
Onboarding się przyda, żeby wyjaśnić: jak się poruszać w 15 minutowym getcie, że rowerzysta ma zawsze pierwszeństwo, zawsze, a Trzaskowski o rany jaki on jest wysoki.
Michał00:03, 08.03.2023
Skąd ta radna czerpie te bieda-pomysły? Wszystkie powitalne informacje są w każdym smartfonie. Strata kasy na takie pomysły i na takie radne.
Agata06:38, 08.03.2023
Pomysł radnej nie jest nowy. Na Ursynowie była wydawana półroczna, bezpłatna broszurka Dorado zawierająca informacje na temat instytucji, firm i usług w tej dzielnicy. Można było ją znaleźć w supermarketach, na bazarkach, przed niektórymi sklepami. Zawierała mnóstwo pomocnych informacji.
Paulo16:25, 08.03.2023
Szkoda na to kasy. Wujek Google jest bardzo wydajny.
takauwaga23:46, 12.03.2023
Bez nawiązania do treści artykułu i sondy: forumowicz, ktory myśli, ze wszyscy maja smartfony jest w poważnym błędzie. Zaledwie ok. 50% Polaków używa smartfonu, a tylko ok. 80% internetu. W Warszawie będzie inaczej, szczególnie na Ursynowie.
Zniszczone tablice z mapami znikną z Ursynowa!
GŁUPOTA!!!! Wiele razy z nich korzystam, mimo że mam 40 parę lat. Są wygodne, dobrze widoczne i potrzebne! A emeryt co, ma sobie kupić smartfon? NIe wszyscy są zaawansowani technologicznie! Ale nie, urzędu nie stać na kilka tysięcy złotych. KILKA TYSIĘCY! A Wieloryb jak zepsuty tak zepsuty.., Wstyd, Kępa, wstyd za ciebie, jak zawsze!!!
KubPer
11:20, 2025-07-26
Zniszczone tablice z mapami znikną z Ursynowa!
Nasz prezes dba tylko o swój pękaty brzuszek. Dlatego nasz misiek już świnkę Pepe przypomina. A jaka mu się buzia robi czerwona jak się zdenerwuje. Robi się puprupowo burczkowy. Szkoda, że wydatki zarządu coraz większe w czynsze rosną. Gdybym miała opisać naszego prezesa trzema słowami byłby to: *****, **** i łobuz.
Stokłosy XD
10:22, 2025-07-26
Alarm w parku nad POW. Dęby do wymiany!
Jak tak można zabronić robaczkom żyć na tych drzewach? Gdzie ekoaktywisci? Przecież przyroda sama sobie da radę.
Ra
09:42, 2025-07-26
Dwa miesiące ze szlabanami przy ratuszu. Kiedy opłaty?
Opłaty powinny pojawić się jak najszybciej. Niezmotoryzowani mają dość płacenia w podatkach za wygody samochodziarzy.
bfuwfbuw
09:38, 2025-07-26