Ruszyły prace nad zmianą organizacji ruchu na Cynamonowej, o których pisaliśmy wielokrotnie. Drogowcy zwężą ulicę, namalują pasy rowerowe, pojawią się też dodatkowe zabezpieczenia dla pieszych. Kierowcy kręcą nosem.
Na razie prace dotyczą odcinka od Ciszewskiego do Gandhi. Trwa przebudowa azyli dla pieszych, wkrótce rozpocznie się zwężanie pasów ruchu do stałej szerokości 3 metrów. Przy przejściach dla pieszych pojawią się azyle, które poprawią bezpieczeństwo spacerowiczów a po obu stronach ulicy pojawią się oznakowane na czerwono pasy rowerowe o szerokości 1,5 metra każdy. Miejsca postojowe będą równogłe do jezdni a nie prostopadłe jak w tej chwili. Dodatkowo będzie ich mniej - na odcinku od Ciszewskiego do Gandhi ubędzie 17 miejsc.
Mieszkańcy na razie uważnie obserwują rozpocząte prace. - Cieszę się, że kierowcy będą tu wolniej jeździli. W okolicy przejścia dla pieszych przy Leclercu był nie jeden wypadek - mówi Krystyna. Przebudowa ulicy to również spełnienie postulatów mieszkańców o poprawie bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy PKO BP. Przez pozostawiane przed przejściem auta, kierowcy nie widzieli pieszych wchodzących na jezdnię. Po zmianach będą tu dodatkowe azyle a miejsca parkingowe odsunięte od przejścia.
Dużo emocji wzbudza idea pasów rowerowych. Kierowcy po prostu się ich boją. - Dodatkowy uczestnik ruchu na ulicy i jeszcze przechodnie przy przejściach, to moim zdaniem spowoduje, że kierujący zgłupieją - mówi Adrian. Inny kierowca dodaje: - Ciekaw jestem jak będzie tu ruch wyglądał jak rozpocznie się budowa obwodnicy! Ktoś nie pomyślał...
Do projektu organizacji ruchu na Cynamonowej wprowadzono jednak wiele zmian postulowanych przez mieszkańców i środowiska rowerzystów - m.in. stałą szerokość pasa ruchu dla aut czy ustawienie dodatkowych azyli przy wyjazdach z osiedli, co poprawi bezpieczeństwo rowerzystów jadących pasem rowerowym oraz pieszych przechodzących przez zebrę a kierowcom poprawi widoczność przy skręcie.
To pierwszy z 4 odcinków ursynowskich ulic, na których w tym roku wprowadzona będzie rowerowa rewolucja. Na dniach do urzędu może wpłynąć zatwierdzona organizacja ruchu dla drugiego odcinka Cynamonowej oraz odcinka Dereniowej od Ciszewskiego do Gandhi.
[ZT]5199[/ZT]
[ZT]4793[/ZT]
[ZT]4146[/ZT]
bartekzuk14:06, 16.11.2015
"Dużo emocji wzbudza idea pasów rowerowych. Kierowcy po prostu się ich boją. - Dodatkowy uczestnik ruchu na ulicy i jeszcze przechodnie przy przejściach, to moim zdaniem spowoduje, że kierujący zgłupieją - mówi Adrian."
Jak ktoś głupieje na widok pieszego albo rowerzysty to nie powinien siadac za kierownicą samochodu......... Pieszy I rowerzysta to nie ufo albo goła baba żeby od razu głupieć....
Karolina15:06, 16.11.2015
to oczywiście też wina poprzedniego zarządu
ursyn22:31, 16.11.2015
i to ma być dowciapne?
Karolina09:19, 17.11.2015
taka jest polityka obecnego zarządu :)
Art16:23, 16.11.2015
Wzdłuż przeważającej, obecnie rozgrzebanej, części Cynamonowej nie było dotychczas żadnych miejsc postojowych. Kilka miejsc było jedynie naprzeciwko PKO.
Jaki jest sens pakować miejsca postojowe przy Leclerc, doprawdy nie wiem, chyba tylko po to, żeby tiry z towarem miały gdzie stać przed rozładunkiem.
Włączanie się do ruchu, tam gdzie są ścieżki rowerowe raczej łatwiejsze niż przy ich braku nie jest, podobnie jak skręt w lewo czy w prawo.
Co do pieszych, to nie rozumiem co ma dać dodatkowy azyl, przy większej szerokości kierowca teoretycznie miał zawsze jakieś pole manewru, ale zobaczymy co to da jak zbudują.
mikka16:36, 16.11.2015
Jestem kierowcą i cieszę się ze zmian. Praktycznie codziennie przejeżdżam tą ulicą i zawsze wolę bardzo zwolnić przed przejściami dla pieszych w tamtej okolicy, gdyż przez zaparkowane samochody (często nieprawidłowo) po prostu nie wiem, czy ktoś nie wejdzie mi na przejście. Zaznaczam, że w okolicy banku są szkoły, a co za tym idzie niebezpieczeństwo dla dzieci. Sama przechodząc przez to przejście, często uważam bardziej niż zwykle, bo kierowcy, albo w ogóle nie zwalniają, albo widząc pieszego chcącego przejść, po prostu przyśpieszają, aby tylko nie ustąpić.
Karolina11:07, 17.11.2015
zgadzam się z Tobą Sylwia
rob14:07, 18.11.2015
nie rozumiem osoby dające minusy- co wam się nie podoba w tej wypowiedzi, to że mikka uważa jak jedzie autem, czy to że uważa jak przechodzi ?
pomysł ze zmianami prawie mi się podoba, prawie, bo zamiast dwóch pasów dla rowerów mogli zrobić z jednej strony miejsca postojowe, a ścieżkę poprowadzić z drugiej.
Milla18:12, 18.11.2015
Hehehe Rob, nie analizuj, to są ciężkie przypadki :P
pepe22:15, 16.11.2015
Wreszcie! chcemy więcej pasów rowerowych
srepe15:14, 17.11.2015
Po co? Żeby bardziej zakorkować dzielnice? Przeciez na KENie i tak jeździcie po ulicy. Podobnie na pileckiego.
Zwłaszcza w najblizszych miesiacach te pasy przydadzą sie jak znalazł.
Mam też nadzieję, ze jak bedzie budowa obwodnicy, to ciężarowki będą mogły po tych pasach jeździć.
Wasil06:51, 23.11.2015
I tak jeździcie po chodnikach, po przejściach dla pieszych, wszędzie tylko nie ulicą.
KG17:43, 17.11.2015
Kierowcy kręcą nosem. Niech kręcą. Przebudowa jest dla mieszkańców.
Wasil15:13, 23.11.2015
Rozumiem,że kierowcy to obcy najeźdżcy z innej planety:) miejszkający w ziemiankach rozlokowanych w okolicach Grójca:)
Tolka08:41, 18.11.2015
Rowerzyści to najgorsi użytkownicy dróg. Jeżdżą jak im się podoba aż strach pomysleć co tu będzie na Cynamonie...
Jaro12:49, 18.11.2015
To jakieś totalne wariactwo. Jeżdżę tamtędy rowerem od lat i ponieważ ulica jest szeroka, nie są mi potrzebne jakieś specjalne pasy rowerowe, podobnie jak na odcinku Gandhi - Płaskowickiej. A brednie o dodatkowym bezpieczeństwie możecie sprzedawać dzieciom. Poza tym pasy powstają kosztem kierowców, a konkretnie miejsc postojowych. To kolejny klasyczny przykład szczucia ludzi na siebie, zgodny z zasadą "dziel i rządź". I wreszcie nikt nie napisał, ile to szaleństwo będzie nas kosztowało, a tego też chciałbym się dowiedzieć.
pepe10:43, 23.11.2015
Jaro, ja też jeżdżę Cynamonową od lat na rowerze i uważam, że jest coraz gorzej. Po pierwsze jeszcze kilka lat temu mało parkowało samochodów na ulicy, teraz jest to już normą. Na dodatek parkują też tiry (sic!) dowożące towar do l'eclerca - szczególnie w piątki w ciągu dnia. Nierozsądni kierowcy parkują często zaraz przy przejściu dla pieszych (mam na myśli to koło PKO BP), a że po drugiej stronie ulicy jest szkoła...
Po drugie, gdy powstanie pas zaczną z niego korzystać też "mniej odważni" rowerzyści, którzy dotychczas jeżdżą po chodniku
Art11:12, 19.11.2015
Dziękujemy "środowisku rowerzystów" i innym zatroskanym o dobro mieszkańców za likwidację 1m trawnika wzdłuż całej Cynamonowej, na rzecz miejsc postojowych.
Nadal jesteście zadowoleni?
Wasil06:47, 23.11.2015
Wydają kasę, na coś muszą! Większość terenów jest spółdzielnianych nie potrafią się dogadać i tworzą gnioty. To samo zrobią z Dereniową tylko po co!!!
pepe10:44, 23.11.2015
Ja nie jestem zadowolony. Skoro metr trawnika został zabrany na chodnik dla kierowców, proponuję odebrać metr parkingu na trawnik!
PS17:27, 23.11.2015
pepe: Tak będzie i to z nawiązką, ale w innej części Cynamonowej (południowej).
Yuu08:44, 09.12.2015
Zwężanie ulic to głupota. Nie po to buduje się szeroką drogę, aby potem ją zwężać i tworzyć niepotrzebne zatory, które zapewne będą się zdarzały. Sam jeżdżę rowerem ale popieram, szerokie, równe drogi. Wąskie drogi są niebezpieczne, a nawet bardziej niebezpieczne od szerokich bo pojazdy mijają się w odległości czasem kilku centymetrów i w razie błędu, któregoś uczestnika ruchu od razu są konsekwencje bo nie ma gdzie uciekać...
hendrix10:12, 14.12.2015
Sorry, ale kto jest odpowiedzialny, za powstanie tych zygzaków na cynamonowej???!!!! Przecież to aż się prosi o wypadek
Adrenalina i emocje! Bieg Ursynowa 2025
MAM PIEKIELNIE DOBRE POMYSŁY CZEGO BENDĘ WAS NAUCZAŁ W MOICH KOMENTARZACH POTEM.CHYBA ŻE ZAPOMNĘ.
ANTYDOG GAZ P.EPOWY
22:16, 2025-06-08
Adrenalina i emocje! Bieg Ursynowa 2025
PSYCHOTEST NA NIELOGICZNYCH SĘDZIUF,NAUCZYCIELI:5000KM=5000000METRÓW? 4000ZŁ=400000GROSZY? 900METRÓW=90000CM?=0,9KM?
ZDROWO ODŻYWIONY
22:12, 2025-06-08
Adrenalina i emocje! Bieg Ursynowa 2025
...TREKU MARLIN 5:PRAWDZIWĄ KARĘ CIELESNOFINANSOWĄ WYKONAJMY NA PSACH,PSIARZACH I NA TYCH KTÓRZY WSPIERALI PSY PSIARZY.PIES=BARDZO ZŁOŚLIWE,OHYDNE,AGRESYWNE,ZARAŻAJĄCE,CHAMSKIE,MAŁO MYŚLĄCE ZWIERZE!PSY BRUDZĄ KOGOŚ ŚLINĄ,BŁOTEM,SIKAJĄ I SR..AJĄ NA WSZYSTKO!KRZYSZTOF LUKASZEWICZ.OBRONY KONIECZNE SĄ LEGALNE NP NOŻAMI,SIEKIERĄ,GAZEM PIE.OWYM ANTYDOG ITD.
ARMWRESTLER NA...
22:09, 2025-06-08
Jak dbamy o park linearny? Są już pierwsze zniszczenia!
Faktycznie zadaszenie, źródełko, toaleta i ogrodzenie by maluchy nie uciekły na ulicę .....
Mimi
21:30, 2025-06-08
31 12
Pod warunkiem, że ten na rowerze zna przepisy ruchu drogowego. I że go widać na drodze. Bo póki co, to jeżdżą jak chcą, bez swiateł żadnych. Pomimo ścieżki rowerowej i tak jadą ulicą (vide KEN, czy Pileckiego). Nikt nie sprawdza czy znają przepisy drogowe. Nikt na nich nie wymógł obowiazkowego OC - a od tego trzeba zacząć.
9 17
@~qwerty,
W latach 2009-2014 w Al. KEN doszło łącznie do 832 zdarzeń drogowych. W 808 przypadkach sprawcami byli kierowcy. Rowerzyści byli sprawcami 11 wypadków.
15 3
@~Kris. No dobra, statystyka robi wrażenie, ale z tych 832 zdarzeń większość to zapewne zdarzenia bez udziału rowerzystów. Miarodajna byłaby statystyka pokazująca tylko wypadki z udziałem samochodu i roweru (nie twierdzę, że większość powodują rowerzyści). No a niestety prawdą jest, że mnóstwo rowerzystów mimo obowiązku jazdy droga dla rowerów jeździ jezdnią, mimo zakazu przejeżdża po przejściach dla pieszych, a jak już przejeżdzają przez przejazd dla rowerów, to czerwone światło nie robi na nich wrażenia. O jeżdżeniu po chodnikach już nie wspomnę W efekcie kierowca musi myśleć i za siebie, i za rowerzystę.
14 7
Kris, a robiłęś statystyki, ilu rowerzystów przejeżdża przez przejscie dla pieszych, gdzie nie jest wyznaczony pas dla rowerów? A jak już rzucasz takie statystyki to jakie są proporcje dotyczące ilosci samochodów i rowerów na ulicy, Bo ja dzisiaj na stryjeńskich o godz. 8.30 widziałem w korku sto samochodów i jednego rowerzystę, który tak nawiasem mówiąc -miedzy nimi wykonywał nieskoordynowane manewry. Oczywiscie, świateł nie ma. Po co. Przecież wszyscy go w deszczu widzą.
Dzielnica się rozbudowuje, potrzebuje ulic. Ścieżki, prosze bardzo, ale czemu czyimś kosztem. Zbudowałes te ulice? To uszanuj to, że ktoś kiedys z głową pomyślał o budowie szerszych dróg dla rozbudowujacej się dzielnicy. Zwężacie teraz wszystko do jednego pasa, choć za chwilę, choćby taką cynamonową cieżarówki bedą dojeżdżąć do budowanej obwodnicy. Polak jak zykle - myśli po fakcie. A burmistrz obudzi się z ręką w nocniku. To jest głupie, krótkowzroczne myślenie. I gwoli jasnosci - do metra mnie nie wsadzisz.
8 15
@~qwerty, Przedstawiłem statystyki, żeby pokazać, dlaczego uspokajany jest właśnie ruch na Cynamonowej. Celem jest ograniczenie prędkości samochodów, i zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu (pieszych i rowerzystów). I nie jest to żadna krótkowzroczna nieprzemyślana decyzja, tylko zadanie wynikające z obowiązujących w Warszawie i w Polsce dokumentów strategicznych, które nakazują władzom lokalnym takie właśnie działania.
7 1
bla bla bla....
To sobie Kris budujcie ścieżki, proszę bardzo. Jak będzie obwodnica. Bo za chwilę płaskowickiej nie będzie, połowa ursynowa odcięta od dojazdu do puławskiej i te uliczki będą musiały przejąć cały ruch. Przez cholera wie ile czasu.