Dzielnica ma 5 wariantów zmian na ul. Jeżewskiego - zastawionej samochodami, niebezpiecznej ulicy na Kabatach. Jeden z nich zakłada prawdziwą rewolucję. O tym, który wejdzie w życie zdecydują mieszkańcy. Dzisiaj w ratuszu odbędzie się spotkanie w tej sprawie.
Jak pisaliśmy w poniedziałek, urząd dzielnicy chce rozwiązać problem z nielegalnym parkowaniem na ul. Jeżewskiego a przy okazji poprawić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych, zastawianych dziś przez auta.
Dzisiaj w ratuszu o godz. 18:00 odbędzie się spotkanie, na którym będą mogli wypowiadać się mieszkańcy. Posiedzenie Komisji Architektury i Ochrony Środowiska odbędzie się w sali im. J. U. Niemcewicza, na I piętrze urzędu. Szef komisji - Krystian Malesa zaprasza do udziału - a już teraz możecie oddawać głosy na poszczególne warianty w naszej internetowej ankiecie.
Co proponuje dzielnica, aby rozwiązać problemy na ul. Jeżewskiego?
Wariant I
Ruch samochodowy odbywa się na ogólnych zasadach w układzie dotychczasowym: ulica Wańkowicza jest drogą dwukierunkową i ulica Jeżewskiego jest drogą dwukierunkową z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni.
Wariant II
Ruch samochodowy odbywa się na ogólnych zasadach w układzie dotychczasowym: ul. Wańkowicza jest drogą dwukierunkową i ul. Jeżewskiego jest drogą dwukierunkową z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni z możliwością zaparkowania na poszerzonym chodniku w miejscach do tego przeznaczonych, z wyłączeniem miejsc na wysokości wyjazdów z osiedla, przejść dla pieszych i zieleni – drzew i krzewów. Szerokość chodnika w tym wariancie zmienna od 7 do 2 metrów. Ograniczenie całkowite parkowania na jezdni – dopuszczone jedynie na poszerzonym chodniku.
Wariant III
Ulica Wańkowicza jest drogą jednokierunkową z południa na północ i ulica Jeżewskiego jest drogą dwukierunkową z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni z możliwością zaparkowania na poszerzonym chodniku w miejscach do tego przeznaczonych z wyłączeniem miejsc na wysokości wyjazdów z osiedla, przejść dla pieszych i zieleni – drzew i krzewów. Szerokość chodnika w tym wariancie zmienna od 7 do 2 metrów. Ograniczenie całkowite parkowania na jezdni – dopuszczone jedynie na poszerzonym chodniku.
Wariant IV
Ulica Wańkowicza jest drogą jednokierunkową z południa na północ i ulica Jeżewskiego jest drogą jednokierunkową z ruchem od Rosoła do al. KEN z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni na wysokości wyjazdów z osiedla i przejść dla pieszych. Na wysokości przejść dla pieszych proponuje się zawężenia jezdni do 3,5 metra.
Wariant V
Ulica Wańkowicza jest drogą dwukierunkową, a ulica Jeżewskiego jest drogą jednokierunkową z ruchem od Rosoła do Wańkowicza. Na odcinku od Wańkowicza do al. KEN ruch dwukierunkowy z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni na wysokości wyjazdów z osiedla i przejść dla pieszych. Na wysokości przejść dla pieszych proponuje się zawężenia jezdni do 3,5 metrów.
Głosujcie i wypowiadajcie się w komentarzach!
[ZT]5546[/ZT]
[ZT]5278[/ZT]
[ZT]5679[/ZT]
[ZT]4606[/ZT]
[ZT]6410[/ZT]
arek11:12, 07.10.2015
Porzadek to powinna tam zrobić straz miejska. To są głownie przyjezdni!
alisterkabat12:31, 07.10.2015
W swoim czasie wydano zezwolenie developerowi na budowę domów bez odpowiedniej ilości garaży i miejsc parkingowych... Kto i dlaczego?
Dziś pozostają tylko warianty nie najlepsze i całkiem złe. To fakt, ponad połowę stanowią tam samochody osób czasowo (?) mieszkających i tych stale przybywa. Mieszkam od lat 8 i nigdy nie było ich tak wiele. Straż miejska nie egzekwuje prawa i rzadko zagląda - też fakt. Po Al. Kasztanowej zostanie tylko nazwa wkrótce, albo będzie to Al. Parkingowa. Tylko połączenie kilku "akcji" może poprawić sytuację: ruch jednokierunkowy (wariant V), aktywność straży i ograniczona rozbudowa miejsc parkingowych.
marta-b13:02, 07.10.2015
Tylko wariant 5! Jednokierunkowa Jeżewskiego poprawi sytuację! Przynajmniej nie bedziemy musieli sie przeciskać.
misiu15:39, 07.10.2015
na 100% poprawiłoby się bezpieczeństwo jakby samochody mogły parkować na osiedlu, w tej chwili jest tam brama, ale powinna być zdemontowana, tak aby każdy mógł stanąć autem tam gdzie chce.
Mieszkaniec11:14, 08.10.2015
Popieram !
pyra19:23, 07.10.2015
po północnej stronie Jeżewskiego trzeba zbudować miejsca parkingowe.
mieszkańcy to połowa problemu ale brak również parkingu dla ludzi którzy przyjeżdżają z dziećmi do parku. taki ładny park a brak miejsc parkingowych.
alisterkabat21:44, 07.10.2015
To proszę parkować z drugiej strony, pod kościołem i Przy Bażantarni miejsc jest pod dostatkiem. To tylko 100 spacerem. Albo przyjechać metrem, ale to już prawie maraton, bo z 500 metrów, zgroza ;)
Szara21:57, 07.10.2015
Mam wrażenie, że o dodatkowe miejsca parkingowe walczą tylko mieszkańcy bloków w których nie ma parkingów podziemnych. Dla osób , które chcą przyjechać do parku przy jeżewskiego nie ma problemu z parkingiem, od ulicy przy bażantarni jest sporo wolnych miejsc do parkowania przy samej ulicy, przy kościele czy orliku. Niedawno przy ulicy Jeżewskiego powstały dodatkowe miejsca parkingowe, które zaraz zostały zajęte a na północnej części ulicy pojawiły się nowe. Nie róbmy dodatkowych miejsc parkingowych - zlikwidujemy zieleń, przy której wszyscy wypoczywamy. Czy w gestii spółdzielni czy wspólnoty nie jest zaproponowanie rozwiązania tego problemu .Dlaczego wszyscy musimy ponosić konsekwencje nieprzemyślanej decyzji dewelopera i osób , które myślały "jakoś to będzie"
Kabaty Zielone11:13, 08.10.2015
Rozpoczyna się właśnie kolejna budowa naprzeciwko kościoła i obawiam się, że sporo mieszkańców zaoszczędzi na zakupie miejsc parkingowych, więc ostatnie wolne miejsca na ul. Przy bażantarni zostaną wkrótce zapełnione :(
Gryzli09:20, 09.10.2015
W imię czego mieszkańcy Wańkowicza płacący regularnie za garaże mają codziennie nadkładać 2 kilometry, żeby sąsiad z Jeżewskiego mógł sobie parkować za darmo? My też wykupiliśmy miejsca dla gości, które zajęte są stale m.in. przez mieszkańców zamkniętego osiedla Kabaty.
Obserwator08:37, 11.10.2015
Skoro miasto nie potrafi nawet w centrum wybudować wielopoziomowych parkingów, to trzeba otworzyć zamknięte getta i parkować wewnątrz osiedli - to może rozwiązać problem.
Mieszkaniec 10:01, 11.10.2015
Większość osiedli przy Jeżewskiego ma miejsca parkingowe podziemne, rozbudowywanie miejsc parkingowych kosztem zieleni i bezpieczeństwa pieszych doprowadzone zostało do absurdu - przy wjeździe do osiedla Jeżewskiego 5 C, D, E F zlikwidowano chodnik dla pieszych (prawa strona prowadząca do metra) i zrobiono 6 miejsc parkingowych plus dwa niepełnosprawne, które stale stoją puste. Mieszkańcy osiedla Jeżewskiego 5 C,D, E, F może wreszcie zjednoczymy się i będziemy walczyć o bezpieczne dojście do naszych mieszkań. Walczmy o utworzenie chodnika dla pieszych i likwidację miejsc parkingowych na drodze dojazdowej do naszego osiedla.
Dyrektor Alternatyw obraził katolików? Burza po wpisie!
Sprowadź sobie jeszcze jakiegoś racjonalnego Marokańczyka czy innego terrorystę, oświecony kolego
Mój nick
20:30, 2025-08-14
Dyrektor Alternatyw obraził katolików? Burza po wpisie!
Co tu dużo mówić, prawdę powiedział...niech wiegzą sobie nawet w Latającego Potwora Spaghetti, tylko niech nie wcinają się w nasze, normalnych ludzi życie i to za nasze pieniądze i nie obrażają naszych racjonalnych uczuć, bo nasze racjonalne uczucia oparte na rozumie są nie mniej wartościowe niż ich uczucia religijne i zabobony
Vito
17:39, 2025-08-14
Dyrektor Alternatyw obraził katolików? Burza po wpisie!
a pan znowu wstydzi się podpisać pod swoim tekstem? w sumie nie musi pan, fakt. od razu czuć pana stylem i poglądami pro-peło na kilometr
panie sławku
16:27, 2025-08-14
Upadają znane knajpy na Ursynowie. Co się dzieje?
Ktoś zapomniał dodać że Karpielówka to padła bo to było pranie pieniędzy i ostatni właściciel to był człowiek słup ktory nawet nie wiedział kto mu pobiera pieniądzez konta firmowego bo nie miał do niego dostępu. Vyceska o ile nawet fajne miejsce to była inicjatywa lokalna połączona z Centrum Sportów Umysłowych i zyli na niskim umownym czynszu i dopłatach. Które jak się skończyły to oba miejsca niestety upadną. A o Papalina ktora nie istnieje już nawet nie wiem od kiedy to nie wspomnę
abc
14:44, 2025-08-14
0 0
Problem dotyczy raczej bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych niż tego, że samochody muszą "się przeciskac". Może to dobrze bo dzięki temu czasem jeżdżą wolniej. Przy jednokierunkowaej będą raczej szybciej jeździć, a to jest lokalna ulica, a nie trasa przelotowa. Myślenie, że jednokierunkowa rozwiąże problem to błąd.