Koniec pierwszej części przebudowy ulicy Kłobuckiej. Piesi i rowerzyści dostali azyl na przejściu oraz szeroki ciąg pieszo-rowerowy po stronie muru Wyścigów, a kierowcom zwężono jezdnię i zabrano część miejsc parkingowych. Drogowcy zapowiadają ciąg dalszy przebudowy.
Zarząd Dróg Miejskich pochwalił się zakończoną przebudową pierwszego fragmentu ulicy Kłobuckiej. Sfinansował ją deweloper - spółka GF Ramba - bo zgodnie z ustawą do drogach publicznych ma taki obowiązek, jeśli jego inwestycje w okolicy spowodują zwiększenie ruchu.
Na tę przebudowę czekali przede wszystkim piesi i rowerzyści. Przejście na wysokości Kłobuckiej 18 było bardzo niebezpieczne. Dziś ulica na odcinku od ronda Stamma do zebry została przewężona - zmieniono oś jezdni, a kierowcom zabrano lewoskręt. Na przejściu znalazł się azyl dla poprawy bezpieczeństwa.
W trakcie audytu nieosygnalizowanych przejść dla pieszych otrzymała notę 0 w skali od 0 do 5. Audytorzy zwrócili uwagę na przekrój ulicy, składający się w tym miejscu z 3 pasów, w tym lewoskrętu. Jedną z rekomendacji było uspokojenie ruchu kołowego w obszarze przejścia np. poprzez budowę świateł. Jednak ze względu na to, że świateł nie stosuje się w pobliżu rond, by nie zakłócały płynności ruchu, bezpieczeństwo poprawił właśnie azyl.
- poinformował warszawski ZDM.
Największą korzyścią jest jednak nowy ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż muru Wyścigów, po południowej stronie Kłobuckiej. Wcześniej był tam bardzo wąski chodnik, którym strach było iść. Około 90 m przed rondem, na zakręcie za przejściem dla pieszych, ciąg pieszo-rowerowy przekształcił się w drogę dla rowerów. Droga dołącza się do ronda jako jego piąty wlot.
Zadowoleni mogą być także sąsiedzi z osiedli przy Kłobuckiej 23 i 25. Pierwotnie miasto planowało wprowadzić przy ich wyjazdach nakaz skrętu w prawo. Tyle że zdecydowana większość mieszkańców jeździ zazwyczaj w stronę centrum. Zawrócić natomiast w prosty sposób na Kłobuckiej się nie da. Zwłaszcza w godzinach szczytu. Ostatecznie miasto przemyślało swoją decyzję i wyjazd jest możliwy w obie strony. Inaczej jest za to z wjazdem - możliwy jest tylko od strony ronda, co jest do zaakceptowania.
Na ul. Kłobuckiej zmian będzie więcej. Wprowadzą je także inni deweloperzy, którzy po sąsiedzku budują lub będą budować obiekty mieszkalne z częściami handlowo-usługowymi.
W ostatnich miesiącach umowy podpisaliśmy ze spółkami OAK P2 i RD Investment (przebudowa ulicy na odcinku od Potoku Służewieckiego do ul. H. Koprowskiego), HI Kłobucka i HI Projekt (remont chodnika na fragmencie między budynkami Kłobucka 21B i Kłobucka 23) oraz NP 10 (przebudowa ulicy od ul. Koprowskiego do ul. Złoty Potok – m.in. wymiana nawierzchni jezdni, budowa i remont chodnika, budowa drogi dla rowerów).
- informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.
Realizacja tych inwestycji zależy od harmonogramu prac deweloperów i jest przewidziana w latach 2023-25.
[ZT]21214[/ZT]
[ZT]20610[/ZT]
[ZT]20793[/ZT]
dr2216:46, 04.01.2023
Wreszcie normalny chodnik i droga dla rowerów.
cik07:41, 05.01.2023
Kolejna potrzebna inwestycja. Kolejne zachęty do podróży rowerowych. Idziemy wzorem Paryża, który ma być miastem 15 minutowym. Oby tak dalej.
Ursyn12309:51, 05.01.2023
Muszę przyznać, że tam nie byłem ale na zdjęciach wyjazd drogi rowerowej na rondo przy Bokserskiej wygląda patologicznie. Obawiam się, że ani kierowcy ani rowerzyści nie poradzą sobie z taką dziwną organizacją ruchu.
Ziuta18:50, 05.01.2023
Jest super naprawdę się cieszymy, ale po co drogowcy postawili słupki przy ulicy, skoro po drugiej stronie mamy szeroki chodnik i ścieżkę rowerową. Większość samochodów, które parkowały przy ulicy teraz wjeżdżają nam w osiedla i zajmują miejsca parkingowe dla mieszkańców. Może teraz trzeba pomyśleć o miejscach parkingowych!
bospapieros10:10, 06.01.2023
od powstania sciezki rowerowej i chodnika nikt nie sprzatał. walajace smieci i piach.
Kolizja na skrzyżowaniu. Utrudnienia w alei KEN
GDY PIRAT DROGOWY 2000RAZY SZYBKO JECHAŁ ULICAMI TO 2000 WIELKICH ZAGROŻEŃ TERRORYSTA NIBY NIEUMYŚLNIE ZROBIŁ.
SPORTOWIEC
08:56, 2025-07-16
Kolizja na skrzyżowaniu. Utrudnienia w alei KEN
CZĘSTO W POLSCE STARSI,CHORZY,BRZYDCY LUDZIE NIENAWIDZĄ GDY MŁODZI SĄ ZDROWI,SZCZĘŚLIWI A KŁAMIĄ ŻE NIE.PSY I PSIARZE TO TEŻ OHYDNE,ZARAŻAJĄCE SZKODNIKI.
KSIĘDZ PODWÓJNY
08:54, 2025-07-16
Kolizja na skrzyżowaniu. Utrudnienia w alei KEN
STARSZY BRZYDKI CHORY POLAK ITP KIERUJE AUTEM I ZOBACZY ŁADNE MŁODE DZIEWCZYNY WIĘC WŚCIEKŁOŚĆ,GNIEW MA I NIBY NIEUMYŚLNIE WYPADKI ROBI A CAŁA POLSKA KOSZTY POKRYJE.JA ZDROWO ODŻYWIAM SIĘ,MYJĘ,TRENUJĘ,UNIKAM SZKODLIWYCH LUDZI BY BYĆ ZDROWY.
BOMBA TO
08:51, 2025-07-16
Przystanek czy palarnia? Ursynów wciąż kopci!
Przystanki to jeszcze pikuś. Autobusami praktycznie nie jeżdżę, ale jak już raz na jakiś czas muszę poczekać i ktoś mi tam kopci, to najpierw grzecznie a potem buracko proszę, żeby wyszedł z fajurem poza zasięg mojego węchu. Zazwyczaj działa. Za to do furii doprowadza mnie towarzystwo palące przed wejściem do Centrum Onkologii. Musiałem tam bywać z powodu choroby jednego z rodziców. Tam prawie zawsze smród urywa głowę. I stoją te łazęgi, z kroplówkami, plastrami, bandażami i kopcą, jakby od tego zależało ich życie. Ja bym ich z tego szpitala wywalił na zbity łeb. Bierze taki/taka tę chemię bo już ma zapchlonego raka a i tak musi sobie zakopcić. Nie rozumiem też, dlaczego nie przejdą na te "liquidy", czy jak to się zwie? Przecież to rozwiązanie "win-win". Palacz niszczy sobie płuca tak jak kocha, ale ja nie muszę wdychać smrodów...
Irfy
08:32, 2025-07-16
3 2
Miasto stawia na ekologiczne formy transportu czyli komunikację publiczna, rowery i podróże piesze.