Zamknij

Tunel niegotowy, więc ruch pójdzie przez Ursynów. GDDKiA i miasto skażą nas na korki?

16:18, 07.09.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:09, 08.09.2020
Skomentuj SK SK

Do końca roku ma być przejezdna naziemna część Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie - takie założenia ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. To oznacza, że po zapowiadanym na grudzień zakończeniu budowy wawerskiego odcinka trasy S2 oraz mostu na Wiśle, znaczna część tranzytu na linii wschód-zachód trafi do naszej dzielnicy. Czy miasto pozwoli na sparaliżowanie Ursynowa? Na razie umywa ręce.

Wygląda na to, że co najmniej roczne opóźnienie w budowie tunelu POW odbije się ursynowianom czkawką. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza zapewnić do końca roku przejezdność wszystkich trzech odcinków obwodnicy, choć tunel nie będzie jeszcze gotowy.

Zaskoczenie w ratuszu

Niespodziewanie, z takimi projektami w ubiegłym tygodniu pojawili się w stołecznym ratuszu drogowcy z firmy Gulermak, którzy budują wilanowski odcinek trasy POW. Do takich planów przyznał nam się również dyrektor operacyjny Astaldi, odpowiedzialny za ursynowski odcinek.

- Jesteśmy w trakcie aktualizacji harmonogramu robót uwzględniającego nowy czas na ukończenie, zgodnie z postanowieniami kontraktu i założeniami, że przeprowadzenie ruchu z istniejącej drogi ekspresowej S2 poprzez węzeł Ursynów-Zachód, lokalny układ komunikacyjny (w tym ulica Płaskowickiej) oraz węzeł Ursynów-Wschód do Zadania B nowobudowanej drogi ekspresowej S2 ma nastąpić w terminie do końca roku. Projekty organizacji ruchu są w trakcie uzgadniania i liczymy na szybką ich akceptację, co również znajdzie swoje odzwierciedlenie w aktualizowanym harmonogramie robót - mówi dyrektor Marcin Żabka.

Niewinnie brzmiące "przeprowadzenie ruchu" oznacza przejazd przez Ursynów kilkudziesięciu tysięcy dodatkowych pojazdów na dobę. I to wszystko przez lokalne ulice. A jeszcze w końcu sierpnia GDDKiA mówiła o uruchomieniu tylko dwóch odcinków. O naziemnej "protezie" ursynowskiej nawet nie wspomniano.

- Udostępnienie kierowcom odcinka pomiędzy węzłem Lubelska a Przyczółkowa planujemy do końca tego roku, natomiast tunel na Ursynowie - w II kwartale 2021 roku - mówiła wówczas Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA.

Zgodnie z tymi słowami, do czasu uruchomienia tunelu, kierowcy jadący ze wschodu mieli dojechać tylko do Przyczółkowej, gdzie skręcaliby w prawo lub w lewo (najczęściej w kierunku Doliny Służewieckiej). Najnowsze plany GDDKiA idą jednak dalej. Jeśli się ziszczą, kierowcy jadący od wschodu pojadą mostem na Wiśle, miną węzeł Przyczółkowa i z Wilanowa łącznicą będą mogli wjechać na Ursynów. Skręcą w Rosoła, by ul. Gandhi dojechać do węzła Ursynów Zachód.

Od zachodu natomiast kierowcy będą mogli zjechać na wysokości hipermarketu Auchan łącznicą prowadzącą do ulicy Gandhi i dalej lokalnymi ulicami dotrzeć do zjazdu na Wilanów. Wiele oczywiście zależy od oznakowania i sygnalizacji.

Tunel niegotowy, więc będzie trasa naziemna

Plany generalnej dyrekcji zmroziły burmistrza Ursynowa Roberta Kempę. Biorąc pod uwagę, że POW ma jeździć nawet 150 tys. pojazdów na dobę, a na Ursynów zjeżdżałaby tylko połowa z nich, oznaczłoby to paraliż naszej dzielnicy. Nawet 75 tys. dodatkowych aut, w tym ciężarówki.

- Propozycja GDDKiA jest skandalem! Będę przekonywał prezydenta i miejskie biura, aby jej nie akceptowali. Zresztą nie sądzę, abym musiał przekonywać, bo to rozwiązanie skrajnie niebezpieczne. Na trasie tranzytu znajduje się przecież aż 11 placówek oświatowych, w tym 7 przy ul. Gandhi, gdzie przejścia dla pieszych nie mają sygnalizacji. To będzie gorszy sajgon niż podczas budowy samego tunelu! - grzmi Robert Kempa.

powyżej: prognozy liczby pojazdów przejeżdżających przez węzły Ursynów-Wschód i Ursynów-Zachód (źródło: Astaldi)

Dzielnica nie rozumie, dlaczego mieszkańców Ursynowa naraża się na kolejne utrudnienia, skoro - zgodnie z obietnicami GDDKiA - tunel ma być przejezdny już w II kwartale 2021 roku. Tyle zachodu z organizacją ruchu na zaledwie 7 miesięcy?

- Co ma być tą wartością, dla której warto to robić? - pyta burmistrz. - Te kilka miesięcy? Sukces medialny, że "uruchomiliśmy" POW? - powątpiewa burmistrz.

Jedyną odpowiedzią jest to, że drogowcy z GDDKiA już wiedzą, że także nowy termin oddania tunelu do użytku jest nierealny. A to by oznaczało, że tranzyt drogą naziemną pozostanie z nami przez ponad rok. Poważne zmiany w organizacji ruchu na Ursynowie będą więc opłacały się wykonawcom i GDDKiA.

Kamień "milowy" czy "młyński u szyi"?

Parę dni temu urzędnicy miejscy zatwierdzili tymczasową organizację ruchu dla lokalnego układu dróg - czyli ul. Płaskowickiej od Pileckiego do Stryjeńskich i Dereniowej. Ma to duże znaczenie dla ruchu lokalnego.

- W piątek otrzymałem informację z Biura Polityki Mobilności i Transportu, że czasowa organizacja ruchu dla tego obszaru uzyskała zatwierdzenie. Skontaktowałem się z Astaldi i poprosiłem, aby wdrożyli procedurę. Zgodnie z przepisami potrzeba na to 7 dni. Trzymajcie kciuki - poinformował w mediach społecznościowych burmistrz Robert Kempa.

Kciuki można puścić. Już wiadomo, że z zatwierdzonych projektów Astaldi nie skorzysta. Dyrektor Marcin Żabka wyklucza szybki powrót ekip drogowych na Płaskowickiej.

- Zatwierdzenia dotyczyły czasowej organizacji ruchu, ale z uwagi na podpisany aneks - kamień milowy w zakresie możliwości przeprowadzenia ruchu wzdłuż tunelu (…) - całość układu miejskiego ma zostać oddana do ruchu w terminie do końca 2020 - poinformował nas w poniedziałek, gdy dopytywaliśmy o tę sprawę.

Astaldi już w końcu lipca, a więc zanim uzyskało zatwierdzenia od ratusza, wycofało z Płaskowickiej swoje ekipy drogowe i skoncentrowało się na innych pracach. To był pierwszy znak, że dzieje się coś niedobrego.

Drugim znakiem były odpowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na nasze powtórne pytania o oddanie ul. Płaskowickiej, Lanciego oraz parkingi przy Kazury.

- Wykonawca, zgodnie z zapisami umowy, zakończy prace i powyższe ulice zostaną przekazane kierowcom do końca bieżącego roku - napisała nam kilka dni temu Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA. Parę tygodni wcześniej wspominała o terminach powakacyjnych.

Zmianę terminu otwarcia lokalnych ulic wpisano więc do niedawno podpisanego aneksu między Astaldi i GDDKiA oraz powiązano ją z planami wprowadzenia tranzytu, co generalna dyrekcja przemilczała. "Kamień milowy" dla Astaldi, o którym wspomina dyrektor Żabka, będzie kamieniem młyńskim u szyi ursynowskich kierowców. Wydaje się, że tym właśnie rządowa agencja chce "zaszachować" stołeczny samorząd, z którym współpraca do tej pory układała się bardzo różnie. 

- Będzie tak - słyszymy w źródle zbliżonym do Astaldi i GDDKiA. - Albo miasto się zgodzi na tranzyt, uruchamiając lokalne ulice, albo nie będzie ani tranzytu, ani otwarcia nowych jezdni Płaskowickiej i przekazania terenu pod budowę parku linearnego.

Co zrobi miasto? Na razie też milczy

Zapytaliśmy urząd m.st. Warszawy czy zamierza zgadzać się na propozycję poprowadzenia tranzytu przez Ursynów. Upłynął tydzień i odpowiedzi brak. Najwyraźniej trwają kalkulacje, co się bardziej opłaca w skali całej Warszawy. Bo pogorszenie warunków komunikacyjnych w jednej dzielnicy wcale nie oznacza, że sytuacja nie polepszy się w całej stolicy, a w szczególności na wiecznie przeciążonej Dolinie Służewieckiej i Puławskiej, które tranzytowcy wybierają dzisiaj.

Burmistrz Kempa jest nastawiony "bojowo". Podpowiada, że biuro miejskie nie musi zatwierdzać stałej organizacji ruchu bez sygnalizacji świetlnych i niezabezpieczonych przejść dla pieszych przez dwupasmową Płaskowickiej, o co wnioskuje Astaldi. Może też blokować zmiany w programach sygnalizacji, które miałyby priorytetyzować ruch tranzytowy. Jest też pogodzony z tym, że GDDKiA może w odpowiedzi torpedować przekazanie terenu nad tunelem pod budowę obiecywanego parku linearnego.

- Przez sześć lat GDDKiA wmawiała nam, że odda POW tylko w całości, gdy wszystkie odcinki łącznie z tunelem będą gotowe. Ostatnio, że tranzyt będzie tylko mostem na Wiśle, by na końcu obciążyć mieszkańców Ursynowa konsekwencjami opóźnień z tunelem. Odwrócę optykę - dlaczego im się tak spieszy? Czy dla dobra mieszkańców nie można trzymać się pierwotnych zapowiedzi? - pyta retorycznie Kempa.

Już po publikacji artykułu wydział prasowy stołecznego ratusza zapewnił nas, że odpowiedzi na pytania dotyczące planów puszczenia tranzytu przez Ursynów będą gotowe we wtorek rano. Kiedy tylko je otrzymamy, opublikujemy je.

[ZT]15589[/ZT]

[ZT]15579[/ZT]

[ZT]15599[/ZT]

[ZT]15558[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(114)

gabagaba

16 6

Burmistrz ma rację. To są jakieś jaja !!! 16:35, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowianinUrsynowianin

14 1

Cytuję: "Ale jaja, ale jaja...", koniec cytatu 16:40, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZofiaKazuryZofiaKazury

13 3

A mówiłam żeby przed budowa zabezpieczyć nasze interesy. I co? Próbują nas oszukać! 16:54, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KabaciarzKabaciarz

25 8

Chyba ich poebało? Trzeba wyjść na ulicę, bo inaczej źle skończymy :-( 17:01, 07.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

alisterkabatalisterkabat

10 4

Popieram. Jeśli się nie opamiętają, trzeba będzie blokować, bo nas zatrują i sparaliżują. A odpowiedzialnych na taczki. 17:53, 07.09.2020


Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

5 6

POPIERAM 21:46, 07.09.2020


WarszawaWarszawa

2 1

Albo wsiąść do metra 06:38, 10.09.2020


Zły_porucznikZły_porucznik

25 11

Puszczenie tranzytu przez Ursynów byłoby ogromnym skandalem, ale sądzę także że pocałunkiem śmierci w mateczniku Trzaskowskiego. Myślę, że tak gigantyczny zastrzyk aut komunikacyjne zabiłby Ursynów - w każdym kierunku. I niekomunikacyjnie, a już zwyczajnie, zabiłby niestety też niektórych mieszkańców naszej dzielnicy - przejścia, wypadki - no przecież to jest jasne, co się wydarzy. 17:02, 07.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

11 9

Nic się nie wydarzy, bo będzie po prostu korek. A za nieudolność gddkia odpowiedzą mieszkańcy i miasto. Divide et impera. 18:49, 07.09.2020


analityk niezależnyanalityk niezależny

19 33

A Prezydent zrobi paradę Klaunów! 17:07, 07.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

~gonzo~gonzo

33 18

Masz rację, po prezydencie Dudzie można się wszystkiego spodziewać. 17:37, 07.09.2020


STOP BPSTOP BP

15 47

Twój prezydent, Szambelan gonzo. Duda to dobry prezydent robi to co mu każe główna partia w kraju i nie fika rządowi. O to chodzi w byciu prezydentem. Rząd PiS uratował życie milionom kiedy wasz Tusku doradzał słuchać się Makarona. Taka prawda. ;p 18:02, 07.09.2020


accuweatheraccuweather

27 11

zmieniasz nick, ale piszesz w kółko to samo. Ewidentnie za pieniądze. Do tego językiem na poziomie tępawego dwunastolatka. "Szambelan" "makaron". Ale żenada!! 18:41, 07.09.2020


ss

17 13

trzeba było jeszcze bardziej przeciągać likwidację bazarka, zresztą burmistrz zapomniał o zasadzie, że po otwarciu nowej trasy ruch się zmniejsza, a przedłużenie Belgradzkiej nadal jest niepotrzebne, okazać się też może że puszczenie ruchu tunelem też nie jest konieczne, przecież ruch mogą przejąć istniejące uliczki Ursynowa 17:20, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antypowantypow

28 32

PRECZ Z POW! 17:28, 07.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ekolog ekolog

25 30

popieram! 17:35, 07.09.2020


AntyantypowAntyantypow

30 16

Tylko sie obaj nie zes.ajcie. I zapraszamy na otwarcie. 19:15, 07.09.2020


 jako jako

31 15

@ antypow - w ramach protestu nie
będziesz jeździł POW? Zarąbiście, jednego mniej 23:18, 07.09.2020


facepalmfacepalm

30 8

chyba sie komuś klepki lekko pod kopułą poprzestawiały. Niech sobie pod ratuszem puszczą tranzyt. 17:39, 07.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ekolog ekolog

20 18

i tą całą POW! 17:45, 07.09.2020


erykantyklerykerykantykleryk

22 42

A Szambelan paradę klaunów robi. 17:57, 07.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 jako jako

27 15

pisiorku o wielu nickach - nie mierz wszystkich własną miarką, a klaunów poszukaj u siebie, macie ich aż nadmiar 23:14, 07.09.2020


zwykły obserwatorzwykły obserwator

18 26

Kabaret "budowy" trwa, hi, hi. ZDM, GDDKiA będą jeszcze lata terroryzować POW'em, zwłaszcza po zamknięciu nawrotki, korkopasie na Puławskiej, cyrku z II nitką Płaskowickiej i Rosoła, hi, hi. Ten czas wykorzystają na zasłupkowanie reszty Ursynowa i zatrawnikowanie i zakamulcowanie, hi, hi. 18:15, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

33 31

Chyba autor oraz spora część komentujących zapomniała że opóźnienie otwarcia tunelu wynika głównie z protestów mieszkańców i władz Ursynowa których było bardzo dużo. A każdy protest musiał być rozpatrzony. Sam mieszkam na Ursynowie i nie rozumiem tego całego oburzenia. Trzeba było dalej protestować przeciwko tunelowi. Może wiadukt by strzelili w tym miejscu. Albo portal teleportacyjny. 19:04, 07.09.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BoomBoom

23 21

Nie pisz bajek. Jak jest wydane prawomocne pozwolenie na budowę to już od wykonawcy wszystko zależy. A wykonawca miał kłopoty, opieszale prowadził budowę, mimo że miał ciepłe zimy. Zamiast skrócić czas budowy to dorzucił prawie rok. A nadzór gddkia jest jak na innych drogach szybkiego ruchu, czyli żaden i po prostu opóźnienie goni opóźnienie. 19:15, 07.09.2020


Jaromir Wyżyny Płd.Jaromir Wyżyny Płd.

26 12

Miasto zwlekało bodajże 3-6 miesięcy z przekazaniem terenu od syfiastego bazarku. Taki czas opóźnienia to wina miasta i bazarku. W tym również obecnego Burmistrza P. Kempy. 20:35, 07.09.2020


PytiaPytia

23 13

Pamięć nie dopisuje najwyraźniej... Budowa tunelu rozpoczęła się od przejścia pod metrem na KEN-ie, a bazarek temu w niczym nie przeszkadzał - został zresztą okrojony - bez protestów, Pozwolenie na budowę pozostałego odcinka uprawomocniło się w styczniu 2019 roku, a bazarek został zlikwidowany na początku marca 2019. O jakim więc opóźnieniu jest mowa. Przynajmniej do maja 2019 był bez pośpiechu likwidowany teren bazarku, ale pisać jest łatwo - trudniej analizować fakty.... 21:32, 07.09.2020


PytiaPytia

20 7

No i jeszcze jedno. Zgodnie z warunkami kontraktu do terminu realizacji nie jest wliczany okres od 15 grudnia do 15 marca następnego roku. Tak więc wykonawca kontraktu z powodu likwidacji bazarku od połowy marca 2019 nie może sobie rościć żadnych pretensji... 21:38, 07.09.2020


KorbolKorbol

7 1

Prorok jakiś ze mnie, pisałem o tym parę lat temu ... 19:52, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Guział wróć!Guział wróć!

19 17

Czy burmistrz Kempa w ramach protestu poda się do dymisji? 20:04, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olszar Olszar

21 6

Jak tak będą chcieli zrobić . Proponuję protest pod siedzibą GDDKiA !!!. Na Ursynowie mieszka 150 tys osób .Spalimy kilka opon i wówczas pójdą po rozum do głowy 20:08, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miko1miko1

10 5

Dzisiaj jadą Puławską i Dolinką Służewiecką więc wydostanie się z Ursynowa na wschód to w niektórych godzinach koszmar. Można to podzielić - ciężarówki przez Dolinkę, a osobowe przez Płaskowickiej. Ale w sumie źle będzie. 21:03, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytiaPytia

34 28

Na Ursynowie Duda przegrał. To teraz odgrywa się na mieszkańcach i zamierza zwalić to na władze Warszawy. To będzie po Czajce druga dywersja. Brakuje jeszcze do kompletu unieruchomienia metra np przez awarię w tunelu... 21:18, 07.09.2020

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

taktak

19 39

przykra choroba, ta lemingoza... 22:06, 07.09.2020


TURBO LEMING TURBO LEMING

15 33

Niestety nieuleczalna 22:37, 07.09.2020


 jako jako

29 16

@ turboleming - nie wiem co lepsze - lemingoza, czy uzależnienie od bezmózgiego lizania kaczego kupra. Może każdemu według potrzeb i preferencji. 23:11, 07.09.2020


TURBO LEMINGTURBO LEMING

10 31

~ jako - bredzenie o "lizaniu kaczego kupra" to jeden z objawów lemingozy 23:16, 07.09.2020


 jako jako

21 17

@turbo - tak chłopcze, oczywiście, ja piszę brednie, ty masz zawsze rację. A jak fakty przemawiają przeciwko tobie, to tym gorzej dla faktów. Liż dalej liż, nie będę ci bronił. 23:22, 07.09.2020


TURBO LEMINGTURBO LEMING

10 30

~ jako - zapomniałem że lemingów nie można denerwować , bo może się im pogorszyć , a więc żyj dalej w alternatywnej rzeczywistości 00:37, 08.09.2020


 jako jako

23 11

Alternatywna rzeczywistość, gorszy sort, komuniści i złodzieje - to wszystko już było. Rozumiem, że trzymasz partyjną linię, ale nudzisz już i kwilisz jak mała dziewczynka. Poczytaj smsy z przekazani dnia, może bonzowie wymyślili nowe obelgi. 10:04, 08.09.2020


Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

21 24

Od samego początku pisałem , że chcą zagazować Ursynów tą budową . No i niestety miałem rację . TO JEST JEDEN WIELKI SKANDAL . 21:33, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZouzaZouza

6 14

Szanowny Panie Autorze artykułu,
Czy przypadkiem w tytule w słowie "skażą" nie ma błędu ortograficznego? 22:06, 07.09.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Maturzystka2020Maturzystka2020

7 6

Do Zouza - sorry, ale jak ktoś sugeruje błędy gdy nie ma racji, to się delikatnie mówiąc ośmiesza. Autor przecież dobrze napisał. Zastanów się jaka jest różnica, między słowem "skażą" a "skarzą". Już? 01:49, 08.09.2020


BoomBoom

1 2

Masz rację. Chodzi o karę a nie o skażenie np. środowiska. 07:16, 08.09.2020


BoomBoom

4 2

Chociaż zależy to od intencji autora co miał na myśli, bo może być zarówno skaże od skazać, ale też skarze od kary (nieco archaiczne - niech Cię bóg skarze). Po przemyśleniu być może jednak jest poprawny tytuł. 07:44, 08.09.2020


ZouzaZouza

5 4

Zwracam honor Autorowi i przepraszam za niesłuszne zwrócenie uwagi. Wczoraj byłam zmęczona i źle zrozumiałam tytuł, tutaj chodzi oczywiście o "skazać ", a nie "karać". Uprzejmie proszę Redakcję o usunięcie całego tego wątku.
Maturzystko, poczułaś się lepiej pogardliwie mnie besztając? Niech Ci się nie wydaje, że pozjadałałaś wszystkie rozumy i gwarantuję Ci, że w życiu co najmniej kilka razy się ośmieszysz, a wówczas przypomnisz sobie te słowa. 08:10, 08.09.2020


JanJan

5 2

Doceniam, mało kto potrafi publicznie przyznać się do błędu i pokajać.
Komentarzami Maturzystki i podobnymi nie należy się przejmować.
Każdy w jakiś sposób stara się poprawić własne samopoczucie.
Niestety, część rezygnuje z podnoszenia poziomu własnej wiedzy, na rzecz wykazywania jej niższego poziomu u innych.
Wytykanie potknięć innym nie podnosi statusu, daje jedynie malutką nikczemną satysfakcyjkę, po której niesmak tylko pozostaje, a jeśli nie pozostaje, tym gorzej.
Pomijając aspekt kultury osobistej, jest to ślepa uliczka, która najwięcej szkody przynieść może "umniejszaczom". 11:04, 08.09.2020


FRUUUUUUFRUUUUUU

22 34

DYMISJA KEMPY Z CAŁYM TOWARZYSTWEM ! 22:08, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdwardEdward

12 30

Nie róbta paniki. Jakoś to przeżyjem. Przecie to tylko na chwilę. Zobaczyta bedzie dobrze. Trzeba się trochę poświęcić dla ogółu. No to co pomożecie? 22:36, 07.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 jako jako

43 21

taka organizacja ruchu to szczyt pisowskiego skurw....twa, więc można się spodziewać jej wdrożenia z wszelkimi maksymalnymi utrudnieniami. Jednak to spowoduje natychmiastowe i trwałe zakorkowanie Płaskowickiej, więc niewiele samochodów przejedzie po powierzchni wzdłuż tunelu. Rozleją się więc na Ghandi i w stronę Lasu Kabackiego, przez skrót Kabaty-Powsin. Niestety, jest to także przedsmak tego, co będzie się działo, gdy póżniej będzie zamykany tunel z powodu wypadku czy innego utrudnienia. R8G 22:39, 07.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZiutekZiutek

19 40

Warszawą rządzi szambonurek a nie PiS baranie takiego żeście wybrali. 09:43, 08.09.2020


takotako

5 19

......do ~jako : co ma do tego PiS, którego wulgarnymi słowy obrzucasz ?
Podziękuj swojemu , z PO-wskiego nadania, burmistrzowi Kempie i jego wspólnikom za całe to szambo , nie tylko w Wiśle , ale i na ulicach ! 09:46, 09.09.2020


 jako jako

11 1

@tako - co ma wspólnego pis z gddkia??? rozumiem, ze to miał być żart, bo nie wierzę, że można być aż takim nieukiem. Zabawny z ciebie troll o wielu nickach. I pomyśleć, że to tacy jak ty wybrali pis by rządził Polską. 17:05, 09.09.2020


SkujNickSkujNick

18 11

Sami są sobie winni, nie potrafili oddać terenu na czas, nie potrafili nawet zorganizować sobie parku i ścieżek rowerowych, żeby były asfaltowe. Szkoda tylko, że za nieudolnosc urzędników zapłacą mieszkańcy, ale takich sobie wybrali. 06:57, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jojne SkowronekJojne Skowronek

9 13

może zaproszą ekologów z ich szwedzką liderką ? 07:57, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TatuśTatuś

14 17

Wina Kaczora dyktatora! Ale spox Szambelan na pocieszenie paradę Klaunów wam zrobi. 08:19, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumburakRumburak

28 5

Zastanawiam się, co miał w głowie troskliwy miś, żartoliwie zwany gospodarzem dzielnicy, kiedy wpuszczał tranzyt od strony Powsina. 08:45, 08.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OburzonyOburzony

21 5

Nie popieram języka, ale wydaje mi się, że to dobry moment na poruszenie po raz kolejny tematu ruchu tranzytowego z Powsina. Nie wiem co stało za tą decyzją, ale dla Ursynowa to była decyzja fatalna. Może da się coś zrobić, aby ograniczyć tu ruch... 10:20, 08.09.2020


JaroJaro

25 1

Pomijając wszystkie polityczne gadki (80% komentów) sprawa może wyglądać tak, że konieczny będzie protest w postaci blokady zjazdu na węzłach. Komentarze i polubienia nie zablokują tranzytu przez dzielnicę... Jak puszczą tranzyt górą, to możecie sobie pisać, ile wlezie. Ucierpi każdy - pisior i leming. 09:05, 08.09.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

19 4

dokładnie, nie ma mowy o tranzycie przez dzielnicę, jak będzie trzeba to się zablokuje drogę 09:39, 08.09.2020


lukaszlukasz

12 4

też jestem tego zdania, będzie trzeba zrobić szopkę w postaci blokad i protestów 12:28, 08.09.2020


RumburakRumburak

6 3

Tak czy owak, ewentualna blokada dotknie w największym stopniu mieszkańców Ursynowa. 15:07, 08.09.2020


KorbolKorbol

3 0

Pomysł wydaje się być niezły. Proponuje na protest przygotować listę lokalizacji wraków zalegających na parkingach. Jest ich ogromna ilość, myślę że jak przyjdzie czas to je przyniesiemy ... :-) 10:06, 10.09.2020


tak to widzętak to widzę

9 23

A może parking dla pojazdów balonowych, którymi można omijać korki ! Parku linowego im się zachciało ! Dla kogo ? Parki linowe organizuje się w terenach zalesionych ! Najpierw urząd posadzi las , poczeka aż urośnie do niezbędnej wysokości i skończy się druga kadencja burmistrza Kempy & ska. Tymczasem zrobi się bazarek. 09:11, 08.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GeraltGeralt

17 9

Oj, nieprzygorowałeś się trolu. Nie powiem jakie głupoty wypisałeś, żeby nie ułatwiać zadania. Pewnie nie do końca nawet wiesz, gdzie jest Ursynów. Jeśli masz mocodawcę, to zgłaszam mu oficjalnie, aby za ten wpis potrącić z wypłaty 09:51, 08.09.2020


 jako jako

20 9

@tak... - ty się lepiej pajacu staraj, żeby ci nowych nicków nie zabrakło 09:57, 08.09.2020


KabatKabat

5 1

Nie ma POJAZDÓW balonowych, są STATKI powietrzne (aerostaty). 10:37, 08.09.2020


A.A.

28 6

Jeśli takie są plany, to jest to oczywisty skandal. Wydostanie się z Kabat czy Natolina będzie prawie niemożliwe.
Ale panu Burmistrzowi też należy podziękować za zaistniałą sytuację. Ktoś przecież zgodził się na "autostradę" Konstancińską i nieustanny napływ aut na Rosoła.
09:18, 08.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KabatKabat

14 7

Trzeba ich też zrozumieć, szkoły, praca inne - a "autostrada" jest i była przedtem przez ul. Rzekotki, zatem jest znacząca poprawa, która przestaje być znacząca przy Wąwozowej.
Nikt z bezmyślnego (zmienili inż. ruchu na jeszcze głupszego) ZDM nie przewidział takiego natężenia ruchu na skrzyżowaniu Relaksowa / Wąwozowa, które można było zaprojektować o dłuższe pasy skrętu w prawo z Wąwozowej i w lewo do Wąwozowej - wszak miejsce było.
O kretyńskiej sygnalizacji nie wspomnę.
10:33, 08.09.2020


OburzonyOburzony

35 0

Nie dajmy się nabrać. Jak już puszczą ruch, to będzie nie 6, ale może i 16 miesięcy. Nie można im wierzyć. Ulice Ursynowa nie są przystosowane do takiego ruchu, w przeciwieństwie do Dolinki Służewieckiej (trzy pasy, dodatkowe pasy do skrętu, bezkolizyjne skrzyżowanie z Puławską). Zablokowany będzie cały Ursynów - pewnie duża część kierowców będzie "uciekać" w poprzeczne ulice (Rosoła, KEN, Stryjeńskich, Gandhi) tamtędy próbować ominąć korek. Będą blokować się wszystkie większe wyjazdy z Ursynowa, a dzielnica będzie przecięta na pół przez korek, którego w żaden sposób nie da się ominąć. Pomysł jest absurdalny! Zagrożeniem są głównie wypadki (w korku też zdarzają się niebezpieczne wypadki, np. ciężarówki najeżdżające na stojące w korku auta) i zanieczyszczenie powietrza. Nie po to zainwestowano ogromne pieniądze w budowę tunelu przez Ursynów, żeby teraz puszczać ruch górą! 09:45, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KabatKabat

18 22

No to będziemy spacerować po przejściach dla pieszych z portretami Trzaskowskiego i Puchalskiego... 10:22, 08.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

14 9

Spacer tak , ale z innymi portretami . 18:26, 08.09.2020


kajak wieslawkajak wieslaw

3 6

z twoim portretem 21:12, 08.09.2020


GeraltGeralt

19 15

Uwaga na trole próbujące wpłynąć na dyskusję na tym forum. Działają używając słów-kluczy, powtarzających się haseł, wyrażeń i konstrukcji myślowych: bazarek, szambelan, parada klaunów, (mieszkańcy) sami sobie winni (bo glosowali na takie władze, bo protestowali), lemingoza. 10:28, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

głos rozsądkugłos rozsądku

12 53

Ursynów nie jest udzielnym księstwem, ani samotną wyspą i musi uwzględnić interesy ogólnospołeczne, którymi są przepustowość ruchu drogowego w obrębie wielkiej Warszawy i rozwiązanie problemów tranzytowych w ramach aglomeracji. Także proponuje porzucić egoistyczne partykularyzmy i uwzględnić potrzebę czasowego puszczenia ruchu przez jedną ulicę na Ursynowie, bez konieczności dalekiego objeżdżania go. 11:28, 08.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LukaszLukasz

21 6

uwzględnia już od kilku lat, w h mamy tranzyt niech chamy omijają warszawę, dla mnie to mogą nad nią latać nawet, z domu się wyjechać nie da, niech Ci co nie są z Warszawy i nie płacą w niej podatków na komunikację się przesiądą, bo i tak jazda państwa z tablicami rejestracyjnymi zaczynającymi się na L i T to jakiś dramat 12:25, 08.09.2020


 jako jako

24 11

@głos - widać, żeś z prowincji, więc ci wyjaśnię parę kwestii. Tak, POD WZGLĘDEM KOMUNIKACYJNYM, Ursynów jest udzielnym księstwem, gdyż w praktyce jest odcięty od reszty Warszawy. Tak to sobie ktoś kiedyś wymyślił. Całe duże osiedle "wisi" tylko na kilku ulicach wjazdowych/wyjazdowych. Puszczenie tranzytu przez Ursynów, technicznie niemal niewykonalne, przypominać będzie pchanie ślepej kiszki - nie ważne jak się napniesz, wiele nie wsadzisz, nawet jeśli lubisz mieć ciasno. By przejechać przez to osiedle musi być wjazd i wyjazd, np. przez POW. 14:14, 08.09.2020


Kiedys_z_ursynowaKiedys_z_ursynowa

10 23

Także uważam że Ursynów dostaje to na co zasłużył. Gdyby nie ich blokady, bazarki i inne Górnotne pomysły nie byłoby opóźnienia w realizacji projektu na ich terenie. Więc teraz muszą ponieść konsekwencje własnych decyzji. Droga w tym miejscu była planowana 50 lat temu więc trzeba było przemyśleć nim się zakupiło "mieszkanie" w super lokalizacji. 19:36, 08.09.2020


punk(t)Gpunk(t)G

15 6

Mieszkańcy Ursynowa powinni złożyć pozew przeciwko GDDKiA.
Prace powinny przebiegać w normalnym tempie, szczególnie, że nie było długich/strasznych zim (czteromiesięcznych przestojów). 11:45, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jojne SkowronekJojne Skowronek

19 19

Nie krępujcie się włodarze. Proponuję przedłużyć KEN do ogrodu botanicznego w Powsinie. 13:19, 08.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ppoppo

13 15

Miało być dowcipnie ale nie wyszło 15:04, 08.09.2020


Wacław JarząbekWacław Jarząbek

15 9

Może trzeba było jednak mobilizować Astaldi wszystkimi siłami dzielnicy! Ciągłym monitoringiem postępów, protestami, że za wolno itd. Przecież widać było gołym okiem, że mimo opóźnienia na starcie, potem szli ślamazarnym tempem! Widać to najlepiej było na odcinku KEN-Rosoła i tego jak nic się nie działo i nie dzieje teraz notabene na zamkniętej Lanciego! 13:25, 08.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

13 14

A co ma dzielnica wspólnego z tą inwestycją? To jest inwestycja rządowa, a nie miejska. Nadzór ma ggdkia 13:40, 08.09.2020


 jako jako

17 11

@Wacław - nikt się nie spodziewał, że Astaldi okażą się takimi skrurw... i po podpisaniu aneksu na wszystko się wypną. Poczuli się silni, bo duuuuża kara już nad nimi nie wisi, więc teraz muszą się odwdzięczyć GDDiA. 14:07, 08.09.2020


Wacław JarząbekWacław Jarząbek

4 6

Może trzeba było jednak mobilizować Astaldi wszystkimi siłami dzielnicy! Ciągłym monitoringiem postępów, protestami, że za wolno itd. Przecież widać było gołym okiem, że mimo opóźnienia na starcie, potem szli ślamazarnym tempem! Widać to najlepiej było na odcinku KEN-Rosoła i tego jak nic się nie działo i nie dzieje teraz notabene na zamkniętej Lanciego! 13:25, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KubaKuba

34 25

Pięknie... Już teraz jest problem żeby wyjechać z końcówki Pileckiego przez rondo z Płaskowickiej... To teraz będzie jeszcze gorzej. Trzeba podziękować mieszkańcom Kazury za szlabany którymi się ogrodzili i zablokowali inne opcje wyjazdu. 15:17, 08.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

13 30

Przeczytaj to coś napisał i zastanów się nad tą głupotą . 18:18, 08.09.2020


Ulica KazuryUlica Kazury

17 30

Co za komentarz !!! A może jeszcze prościej i szybciej byłoby przez nasze mieszkania a nie tylko wewnątrz przez osiedle ? 18:23, 08.09.2020


MbMb

14 5

Pracowałem tam i pierwszą firmą, której bym przyłożył kary jest Astaldi. Następnie całkiem nieudolna GDDKiA w której powiem wprost pracują nieudacznicy nie mający zielonego pojęcia o budowie dróg i jeżdżą tylko na sygnale na budowie tak wprawdzie nie wiem po co ale to są ludzie z nadania partyjnego. Jednym słowem cyrk i Polska to rzeczywiście kraj z papieru Panie Morawiecki. Zacznijcie zatrudniać ludzi odpowiednich na stanowiska a nie będzie takiego syfu jaki fundujecie. 21:55, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

durenduren

4 7

co za roznica i tak rosoła jest już trasa tranzytowa szybkiej ruchu dla mieszkancow okolicznych miejscowosci. jebac te laczniki z wilanowej 22:22, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan JackKapitan Jack

17 8

Może pójdźmy śladami Kazury i niech burmistrz zamontuje w naszej dzielnicy wszędzie szlabany i każdemu mieszkańcowi Ursynowa da pilota do szlabanu :-).

A tak całkiem poważnie rok czasu opóźnienia to bazarek na dołku i protest pseudo kupców. To dzięki nim możliwy i był na rękę wykonawcy wydłużony termin realizacji budowy tunelu. Jakoś wtedy burmistrz się nie przejmował i nie interweniował tylko jak już trwało to za długo przeniósł bazarek na pętlę autobusową, a autobusy postawił na ulicy. Taki racjonalizator z poszukiwany, poszukiwana.
Teraz wielce zdziwiony, że pozostałe odcinki zostaną otwarte i ruch pójdzie przez naszą dzielnicę. Podziękujmy za to burmistrzowi i kupcom z bazarku. Wykonawca tylko na tym skorzystał. 23:27, 08.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

8 7

I znowu te bajki jakoby bazarek i mieszkańcy zawinili. 09:34, 09.09.2020


PapugaPapuga

1 1

O kolego domagasz się u ratusza takich przywilejów jak kasta Kazurian. Duży błąd. Tylko oni zasługują na uległość ratusza w każdej kwestii. 14:22, 13.09.2020


miko2miko2

4 2

Dzisiaj jadą Puławską i Dolinką Służewiecką więc wydostanie się z Ursynowa na wschód to w niektórych godzinach koszmar. Można to podzielić - ciężarówki przez Dolinkę, a osobowe przez Płaskowickiej. Ale w sumie źle będzie. 23:52, 08.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

italianoitaliano

13 1

Oni reagują tylko na dialog typu palenie opon i albo te decyzje służą jakieś zadymie politycznej i są robione z zmysłem albo ktoś myśli ( o ile to dobre słowo ) , że jakoś mieszkańcy " to łykną". Uciążliwość tego pomysłu będzie dla mieszkańców Ursynowa tak duża , że eskalacja konfliktu jest nieunikniona. 08:10, 09.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KabatKabat

9 2

Cała GDDKiA oraz ZDM to ludzie z wyobraźnią byłego już inż. ruchu w Warszawie, człowieka o ZEROWEJ wyobraźni o infrastrukturze drogowej i ZEROWEJ zdolności przewidywania przyszłości, tak istotnej w procesie projektowym !
Wszystkie inwestycje są POZBAWIONE perspektywy przyszłości, wykonywane chaotycznie - konsekwencją są idiotyczne poprawki widoczne na każdym kroku. Banda nieudaczników i ignorantów bez podstaw zawodowych i doświadczenia. A wystarczyłoby zatrudnić kogoś z Wiednia lub Sztokholmu czy Oslo - Warszawa byłby PRZEJEZDNA ! Idiotów ci u nas dostatek na każdym kroku - Polnische Wirtschaft jest wszechobecny ! 09:50, 09.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bartekzukbartekzuk

9 0

"Już po publikacji artykułu wydział prasowy stołecznego ratusza zapewnił nas, że odpowiedzi na pytania dotyczące planów puszczenia tranzytu przez Ursynów będą gotowe we wtorek rano. Kiedy tylko je otrzymamy, opublikujemy je."

Czy odpowiedzi się pojawiły? 11:15, 09.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PasztetPasztet

4 6

Czajka ważniejsza niż jakieś tam ursynów hahahaha 13:46, 09.09.2020


KorbolKorbol

24 25

Wracałem wczoraj o 20:00 Płaskowickiej do Stryjeńskich.
To już chyba po godzinach szczytu ?. A korek między rondami był i to w obie strony. Ciekawie się zapowiada ... 12:30, 09.09.2020

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

WarszawaWarszawa

32 18

Wybierz metro- a nie wozisz 5 wolnych miejsc- dlatego masz korek- to nie wiocha z 100 mieszkańców. 06:33, 10.09.2020


KorbolKorbol

10 18

Do ~Warszawa "Wybierz metro- a nie wozisz 5 wolnych miejsc..." Do Janek metro nie dociera, a i wożenie szafek było by kłopotliwe. Metro jest niezłe, ale nie zawsze z nim po drodze. 09:52, 10.09.2020


rumcajsrumcajs

3 18

Nke tpumacz mu. To duren reprezentujacy jednoosobowe gospodarstwo studenckie. Nie zrozumie. 12:13, 10.09.2020


WarszawaWarszawa

20 6

Nie ma obowiązku mieszkania w Jankach- zresztą nie widzę żeby każdy w korku wiózł szafę tylko swój tyłek a obok wolne miejsca. 12:44, 11.09.2020


AntyantypowAntyantypow

7 18

Te, wujek dobra rada. Jak bedzie 16 linii metra jak w paryzu, to moze bedziemy jezdzic metrem. A poki co wuj ci do tego czym kto sie porusza. Ogarniasz typie, ze nie kazdego zycie kreci sie na trasie ursynow centrum ursynow. Moze zrobimy eksperyment, ile sie jedzie z ursynowa na grojecka/ aleja krakowska? Bo mi autem z garazu na kabatach wychodzi 15 minut. Juz nie wspominajac, ze w dobie korony sam sobie popitalaj metrem jak masz ochote. 13:11, 11.09.2020


WarszawaWarszawa

15 9

W nosie mam Twoje auto i gdyby nie tacy madrusie z Ursynowa ( napływ) to metro byłoby wcześniej niż 100 lat za Londynem.Moje życie kręci się wokół metra no jestem stąd nie nie muszę na pole jechać ogórków jak ty pilnować.Msss garaż to dobrze stoj sobie w korku jak inni Ci podobni. 13:43, 11.09.2020


AntyantypowAntyantypow

5 21

A g..no mnie wiesniaku interesuje, co ty o autach myslisz. Wbij sobie do tego zakutego łba, ze ludzie beda jezdzic tym czym chca i co jesy dla nich dogodne, a nie co tobie sie podoba. A jak dla ciebie auto sluzy tylko do ogorkow, to tylko potwierdzasz ze czlowiek ze wsi wyjdzie, ale wies z czlowieka nigdy. Odbijaj sobie tę kartę w fabryce o 8.00 i 16.00 i odfanzol sie od dyktowania innym jak mają żyć. 15:00, 11.09.2020


WarszawaWarszawa

20 4

To sobie stój w tym koreczku zakuty łbie cała dobę i nie narzekaj bo.sniesza mnie twoje historie- chwalisz się czy zalisz 15:55, 11.09.2020


HoffanderHoffander

12 0

To jest sluszna koncepcja. A jezioro przesunie sie gdzie indziej. 16:41, 09.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LakiLaki

9 5

W Chinach 36 km mostu podwieszanego wybudowali na rzece w 3 lata i to most z zawrotkami co kilka kilometrów!! A u nas 300 m mostu nie mogą oddać w 3 lata bo woda była przez 1 dzień wyższa ha ha ha. Jaki kraj takie tempo prac, żenujące są te opowieści o trudnościach w budowie. 08:19, 10.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojtiwojti

2 13

oczywiście wszyscy dookoła mogą cierpieć i stać w korkach ale biedni mieszkańcy ursynowa już nie... 16:43, 10.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArnieArnie

6 3

Nie ma o co się burzyć. I tak w przypadku jakiegokolwiek wypadku w tunelu, ruch automatycznie będzie kierowany od węzła przed do węzła za tunelem ulicami Ursynowa. To są skutki puszczenia autostrady międzykontynentalnej przez środek osiedla mieszkaniowego. 14:19, 13.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

8 2

To są następstwa idiotycznej decyzji puszczenia autostrady ( nie żadnej obwodnicy ) przez jedno z największych osiedli Warszawy . 17:10, 13.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ekologekolog

6 0

Dokładnie! 19:10, 16.09.2020


0%