Do końca roku ma być przejezdna naziemna część Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie - takie założenia ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. To oznacza, że po zapowiadanym na grudzień zakończeniu budowy wawerskiego odcinka trasy S2 oraz mostu na Wiśle, znaczna część tranzytu na linii wschód-zachód trafi do naszej dzielnicy. Czy miasto pozwoli na sparaliżowanie Ursynowa? Na razie umywa ręce.
Wygląda na to, że co najmniej roczne opóźnienie w budowie tunelu POW odbije się ursynowianom czkawką. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza zapewnić do końca roku przejezdność wszystkich trzech odcinków obwodnicy, choć tunel nie będzie jeszcze gotowy.
Niespodziewanie, z takimi projektami w ubiegłym tygodniu pojawili się w stołecznym ratuszu drogowcy z firmy Gulermak, którzy budują wilanowski odcinek trasy POW. Do takich planów przyznał nam się również dyrektor operacyjny Astaldi, odpowiedzialny za ursynowski odcinek.
- Jesteśmy w trakcie aktualizacji harmonogramu robót uwzględniającego nowy czas na ukończenie, zgodnie z postanowieniami kontraktu i założeniami, że przeprowadzenie ruchu z istniejącej drogi ekspresowej S2 poprzez węzeł Ursynów-Zachód, lokalny układ komunikacyjny (w tym ulica Płaskowickiej) oraz węzeł Ursynów-Wschód do Zadania B nowobudowanej drogi ekspresowej S2 ma nastąpić w terminie do końca roku. Projekty organizacji ruchu są w trakcie uzgadniania i liczymy na szybką ich akceptację, co również znajdzie swoje odzwierciedlenie w aktualizowanym harmonogramie robót - mówi dyrektor Marcin Żabka.
Niewinnie brzmiące "przeprowadzenie ruchu" oznacza przejazd przez Ursynów kilkudziesięciu tysięcy dodatkowych pojazdów na dobę. I to wszystko przez lokalne ulice. A jeszcze w końcu sierpnia GDDKiA mówiła o uruchomieniu tylko dwóch odcinków. O naziemnej "protezie" ursynowskiej nawet nie wspomniano.
- Udostępnienie kierowcom odcinka pomiędzy węzłem Lubelska a Przyczółkowa planujemy do końca tego roku, natomiast tunel na Ursynowie - w II kwartale 2021 roku - mówiła wówczas Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA.
Zgodnie z tymi słowami, do czasu uruchomienia tunelu, kierowcy jadący ze wschodu mieli dojechać tylko do Przyczółkowej, gdzie skręcaliby w prawo lub w lewo (najczęściej w kierunku Doliny Służewieckiej). Najnowsze plany GDDKiA idą jednak dalej. Jeśli się ziszczą, kierowcy jadący od wschodu pojadą mostem na Wiśle, miną węzeł Przyczółkowa i z Wilanowa łącznicą będą mogli wjechać na Ursynów. Skręcą w Rosoła, by ul. Gandhi dojechać do węzła Ursynów Zachód.
Od zachodu natomiast kierowcy będą mogli zjechać na wysokości hipermarketu Auchan łącznicą prowadzącą do ulicy Gandhi i dalej lokalnymi ulicami dotrzeć do zjazdu na Wilanów. Wiele oczywiście zależy od oznakowania i sygnalizacji.
Plany generalnej dyrekcji zmroziły burmistrza Ursynowa Roberta Kempę. Biorąc pod uwagę, że POW ma jeździć nawet 150 tys. pojazdów na dobę, a na Ursynów zjeżdżałaby tylko połowa z nich, oznaczłoby to paraliż naszej dzielnicy. Nawet 75 tys. dodatkowych aut, w tym ciężarówki.
- Propozycja GDDKiA jest skandalem! Będę przekonywał prezydenta i miejskie biura, aby jej nie akceptowali. Zresztą nie sądzę, abym musiał przekonywać, bo to rozwiązanie skrajnie niebezpieczne. Na trasie tranzytu znajduje się przecież aż 11 placówek oświatowych, w tym 7 przy ul. Gandhi, gdzie przejścia dla pieszych nie mają sygnalizacji. To będzie gorszy sajgon niż podczas budowy samego tunelu! - grzmi Robert Kempa.
powyżej: prognozy liczby pojazdów przejeżdżających przez węzły Ursynów-Wschód i Ursynów-Zachód (źródło: Astaldi)
Dzielnica nie rozumie, dlaczego mieszkańców Ursynowa naraża się na kolejne utrudnienia, skoro - zgodnie z obietnicami GDDKiA - tunel ma być przejezdny już w II kwartale 2021 roku. Tyle zachodu z organizacją ruchu na zaledwie 7 miesięcy?
- Co ma być tą wartością, dla której warto to robić? - pyta burmistrz. - Te kilka miesięcy? Sukces medialny, że "uruchomiliśmy" POW? - powątpiewa burmistrz.
Jedyną odpowiedzią jest to, że drogowcy z GDDKiA już wiedzą, że także nowy termin oddania tunelu do użytku jest nierealny. A to by oznaczało, że tranzyt drogą naziemną pozostanie z nami przez ponad rok. Poważne zmiany w organizacji ruchu na Ursynowie będą więc opłacały się wykonawcom i GDDKiA.
Parę dni temu urzędnicy miejscy zatwierdzili tymczasową organizację ruchu dla lokalnego układu dróg - czyli ul. Płaskowickiej od Pileckiego do Stryjeńskich i Dereniowej. Ma to duże znaczenie dla ruchu lokalnego.
- W piątek otrzymałem informację z Biura Polityki Mobilności i Transportu, że czasowa organizacja ruchu dla tego obszaru uzyskała zatwierdzenie. Skontaktowałem się z Astaldi i poprosiłem, aby wdrożyli procedurę. Zgodnie z przepisami potrzeba na to 7 dni. Trzymajcie kciuki - poinformował w mediach społecznościowych burmistrz Robert Kempa.
Kciuki można puścić. Już wiadomo, że z zatwierdzonych projektów Astaldi nie skorzysta. Dyrektor Marcin Żabka wyklucza szybki powrót ekip drogowych na Płaskowickiej.
- Zatwierdzenia dotyczyły czasowej organizacji ruchu, ale z uwagi na podpisany aneks - kamień milowy w zakresie możliwości przeprowadzenia ruchu wzdłuż tunelu (…) - całość układu miejskiego ma zostać oddana do ruchu w terminie do końca 2020 - poinformował nas w poniedziałek, gdy dopytywaliśmy o tę sprawę.
Astaldi już w końcu lipca, a więc zanim uzyskało zatwierdzenia od ratusza, wycofało z Płaskowickiej swoje ekipy drogowe i skoncentrowało się na innych pracach. To był pierwszy znak, że dzieje się coś niedobrego.
Drugim znakiem były odpowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na nasze powtórne pytania o oddanie ul. Płaskowickiej, Lanciego oraz parkingi przy Kazury.
- Wykonawca, zgodnie z zapisami umowy, zakończy prace i powyższe ulice zostaną przekazane kierowcom do końca bieżącego roku - napisała nam kilka dni temu Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA. Parę tygodni wcześniej wspominała o terminach powakacyjnych.
Zmianę terminu otwarcia lokalnych ulic wpisano więc do niedawno podpisanego aneksu między Astaldi i GDDKiA oraz powiązano ją z planami wprowadzenia tranzytu, co generalna dyrekcja przemilczała. "Kamień milowy" dla Astaldi, o którym wspomina dyrektor Żabka, będzie kamieniem młyńskim u szyi ursynowskich kierowców. Wydaje się, że tym właśnie rządowa agencja chce "zaszachować" stołeczny samorząd, z którym współpraca do tej pory układała się bardzo różnie.
- Będzie tak - słyszymy w źródle zbliżonym do Astaldi i GDDKiA. - Albo miasto się zgodzi na tranzyt, uruchamiając lokalne ulice, albo nie będzie ani tranzytu, ani otwarcia nowych jezdni Płaskowickiej i przekazania terenu pod budowę parku linearnego.
Zapytaliśmy urząd m.st. Warszawy czy zamierza zgadzać się na propozycję poprowadzenia tranzytu przez Ursynów. Upłynął tydzień i odpowiedzi brak. Najwyraźniej trwają kalkulacje, co się bardziej opłaca w skali całej Warszawy. Bo pogorszenie warunków komunikacyjnych w jednej dzielnicy wcale nie oznacza, że sytuacja nie polepszy się w całej stolicy, a w szczególności na wiecznie przeciążonej Dolinie Służewieckiej i Puławskiej, które tranzytowcy wybierają dzisiaj.
Burmistrz Kempa jest nastawiony "bojowo". Podpowiada, że biuro miejskie nie musi zatwierdzać stałej organizacji ruchu bez sygnalizacji świetlnych i niezabezpieczonych przejść dla pieszych przez dwupasmową Płaskowickiej, o co wnioskuje Astaldi. Może też blokować zmiany w programach sygnalizacji, które miałyby priorytetyzować ruch tranzytowy. Jest też pogodzony z tym, że GDDKiA może w odpowiedzi torpedować przekazanie terenu nad tunelem pod budowę obiecywanego parku linearnego.
- Przez sześć lat GDDKiA wmawiała nam, że odda POW tylko w całości, gdy wszystkie odcinki łącznie z tunelem będą gotowe. Ostatnio, że tranzyt będzie tylko mostem na Wiśle, by na końcu obciążyć mieszkańców Ursynowa konsekwencjami opóźnień z tunelem. Odwrócę optykę - dlaczego im się tak spieszy? Czy dla dobra mieszkańców nie można trzymać się pierwotnych zapowiedzi? - pyta retorycznie Kempa.
Już po publikacji artykułu wydział prasowy stołecznego ratusza zapewnił nas, że odpowiedzi na pytania dotyczące planów puszczenia tranzytu przez Ursynów będą gotowe we wtorek rano. Kiedy tylko je otrzymamy, opublikujemy je.
[ZT]15589[/ZT]
[ZT]15579[/ZT]
[ZT]15599[/ZT]
[ZT]15558[/ZT]
gaba16:35, 07.09.2020
Burmistrz ma rację. To są jakieś jaja !!! 16:35, 07.09.2020
Ursynowianin16:40, 07.09.2020
Cytuję: "Ale jaja, ale jaja...", koniec cytatu 16:40, 07.09.2020
ZofiaKazury16:54, 07.09.2020
A mówiłam żeby przed budowa zabezpieczyć nasze interesy. I co? Próbują nas oszukać! 16:54, 07.09.2020
Kabaciarz17:01, 07.09.2020
Chyba ich poebało? Trzeba wyjść na ulicę, bo inaczej źle skończymy :-( 17:01, 07.09.2020
Zły_porucznik17:02, 07.09.2020
Puszczenie tranzytu przez Ursynów byłoby ogromnym skandalem, ale sądzę także że pocałunkiem śmierci w mateczniku Trzaskowskiego. Myślę, że tak gigantyczny zastrzyk aut komunikacyjne zabiłby Ursynów - w każdym kierunku. I niekomunikacyjnie, a już zwyczajnie, zabiłby niestety też niektórych mieszkańców naszej dzielnicy - przejścia, wypadki - no przecież to jest jasne, co się wydarzy. 17:02, 07.09.2020
Boom18:49, 07.09.2020
Nic się nie wydarzy, bo będzie po prostu korek. A za nieudolność gddkia odpowiedzą mieszkańcy i miasto. Divide et impera. 18:49, 07.09.2020
analityk niezależny17:07, 07.09.2020
A Prezydent zrobi paradę Klaunów! 17:07, 07.09.2020
~gonzo17:37, 07.09.2020
Masz rację, po prezydencie Dudzie można się wszystkiego spodziewać. 17:37, 07.09.2020
STOP BP18:02, 07.09.2020
Twój prezydent, Szambelan gonzo. Duda to dobry prezydent robi to co mu każe główna partia w kraju i nie fika rządowi. O to chodzi w byciu prezydentem. Rząd PiS uratował życie milionom kiedy wasz Tusku doradzał słuchać się Makarona. Taka prawda. ;p 18:02, 07.09.2020
accuweather18:41, 07.09.2020
zmieniasz nick, ale piszesz w kółko to samo. Ewidentnie za pieniądze. Do tego językiem na poziomie tępawego dwunastolatka. "Szambelan" "makaron". Ale żenada!! 18:41, 07.09.2020
s17:20, 07.09.2020
trzeba było jeszcze bardziej przeciągać likwidację bazarka, zresztą burmistrz zapomniał o zasadzie, że po otwarciu nowej trasy ruch się zmniejsza, a przedłużenie Belgradzkiej nadal jest niepotrzebne, okazać się też może że puszczenie ruchu tunelem też nie jest konieczne, przecież ruch mogą przejąć istniejące uliczki Ursynowa 17:20, 07.09.2020
antypow17:28, 07.09.2020
PRECZ Z POW! 17:28, 07.09.2020
ekolog 17:35, 07.09.2020
popieram! 17:35, 07.09.2020
Antyantypow19:15, 07.09.2020
Tylko sie obaj nie zes.ajcie. I zapraszamy na otwarcie. 19:15, 07.09.2020
jako23:18, 07.09.2020
@ antypow - w ramach protestu nie
będziesz jeździł POW? Zarąbiście, jednego mniej 23:18, 07.09.2020
facepalm17:39, 07.09.2020
chyba sie komuś klepki lekko pod kopułą poprzestawiały. Niech sobie pod ratuszem puszczą tranzyt. 17:39, 07.09.2020
ekolog 17:45, 07.09.2020
i tą całą POW! 17:45, 07.09.2020
erykantykleryk17:57, 07.09.2020
A Szambelan paradę klaunów robi. 17:57, 07.09.2020
jako23:14, 07.09.2020
pisiorku o wielu nickach - nie mierz wszystkich własną miarką, a klaunów poszukaj u siebie, macie ich aż nadmiar 23:14, 07.09.2020
zwykły obserwator18:15, 07.09.2020
Kabaret "budowy" trwa, hi, hi. ZDM, GDDKiA będą jeszcze lata terroryzować POW'em, zwłaszcza po zamknięciu nawrotki, korkopasie na Puławskiej, cyrku z II nitką Płaskowickiej i Rosoła, hi, hi. Ten czas wykorzystają na zasłupkowanie reszty Ursynowa i zatrawnikowanie i zakamulcowanie, hi, hi. 18:15, 07.09.2020
Krzysztof19:04, 07.09.2020
Chyba autor oraz spora część komentujących zapomniała że opóźnienie otwarcia tunelu wynika głównie z protestów mieszkańców i władz Ursynowa których było bardzo dużo. A każdy protest musiał być rozpatrzony. Sam mieszkam na Ursynowie i nie rozumiem tego całego oburzenia. Trzeba było dalej protestować przeciwko tunelowi. Może wiadukt by strzelili w tym miejscu. Albo portal teleportacyjny. 19:04, 07.09.2020
Boom19:15, 07.09.2020
Nie pisz bajek. Jak jest wydane prawomocne pozwolenie na budowę to już od wykonawcy wszystko zależy. A wykonawca miał kłopoty, opieszale prowadził budowę, mimo że miał ciepłe zimy. Zamiast skrócić czas budowy to dorzucił prawie rok. A nadzór gddkia jest jak na innych drogach szybkiego ruchu, czyli żaden i po prostu opóźnienie goni opóźnienie. 19:15, 07.09.2020
Jaromir Wyżyny Płd.20:35, 07.09.2020
Miasto zwlekało bodajże 3-6 miesięcy z przekazaniem terenu od syfiastego bazarku. Taki czas opóźnienia to wina miasta i bazarku. W tym również obecnego Burmistrza P. Kempy. 20:35, 07.09.2020
Pytia21:32, 07.09.2020
Pamięć nie dopisuje najwyraźniej... Budowa tunelu rozpoczęła się od przejścia pod metrem na KEN-ie, a bazarek temu w niczym nie przeszkadzał - został zresztą okrojony - bez protestów, Pozwolenie na budowę pozostałego odcinka uprawomocniło się w styczniu 2019 roku, a bazarek został zlikwidowany na początku marca 2019. O jakim więc opóźnieniu jest mowa. Przynajmniej do maja 2019 był bez pośpiechu likwidowany teren bazarku, ale pisać jest łatwo - trudniej analizować fakty.... 21:32, 07.09.2020
Pytia21:38, 07.09.2020
No i jeszcze jedno. Zgodnie z warunkami kontraktu do terminu realizacji nie jest wliczany okres od 15 grudnia do 15 marca następnego roku. Tak więc wykonawca kontraktu z powodu likwidacji bazarku od połowy marca 2019 nie może sobie rościć żadnych pretensji... 21:38, 07.09.2020
Korbol19:52, 07.09.2020
Prorok jakiś ze mnie, pisałem o tym parę lat temu ... 19:52, 07.09.2020
Guział wróć!20:04, 07.09.2020
Czy burmistrz Kempa w ramach protestu poda się do dymisji? 20:04, 07.09.2020
Olszar 20:08, 07.09.2020
Jak tak będą chcieli zrobić . Proponuję protest pod siedzibą GDDKiA !!!. Na Ursynowie mieszka 150 tys osób .Spalimy kilka opon i wówczas pójdą po rozum do głowy 20:08, 07.09.2020
miko121:03, 07.09.2020
Dzisiaj jadą Puławską i Dolinką Służewiecką więc wydostanie się z Ursynowa na wschód to w niektórych godzinach koszmar. Można to podzielić - ciężarówki przez Dolinkę, a osobowe przez Płaskowickiej. Ale w sumie źle będzie. 21:03, 07.09.2020
Pytia21:18, 07.09.2020
Na Ursynowie Duda przegrał. To teraz odgrywa się na mieszkańcach i zamierza zwalić to na władze Warszawy. To będzie po Czajce druga dywersja. Brakuje jeszcze do kompletu unieruchomienia metra np przez awarię w tunelu... 21:18, 07.09.2020
tak22:06, 07.09.2020
przykra choroba, ta lemingoza... 22:06, 07.09.2020
TURBO LEMING 22:37, 07.09.2020
Niestety nieuleczalna 22:37, 07.09.2020
jako23:11, 07.09.2020
@ turboleming - nie wiem co lepsze - lemingoza, czy uzależnienie od bezmózgiego lizania kaczego kupra. Może każdemu według potrzeb i preferencji. 23:11, 07.09.2020
TURBO LEMING23:16, 07.09.2020
~ jako - bredzenie o "lizaniu kaczego kupra" to jeden z objawów lemingozy 23:16, 07.09.2020
jako23:22, 07.09.2020
@turbo - tak chłopcze, oczywiście, ja piszę brednie, ty masz zawsze rację. A jak fakty przemawiają przeciwko tobie, to tym gorzej dla faktów. Liż dalej liż, nie będę ci bronił. 23:22, 07.09.2020
TURBO LEMING00:37, 08.09.2020
~ jako - zapomniałem że lemingów nie można denerwować , bo może się im pogorszyć , a więc żyj dalej w alternatywnej rzeczywistości 00:37, 08.09.2020
jako10:04, 08.09.2020
Alternatywna rzeczywistość, gorszy sort, komuniści i złodzieje - to wszystko już było. Rozumiem, że trzymasz partyjną linię, ale nudzisz już i kwilisz jak mała dziewczynka. Poczytaj smsy z przekazani dnia, może bonzowie wymyślili nowe obelgi. 10:04, 08.09.2020
Warszawiak ( bardzo 21:33, 07.09.2020
Od samego początku pisałem , że chcą zagazować Ursynów tą budową . No i niestety miałem rację . TO JEST JEDEN WIELKI SKANDAL . 21:33, 07.09.2020
Zouza22:06, 07.09.2020
Szanowny Panie Autorze artykułu,
Czy przypadkiem w tytule w słowie "skażą" nie ma błędu ortograficznego? 22:06, 07.09.2020
Maturzystka202001:49, 08.09.2020
Do Zouza - sorry, ale jak ktoś sugeruje błędy gdy nie ma racji, to się delikatnie mówiąc ośmiesza. Autor przecież dobrze napisał. Zastanów się jaka jest różnica, między słowem "skażą" a "skarzą". Już? 01:49, 08.09.2020
Boom07:16, 08.09.2020
Masz rację. Chodzi o karę a nie o skażenie np. środowiska. 07:16, 08.09.2020
Boom07:44, 08.09.2020
Chociaż zależy to od intencji autora co miał na myśli, bo może być zarówno skaże od skazać, ale też skarze od kary (nieco archaiczne - niech Cię bóg skarze). Po przemyśleniu być może jednak jest poprawny tytuł. 07:44, 08.09.2020
Zouza08:10, 08.09.2020
Zwracam honor Autorowi i przepraszam za niesłuszne zwrócenie uwagi. Wczoraj byłam zmęczona i źle zrozumiałam tytuł, tutaj chodzi oczywiście o "skazać ", a nie "karać". Uprzejmie proszę Redakcję o usunięcie całego tego wątku.
Maturzystko, poczułaś się lepiej pogardliwie mnie besztając? Niech Ci się nie wydaje, że pozjadałałaś wszystkie rozumy i gwarantuję Ci, że w życiu co najmniej kilka razy się ośmieszysz, a wówczas przypomnisz sobie te słowa. 08:10, 08.09.2020
Jan11:04, 08.09.2020
Doceniam, mało kto potrafi publicznie przyznać się do błędu i pokajać.
Komentarzami Maturzystki i podobnymi nie należy się przejmować.
Każdy w jakiś sposób stara się poprawić własne samopoczucie.
Niestety, część rezygnuje z podnoszenia poziomu własnej wiedzy, na rzecz wykazywania jej niższego poziomu u innych.
Wytykanie potknięć innym nie podnosi statusu, daje jedynie malutką nikczemną satysfakcyjkę, po której niesmak tylko pozostaje, a jeśli nie pozostaje, tym gorzej.
Pomijając aspekt kultury osobistej, jest to ślepa uliczka, która najwięcej szkody przynieść może "umniejszaczom". 11:04, 08.09.2020
FRUUUUUU22:08, 07.09.2020
DYMISJA KEMPY Z CAŁYM TOWARZYSTWEM ! 22:08, 07.09.2020
Edward22:36, 07.09.2020
Nie róbta paniki. Jakoś to przeżyjem. Przecie to tylko na chwilę. Zobaczyta bedzie dobrze. Trzeba się trochę poświęcić dla ogółu. No to co pomożecie? 22:36, 07.09.2020
jako22:39, 07.09.2020
taka organizacja ruchu to szczyt pisowskiego skurw....twa, więc można się spodziewać jej wdrożenia z wszelkimi maksymalnymi utrudnieniami. Jednak to spowoduje natychmiastowe i trwałe zakorkowanie Płaskowickiej, więc niewiele samochodów przejedzie po powierzchni wzdłuż tunelu. Rozleją się więc na Ghandi i w stronę Lasu Kabackiego, przez skrót Kabaty-Powsin. Niestety, jest to także przedsmak tego, co będzie się działo, gdy póżniej będzie zamykany tunel z powodu wypadku czy innego utrudnienia. R8G 22:39, 07.09.2020
Ziutek09:43, 08.09.2020
Warszawą rządzi szambonurek a nie PiS baranie takiego żeście wybrali. 09:43, 08.09.2020
tako09:46, 09.09.2020
......do ~jako : co ma do tego PiS, którego wulgarnymi słowy obrzucasz ?
Podziękuj swojemu , z PO-wskiego nadania, burmistrzowi Kempie i jego wspólnikom za całe to szambo , nie tylko w Wiśle , ale i na ulicach ! 09:46, 09.09.2020
jako17:05, 09.09.2020
@tako - co ma wspólnego pis z gddkia??? rozumiem, ze to miał być żart, bo nie wierzę, że można być aż takim nieukiem. Zabawny z ciebie troll o wielu nickach. I pomyśleć, że to tacy jak ty wybrali pis by rządził Polską. 17:05, 09.09.2020
SkujNick06:57, 08.09.2020
Sami są sobie winni, nie potrafili oddać terenu na czas, nie potrafili nawet zorganizować sobie parku i ścieżek rowerowych, żeby były asfaltowe. Szkoda tylko, że za nieudolnosc urzędników zapłacą mieszkańcy, ale takich sobie wybrali. 06:57, 08.09.2020
Jojne Skowronek07:57, 08.09.2020
może zaproszą ekologów z ich szwedzką liderką ? 07:57, 08.09.2020
Tatuś08:19, 08.09.2020
Wina Kaczora dyktatora! Ale spox Szambelan na pocieszenie paradę Klaunów wam zrobi. 08:19, 08.09.2020
Rumburak08:45, 08.09.2020
Zastanawiam się, co miał w głowie troskliwy miś, żartoliwie zwany gospodarzem dzielnicy, kiedy wpuszczał tranzyt od strony Powsina. 08:45, 08.09.2020
Oburzony10:20, 08.09.2020
Nie popieram języka, ale wydaje mi się, że to dobry moment na poruszenie po raz kolejny tematu ruchu tranzytowego z Powsina. Nie wiem co stało za tą decyzją, ale dla Ursynowa to była decyzja fatalna. Może da się coś zrobić, aby ograniczyć tu ruch... 10:20, 08.09.2020
Jaro09:05, 08.09.2020
Pomijając wszystkie polityczne gadki (80% komentów) sprawa może wyglądać tak, że konieczny będzie protest w postaci blokady zjazdu na węzłach. Komentarze i polubienia nie zablokują tranzytu przez dzielnicę... Jak puszczą tranzyt górą, to możecie sobie pisać, ile wlezie. Ucierpi każdy - pisior i leming. 09:05, 08.09.2020
Grzegorz09:39, 08.09.2020
dokładnie, nie ma mowy o tranzycie przez dzielnicę, jak będzie trzeba to się zablokuje drogę 09:39, 08.09.2020
lukasz12:28, 08.09.2020
też jestem tego zdania, będzie trzeba zrobić szopkę w postaci blokad i protestów 12:28, 08.09.2020
Rumburak15:07, 08.09.2020
Tak czy owak, ewentualna blokada dotknie w największym stopniu mieszkańców Ursynowa. 15:07, 08.09.2020
Korbol10:06, 10.09.2020
Pomysł wydaje się być niezły. Proponuje na protest przygotować listę lokalizacji wraków zalegających na parkingach. Jest ich ogromna ilość, myślę że jak przyjdzie czas to je przyniesiemy ... :-) 10:06, 10.09.2020
tak to widzę09:11, 08.09.2020
A może parking dla pojazdów balonowych, którymi można omijać korki ! Parku linowego im się zachciało ! Dla kogo ? Parki linowe organizuje się w terenach zalesionych ! Najpierw urząd posadzi las , poczeka aż urośnie do niezbędnej wysokości i skończy się druga kadencja burmistrza Kempy & ska. Tymczasem zrobi się bazarek. 09:11, 08.09.2020
Geralt09:51, 08.09.2020
Oj, nieprzygorowałeś się trolu. Nie powiem jakie głupoty wypisałeś, żeby nie ułatwiać zadania. Pewnie nie do końca nawet wiesz, gdzie jest Ursynów. Jeśli masz mocodawcę, to zgłaszam mu oficjalnie, aby za ten wpis potrącić z wypłaty 09:51, 08.09.2020
jako09:57, 08.09.2020
@tak... - ty się lepiej pajacu staraj, żeby ci nowych nicków nie zabrakło 09:57, 08.09.2020
Kabat10:37, 08.09.2020
Nie ma POJAZDÓW balonowych, są STATKI powietrzne (aerostaty). 10:37, 08.09.2020
A.09:18, 08.09.2020
Jeśli takie są plany, to jest to oczywisty skandal. Wydostanie się z Kabat czy Natolina będzie prawie niemożliwe.
Ale panu Burmistrzowi też należy podziękować za zaistniałą sytuację. Ktoś przecież zgodził się na "autostradę" Konstancińską i nieustanny napływ aut na Rosoła.
09:18, 08.09.2020
Kabat10:33, 08.09.2020
Trzeba ich też zrozumieć, szkoły, praca inne - a "autostrada" jest i była przedtem przez ul. Rzekotki, zatem jest znacząca poprawa, która przestaje być znacząca przy Wąwozowej.
Nikt z bezmyślnego (zmienili inż. ruchu na jeszcze głupszego) ZDM nie przewidział takiego natężenia ruchu na skrzyżowaniu Relaksowa / Wąwozowa, które można było zaprojektować o dłuższe pasy skrętu w prawo z Wąwozowej i w lewo do Wąwozowej - wszak miejsce było.
O kretyńskiej sygnalizacji nie wspomnę.
10:33, 08.09.2020
Oburzony09:45, 08.09.2020
Nie dajmy się nabrać. Jak już puszczą ruch, to będzie nie 6, ale może i 16 miesięcy. Nie można im wierzyć. Ulice Ursynowa nie są przystosowane do takiego ruchu, w przeciwieństwie do Dolinki Służewieckiej (trzy pasy, dodatkowe pasy do skrętu, bezkolizyjne skrzyżowanie z Puławską). Zablokowany będzie cały Ursynów - pewnie duża część kierowców będzie "uciekać" w poprzeczne ulice (Rosoła, KEN, Stryjeńskich, Gandhi) tamtędy próbować ominąć korek. Będą blokować się wszystkie większe wyjazdy z Ursynowa, a dzielnica będzie przecięta na pół przez korek, którego w żaden sposób nie da się ominąć. Pomysł jest absurdalny! Zagrożeniem są głównie wypadki (w korku też zdarzają się niebezpieczne wypadki, np. ciężarówki najeżdżające na stojące w korku auta) i zanieczyszczenie powietrza. Nie po to zainwestowano ogromne pieniądze w budowę tunelu przez Ursynów, żeby teraz puszczać ruch górą! 09:45, 08.09.2020
Kabat10:22, 08.09.2020
No to będziemy spacerować po przejściach dla pieszych z portretami Trzaskowskiego i Puchalskiego... 10:22, 08.09.2020
Warszawiak ( bardzo 18:26, 08.09.2020
Spacer tak , ale z innymi portretami . 18:26, 08.09.2020
kajak wieslaw21:12, 08.09.2020
z twoim portretem 21:12, 08.09.2020
Geralt10:28, 08.09.2020
Uwaga na trole próbujące wpłynąć na dyskusję na tym forum. Działają używając słów-kluczy, powtarzających się haseł, wyrażeń i konstrukcji myślowych: bazarek, szambelan, parada klaunów, (mieszkańcy) sami sobie winni (bo glosowali na takie władze, bo protestowali), lemingoza. 10:28, 08.09.2020
głos rozsądku11:28, 08.09.2020
Ursynów nie jest udzielnym księstwem, ani samotną wyspą i musi uwzględnić interesy ogólnospołeczne, którymi są przepustowość ruchu drogowego w obrębie wielkiej Warszawy i rozwiązanie problemów tranzytowych w ramach aglomeracji. Także proponuje porzucić egoistyczne partykularyzmy i uwzględnić potrzebę czasowego puszczenia ruchu przez jedną ulicę na Ursynowie, bez konieczności dalekiego objeżdżania go. 11:28, 08.09.2020
Lukasz12:25, 08.09.2020
uwzględnia już od kilku lat, w h mamy tranzyt niech chamy omijają warszawę, dla mnie to mogą nad nią latać nawet, z domu się wyjechać nie da, niech Ci co nie są z Warszawy i nie płacą w niej podatków na komunikację się przesiądą, bo i tak jazda państwa z tablicami rejestracyjnymi zaczynającymi się na L i T to jakiś dramat 12:25, 08.09.2020
jako14:14, 08.09.2020
@głos - widać, żeś z prowincji, więc ci wyjaśnię parę kwestii. Tak, POD WZGLĘDEM KOMUNIKACYJNYM, Ursynów jest udzielnym księstwem, gdyż w praktyce jest odcięty od reszty Warszawy. Tak to sobie ktoś kiedyś wymyślił. Całe duże osiedle "wisi" tylko na kilku ulicach wjazdowych/wyjazdowych. Puszczenie tranzytu przez Ursynów, technicznie niemal niewykonalne, przypominać będzie pchanie ślepej kiszki - nie ważne jak się napniesz, wiele nie wsadzisz, nawet jeśli lubisz mieć ciasno. By przejechać przez to osiedle musi być wjazd i wyjazd, np. przez POW. 14:14, 08.09.2020
Kiedys_z_ursynowa19:36, 08.09.2020
Także uważam że Ursynów dostaje to na co zasłużył. Gdyby nie ich blokady, bazarki i inne Górnotne pomysły nie byłoby opóźnienia w realizacji projektu na ich terenie. Więc teraz muszą ponieść konsekwencje własnych decyzji. Droga w tym miejscu była planowana 50 lat temu więc trzeba było przemyśleć nim się zakupiło "mieszkanie" w super lokalizacji. 19:36, 08.09.2020
punk(t)G11:45, 08.09.2020
Mieszkańcy Ursynowa powinni złożyć pozew przeciwko GDDKiA.
Prace powinny przebiegać w normalnym tempie, szczególnie, że nie było długich/strasznych zim (czteromiesięcznych przestojów). 11:45, 08.09.2020
Jojne Skowronek13:19, 08.09.2020
Nie krępujcie się włodarze. Proponuję przedłużyć KEN do ogrodu botanicznego w Powsinie. 13:19, 08.09.2020
ppo15:04, 08.09.2020
Miało być dowcipnie ale nie wyszło 15:04, 08.09.2020
Wacław Jarząbek13:25, 08.09.2020
Może trzeba było jednak mobilizować Astaldi wszystkimi siłami dzielnicy! Ciągłym monitoringiem postępów, protestami, że za wolno itd. Przecież widać było gołym okiem, że mimo opóźnienia na starcie, potem szli ślamazarnym tempem! Widać to najlepiej było na odcinku KEN-Rosoła i tego jak nic się nie działo i nie dzieje teraz notabene na zamkniętej Lanciego! 13:25, 08.09.2020
Boom13:40, 08.09.2020
A co ma dzielnica wspólnego z tą inwestycją? To jest inwestycja rządowa, a nie miejska. Nadzór ma ggdkia 13:40, 08.09.2020
jako14:07, 08.09.2020
@Wacław - nikt się nie spodziewał, że Astaldi okażą się takimi skrurw... i po podpisaniu aneksu na wszystko się wypną. Poczuli się silni, bo duuuuża kara już nad nimi nie wisi, więc teraz muszą się odwdzięczyć GDDiA. 14:07, 08.09.2020
Wacław Jarząbek13:25, 08.09.2020
Może trzeba było jednak mobilizować Astaldi wszystkimi siłami dzielnicy! Ciągłym monitoringiem postępów, protestami, że za wolno itd. Przecież widać było gołym okiem, że mimo opóźnienia na starcie, potem szli ślamazarnym tempem! Widać to najlepiej było na odcinku KEN-Rosoła i tego jak nic się nie działo i nie dzieje teraz notabene na zamkniętej Lanciego! 13:25, 08.09.2020
Kuba15:17, 08.09.2020
Pięknie... Już teraz jest problem żeby wyjechać z końcówki Pileckiego przez rondo z Płaskowickiej... To teraz będzie jeszcze gorzej. Trzeba podziękować mieszkańcom Kazury za szlabany którymi się ogrodzili i zablokowali inne opcje wyjazdu. 15:17, 08.09.2020
Warszawiak ( bardzo 18:18, 08.09.2020
Przeczytaj to coś napisał i zastanów się nad tą głupotą . 18:18, 08.09.2020
Ulica Kazury18:23, 08.09.2020
Co za komentarz !!! A może jeszcze prościej i szybciej byłoby przez nasze mieszkania a nie tylko wewnątrz przez osiedle ? 18:23, 08.09.2020
Mb21:55, 08.09.2020
Pracowałem tam i pierwszą firmą, której bym przyłożył kary jest Astaldi. Następnie całkiem nieudolna GDDKiA w której powiem wprost pracują nieudacznicy nie mający zielonego pojęcia o budowie dróg i jeżdżą tylko na sygnale na budowie tak wprawdzie nie wiem po co ale to są ludzie z nadania partyjnego. Jednym słowem cyrk i Polska to rzeczywiście kraj z papieru Panie Morawiecki. Zacznijcie zatrudniać ludzi odpowiednich na stanowiska a nie będzie takiego syfu jaki fundujecie. 21:55, 08.09.2020
duren22:22, 08.09.2020
co za roznica i tak rosoła jest już trasa tranzytowa szybkiej ruchu dla mieszkancow okolicznych miejscowosci. jebac te laczniki z wilanowej 22:22, 08.09.2020
Kapitan Jack23:27, 08.09.2020
Może pójdźmy śladami Kazury i niech burmistrz zamontuje w naszej dzielnicy wszędzie szlabany i każdemu mieszkańcowi Ursynowa da pilota do szlabanu :-).
A tak całkiem poważnie rok czasu opóźnienia to bazarek na dołku i protest pseudo kupców. To dzięki nim możliwy i był na rękę wykonawcy wydłużony termin realizacji budowy tunelu. Jakoś wtedy burmistrz się nie przejmował i nie interweniował tylko jak już trwało to za długo przeniósł bazarek na pętlę autobusową, a autobusy postawił na ulicy. Taki racjonalizator z poszukiwany, poszukiwana.
Teraz wielce zdziwiony, że pozostałe odcinki zostaną otwarte i ruch pójdzie przez naszą dzielnicę. Podziękujmy za to burmistrzowi i kupcom z bazarku. Wykonawca tylko na tym skorzystał. 23:27, 08.09.2020
Boom09:34, 09.09.2020
I znowu te bajki jakoby bazarek i mieszkańcy zawinili. 09:34, 09.09.2020
Papuga14:22, 13.09.2020
O kolego domagasz się u ratusza takich przywilejów jak kasta Kazurian. Duży błąd. Tylko oni zasługują na uległość ratusza w każdej kwestii. 14:22, 13.09.2020
miko223:52, 08.09.2020
Dzisiaj jadą Puławską i Dolinką Służewiecką więc wydostanie się z Ursynowa na wschód to w niektórych godzinach koszmar. Można to podzielić - ciężarówki przez Dolinkę, a osobowe przez Płaskowickiej. Ale w sumie źle będzie. 23:52, 08.09.2020
italiano08:10, 09.09.2020
Oni reagują tylko na dialog typu palenie opon i albo te decyzje służą jakieś zadymie politycznej i są robione z zmysłem albo ktoś myśli ( o ile to dobre słowo ) , że jakoś mieszkańcy " to łykną". Uciążliwość tego pomysłu będzie dla mieszkańców Ursynowa tak duża , że eskalacja konfliktu jest nieunikniona. 08:10, 09.09.2020
Kabat09:50, 09.09.2020
Cała GDDKiA oraz ZDM to ludzie z wyobraźnią byłego już inż. ruchu w Warszawie, człowieka o ZEROWEJ wyobraźni o infrastrukturze drogowej i ZEROWEJ zdolności przewidywania przyszłości, tak istotnej w procesie projektowym !
Wszystkie inwestycje są POZBAWIONE perspektywy przyszłości, wykonywane chaotycznie - konsekwencją są idiotyczne poprawki widoczne na każdym kroku. Banda nieudaczników i ignorantów bez podstaw zawodowych i doświadczenia. A wystarczyłoby zatrudnić kogoś z Wiednia lub Sztokholmu czy Oslo - Warszawa byłby PRZEJEZDNA ! Idiotów ci u nas dostatek na każdym kroku - Polnische Wirtschaft jest wszechobecny ! 09:50, 09.09.2020
bartekzuk11:15, 09.09.2020
"Już po publikacji artykułu wydział prasowy stołecznego ratusza zapewnił nas, że odpowiedzi na pytania dotyczące planów puszczenia tranzytu przez Ursynów będą gotowe we wtorek rano. Kiedy tylko je otrzymamy, opublikujemy je."
Czy odpowiedzi się pojawiły? 11:15, 09.09.2020
Pasztet13:46, 09.09.2020
Czajka ważniejsza niż jakieś tam ursynów hahahaha 13:46, 09.09.2020
Korbol12:30, 09.09.2020
Wracałem wczoraj o 20:00 Płaskowickiej do Stryjeńskich.
To już chyba po godzinach szczytu ?. A korek między rondami był i to w obie strony. Ciekawie się zapowiada ... 12:30, 09.09.2020
Warszawa06:33, 10.09.2020
Wybierz metro- a nie wozisz 5 wolnych miejsc- dlatego masz korek- to nie wiocha z 100 mieszkańców. 06:33, 10.09.2020
Korbol09:52, 10.09.2020
Do ~Warszawa "Wybierz metro- a nie wozisz 5 wolnych miejsc..." Do Janek metro nie dociera, a i wożenie szafek było by kłopotliwe. Metro jest niezłe, ale nie zawsze z nim po drodze. 09:52, 10.09.2020
rumcajs12:13, 10.09.2020
Nke tpumacz mu. To duren reprezentujacy jednoosobowe gospodarstwo studenckie. Nie zrozumie. 12:13, 10.09.2020
Warszawa12:44, 11.09.2020
Nie ma obowiązku mieszkania w Jankach- zresztą nie widzę żeby każdy w korku wiózł szafę tylko swój tyłek a obok wolne miejsca. 12:44, 11.09.2020
Antyantypow13:11, 11.09.2020
Te, wujek dobra rada. Jak bedzie 16 linii metra jak w paryzu, to moze bedziemy jezdzic metrem. A poki co wuj ci do tego czym kto sie porusza. Ogarniasz typie, ze nie kazdego zycie kreci sie na trasie ursynow centrum ursynow. Moze zrobimy eksperyment, ile sie jedzie z ursynowa na grojecka/ aleja krakowska? Bo mi autem z garazu na kabatach wychodzi 15 minut. Juz nie wspominajac, ze w dobie korony sam sobie popitalaj metrem jak masz ochote. 13:11, 11.09.2020
Warszawa13:43, 11.09.2020
W nosie mam Twoje auto i gdyby nie tacy madrusie z Ursynowa ( napływ) to metro byłoby wcześniej niż 100 lat za Londynem.Moje życie kręci się wokół metra no jestem stąd nie nie muszę na pole jechać ogórków jak ty pilnować.Msss garaż to dobrze stoj sobie w korku jak inni Ci podobni. 13:43, 11.09.2020
Antyantypow15:00, 11.09.2020
A g..no mnie wiesniaku interesuje, co ty o autach myslisz. Wbij sobie do tego zakutego łba, ze ludzie beda jezdzic tym czym chca i co jesy dla nich dogodne, a nie co tobie sie podoba. A jak dla ciebie auto sluzy tylko do ogorkow, to tylko potwierdzasz ze czlowiek ze wsi wyjdzie, ale wies z czlowieka nigdy. Odbijaj sobie tę kartę w fabryce o 8.00 i 16.00 i odfanzol sie od dyktowania innym jak mają żyć. 15:00, 11.09.2020
Warszawa15:55, 11.09.2020
To sobie stój w tym koreczku zakuty łbie cała dobę i nie narzekaj bo.sniesza mnie twoje historie- chwalisz się czy zalisz 15:55, 11.09.2020
Hoffander16:41, 09.09.2020
To jest sluszna koncepcja. A jezioro przesunie sie gdzie indziej. 16:41, 09.09.2020
Laki08:19, 10.09.2020
W Chinach 36 km mostu podwieszanego wybudowali na rzece w 3 lata i to most z zawrotkami co kilka kilometrów!! A u nas 300 m mostu nie mogą oddać w 3 lata bo woda była przez 1 dzień wyższa ha ha ha. Jaki kraj takie tempo prac, żenujące są te opowieści o trudnościach w budowie. 08:19, 10.09.2020
wojti16:43, 10.09.2020
oczywiście wszyscy dookoła mogą cierpieć i stać w korkach ale biedni mieszkańcy ursynowa już nie... 16:43, 10.09.2020
Arnie14:19, 13.09.2020
Nie ma o co się burzyć. I tak w przypadku jakiegokolwiek wypadku w tunelu, ruch automatycznie będzie kierowany od węzła przed do węzła za tunelem ulicami Ursynowa. To są skutki puszczenia autostrady międzykontynentalnej przez środek osiedla mieszkaniowego. 14:19, 13.09.2020
Warszawiak ( bardzo 17:10, 13.09.2020
To są następstwa idiotycznej decyzji puszczenia autostrady ( nie żadnej obwodnicy ) przez jedno z największych osiedli Warszawy . 17:10, 13.09.2020
ekolog19:10, 16.09.2020
Dokładnie! 19:10, 16.09.2020
alisterkabat17:53, 07.09.2020
10 4
Popieram. Jeśli się nie opamiętają, trzeba będzie blokować, bo nas zatrują i sparaliżują. A odpowiedzialnych na taczki. 17:53, 07.09.2020
Warszawiak ( bardzo 21:46, 07.09.2020
5 6
POPIERAM 21:46, 07.09.2020
Warszawa06:38, 10.09.2020
2 1
Albo wsiąść do metra 06:38, 10.09.2020