Rozpoczęła się budowa 6 sygnalizacji świetlnych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Miejscy drogowcy zdecydowali się je postawić, by ukrócić piractwo drogowe przed przejściami. Właśnie przez takie zachowania kierowców najczęściej dochodzi do potrąceń pieszych.
Decyzja o postawieniu 6 nowych sygnalizacji świetlnych zapadła na początku roku. Zarząd Dróg Miejskich czekał na wolne środki w budzecie i na początku września ogłosił przetarg. W dopięciu budżetu (3,3 mln zł) pomogła dzielnica, która postanowiła wyłożyć 340 tys. złotych.
W ostatnich dniach firma Podkowa przystąpiła do budowy świateł. W dwóch miejscach - przy parkingu P&R Metro Ursynów oraz przy P&R Metro Stokłosy trwają już roboty ziemne.
- Zaczynamy od miejsc, w których konieczne są większe prace. W obu tych lokalizacjach przejścia dla pieszych zostaną przesunięte - mówi Mikołaj Pieńkos z Zarząd Dróg Miejskich.
Zebry na wysokości Końskiego Jaru oraz Koncertowej będą przeniesione o kilka metrów bliżej Doliny Służewieckiej, tak, aby nie sąsiadowały z zawrotką przy parkingu Park & Ride. Podobnie będzie w przypadku przejścia na wysokości al. KEN 81. Aby ograniczyć koszty i nie obejmować sygnalizacją wyjazdu z parkingu P&R Stokłosy, drogowcy przesuną zebrę o kilka metrów na północ.
Pozostałe światła zamontowane zostaną na przejściach w rejonie ul. Koński Jar i Koncertowej (drugie przejście), przy kościele Wniebowstąpienia na wysokości al. KEN 101 oraz przy Telekiego i Jeżewskiego na Kabatach. To ostatnie zebry na odcinku od Doliny Służewieckiej po Wąwozową, przy których jeszcze nie ma sygnalizacji.
- Nowa sygnalizacja zostanie skoordynowana z pozostałymi - mówi Mikołaj Pieńkos. Dzięki temu światła mają się dostosowywać do natężenia ruchu samochodów oraz tworzyć tzw. zieloną falę. Parę lat temu w tym celu wzdłuż alei KEN drogowcy położyli światłowód i stacje sterujące całym systemem.
Natomiast wbrew wcześniejszym zapowiedziom Zarząd Dróg Miejskich w tym roku nie przebuduje skrzyżowania alei z Bartóka i Surowieckiego, co powinien zrobić w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na 2018 rok. Zakłada on wyznaczenie przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu al. KEN i ul. Surowieckiego. Dokumentacja techniczna jest gotowa od października ubiegłego roku, ale okazało się, że inwestycja przekracza założony budżet projektu i możliwości finansowe ZDM. Dlatego przesunięto ją na rok przyszły.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY ŚWIATEŁ W ALEI KEN:
[ZT]13863[/ZT]
[ZT]13195[/ZT]
uwielbiam_gumowe_ga17:34, 08.11.2019
Za mało. Powinno być 66. I drugie tyle takich mini-światełek pomiędzy nimi....
Legionista18:57, 08.11.2019
w ogóle zamknąć ulice KEN na całej je długości i będzie spokój
Mieszkaniec Imielina20:37, 08.11.2019
Wbrew pozorom, całkiem rozsądny pomysł. Tyle, że utrudniłby, a w niektórych miejscach uniemożliwił dojazd mieszkańcom. Dlatego najlepiej zwęzić do jednego pasa, a na drugim zrobić miejsca do parkowania.
Ursynowianin21:06, 08.11.2019
Miejsca do parkowania zamiast sciezek rowerowych
Taki fajny był19:00, 08.11.2019
Super sprawa ostatnio jeździ jakieś Volvo które po pierwsze nie używa kierunkowskazów po drugie zajeżdża drogę pieszym na przejściu a po trzecie chyba się dziś rozbiło na kenie.ups...
J20:18, 08.11.2019
Bedzie bezpieczniej i to sie chwali. Szczegolnie jeslu chodzi o dzieci mlodsze.
misiu22:51, 08.11.2019
pod warunkiem że wariaci będą się zatrzymywać na czerwonym, w co śmiem wątpić.
napiszę coś co się nie spodoba, ale przejść na KEN jest zbyt dużo, szczególnie przy metro stokłosy i kościele, można by było zrezygnować z tych dwóch bez świateł....
On05:00, 09.11.2019
Przy metrze i przy kościele bez świateł- dobry gość:)
Guns09:52, 09.11.2019
Głupota drogowych decydentów w stolicy przekracza jakiekolwiek dopuszczalne normy. Jak zwykle idzie się po najmniejszej linii oporu bez względu na jakiekolwiek negatywne konsekwencje wywołane takim działaniem.
Zamiast budowy tych sześciu sygnalizacji świetlnych wystarczyłoby postawić odcinkowy pomiar prędkości na dwóch ciągach komunikacyjnych w relacji północ - południe (tj. KEN oraz Rosoła). Dzięki temu nie paraliżujemy ruchu drogowego, nie zwiększamy zanieczyszczenia powietrza (z którym mamy aż tak duży problem) i zwiększamy bezpieczeństwo względem innych uczestników ruchu drogowego.
Z drugiej strony jestem ciekaw czy nowe sygnalizacje świetlne będą skorelowane z działaniem "zielonej" fali na Al. KEN, za którą zapłacono kilkanaście milionów złotych jakiś czas temu.
I na sam koniec dodam, że jestem zwolennikiem priorytetyzacji ruchu pieszego i rowerowego względem samochodów. Uważam jednak, że należy zachować zdrowy rozsądek i ograniczać tak bezsensowne pomysły.
Mieszkaniec Imielina19:37, 09.11.2019
Zielona fala na Ken? Może i jest ale wymaga jazdy z prędkością 80-90 km/h.
Mieszkaniec Imielina19:43, 09.11.2019
Jeszcze należy odtworzyć przejście w rejonie KEN 50 i 52, które bezmyślnie zlikwidowali niekompetentni pseudo-projektanci przy okazji dobudowania 2 jezdni KEN. Dodam, że w interesie społecznym koszty odbudowy powinni ponieść z własnej kieszeni, ci projektanci i urzędnicy, którzy to zatwierdzili.
Ptomk22:56, 10.11.2019
No to dodajmy kolejne przejścia i koniecznie ze światłami! Na opuszczenie Ursynowa pd. samochodem trzeba będzie kwadransa (vide ul.Puławska). Zielona fala w jedną stronę oznacza postój na każdych światłach w przeciwną. Światłami nie oduczymy chamstwa drogowych chuliganów!
Taka prawda05:47, 11.11.2019
Puławską to jeżdżą Osiołki z taką samą prędkością wszystkim pasami Jak by was trochę od kierownicy odspawac i powierzyć ja fachowcom z ZTM i na Puławskiej zrobić buspas to od razu można by szybciej przejechać.
Fazi08:34, 12.11.2019
Jest komunikacja miejska. Zamiast beczeć proszę z niej korzystać.
ursik14:23, 18.11.2019
no fajnei moze to ukroci autostradowe zaped posrodku sporego osiedla przecietego na pol kregoslup
Aśka12:15, 22.11.2019
Może na niektórych ulicach Ursynowa ograniczyć prędkość do 40 km/godz.
zwykły obserwator20:34, 25.11.2019
Cóż, nadszedł czas na ukatrupienie KEN. Burmistrz zna się na dywersyjnej robocie. Sparaliżował POW'em cały Ursynów, ale jeszcze za mało. Stachanowiec sabotażu. Niestety neurobiałki głuptaski wybrały, i pewnie są przeszczęśliwe. Neurobiałki to też ciekawostka, skąd to zdurnowacenie? 30 stopni i zaduch w metrze też im nie przeszkadza. Do Puławskiej 7/24 w korku stoją. I nic?
Prezydent Trzaskowski wrócił do pracy w ratuszu
Gdzie obiecanki KO, 60000 bez podatku i inne i dziwicie się? Czternasta jaka mała ?
emeryt
23:43, 2025-06-03
"Jestem zawiedziona". Ursynów komentuje wyniki wyborów
@JolkaZ - bez przesady. Przestań już. z tymi frazesami. Bo nudno. Co do kluchy - nie wiem, nie znam cie, ale coś mi mówi, że za szczupła nie jesteś... System śmieci musi się samofinansować - pamiętaj! Nie może też bezpośrednio zależeć od ilości śmieci. Zaniżają ludzie ilośc osób gospodarstwie domowym. Więc trzeba było znaleźć inny miernik. Poprawiono tez system. Teraz płacisz pewnie dużo mniej, ale o tym już wspomnieć zapomniałaś, oczywiście z dokładności o szczegóły :-). W systemie śmieciowym i przepisach duży wkład miał też PIS - warto być to zanotowała. Film Granica - byłem w kinie, bardzo dobry film. Oglądałem też w TV. PS. Tak, film Kler też mi się bardzo podobał. Także gusta jak widzisz mogą być różne. Nie każdy musi oglądać każdy fim. Ty pewnie piałaś z zachwyty nad filmem Smoleńsk - to był gniot dopiero! Poszukajmy, kto go finansował... Żółte fotoradary - bardzo dobrze, że są na moście. Nikt nikomu nie każe przekraczać prędkości. Nie chcesz zdjęcia, oszukaj system i... jedź zgodnie z przepisami. Rafał nie zarobi. Jeśli radary nie będą robić zdjęć to znikną. Strefa parkowania - standard w wielu miastach w Polsce, Europie i na świecie. Do centrum nie trzeba wjeżdżać, można też jeździć metrem itp. Każdy ma wybór. Ja z tym problemu nie mam żadnego. W weekendy bezpłatnie jest też. Podobnie jeśli chodzi o stare samochody w centrum miasta - zakaz wjazdu blachosmrodów w wielu krajach do centrów miast już dawno istnieje. I nie chodzi w nim tylko o ilośc spalanego paliwa! Doczytaj sobie. Wyjdź wreszcie z tej swojej jaskini...
Mariola
23:12, 2025-06-03
"Jestem zawiedziona". Ursynów komentuje wyniki wyborów
Warszawa w większości głosowała na tęczowego Rafałka, bo po pierwsze ma krótką pamięć - nie pamięta jak Rafałek wprowadził najwyższe opłaty za śmieci w Polsce i chciał je uzależnić od ilości zużywanej wody, dopiero znienawidzony PIS ustawą mu to ukrócił. Nie pamiętają jak Rafałek poniszczył zabytkowe kule na moście Poniatowskiego , że ustawić żółte skrzynki do trzaskania z kierowców kasy. Zapomnieli, że Rafałek dał 300 tyś. złociszy Hollandowej na tego gniota filmowego opluwającego Straż Graniczną -Zielona Granica. Z czystej złośliwości dla przyjezdnych Rafałek nie chce znieść bus pasa na Puławskiej w weekendy. Rozszerza strefy płatnego parkowania. Zorganizował strefę czystego transportu - 25letni Seicento spalający 5 litrów na 100km nie może wjechać, ale roczny SUV zużywający 20 litrów na 100km może bez problemów. Można by tak długo wymieniać wtopy tęczowej lanej kluchy.
JolkaZ
22:35, 2025-06-03
Dzień marzeń na Ursynowie!
Wyborca80 - ty urodziłeś się w 1980 czy masz 80 lat? Bo nie chce obrazić ale umysł zgubiłeś. Prymitywne żarty. Jeszcze brakuje kibolskiego rechotu gdy jeden neuron w mózgu poszukuje rozpaczliwie tego drugiego neurons go pary.
Wyborca77
21:35, 2025-06-03
37 7
nie..., między nimi śpiące policjanty i a na końcu fotoradar, a to wszystko zwęzić do jednego pasa.
14 20
zapominacie o osiatkowaniu najlepiej z drutem kolczastym pomiędzy przejściami