Jesienią dzielnica przedłuży ulicę Belgradzką o 180 metrów, by zapewnić dojazd do przyszłego ośrodka dla niepełnosprawnych. Budowa budzi ogromne emocje, bo przewiduje... 4 pasy ruchu zakończone parkingiem na 40 aut. - Władze Ursynowa chcą nam postawić pas startowy dla samolotów - kpią mieszkańcy i zbierają podpisy pod petycją o wstrzymanie prac.
Przy Stryjeńskich, na terenie pomiędzy kościołem Ofiarowania Pańskiego a Moczydłowską ma powstać ośrodek wsparcia dla niepełnosprawnych. To projekt z pierwszej edycji Budżetu Partytcypacyjnego, który ze względu na liczne kontrowersje i kłopoty z wyznaczeniem dojazdu nie mógł powstać w terminie. Aby rozpocząć budowę potrzebnego ośrodka, dzielnica musiała znaleźć dodatkowe 1,4 mln złotych na przedłużenie ul. Belgradzkiej. Wg burmistrza tylko dzięki temu ośrodek wreszcie powstanie.
Ale nad budową samego przedłużenia zbierają się czarne chmury. Po upublicznieniu projektu organizacji ruchu, okoliczni mieszkańcy zaczęli protestować. Nie zgadzają się na wytyczenie czteropasmowej drogi służącej wyłącznie jako dojazd do ośrodka i parkingu oraz zawracania. Dalszego przedłużenia, które niegdyś planowano - do ul. Pileckiego, dzielnica bowiem nie przewiduje, uznając wytyczanie tego przebicia za bezcelowe. Nie jest to więc budowa "na zapas". Po co 4 pasy?
- Do obsługi parkingu na 40 miejsc wystarczy wąska droga jedno-jezdniowa - po co więc budować szerszą? - pyta Krzysztof Nawrocki, autor petycji do władz Ursynowa.
Jego zdaniem, szersza droga będzie droższa i powstanie kosztem zieleni - wycięcia ok. 20 starych drzew. Dodatkowa jezdnia to zabetonowanie tysiąca metrów kwadratowych trawnika. - Parking przy Tesco ma ponad 600 miejsc postojowych i obsługiwany jest przez wjazd, który ma jeden pas ruchu. A my do obsługi 40 miejsc budujemy dwa? - mówi Nawrocki.
powyżej: projekt przedłużenia Belgradzkiej wraz z parkingiem (autor: Krzysztof Nawrocki)
Wtórują mu mieszkańcy ul. Stryjeńskich. - Jest to ogromna niegospodarność i skaże nas na spacerowanie przy 80 samochodach! Do zrobienia ścieżki rowerowej nie ma potrzeby wycinania drzew - dodaje Anna Kozłowska.
W spór włączyli się politycy. Wiceszef opozycyjnego stowarzyszenia "Nasz Ursynów" Piotr Skubiszewski kpi w internecie. - Czy to jest awaryjny pas startowy do lądowania samolotów? To może te samoloty z hangaru spod Polaka (koncepcja bazarku przy Polaka przedstawiona przez stowarzyszenie kupców dopuszcza halę przypominającą hangar - dop. redakcja) będą lądowały na przedłużeniu Belgradzkiej? - pisze były radny.
Burmistrz Ursynowa Robert Kempa twierdzi, że przedłużenie Belgradzkiej szerokie na 4 pasy ruchu z chodnikami i ścieżką rowerową zatwierdzili miejscy drogowcy. I to ich opinia była decydująca.
- Przedstawiliśmy Zarządowi Dróg Miejskich trzy warianty, w tym jeden który przewidywał wjazd do ośrodka od projektowanej ulicy 10 KUD. Decyzja ZDM o tym, że zjazd będzie z Belgradzkiej uniemożliwiła przyjęcie wersji ze zwężeniem do jednej jezdni, bo jedna jezdnia zaczęłaby się za zjazdem i nie możnaby było zawrócić - przekonuje Kempa.
Tymczasem Zarząd Dróg Miejskich w swoim oświadczeniu odcina się od tych słów. - Inwestycja jest realizowana przez dzielnicę, a nowy odcinek Belgradzkiej nie będzie podlegał ZDM - napisali drogowcy w odpowiedzi na pytanie internautów. Na pytania naszej redakcji o szczegóły dotyczące procesu uzgodnienia projektu przedłużenia Belgradzkiej, ZDM jak do tej pory nie odpowiedział.
powyżej: te drzewa wkrótce znikną; obok: wariant proponowany przez dzielnicę i wg burmistrza - odrzucony przez ZDM
Z dokumentów, które przekazał nam urząd dzielnicy wynika, że lokalni urzędnicy proponowali drogowcom wariant z wjazdem od ul. Belgradzkiej poprzez ulicę o kształcie "łezki" (patrz zdjęcie powyżej), ale ZDM się na to nie zgodził i zażądał takich samych wlotów Belgradzkiej, jak po drugiej stronie Stryjeńskich - czyli czteropasmówki. Dodajmy, że istniejąca Belgradzka znajduje się w zarządzie miasta a to, kto będzie zarządzał przedłużeniem nie jest jeszcze rozstrzygnięte.
Dzielnica broni się także przed zarzutami o bezcelowość lokalizowania parkingu na końcu przedłużeniu Belgradzkiej.
- Konieczność budowy miejsc parkingowych wynika z planu miejscowego dla tego terenu. Przypominam, że ulica Moczydłowska ma zostać w przyszłości ulicą pieszo-rowerową - mówi burmistrz. Parking ma się też przydać kierowcom, którzy w czasie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy będą mieli utrudniony dojazd do okolic Górki Kazurki od strony Pileckiego.
Ludzi to jednak nie przekonuje. - Rozumiem mieszkańców, którzy bronią tego skrawka zieleni przed zabetonowaniem, i żal mi tych starych akacji, które tam rosną. Chciałbym, żeby urząd dzielnicy skonsultował z nami rozmiar tej inwestycji, i ograniczył ją do absolutnego minimum - mówi Krzysztof Nawrocki. Petycję kierowaną do burmistrza podpisało jak na razie kilkudziesięciu mieszkańców, przerażonych głównie planowaną wycinką drzew.
Tymczasem władze dzielnicy nie pozostawiają złudzeń. - Jest już za późno na konsultacje. Rok temu inwestycję wpisaliśmy do budżetu, wiele miesięcy trwało uzgadnianie projektu. Mamy wyrzucić pieniądze w błoto? - pyta burmistrz Robert Kempa. Na ośrodek niepełnosprawni czekają już dwa lata a innego dojazdu do obiektu, spełniającego zapisy planu - nie ma.
- Przespacerujcie się pod tymi akacjami po raz ostatni. Zróbcie zdjęcia - te drzewa są starsze od Was, a to ich ostatnie dni życia. Pan burmistrz już wydał na nie wyrok - kwituje Krzysztof Nawrocki.
[ZT]6809[/ZT]
[ZT]6852[/ZT]
[ZT]7533[/ZT]
[ZT]6737[/ZT]
~Kris07:56, 15.09.2016
Link do petycji poniżej. Pomóżcie zatrzymać to szaleństwo:
http://www.petycje.pl/petycja/12033/wezwanie_do_ograniczenia_rozmiarow_projektowanego_przedluzenia_ul._belgradzkiej_w_kierunku_zachodnim.html 07:56, 15.09.2016
Adam08:00, 15.09.2016
To aż śmieszne! 08:00, 15.09.2016
zz_ludvik08:42, 15.09.2016
Bardzo dobry kolejny krok na połączenie z Pileckiego.
-Po 2 pasy - w obecnej chwili zluzuje to oba ronda na Płaskowickiej;
- później wspomoże rondo przy Płaskowickiej/Indiry(zjazd z S2) i Płaskowickiej/Pileckiego
+parkingi po obu stronach - tu należy sprawdzić, nie może być mniej, albo zrobienie tak jak przy stryjeńskich(boxy)
+ścieżka rowerowa
+chodniki 08:42, 15.09.2016
mój nik10:28, 15.09.2016
Zgadza się, po co tyle krzyku o kilka akacji...Najlepiej chcieć mieszkać w mieście, ale nie dać mu się rozwijać.
Drogi, drogi i jeszcze raz drogi! 10:28, 15.09.2016
Oskar16:24, 17.09.2016
Pozwól miastu się rozwijać i wylej se na czole drogę najlepiej. Rozwój miasta nie oznacza budowania autostrad w jego wnętrzu, ale skąd ma o tym wiedzieć człowiek który w życiu za granicą nie był i żadnej książki nie przeczytał. 16:24, 17.09.2016
mój nik15:18, 19.09.2016
to "se" wylej, człowieku, który był za granicą...
autostrada we wnętrzu miasta...dobre AUTOSTRADA, do parkingu
widzisz i nie grzmisz 15:18, 19.09.2016
Le Vacq09:56, 15.09.2016
Jest taka szeroka, bo parking na końcu to rozwiązanie tymczasowe. Przecież Belgradzka w przyszłości ma zostać dociągnięta do Pileckiego. Tak ciężko to sprawdzić? 09:56, 15.09.2016
mój nik10:27, 15.09.2016
Dokładnie...
Logiczne jest, że kiedyś w końcu dojdzie do połączenia południowego wlotu ronda przy straży z Belgradzka, lacznikiem na tyłach Kazury.
A budować wąską nitkę, żeby za rok, dwa, pięć wszystko rozbierać i budować wtedy dwujezdniówke to trzeba chyba mieć za dużo pieniędzy.
Także petycje o akacje chyba niewiele wniosą. ZDM się odcina od tematu bo może ten odcinek to temat GDDKiA. 10:27, 15.09.2016
Nowy16:34, 16.09.2016
A tekst przeczytałeś? Tak ciężko go zrozumieć? Dalszego przedłużenia nie będzie! 16:34, 16.09.2016
mój nik11:08, 19.09.2016
Może i teraz nie będzie, teraz dzielnica nie przewiduje...a za kilka lat się dzielnicy odmieni i połączy Belgradzką z Pileckiego. 11:08, 19.09.2016
Klaudia15:24, 19.09.2016
Kilka lat? Raczej kilkadziesiąt i przez te kilkadziesiąt lat będziemy mieć "ślepą" autostradę, dzięki której my mieszkańcy Kazury pomrzemy sobie w spalinach, chyba że nas wcześniej rozjadą jak będziemy wychodzić z klatki, żeby wyrzucić śmieci. Dziękuję droga dzielnico, że tak o nas dbasz! 15:24, 19.09.2016
Skubi dubi du12:10, 15.09.2016
Panie Nawrocki. Tu gdzie Pan teraz mieszka też kiedyś mieliśmy drzewa. 12:10, 15.09.2016
stefan13:50, 15.09.2016
Nie znam szczegółów tej inwestycji, ale się zapoznam. Jeśli bowiem oprotestowuje ją pan Nawrocki, to są duże szanse, że jest sensowna i racjonalna. 13:50, 15.09.2016
Ursynowianin17:53, 15.09.2016
A kto to jest Nawrocki i z czego słynie ? 17:53, 15.09.2016
stefan19:40, 15.09.2016
Słynie z pieniactwa, rozwiązywania problemów przez siebie samego stworzonych, i prób ratowania mieszkańców Ursynowa przed nimi samymi. Prób na szczęście nie zawsze udanych, jak ostatnio na Stryjeńskich 19:40, 15.09.2016
Klaudia 19:44, 15.09.2016
Krzysztof Nawrocki słynie z tego, że wyręcza tych ćwierćgłówków z ratusza w ich pracy. 19:44, 15.09.2016
Komisarz Alex20:08, 15.09.2016
Co to za debilny komentarz? A no tak, to stefan 20:08, 15.09.2016
zdruzgotana16:45, 15.09.2016
a co na to Karczewski? a Owczarkowa? 16:45, 15.09.2016
Ursynowianin17:52, 15.09.2016
Okazuje się, że ZDM znowu nie wie, co im podlega, a co nie - kiedy wreszcie ktoś rozpędzi tych próżniaków i nierobów ??? 17:52, 15.09.2016
Klaudia18:00, 15.09.2016
Panie Nawrocki proszę się trzymać i nie przejmować tym zmasowanym atakiem hejterów Kempy z projektu ursynów! Gdyby nie tacy ludzie jak pan to już dawno kempa zaorał by każdy możliwy trawnik i z każdej osiedlowej uliczki zrobił autostradę do Poznania. Ursynów dla mieszkańców, a nie dla deweloperów i drogowców! 18:00, 15.09.2016
stefan19:56, 15.09.2016
Tak jest! I jeszcze niektórzy, inni, wbijają mu szpilki! To nie ludzie, to wilki. Buahahahahaha 19:56, 15.09.2016
~Kris20:16, 15.09.2016
Dzięki, Trzymam się :) Ten dojazd do 'ośrodka wsparcia' to tylko utrapienie, kłopot, i problem dla burmistrza. Wybrał więc rozwiązanie najmniej kłopotliwe, choć najbardziej niszczące dla tego zakątka. Nie wątpię, że sam to widział, więc postanowił załatwić sprawę po cichu - bez konsultacji, na których mieszkańcy Wyżyn, Moczydłowskiej, i Stryjeńskich, zjedliby go żywcem. Ja go rozumiem: to urzędnik partyjny, który za dwa lata dostanie inną posadę, i nie chce się użerać z tłumem, który często nie wie, czego chce. Ale dla mnie - i dla tych, którzy prosili mnie o pomoc - ten park, i te dwadzieścia starych akacji ma znaczenie, bo to nasz dom.
20:16, 15.09.2016
Żaba 05:09, 16.09.2016
Dobre sobie! A może ktoś zapyta naczelnika kapustę i króla Juliana dlaczego dopiero teraz w tempie błyskawicy zrobił taki projekt bez konsultacji. Coś mi pachnie nieładnie bo przecież umowa na budowę ośrodka już dawno była zawarta. Czyżby naczelnik Kapusta zapomniał o czymś i znowu Julian musi po nim sprzątać? Oj królu Julianie masz cierpliwość. Ciolko, Pani kudlata i ten Kapusta na dodatek sterylny Zalesiu i olewajacy wszystko a la Szogun ... no jak nic kabaret sprawnych inaczej. Nawet inteligencja Juliana tego nie jest w stanie przebić. Jakie to żałosne by zachować stołek musi godzić się na ten cały cyrk. Julian szczerze Ci wspolczuje 05:09, 16.09.2016
Zdziwiony07:50, 17.09.2016
Jakby w mojej firmie ktoś próbował wyprowadzić kasę projektując i budując taką 4-pasmową drogę to wyleciałby na zbity pysk. Jeśli coś nie ma uzasadnienia to nie ma. Dla mnie taka niegospodarnosc to nic innego jak kradzież. Bo czyje pieniądze na to zostaną wydane? 07:50, 17.09.2016
oblatywacz12:41, 17.09.2016
Skoro Belgradzka jest 2-jezdniowa, Stryjeńskich na tym odcinku też jest dwujezdniowa to nowa droga także powinna być dwujezdniowa! Inaczej powstanie tak zwane wąskie gardło i jeśli kilka samochodów będzie chciało tam skręcić, kilka wyjechać to będzie tworzył się niepotrzebny zator. Po drugie trzeba myśleć przyszłościowo i zrobić raz, a dobrze bo w przyszłości ta droga może być połączona z rondem na Płaskowickiej. Szeroka droga nie jest wrogiem ani bezpieczeństwa, ani wrogiem zieleni. Kwestia jest jak ona zostanie zaplanowana i wykonana. Ja wolę jak droga jest szeroka, a chodniki są oddzielone od jezdni choćby małym pasem zieleni. Wy chcecie wąskich dróg, ciasnych chodników, zastawionych autami, a potem biadolicie, że nie ma się gdzie wcisnąć z wózkiem, bezpiecznie przejść, zaparkowac itp... 12:41, 17.09.2016
Oskar16:13, 17.09.2016
Przedłużenie Belgradzkiej do Stryjeńskich zostało wykreślone ze studium zagospodarowania przestrzennego, wiec nie powtarzaj proszę jak mantry tych manipulacji władz Ursynowa! Robienie dwupasmowej autostrady w tym miejscu to idiotyzm, choćby dlatego ze w konsekwencji wpuszczony zostanie ruch ze Stryjeńskich i Belgradzkiej wewnątrz osiedla!!! Myślenie przyszłościowe nie powinno się sprowadzać do zalania Ursynowa betonem. I proszę nie wmawiaj ludziom czego chcą! My mieszkańcy w odróżnieniu od Was urzędowych technokratów chcemy żyć w przyjaznym otoczeniu. Tak trudno to zrozumieć? 16:13, 17.09.2016
Kabatczyk12:33, 18.09.2016
Super jak by do ronda przy Pileckiego dociągnęli!. Może jakoś normalnie na Kabaty by się od Puławskiej jeździło. Ta obecna prowizorka to codzienna udręka dla tysięcy osób. 12:33, 18.09.2016
wojtek09:38, 19.09.2016
Byłoby super, mieli to zrobić już 30lat temu, ale system upadł.
Ale teraz będą protesty, bo jak to ulica po oknami? Mieli cisze, spokój, a tu ma być ulica, którą chceil budować 30lat temu. 09:38, 19.09.2016
Klaudia13:44, 18.09.2016
Patrząc po liczbie minusów pod artykułem i ocenach komentarz - strona koalicyjna, czyli PO-IMU-PO-Jurczyśka-wszyscy-developerzy-świata ostro wzięli się do dzieła :) 13:44, 18.09.2016
Klaudia15:21, 19.09.2016
Wow dostałam sto łapek pod moim komentarzem :) Pozdrawiam kochane trolle :) 15:21, 19.09.2016
kibic17:00, 19.09.2016
Ja głosowałem na "plus" :) Pozdrawiam! 17:00, 19.09.2016
Klaudia12:52, 20.09.2016
dzięki kibicu :) 12:52, 20.09.2016
grom18:31, 18.09.2016
Lepsza bylaby normalna jezdnia, ale z parkingami po obu stronach, bo przydadza sie wszystkim. Alez mi szkoda tego pustego pola. Co prawda to tylko "sralnik" dla (nielicznych) psow, ale tuz obok stoja zabudowania folwarku i miejsce ma swoj urok (wiem, wiem: menele). Najpierw jezdnia (ba, prawie autostrada!), a za chwile powstanie tam bloczysko, chociaz miejsce jest klimatyczne, mogoby powstac przedszkole, osrodek kultury, centrum artystyczne, itp. by uratowac "Stary folwark". 18:31, 18.09.2016
jacek23:52, 19.09.2016
Obecny burmistrz chce zabetonować kolejny fragment Ursynowa - robi sobie miejsce, bo jak będzie realizował tak kuriozalne projekty to po wyborach wyląduje na ulicy :) 23:52, 19.09.2016
Klaudia12:58, 20.09.2016
To wygląda trochę tak jakby burmistrz już wiedział, że to jego ostatnie chwilę w życiu publicznym, więc stara się załatwić jak najwięcej interesów :/ Szkoda tylko, że swoich interesów, a nie mieszkańców :( 12:58, 20.09.2016
kibic08:08, 20.09.2016
Precz z budową POW! 08:08, 20.09.2016
Klaudia13:46, 20.09.2016
Ponad 131 plusów pod artykułem :) To chyba jakiś rekord :) Widać, że panu burmistrzowi bardzooo zalezy na tej inwestycji, ciekawe dlaczego jest taki niezłomny w tej sprawie? W innych przecież nieraz ustępował pod naciskiem opinii publicznej? 13:46, 20.09.2016
Fazi11:22, 25.09.2016
A szpital kiedy nam wybudujecie???? 11:22, 25.09.2016
jestem na TAK11:12, 15.01.2020
A kto przygotuje petycję ZA budową połączenia Belgradzkiej z Pileckiego? Bo ja jestem ZA!!! 11:12, 15.01.2020
kibic08:47, 18.09.2016
712 690
Kris, czy jest jakaś petycja w sprawie niedopuszczenia do budowy POW? 08:47, 18.09.2016
kibic21:22, 30.09.2016
152 43
Petycja podpisana! 21:22, 30.09.2016