Największym utrapieniem dla miłośników dwóch kółek z Ursynowa są nagle urywające się ścieżki, czyli tzw. teleporty. W ostatnim czasie za sprawą Budżetu Obywatelskiego udało się zlikwidować część takich niespodzianek, m.in. na ulicy Fosa, Dembego, a wcześniej przy Nugat. Tym razem pożegnamy ten na Belgradzkiej, obok pumptracku.
Gdy miejski Zarząd Zieleni wybudował drogę rowerową w parku Cichociemnych, pociągnął ją tylko do pumptracku. Tymczasem parędziesiąt metrów w bok, w ulicy Belgradzkiej od paru lat jest asfaltowa ścieżka dla cyklistów, do której drogi nie pociągnięto. Wyglądało to tak jak na zdjęciu poniżej. Opisywaliśmy ten absurd na Haloursynow.pl już półtora roku temu.
Dzielnica przez parę lat ignorowała problem, aż projekt naprawiający niedociągnięcia złożył w Budżecie Obywatelskim na 2025 roku ursynowski społecznik rowerowy Jerzy Szempliński. Pomysł zyskał poparcie mieszkańców, a więc ursynowski ratusz został zmuszony do jego zrealizowania.
Urzędnicy ogłosili przetarg na projekt oraz prace remontowe. Zaprojektowano kilkaset budowę dwukierunkowej drogi dla rowerów o szerokości 2,5 metra od Kazury do Belgradzkiej, natomiast na odcinku od Kazury do rejonu istniejącego chodnika wzdłuż kościoła powstanie 3,5 metrowy ciąg pieszo-rowerowy. Całość ma zostać powiązana z istniejącymi drogami rowerowymi - tę prowadząca do parku Cichociemnych oraz tę przy ośrodku dla niepełnosprawnych przy ul. Belgradzkiej. Ponadto urząd zamówił budowę oświetlenia ulicznego - stanie tam 8 latarni.
No nareszcie ktoś się za to zabrał. Jak padało, to trzeba było ten piach omijać. A i jak nie padało, to niełatwo było mi po tym piasku przejechać. Nie wiem czemu od razu tego nie zrobili jako całości
- mówi Alina, mieszkanka okolicy, rowerzystka, którą spotykamy przy Belgradzkiej.
Na krańcowym, ślepym odcinku ul. Belgradzkiej przy Górce Kazurce praca wre. Widać paczki z płytami, czekające na ułożenie, przy robotach uwija się też koparka. Fragment od strony parku Cichociemnych wydaje się prawie skończony. Są krawężniki, a ścieżkę wysypano żwirem - to podbudowa pod asfalt, który zostanie wylany pod koniec prac.
Inwestycję realizuje wybrana w przetargu firma z Pruszkowa. Na oddanie prac ma czas do końca października. Koszt - 230 tys. złotych.
Użytkownik14:22, 26.08.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Królpowiatumakowskie14:48, 26.08.2025
Od lat się dziwię po co zrobiono przedłużenie ul. Belgradzkiej w stronę osiedla Kazury, wydano miliony złotych a pożytku żadnego ! Ul. Belgradzka kończy się w chaszczach, kto to wpadł na taki pomysł ? A teraz się komuś przypomniało zrobić chociaż ścieżkę rowerową, po tyłku latach 🤣🤣nic dziwnego że za granicami istnieje powiedzenie „polnische Wirtschaft” 🤣😂🤣
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
8 na 10 rowerzystów jeździ bez świateł! LIST CZYTELNIKA
Wszystkie lampy rowerowe nie nadają się, bo świecą dookólnie, jak zwykła latarka. Nie mają odcięcia jak światła mijania. Żeby nie oślepiały, musiałyby być ustawione na 2 m przed rowerem. To nie jest wina rowerzystów, że nie mogą kupić dobrych świateł mijania. Dlatego jeżdżą na drogowych. Może pora, aby Sejm (krajowy, albo UE) się tym zajął i wymusił porządek? I przy okazji zabronił stroboskopów. Światła migające są na specjalną okazję, np. przejazd uprzywilejowany, zmiana kierunku ruchu, inne niebezpieczeństwo (np. roboty drogowe). Wyobrażacie sobie jazdę, gdyby wszystkie samochody jeździły na migających światłach mijana/pozycyjnych?
ja jeszcze raz
21:18, 2025-10-11
Projektant zbankrutował. Co dalej z Ciszewskiego-bis?
A na złość mieszkańca wzgórza słoików pod blokiem wybudowałbym przystanek. Mam nadzieje że chłopaki na moto będą tam latać na motorach
Andrzej
20:17, 2025-10-11
Projektant zbankrutował. Co dalej z Ciszewskiego-bis?
Im więcej połączeń miedzy dzielnicami tym lepiej. Wtedy ruch się rozłoży na różne połączenia i bedzie przyjemniej się jeździło. Budujcie jak najszybciej.
Marcin
19:09, 2025-10-11
Ratusz zadowolony ze szlabanów. Jest tylko jeden minus!
Czas na zmiany nic dobrego nie jest
Rys
12:13, 2025-10-11