Zamknij

Osiedla przy Kłobuckiej i Poloneza wołają o lepszą komunikację. Ruszyła petycja!

10:07, 15.02.2023 Aktualizacja: 21:05, 15.02.2023
Skomentuj KW KW

Mieszkańcy okolic ulicy Kłobuckiej skarżą się na problemy komunikacyjne. Osiedla się rozrastają, przybywa mieszkańców, a jakość komunikacji miejskiej w tych okolicach pozostawia wiele do życzenia. Do końca lutego można podpisać petycję w sprawie poprawy tej sytuacji.

Jeszcze przed pandemią autobus linii 165 jeździł co 10 minut, teraz co 15. Powoduje to przepełnienie pojazdu w godzinach szczytu, a czasem nawet sprawia, że niemożliwe jest, by do niego wsiąść. To jeden z problemów dotyczących komunikacji w okolicy ulicy Kłobuckiej. Między innymi w tej sprawie w grudniu zebrała się Komisja Zielonego Ursynowa w radzie dzielnicy. Od tamtej pory nic się w sprawie nie dzieje oprócz tego, że przybywa podpisów pod petycją, którą stworzyli radny Paweł Lenarczyk i społecznik Paweł Nowocień.

Problem jest od lat!

Mieszkańcy osiedla przy Kłobuckiej od lat borykają się z problemem niewystarczającej komunikacji miejskiej.

Mamy jedną linię z Kłobuckiej do metra Wilanowska, która utyka w korkach porannych i popołudniowych. Problemem jest też przepełnienie autobusów. ZTM twierdzi, że autobusy wypełniają się w 80-90%. Tymczasem zdarzają się sytuacje, gdy ktoś zostanie na przystanku. Mówimy tu głównie o godzinach porannych. Problem jest od lat. Odkąd powstało osiedle, my jako mieszkańcy zwracamy się z prośbą do ZTM, żeby powstało lepsze zabezpieczenie komunikacyjne w okolicy. Przez te 6 lat nic się nie zmieniło oprócz tego, że dostaliśmy linie nocną

- tłumaczy mieszkaniec osiedla przy Kłobuckiej i współtwórca petycji Paweł Nowocień.

[ZT]21420[/ZT]

Wzrasta presja mieszkańców

Mieszkańcy oczekują lepszej komunikacji miejskiej. Potrzebny jest zarówno dobry dojazd do biur i szkół na Mokotowie, ale także połączenie z centrami handlowymi, urzędem dzielnicy, szpitalem i wieloma innymi punktami w centrum Ursynowa.

Oczywiste jest, że linie autobusowe obsługujące mieszkańców ul. Kłobuckiej i Poloneza powinny kursować bardzo często, a ich pasażerowie nie powinni mieć problemu, aby się do nich wsiąść

- czytamy w petycji.

Jeszcze w grudniu podczas obrad Komisji Zielonego Ursynowa, przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego zapewniali, że dostrzegają problem, a braki trzeba uzupełnić. Zaznaczali jednocześnie, że brakuje kierowców i taboru. Już wtedy licznie zgromadzeni na spotkaniu mieszkańcy osiedla dzielili się propozycjami rozwiązań. Niecierpliwość i nacisk mieszkańców rosną.

- Chcemy stworzyć presję i pokazać, że problem jest wciąż aktualny. Mieszkańcy widzą, że są problemy, podpisują się pod petycją i oczekują od miasta konkretnych rozwiązań. Poprzez podpisy weryfikują pomysły przedstawione przeze mnie i aktywistę Pawła Nowocienia - mówi Paweł Lenarczyk, ursynowski radny Polski 2050 i Otwartego Ursynowa, przewodniczący komisji.

Jakie zmiany są potrzebne?

Proponowane w petycji rozwiązania to:

  • wydłużenie linii 193 od pętli Bokserska ulicą Kłobucką do pętli Wyczółki (Ursynów Północny – tak jak obecnie – Bokserska – dalej ulicą Kłobucką, Otomańską, Osmańską i Poleczki do pętli Wyczółki),
  • wydłużenie linii 165 od pętli Wyczółki w kierunku pętli Ursynów Południowy lub Natolin Północny (na pętli Wyczółki zwolniłoby się miejsce postojowe, które można byłoby wykorzystać, kierując tam dodatkową linię – 193),
  • zwiększenie ilość kursów linii 165 lub/i 193,
  • zwiększenie ilości autobusów przegubowych w tym rejonie,
  • zbudowanie na ul. Kłobuckiej lub w jej okolicach pełnowymiarowej pętli autobusowej, która była obiecywana jeszcze kilka lat temu.

Radny zaznacza też, że wraz z mieszkańcami są otwarci na inne rozwiązania proponowane przez ZTM.

- To nie tak, że to musi iść wyłącznie w tym kierunku, bo zostawiamy pole dla ZTM, ale podpowiadamy rozwiązania na wypadek, gdyby ZTM nie wiedział, jak poprawić sytuację komunikacyjną mieszkańców. Są konkretne postulaty, które ZTM może i powinien rozważyć - dodaje współautor petycji.

Podpisy zbierane są do końca lutego. Po tym terminie interpelacja radnego wraz z petycją trafi do Zarządu Dzielnicy, a potem do ZTM. Do połowy kwietnia powinna być odpowiedź miasta. Autorzy petycji mają nadzieję, że pojawią się konkretne rozwiązania i jakość komunikacji wreszcie się poprawi.

[ALERT]1676441200878[/ALERT]

(Stefan Janicki)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

KabanosKabanos

11 2

Akurat 193 proszę zostawić w spokoju. Bardzo dobrze, że jedzie w stronę metra Służew, nie musi wszystko jechać w Kłobucką do Poleczki...co nie zmienia faktu, że komunikacja Kłobucką dalej do Poleczki powinna zostać dostosowana do aktualnych potrzeb.

Kiedy remont/przebudowa skrzyżowania Bokserskiej/Postępu?? Dziura na dziurze...

12:55, 15.02.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Juras Juras

0 0

Przecież w artykule jest napisane ze 193 zostanie wydłużone do pętli Wyczółki.

22:13, 15.02.2023

DoktorekDoktorek

0 0

@Juras: Tak, ale nie napisano, od której strony (możliwości są dwie: Ursynów Płd./Natolin Płn. - Wyczółki, Ursynów Płd./Natolin Płn. - Wyczółki - Metro Wilanowska). Dla mnie też było to niejasne, dopóki nie dotarłem do fragmentu o tym, że zwolni się miejsce na pętli na Wyczółkach.

07:30, 16.02.2023

GrubyGruby

7 3

Jest na to rada - mieszkańcy muszą kupić sobie autobus i sami się nim wozić. Kierowców są takie olbrzymie braki, że będzie niedługo 165 i wiele innych linii chodziło co 25 i więcej minut.

20:54, 15.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Harry z TybetuHarry z Tybetu

8 7

Kupując mieszkanie na osiedlu wybudowanym w szczerym polu, dziwnym nie jest, że ciężko będzie przez wiele lat wydostać się z tego pola do cywilizacji. Ja będąc berbeciem pamiętam jak długo i "z przygodami" jechało się do Centrum z Ursynowa Północnego. Krótko mówiąc - jak mawiał Ryszard Ochódzki - "trudno, co robić"

11:21, 16.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reMikreMik

7 6

Radny Lenarczyk usprawnił ruch na Puławskiej i bierze się za Kłobucką. Żywa legenda Ursynowa z tego radnego. Pamiętajcie o nim przy wyborach.

11:44, 16.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jojo ZamienieJojo Zamienie

3 2

Zdecydowanie Karczunkowska do remontu - to jest śmiech na sali jak się tędy jeździ

12:02, 16.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

3Sta3Sta

1 1

Nie będzie remontu, bo ma być przeprojektowana i zbudowana od nowa za kilka lat. Do tego czasu będziemy jeździć po dziurach jak w Afryce, a podatki na utrzymanie dróg pewnie idą na dotowanie transportu zbiorowego.

12:42, 16.02.2023

19391939

5 0

Przedwyborcze obiecanki cacanki.
Ile to już lat konsultacje trwają ? a osiedli i bloków przybywa.

19:44, 16.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IkarusIkarus

7 0

Kiedyś z powodzeniem ulicą Kłobucką jeździła linia 305 i 192 kiedy nie było blokowisk tylko zakłady pracy.
Faktem jest ze istniała jeszcze jedna pętla która została zlikwidowana około 2008 roku.
W Warszawie tendencja jest raczej do likwidacji połączeń niż ich poszerzania w końcu mamy metro a peryferyjne osiedla są sprawą drugorzędną.


18:02, 17.02.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wkurzonywkurzony

0 7

No cóż, mieszkania kupiło się taniej bo na zadupiu, a nie na ul. Puławskiej to trudno oczekiwać środków komunikacji miejskiej od razu po ich wybudowaniu.

12:01, 20.02.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AndrzejAndrzej

2 0

A Ty swoje kupiłeś przy Puławskiej czy dostałeś w spadku?

15:46, 21.02.2023

OSTATNIE KOMENTARZE

0%