Jeszcze przed pandemią autobus linii 165 jeździł co 10 minut, teraz co 15. Powoduje to przepełnienie pojazdu w godzinach szczytu, a czasem nawet sprawia, że niemożliwe jest, by do niego wsiąść. To jeden z problemów dotyczących komunikacji w okolicy ulicy Kłobuckiej. Między innymi w tej sprawie w grudniu zebrała się Komisja Zielonego Ursynowa w radzie dzielnicy. Od tamtej pory nic się w sprawie nie dzieje oprócz tego, że przybywa podpisów pod petycją, którą stworzyli radny Paweł Lenarczyk i społecznik Paweł Nowocień.
Mieszkańcy osiedla przy Kłobuckiej od lat borykają się z problemem niewystarczającej komunikacji miejskiej.
Mamy jedną linię z Kłobuckiej do metra Wilanowska, która utyka w korkach porannych i popołudniowych. Problemem jest też przepełnienie autobusów. ZTM twierdzi, że autobusy wypełniają się w 80-90%. Tymczasem zdarzają się sytuacje, gdy ktoś zostanie na przystanku. Mówimy tu głównie o godzinach porannych. Problem jest od lat. Odkąd powstało osiedle, my jako mieszkańcy zwracamy się z prośbą do ZTM, żeby powstało lepsze zabezpieczenie komunikacyjne w okolicy. Przez te 6 lat nic się nie zmieniło oprócz tego, że dostaliśmy linie nocną
- tłumaczy mieszkaniec osiedla przy Kłobuckiej i współtwórca petycji Paweł Nowocień.
[ZT]21420[/ZT]
Mieszkańcy oczekują lepszej komunikacji miejskiej. Potrzebny jest zarówno dobry dojazd do biur i szkół na Mokotowie, ale także połączenie z centrami handlowymi, urzędem dzielnicy, szpitalem i wieloma innymi punktami w centrum Ursynowa.
Oczywiste jest, że linie autobusowe obsługujące mieszkańców ul. Kłobuckiej i Poloneza powinny kursować bardzo często, a ich pasażerowie nie powinni mieć problemu, aby się do nich wsiąść
- czytamy w petycji.
Jeszcze w grudniu podczas obrad Komisji Zielonego Ursynowa, przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego zapewniali, że dostrzegają problem, a braki trzeba uzupełnić. Zaznaczali jednocześnie, że brakuje kierowców i taboru. Już wtedy licznie zgromadzeni na spotkaniu mieszkańcy osiedla dzielili się propozycjami rozwiązań. Niecierpliwość i nacisk mieszkańców rosną.
- Chcemy stworzyć presję i pokazać, że problem jest wciąż aktualny. Mieszkańcy widzą, że są problemy, podpisują się pod petycją i oczekują od miasta konkretnych rozwiązań. Poprzez podpisy weryfikują pomysły przedstawione przeze mnie i aktywistę Pawła Nowocienia - mówi Paweł Lenarczyk, ursynowski radny Polski 2050 i Otwartego Ursynowa, przewodniczący komisji.
Proponowane w petycji rozwiązania to:
Radny zaznacza też, że wraz z mieszkańcami są otwarci na inne rozwiązania proponowane przez ZTM.
- To nie tak, że to musi iść wyłącznie w tym kierunku, bo zostawiamy pole dla ZTM, ale podpowiadamy rozwiązania na wypadek, gdyby ZTM nie wiedział, jak poprawić sytuację komunikacyjną mieszkańców. Są konkretne postulaty, które ZTM może i powinien rozważyć - dodaje współautor petycji.
Podpisy zbierane są do końca lutego. Po tym terminie interpelacja radnego wraz z petycją trafi do Zarządu Dzielnicy, a potem do ZTM. Do połowy kwietnia powinna być odpowiedź miasta. Autorzy petycji mają nadzieję, że pojawią się konkretne rozwiązania i jakość komunikacji wreszcie się poprawi.
[ALERT]1676441200878[/ALERT]
Kabanos12:55, 15.02.2023
Akurat 193 proszę zostawić w spokoju. Bardzo dobrze, że jedzie w stronę metra Służew, nie musi wszystko jechać w Kłobucką do Poleczki...co nie zmienia faktu, że komunikacja Kłobucką dalej do Poleczki powinna zostać dostosowana do aktualnych potrzeb.
Kiedy remont/przebudowa skrzyżowania Bokserskiej/Postępu?? Dziura na dziurze...
Gruby20:54, 15.02.2023
Jest na to rada - mieszkańcy muszą kupić sobie autobus i sami się nim wozić. Kierowców są takie olbrzymie braki, że będzie niedługo 165 i wiele innych linii chodziło co 25 i więcej minut.
Harry z Tybetu11:21, 16.02.2023
Kupując mieszkanie na osiedlu wybudowanym w szczerym polu, dziwnym nie jest, że ciężko będzie przez wiele lat wydostać się z tego pola do cywilizacji. Ja będąc berbeciem pamiętam jak długo i "z przygodami" jechało się do Centrum z Ursynowa Północnego. Krótko mówiąc - jak mawiał Ryszard Ochódzki - "trudno, co robić"
reMik11:44, 16.02.2023
Radny Lenarczyk usprawnił ruch na Puławskiej i bierze się za Kłobucką. Żywa legenda Ursynowa z tego radnego. Pamiętajcie o nim przy wyborach.
Jojo Zamienie12:02, 16.02.2023
Zdecydowanie Karczunkowska do remontu - to jest śmiech na sali jak się tędy jeździ
3Sta12:42, 16.02.2023
Nie będzie remontu, bo ma być przeprojektowana i zbudowana od nowa za kilka lat. Do tego czasu będziemy jeździć po dziurach jak w Afryce, a podatki na utrzymanie dróg pewnie idą na dotowanie transportu zbiorowego.
193919:44, 16.02.2023
Przedwyborcze obiecanki cacanki.
Ile to już lat konsultacje trwają ? a osiedli i bloków przybywa.
Ikarus18:02, 17.02.2023
Kiedyś z powodzeniem ulicą Kłobucką jeździła linia 305 i 192 kiedy nie było blokowisk tylko zakłady pracy.
Faktem jest ze istniała jeszcze jedna pętla która została zlikwidowana około 2008 roku.
W Warszawie tendencja jest raczej do likwidacji połączeń niż ich poszerzania w końcu mamy metro a peryferyjne osiedla są sprawą drugorzędną.
wkurzony12:01, 20.02.2023
No cóż, mieszkania kupiło się taniej bo na zadupiu, a nie na ul. Puławskiej to trudno oczekiwać środków komunikacji miejskiej od razu po ich wybudowaniu.
Andrzej15:46, 21.02.2023
A Ty swoje kupiłeś przy Puławskiej czy dostałeś w spadku?
Rusza sezon festiwali muzycznych. Będzie głośno!
Wsiowa uczelnia, to i wsiowe zachowania rodem z remizy.
dr2
03:30, 2025-05-21
Tak zagłosował Ursynów! WYNIKI WYBORÓW
Precz z alfonsem z Warszawy!!!!!!!
Hania_S
23:47, 2025-05-20
Festiwal Kolorów powraca na Ursynów!
Psychiatra - twój nik od lekarza, który cie obsługuje? To się nazywa psychoza! Uważaj bo się któryś kolor po ciemku napadnie i zaatakuje! :-)
PoProstu
23:18, 2025-05-20
Spadło poparcie dla Rafała Trzaskowskiego w Warszawie
#byleNieSutener #byleNieZłodziej #byleNieLichwiarz #byleNieGangster #byleNieAlfons #byleNieAntyeuropejczyk #byleNieKorzystającyBezpłatnieZApartamentu #byleNieChodzącyDoAresztuZNotariuszem #byleNieZatykającyFlagiwMiejscaZdobyteWApartamencie #byleNieKarol!
Wojtek44
23:16, 2025-05-20
0 0
Przecież w artykule jest napisane ze 193 zostanie wydłużone do pętli Wyczółki.
0 0
@Juras: Tak, ale nie napisano, od której strony (możliwości są dwie: Ursynów Płd./Natolin Płn. - Wyczółki, Ursynów Płd./Natolin Płn. - Wyczółki - Metro Wilanowska). Dla mnie też było to niejasne, dopóki nie dotarłem do fragmentu o tym, że zwolni się miejsce na pętli na Wyczółkach.