Nie dość, że skrzyżowanie ul. Rosoła z ul. Płaskowickiej pozostaje zamknięte, a część ul. Rosoła jest wyłączona z użytku, to kierowcy muszą się zmagać w tym miejscu z dużymi uskokami. Jezdnia zostanie naprawiona, ale trzeba jeszcze na to poczekać. Niestety, nie do marca, jak obiecywali wcześniej drogowcy, a dłużej.
Po obu stronach skrzyżowania ul. Rosoła z ul. Płaskowickiej samochody muszą przejechać przez uciążliwe uskoki. Niektórzy kierowcy przed nimi zwalniają, wręcz stają w miejscu. Nie wszyscy są jednak świadomi, jakie przykrości może tam spotkać ich zawieszenie, i przejeżdżają przez nierówną nawierzchnię z pełną prędkością.
Uskoki wynikają z braku ostatniej warstwy asfaltu, tzw. ścieralnej. Jest to efekt trwających w tym miejscu prac nad tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy. Aktualny zarządca tej części ul. Rosoła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma jednak zamiaru zabezpieczać uskoków.
- Uskok jest na tyle łagodny, że nie zagraża uszkodzeniu pojazdu, który porusza się z prędkością, jaka obowiązuje na terenie zabudowanym – stwierdza Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
Innego zdania są kierowcy. - Ja znam to miejsce i zawsze zwalniam, ale widzę innych kierowców, którzy nie wiedzą o uskokach przy wjeździe i wyjeździe na wysokości skrzyżowania. Dla nich to ogromne zaskoczenie. Te uskoki nie są łagodne - mówi czytelnik, który zadzwonił do naszej redakcji, prosząc o interwencję.
Wg informacji z GDDKiA kierowcy będą musieli się pomęczyć jeszcze do czerwca. Wówczas na skrzyżowaniu pojawi się ostatnia warstwa asfaltu. W tym samym czasie nastąpić ma również całkowite otwarcie skrzyżowania i oddanie zamkniętej części ul. Rosoła. Nie pozostaje nic jak tylko czekać i mieć nadzieję, że zawieszenie do tego czasu wytrzyma.
Jak mówi Jakub Dybalski, rzecznika Zarządu Dróg Miejskich, za wszelkie szkody spowodowane złym stanem jezdni odpowiada jej zarządca. Więc jeśli w wyniku przejazdu przez uskoki na Rosoła pojazd zostanie uszkodzony, jego właściciel może liczyć na zadośćuczynienie.
- Jest to teren budowy, za który jest odpowiedzialny wykonawca posiadający stosowne ubezpieczenie. W związku z tym wszelkie szkody należy zgłaszać bezpośrednio do firmy Astaldi – potwierdza Małgorzata Tarnowska z generalnej dyrekcji.
Franc10:01, 21.02.2021
Po całym nieszczęsnym Ursynowie trzeba poruszać się slalomem, ta banda debili nie potrafi naprawić nawierzchni, łata je piachem. Na Surowieckiego "na zakręcie" przy Żabce, wyrwa w drodze na prawie 20 cm, od 3 tygodni nikt tego nie naprawił...
ciekawy10:58, 21.02.2021
Który przepis prawa nakazuje zakrywanie numerów rejestracyjnych samochodów jadących ursynowską ulicą?
Boom11:02, 21.02.2021
Pewnie ten sam co stwierdził że numer rejestracyjny to dane osobowe.
abc11:12, 21.02.2021
Czyli żaden.
Prawdziwy_patriota13:02, 21.02.2021
@abc Urząd Ochrony Danych Osobowych uważa inaczej.
Zniesmaczon17:15, 21.02.2021
Prawdziwy idioto... Bzdury prawisz, zresztą jak zwykle
Prawdziwy_patriota18:57, 21.02.2021
@wałek A wystarczyło poszukać w internecie. No cóż, inteligencji od Pana nikt nie oczekuje. xxx.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/tablice-rejestracyjne-auta-to-dane-osobowe-tak-twierdzi-prezes-urzedu-ochrony-danych/j0ch68s
Mniej wypadków15:22, 21.02.2021
Samochody zwalniają? To dobrze, będzie mniej wypadków, rannych i zabitych.
Dane Policji08:28, 22.02.2021
Dane Policji nie postawiają wątpliwości: "zmniejszenie rzeczywistej prędkości średniej o 1 km/godz. powoduje redukcję liczby ofiar wypadków o 3 do 5 proc."
Boom09:03, 22.02.2021
Ale bzdety. ~pedalarz zadał konkretne pytanie, a dostaje bzdetową odpowiedź. A ja prędzej obstawię, że w tym miejscu jest większe prawdopodobieństwo stłuczki, ponieważ ci co wiedzą o uskoku gwałtownie hamują i to do prędkości minimalnej, co stanowi zaskoczenie dla tych co nie znają drogi i nie wiedzą o uskoku.
Nie wymaga komentarz09:41, 22.02.2021
do Boom: Kolego, według ciebie dane Policji nt. wypadków to "bzdety". To nie wymaga komentarza.
Boom11:02, 22.02.2021
Nie jestem twoim kolegą. Nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie to się nie odzywaj.
Henryk Klitenik15:57, 21.02.2021
"Uskok jest na tyle łagodny, że nie zagraża uszkodzeniu pojazdu, który porusza się z prędkością, jaka obowiązuje na terenie zabudowanym – stwierdza Małgorzata Tarnowska z GDDKiA". Szanowna Pani wielokrotnie przejeżdźałem tamtędy jadącym prawidłowo autobusem i wali jak cholera, aż głowa podskakuje. Więc niech nie gada Pani banialuków i zmusi GDDiK, którą Pani reprezentuje, do prawidłowego wyprofilowania uskoków. To co teraz tam jest, to horror i przykład nieuctwa, partactwa i małpiej złośliwości. Czy naprawdę na takim obrazie firmy Pani zależy?
Boom17:28, 21.02.2021
Gddkia nie buduje tej drogi. Może jedynie naciskać na wykonawcę, ale historia pokazuje, że nic nie zrobi i będzie jeszcze bronić.
Henryk Klitenik16:10, 21.02.2021
"- Jest to teren budowy, za który jest odpowiedzialny wykonawca posiadający stosowne ubezpieczenie. W związku z tym wszelkie szkody należy zgłaszać bezpośrednio do firmy Astaldi – potwierdza Małgorzata Tarnowska z generalnej dyrekcji."
Widżę, że p. Tarnowska pretenduje do nagrody im. Poncjusza Piłata. Jeżeli Astaldi partaczy, to GDDKiA powinna pogonić Astaldi, a nie odsyłać poszkodowanych do ubezpieczyciela czy nieudolnego wykonawcy. Do nagrody im Poncjusza Piłata pretenduje też, jak widzę, p. Jakub Dybalski.
Lubię stać w korkach06:31, 01.03.2021
Biedni kierowcy z Ursynóiwa, a to uskok, a to skocznia, a to korek..
babcia11:22, 07.03.2021
Kto odpowiada za chodnik dla pieszych na ul.Rosoła na wysokości salonu samochodowego? Płyty chodnikowe ułożone na niby,w ubiegłą niedzielę szłam tym chodnikiem zahaczyłam o płytę i się wywróciłam, kolano zbite opuchnięte od tygodnia nie mogę chodzić bo noga boli.Te całe roboty to jedna prowizorka.
3 9
Francek na prezydenta! Najlepiej całego świata...