Budowa POW już prawie na ukończeniu, a brakującego 130 metrowego odcinka ul. Branickiego, który połączy Ursynów i Wilanów wciąż nie ma. Władze dzielnicy Wilanów zreflektowały się w ostatniej chwili. Radni miejscy przyznali pieniądze i droga powstanie w przyszłym roku.
Chętnych do wybudowania fragmentu tej ważnej w przyszłości ulicy nie było. Dzielnica Wilanów spoglądała w stronę miasta, a miasto uznawało, że to inwestycja dzielnicowa. Wilanów - na szczęście - zapobiegawczo przygotował projekt budowlany.
Otrzeźwienie przyszło w ostatnim momencie, gdy ratuszowi groziła kompromitacja z powodu zaniechania. W ramach Południowej Obwodnicy Warszawy i węzła Ursynów Wschód wyrosła już bowiem łącznica, którą pojadą samochody ze skrzyżowania Rosoła i Płaskowickiej w dół do Wilanowa. Ulica ta została poprowadzona obok trasy ekspresowej i została przewidziana w jej projektach.
Poniżej skarpy czeka jednak coraz bardziej widoczna wraz z postępem prac na POW niespodzianka - brak 130 metrowego odcinka ulicy Branickiego, którym samochody mogłyby wjechać do Wilanowa. W tej chwili jest tam wielka kałuża.
W ratuszu ktoś zorientował się, że jeśli droga nie zostanie wpisana do przyszłorocznego budżetu to miasto się skompromituje.
10 grudnia warszawscy radni zdecydowali, że brakujący odcinek Branickiego w kierunku Ursynowa ma zbudować dzielnica Wilanów. Wcześniej myślano o tym, by inwestycję poprowadził Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Reakcja burmistrza Wilanowa Ludwika Rakowskiego była niemal natychmiastowa.
- Dzisiaj mogliśmy wystąpić o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wykonanie drogi wraz z dodatkowym przejściem dla pieszych (z sygnalizacją świetlną) będzie możliwe po jego otrzymaniu - zapowiedział w mediach społecznościowych.
- Po wybudowaniu droga ta, jako powiatowa, zostanie przekazana Zarządowi Dróg Miejskich i będzie możliwe uruchomienie komunikacji autobusowej z Ursynowem - dodał Rakowski.
Łącznik ma powstać w drugim kwartale 2021 roku, a więc do momentu, gdy węzeł Ursynów Wschód oraz tunel mają zostać oddane do użytku.
Dlaczego tak długo czekano z tą inwestycją? Sytuację próbuje tłumaczyć wiceburmistrz Wilanowa Bartosz Wiśniakowski.
- Wniosek i decyzja ZRiD (czyli rodzaj pozwolenia na budowę - dop. redakcja) rodzą z dnia na dzień konsekwencje finansowe z tytułu odszkodowań. Z uwagi na dyscyplinę finansów publicznych zadziałaliśmy tak szybko, jak to możliwe czyli dzień po tym, kiedy przyznano nam finansowanie na tę inwestycję. Wcześniej, licząc na środki, przygotowaliśmy dokumentację projektową - poinformował.
Lada dzień ma ruszyć przetarg na budowę ul. Ciszewskiego-bis - trzeciego z połączeń drogowych między Ursynowem a Wilanowem. Inwestycji, która również nie miała szczęścia do pieniędzy i projektowania.
- Po dwóch kadencjach będziemy mieli trzy cywilizowane połączenia, bo już naprawdę "na dniach" zostanie ogłoszony przetarg na budowę Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poinformował mnie w piątek, że zostały drobne poprawki w specyfikacji przetargu i będą go ogłaszali - poinformował burmistrz Robert Kempa.
[ZT]16225[/ZT]
[ZT]17474[/ZT]
aNaToLin11:31, 13.12.2020
No to Płaskowickiej będzie stała w gigantycznym korku w obu kierunkach, bo z węzła Ursynów Zachód będą korzystali nie tylko mieszkańcy Ursynowa, ale i Miasteczka Wilanów, dla których to będzie najdogodniejszy wjazd i zjazd z kierunku zachodniego, jak również droga na zakupy w Leclercu i Auchan. Już, po uruchomieniu świateł na skrzyżowaniu z Gandhi, tworzą się spore korki, a węzeł Zachód jeszcze nie otwarty i Wilanów jeszcze nie przejeżdża. Armageddon widzę!
Korbol12:41, 13.12.2020
Tak, kilka lat temu opisywałem jak ja to widzę, E30 itd. Zostałem z głosami na minus... Dziś część widzi że miałem rację. Skala problemu uwidoczni się +- rok po otwarciu. Wtedy ogromny ruch aut będzie po prostu codziennością.
Alfred Hugecock12:42, 13.12.2020
Tak jak stoi al. Niepodleglosci, Puławska, Wołoska, Czerniakowska, Dolina Służewiecka - jak jadą nimi mieszkańcy Ursynowa?
Korbol13:36, 13.12.2020
Heeh minusiki. Przez ostatnie 40 lat ...... Ursynów nie był dzielnicą przelotową...
Boom17:22, 13.12.2020
Korbol, i dlatego jeszcze nie tak dawno wyjeżdżało się z Ursynowa poza Warszawę na trasy wylotowe nawet godzinę. Gigantyczne korki w Magdalence itp. A teraz w godzinę można już wyjechać poza województwo. Na tym polega rozwój komunikacji dla fatalnie skomunikowanego Ursynowa. Trudno było znaleźć gorzej skomunikowaną dzielnicę Warszawy z dzielnicami sąsiadującymi.
Korbol23:07, 13.12.2020
Mam z tym problem. Co tydzień jak tylko mogę jadę doładować akumulatory na działkę. I jak co piątek stoję na dolince w korku. Natomiast codzienny przejazd do pracy, był znośny. Niestety jakiś czas temu to się zmieniło, pojawiło się sporo aut na obcych dla tej dzielnicy tablicach. Dodatkowo pozamykane ulice i nie otwarcie nowych, choćby tymczasowych, spowodowało że stoję w korkach jak kiedyś co piątek. Po otwarciu POW zapewne wyjazd na działkę będzie przebiegał sprawnie, obawiam się za to, że aktualnie codzienny kibel na ursynowskich ulicach z nami zostanie.
Pozostałe komentarze
00714:10, 13.12.2020
Kompromitacja i Biurokracja. Robić problem dla 130 metrów. WSTYD !!!!!
Krokodyl09:06, 14.12.2020
No znowu Trzaskowski dał d.u.p.y.
A to wychodzi mu najlepiej !
Kabaty zielone17:10, 13.12.2020
Kempa powinien zamilknąć i nie odzywać się do końca kadencji.
sąsiad19:53, 13.12.2020
nieprawda, Kempa powinien zrezygnować ze stanowiska
Swój Nick20:01, 13.12.2020
Ciszewskiego bis to wyleciało z budżetu więc raczej lada dzień przetargu nie będzie. Nie wiem skąd informacje ma redakcja Haloursynów
tom20:12, 13.12.2020
I dobrze bo Ciszewskiego Bis to wyrzucenie pieniędzy w błoto !!! nikomu niepotrzebne dodatkowe połączenie, przynajmniej teraz tam w dobie pandemii dużo ludzi spaceruje i uprawia sport
Swój Nick20:33, 13.12.2020
Z punktu widzenia Ursynowa jest raczej zbędna, chyba, że spojrzeć na Kabaty bo tam aktualnie tłoczą się samochody z wilanowa (prawdopodobnie) natomiast ten problem rozwiąże wspomniany w artykule łącznik obok POW. Fakt, że skarpy szkoda, ale z drugiej strony to miasto i ulice muszą być. Ja byłbym jedynie za zbadaniem tematu po zakończeniu budowy POW bo może okazać się, że Ciszewskiego na Wilanów jest zbędne.
Rumburak21:46, 13.12.2020
Wyleciało z budżetu raczej nie przypadkiem. Mnóstwo wokół zbędnych inwestycji a obiecywane od dawna przedłużenie Ciszewskiego i Belgradzkiej ciągle są odsuwane i nie wiadomo czy ppwstaną. Byłoby to mniej istotne gdyby nie wpuszczenie tranzytu od strony Kabat. Teraz dobrze byłoby ten ruch zdywersyfikować bo utkniemy na zawsze w korkach na Rosoła i KEN.
Swój Nick21:50, 13.12.2020
Dokładnie tak, natomiast POW od ciszewskiego jest rzut kamieniem więc dobrze byłoby zwyczajnie zaczekać jaki będzie efekt uruchomienia łącznika przy POW.
konstytucja12:38, 14.12.2020
Połączenie Ciszewskiego z Osią Królewska jest bardziej potrzebne niż którekolwiek inne. Wystarczy spojrzeć na mapę i widać jaką czarna dziurę teraz mamy. 2km to żaden rzut kamieniem a tyle jest miedzy POW a Dolina Służewiecka. Przydało by się tam jeszcze kolejne połączenie na Arbuzowej. Towarzystwo z Kiedacza wiedziało gdzie mieszkania kupuje wiec niech teraz nie lamentują że miasto dwie drogi zamierza połączyć. Gdyby nie złośliwość Gronkiewicz to ta droga powstała by już dekadę temu.
Swój Nick14:45, 14.12.2020
Dwa kilometry to tam nie ma. Serio nie ciężko to sprawdzić.
Gronkiewicz nie miała nic do tej drogi bo chodziło o wykup ziemi pod budowę. Z racji medialności sprawy, można było tam ugrać niezłą kasę, więc wcale się nie dziwię, że niełatwo było wykupić działkę/działki.
Rozumiem, że ludzie z Kabat robią raban bo tamtędy jeżdżą ludzie z Wilanowa ale to taki sam argument mogą podać wszyscy ludzie mieszkający przy jakiejkolwiek drodze. Jest droga i samochody jeżdżą. Ciszewskiego, być może też będzie przedłużone i też będą jeździć samochody aczkolwiek może się okazać to zupełnym bezsensem, kiedy 1.3Km obok jest gotowa droga.
Kid Paddle21:49, 13.12.2020
Cały czas nie mogę zrozumieć jednego: mieszkańcy Ursynowa wiedzieli od co najmniej 20 lat, że pusty pas "ziemi niczyjej" między osiedlami to będzie trasa przelotowa, i kupując wzdłuż niej mieszkania mieli tego świadomość (i mogło być nawet taniej). To dlaczego był lament i trzeba było ponieść wielokrotnie większe koszta na budowę jakiegoś tunelu z skomplikowaną infrastrukturą?? Taka sama historia była (prawie była) przy trasie S8: jak mieszkanie było tańsze z widokiem od strony planowanej trasy, to dobrze, ale jak trasa ma została wybudowana to już źle?? Polaczkowatość - cebulowatość w czystej formie.,
frant22:19, 13.12.2020
Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko).
A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne.
Misiek14:03, 15.12.2020
Akurat rezerwa pod A2 jest od zawsze - mam plan Warszawy
z lat 80 i ta rezerwa tam jest.
Dlatego mieszkania blisko A2 były koło 20% tańsze niż 500m dalej.
ludzie kupili tanio mieszkania a potem wylobbowali tunel...
betonoza21:23, 15.12.2020
a to cwaniaki cebulaki... najechali z bedokowa , spod żyrardowa a pozniej krzyczą ze im się spokoj i cisza należy.
frant22:21, 13.12.2020
Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko).
A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne.
Boom23:07, 13.12.2020
Bzdury. Projekt autostrady był wpisany w plany od ok. 1980 r. i dlatego była zachowana rezerwa terenu. Takie bajki opowiadaj dzieciom na dobranoc.
Korbol23:45, 13.12.2020
Podam przykład innego projektu:"
Opublikowano: 18-03-2009 Źródło: Zycie Warszawy - Tunel pod Nowoursynowską, a nad al. Wilanowską i Św. Bonifacego estakada to optymalny wariant trasy obok kościoła św. Katarzyny - zdecydował ratusz. Budowa ruszy najwcześniej w 2014 roku - podało Życie Warszawy. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała wariant docelowy przebudowy Doliny Służewieckiej, Sikorskiego i Witosa od ul. „Anody“ (dawna Rosoła) do Idzikowskiego – dowiedziało się „ŻW“. W sprawie tej inwestycji debaty specjalistów i zlecania kolejnych ekspertyz trwały od lat 90." Miejsce jest ...
W23:00, 13.12.2020
To nie miasto ale dzielnica ratuje sytuacje biorąc się za budowe drogi powiatowej a to nie jej zadanie .Nieroby ale w którym ratuszu.
Lilia07:36, 14.12.2020
Już myślałam, że ja będę musiała iść i wylewac tam asfalt
kabaret 202108:53, 14.12.2020
ty sie na tym nie znasz, poza tym asfaltu się nie leje.... Wylewać to można pomyje albo szambo
ja tu przejazdem09:04, 14.12.2020
wstyd i kompromitacja dzielnicy że nie ogarnęło tego że inwestor nie ma w planach kończenia tego zjazdu z S2.
Nawet w dokumentach projektowych inwestycji przy POW nie ma połączenia tego odcinka z Branickiego. Ktoś z tych urzędasów przy ratuszu nie ogarnął tego że tam zabraknie kawałka do połączenia ulic? A może dokumentacja nie dotarła? Za co oni biero kase?
jako19:29, 14.12.2020
A może ten kawałek specjalnie został zaplanowany dla SUVów co lubią parki rozjeżdżać? Nie ma co kłaść asfaltu, SUVy sobie poradzą, a jak nie to holowniki zarobią.
wwa21:00, 14.12.2020
Panie redaktorze pisze się „do” Wilanowa. Zapraszam zajrzeć do słownika języka polskiego.
Nie dla Ciszewskiego23:03, 14.12.2020
Kolejna kasa w błoto. Po co budować Ciszewskiego-bis, skoro zaraz będzie Pow i przedłużona Płaskowickiej? Szkoda przyrody i skarpy. Miejmy nadzieję, że do budowy tej drogi nigdy nie dojdzie.
Rumburak00:01, 15.12.2020
Kolejny mieszkaniec Osiedla Słowików? To połączenie miało powstać jako pierwsze. Będzie najmniej uciążliwe dla naszej dzielnicy. Nie rozumiem komu przeszkadza łącznik a nie przeszkadzają domy ba skarpie.
Robert108:06, 16.12.2020
Oczywiście Ciszewskiego Bis jest zupełnie niepotrzebnym połączeniem które zniszczy piękną Skarpę Ursynowską
wójt3113:15, 16.12.2020
Osiedle Słowików się odezwało, ta ulica była projektowana jeszcze przed pomysłem dewelopera na to osiedle. Więc "wiedziały gały co brały", a teraz narzekania.
Robert113:53, 16.12.2020
Nie mam nic wspólnego z osiedlem jakiś tam Słowików ludzie potrafią myśleć samodzielnie nie tylko przez optykę chciwości i wygody. Skarpa jest pięknym kawałkiem zieleni gdzie ludzie wypoczywają / są lisy sarny borsuki bobry i jeszcze wiele innych pięknych zwierząt/. Wiele wypowiedzi nie uwzględnia przyszłych pokoleń tylko ważne tu i teraz a co zostawimy po sobie kogo to obchodzi.
Spółdzielnia z Ursynowa bez prezesa! 8 szefów w 5 lat
A my możemy Wam ,,polecić,, naszego prezeska Zenonka- zaradny chłopina bo i firmę budowlaną ma i dba o swoje,tylko nijak na tym wychodzą oszukiwani mieszkańcy,ot tacy są niektórzy pseudo prezesi
Spółdzielca
23:20, 2025-09-10
Spółdzielnia z Ursynowa bez prezesa! 8 szefów w 5 lat
Ale żaden rząd nie potrafi zlikwidowac tego państwa w państwie . Lobby spółdzielcze ma zbyt duży wpływ na polityków. Na Wyżynach to samo. Wybudowali dom, który mieli wylosowac wśród chętnych ale dziwnym trafem wylosowali prezesi i znajomi królika. podobno poczra nie wróci tam bo za drogo kosztoowałby ją wynajem pomieszczeń Takie luksusy sobie zrobili prezesi, pytanie czy aby tylko za wyłącznie pieniądze tych co będą mieszkać
agnik
19:59, 2025-09-10
Remont jak z horroru na Ursynowie. "Totalny chaos"
Najlepsze, że większość ludzi nie widzi problemu.
Wck
19:10, 2025-09-10
Zielony Ursynów czeka już 7 lat. Gdzie jest basen?
Niech najpierw uregulują parkowanie na Kajakowej bo ciężko nieraz na swoją posesję dojechać albo nawet dojść chodnikiem bo wszystko zastawione. Wojsko, osiedle przy lesie , szkoła, przedszkole , szpital jednego dnia, przychodnia ZOZ, Dom kultury a miejsc parkingowych parę wiec ulica od rana do wieczora zastawiona... Niech z tym porządek zrobią a nie basen wciskać jeszcze jak juz ciężko z dojazdem....
Miciu
19:01, 2025-09-10