Zamknij

Dodaj komentarz

Ulica z Ursynowa na Wilanów z dziurą w środku? Miasto uniknęło kompromitacji

Sławek Kińczyk 10:45, 13.12.2020 Aktualizacja: 10:47, 13.12.2020
35 K. Nalewajko/GDDKiA K. Nalewajko/GDDKiA

Budowa POW już prawie na ukończeniu, a brakującego 130 metrowego odcinka ul. Branickiego, który połączy Ursynów i Wilanów wciąż nie ma. Władze dzielnicy Wilanów zreflektowały się w ostatniej chwili. Radni miejscy przyznali pieniądze i droga powstanie w przyszłym roku.

Chętnych do wybudowania fragmentu tej ważnej w przyszłości ulicy nie było. Dzielnica Wilanów spoglądała w stronę miasta, a miasto uznawało, że to inwestycja dzielnicowa. Wilanów - na szczęście - zapobiegawczo przygotował projekt budowlany. 

Otrzeźwienie przyszło w ostatnim momencie, gdy ratuszowi groziła kompromitacja z powodu zaniechania. W ramach Południowej Obwodnicy Warszawy i węzła Ursynów Wschód wyrosła już bowiem łącznica, którą pojadą samochody ze skrzyżowania Rosoła i Płaskowickiej w dół do Wilanowa. Ulica ta została poprowadzona obok trasy ekspresowej i została przewidziana w jej projektach.

Poniżej skarpy czeka jednak coraz bardziej widoczna wraz z postępem prac na POW niespodzianka - brak 130 metrowego odcinka ulicy Branickiego, którym samochody mogłyby wjechać do Wilanowa. W tej chwili jest tam wielka kałuża.

W ratuszu ktoś zorientował się, że jeśli droga nie zostanie wpisana do przyszłorocznego budżetu to miasto się skompromituje. 

10 grudnia warszawscy radni zdecydowali, że brakujący odcinek Branickiego w kierunku Ursynowa ma zbudować dzielnica Wilanów. Wcześniej myślano o tym, by inwestycję poprowadził Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Reakcja burmistrza Wilanowa Ludwika Rakowskiego była niemal natychmiastowa.

- Dzisiaj mogliśmy wystąpić o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wykonanie drogi wraz z dodatkowym przejściem dla pieszych (z sygnalizacją świetlną) będzie możliwe po jego otrzymaniu - zapowiedział w mediach społecznościowych.

- Po wybudowaniu droga ta, jako powiatowa, zostanie przekazana Zarządowi Dróg Miejskich i będzie możliwe uruchomienie komunikacji autobusowej z Ursynowem - dodał Rakowski.

Łącznik ma powstać w drugim kwartale 2021 roku, a więc do momentu, gdy węzeł Ursynów Wschód oraz tunel mają zostać oddane do użytku.

Dlaczego tak długo czekano z tą inwestycją? Sytuację próbuje tłumaczyć wiceburmistrz Wilanowa Bartosz Wiśniakowski.

- Wniosek i decyzja ZRiD (czyli rodzaj pozwolenia na budowę - dop. redakcja) rodzą z dnia na dzień konsekwencje finansowe z tytułu odszkodowań. Z uwagi na dyscyplinę finansów publicznych zadziałaliśmy tak szybko, jak to możliwe czyli dzień po tym, kiedy przyznano nam finansowanie na tę inwestycję. Wcześniej, licząc na środki, przygotowaliśmy dokumentację projektową - poinformował.

Lada dzień ma ruszyć przetarg na budowę ul. Ciszewskiego-bis - trzeciego z połączeń drogowych między Ursynowem a Wilanowem. Inwestycji, która również nie miała szczęścia do pieniędzy i projektowania.

- Po dwóch kadencjach będziemy mieli trzy cywilizowane połączenia, bo już naprawdę "na dniach" zostanie ogłoszony przetarg na budowę Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poinformował mnie w piątek, że zostały drobne poprawki w specyfikacji przetargu i będą go ogłaszali - poinformował burmistrz Robert Kempa.

[ZT]16225[/ZT]

[ZT]17474[/ZT]

(Sławek Kińczyk)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (35)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

KorbolKorbol

18 16

Tak, kilka lat temu opisywałem jak ja to widzę, E30 itd. Zostałem z głosami na minus... Dziś część widzi że miałem rację. Skala problemu uwidoczni się +- rok po otwarciu. Wtedy ogromny ruch aut będzie po prostu codziennością.

12:41, 13.12.2020

Alfred HugecockAlfred Hugecock

24 12

Tak jak stoi al. Niepodleglosci, Puławska, Wołoska, Czerniakowska, Dolina Służewiecka - jak jadą nimi mieszkańcy Ursynowa?

12:42, 13.12.2020

KorbolKorbol

13 3

Heeh minusiki. Przez ostatnie 40 lat ...... Ursynów nie był dzielnicą przelotową...

13:36, 13.12.2020

BoomBoom

14 6

Korbol, i dlatego jeszcze nie tak dawno wyjeżdżało się z Ursynowa poza Warszawę na trasy wylotowe nawet godzinę. Gigantyczne korki w Magdalence itp. A teraz w godzinę można już wyjechać poza województwo. Na tym polega rozwój komunikacji dla fatalnie skomunikowanego Ursynowa. Trudno było znaleźć gorzej skomunikowaną dzielnicę Warszawy z dzielnicami sąsiadującymi.

17:22, 13.12.2020

KorbolKorbol

7 0

Mam z tym problem. Co tydzień jak tylko mogę jadę doładować akumulatory na działkę. I jak co piątek stoję na dolince w korku. Natomiast codzienny przejazd do pracy, był znośny. Niestety jakiś czas temu to się zmieniło, pojawiło się sporo aut na obcych dla tej dzielnicy tablicach. Dodatkowo pozamykane ulice i nie otwarcie nowych, choćby tymczasowych, spowodowało że stoję w korkach jak kiedyś co piątek. Po otwarciu POW zapewne wyjazd na działkę będzie przebiegał sprawnie, obawiam się za to, że aktualnie codzienny kibel na ursynowskich ulicach z nami zostanie.

23:07, 13.12.2020

Pozostałe komentarze

007007

16 1

Kompromitacja i Biurokracja. Robić problem dla 130 metrów. WSTYD !!!!!

14:10, 13.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrokodylKrokodyl

3 1

No znowu Trzaskowski dał d.u.p.y.
A to wychodzi mu najlepiej !

09:06, 14.12.2020

Kabaty zieloneKabaty zielone

13 4

Kempa powinien zamilknąć i nie odzywać się do końca kadencji.

17:10, 13.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

sąsiadsąsiad

12 4

nieprawda, Kempa powinien zrezygnować ze stanowiska

19:53, 13.12.2020

Swój NickSwój Nick

11 6

Ciszewskiego bis to wyleciało z budżetu więc raczej lada dzień przetargu nie będzie. Nie wiem skąd informacje ma redakcja Haloursynów

20:01, 13.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:6
Odpowiedz

tomtom

9 26

I dobrze bo Ciszewskiego Bis to wyrzucenie pieniędzy w błoto !!! nikomu niepotrzebne dodatkowe połączenie, przynajmniej teraz tam w dobie pandemii dużo ludzi spaceruje i uprawia sport

20:12, 13.12.2020

Swój NickSwój Nick

7 17

Z punktu widzenia Ursynowa jest raczej zbędna, chyba, że spojrzeć na Kabaty bo tam aktualnie tłoczą się samochody z wilanowa (prawdopodobnie) natomiast ten problem rozwiąże wspomniany w artykule łącznik obok POW. Fakt, że skarpy szkoda, ale z drugiej strony to miasto i ulice muszą być. Ja byłbym jedynie za zbadaniem tematu po zakończeniu budowy POW bo może okazać się, że Ciszewskiego na Wilanów jest zbędne.

20:33, 13.12.2020

RumburakRumburak

15 4

Wyleciało z budżetu raczej nie przypadkiem. Mnóstwo wokół zbędnych inwestycji a obiecywane od dawna przedłużenie Ciszewskiego i Belgradzkiej ciągle są odsuwane i nie wiadomo czy ppwstaną. Byłoby to mniej istotne gdyby nie wpuszczenie tranzytu od strony Kabat. Teraz dobrze byłoby ten ruch zdywersyfikować bo utkniemy na zawsze w korkach na Rosoła i KEN.

21:46, 13.12.2020

Swój NickSwój Nick

6 9

Dokładnie tak, natomiast POW od ciszewskiego jest rzut kamieniem więc dobrze byłoby zwyczajnie zaczekać jaki będzie efekt uruchomienia łącznika przy POW.

21:50, 13.12.2020

konstytucjakonstytucja

6 6

Połączenie Ciszewskiego z Osią Królewska jest bardziej potrzebne niż którekolwiek inne. Wystarczy spojrzeć na mapę i widać jaką czarna dziurę teraz mamy. 2km to żaden rzut kamieniem a tyle jest miedzy POW a Dolina Służewiecka. Przydało by się tam jeszcze kolejne połączenie na Arbuzowej. Towarzystwo z Kiedacza wiedziało gdzie mieszkania kupuje wiec niech teraz nie lamentują że miasto dwie drogi zamierza połączyć. Gdyby nie złośliwość Gronkiewicz to ta droga powstała by już dekadę temu.

12:38, 14.12.2020

Swój NickSwój Nick

2 4

Dwa kilometry to tam nie ma. Serio nie ciężko to sprawdzić.

Gronkiewicz nie miała nic do tej drogi bo chodziło o wykup ziemi pod budowę. Z racji medialności sprawy, można było tam ugrać niezłą kasę, więc wcale się nie dziwię, że niełatwo było wykupić działkę/działki.

Rozumiem, że ludzie z Kabat robią raban bo tamtędy jeżdżą ludzie z Wilanowa ale to taki sam argument mogą podać wszyscy ludzie mieszkający przy jakiejkolwiek drodze. Jest droga i samochody jeżdżą. Ciszewskiego, być może też będzie przedłużone i też będą jeździć samochody aczkolwiek może się okazać to zupełnym bezsensem, kiedy 1.3Km obok jest gotowa droga.

14:45, 14.12.2020

Kid PaddleKid Paddle

11 11

Cały czas nie mogę zrozumieć jednego: mieszkańcy Ursynowa wiedzieli od co najmniej 20 lat, że pusty pas "ziemi niczyjej" między osiedlami to będzie trasa przelotowa, i kupując wzdłuż niej mieszkania mieli tego świadomość (i mogło być nawet taniej). To dlaczego był lament i trzeba było ponieść wielokrotnie większe koszta na budowę jakiegoś tunelu z skomplikowaną infrastrukturą?? Taka sama historia była (prawie była) przy trasie S8: jak mieszkanie było tańsze z widokiem od strony planowanej trasy, to dobrze, ale jak trasa ma została wybudowana to już źle?? Polaczkowatość - cebulowatość w czystej formie.,

21:49, 13.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

frantfrant

5 12

Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko).
A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne.

22:19, 13.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisiekMisiek

1 0

Akurat rezerwa pod A2 jest od zawsze - mam plan Warszawy
z lat 80 i ta rezerwa tam jest.

Dlatego mieszkania blisko A2 były koło 20% tańsze niż 500m dalej.

ludzie kupili tanio mieszkania a potem wylobbowali tunel...

14:03, 15.12.2020

betonozabetonoza

1 1

a to cwaniaki cebulaki... najechali z bedokowa , spod żyrardowa a pozniej krzyczą ze im się spokoj i cisza należy.

21:23, 15.12.2020

frantfrant

6 15

Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko).
A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne.

22:21, 13.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

16 7

Bzdury. Projekt autostrady był wpisany w plany od ok. 1980 r. i dlatego była zachowana rezerwa terenu. Takie bajki opowiadaj dzieciom na dobranoc.

23:07, 13.12.2020

KorbolKorbol

10 2

Podam przykład innego projektu:"
Opublikowano: 18-03-2009 Źródło: Zycie Warszawy - Tunel pod Nowoursynowską, a nad al. Wilanowską i Św. Bonifacego estakada to optymalny wariant trasy obok kościoła św. Katarzyny - zdecydował ratusz. Budowa ruszy najwcześniej w 2014 roku - podało Życie Warszawy. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała wariant docelowy przebudowy Doliny Służewieckiej, Sikorskiego i Witosa od ul. „Anody“ (dawna Rosoła) do Idzikowskiego – dowiedziało się „ŻW“. W sprawie tej inwestycji debaty specjalistów i zlecania kolejnych ekspertyz trwały od lat 90." Miejsce jest ...

23:45, 13.12.2020

WW

10 1

To nie miasto ale dzielnica ratuje sytuacje biorąc się za budowe drogi powiatowej a to nie jej zadanie .Nieroby ale w którym ratuszu.

23:00, 13.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

LiliaLilia

3 4

Już myślałam, że ja będę musiała iść i wylewac tam asfalt

07:36, 14.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

kabaret 2021kabaret 2021

7 10

ty sie na tym nie znasz, poza tym asfaltu się nie leje.... Wylewać to można pomyje albo szambo

08:53, 14.12.2020

ja tu przejazdemja tu przejazdem

6 1

wstyd i kompromitacja dzielnicy że nie ogarnęło tego że inwestor nie ma w planach kończenia tego zjazdu z S2.
Nawet w dokumentach projektowych inwestycji przy POW nie ma połączenia tego odcinka z Branickiego. Ktoś z tych urzędasów przy ratuszu nie ogarnął tego że tam zabraknie kawałka do połączenia ulic? A może dokumentacja nie dotarła? Za co oni biero kase?

09:04, 14.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

 jako jako

4 1

A może ten kawałek specjalnie został zaplanowany dla SUVów co lubią parki rozjeżdżać? Nie ma co kłaść asfaltu, SUVy sobie poradzą, a jak nie to holowniki zarobią.

19:29, 14.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwawwa

1 1

Panie redaktorze pisze się „do” Wilanowa. Zapraszam zajrzeć do słownika języka polskiego.

21:00, 14.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie dla CiszewskiegoNie dla Ciszewskiego

9 11

Kolejna kasa w błoto. Po co budować Ciszewskiego-bis, skoro zaraz będzie Pow i przedłużona Płaskowickiej? Szkoda przyrody i skarpy. Miejmy nadzieję, że do budowy tej drogi nigdy nie dojdzie.

23:03, 14.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

RumburakRumburak

11 8

Kolejny mieszkaniec Osiedla Słowików? To połączenie miało powstać jako pierwsze. Będzie najmniej uciążliwe dla naszej dzielnicy. Nie rozumiem komu przeszkadza łącznik a nie przeszkadzają domy ba skarpie.

00:01, 15.12.2020

Robert1Robert1

5 1

Oczywiście Ciszewskiego Bis jest zupełnie niepotrzebnym połączeniem które zniszczy piękną Skarpę Ursynowską

08:06, 16.12.2020
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

wójt31wójt31

4 2

Osiedle Słowików się odezwało, ta ulica była projektowana jeszcze przed pomysłem dewelopera na to osiedle. Więc "wiedziały gały co brały", a teraz narzekania.

13:15, 16.12.2020

Robert1Robert1

3 0

Nie mam nic wspólnego z osiedlem jakiś tam Słowików ludzie potrafią myśleć samodzielnie nie tylko przez optykę chciwości i wygody. Skarpa jest pięknym kawałkiem zieleni gdzie ludzie wypoczywają / są lisy sarny borsuki bobry i jeszcze wiele innych pięknych zwierząt/. Wiele wypowiedzi nie uwzględnia przyszłych pokoleń tylko ważne tu i teraz a co zostawimy po sobie kogo to obchodzi.

13:53, 16.12.2020

OSTATNIE KOMENTARZE

0%