Pokolenie Z to ludzie urodzeni w świecie, w którym telewizja czy komputery były czymś powszechnym, a internet stał się głównym źródłem informacji oraz rozrywki. Szacuje się, że to ludzie urodzeni między rokiem 1997 a 2010 tworzą generację, którą powszechnie nazywa się „Zetkami”, a także określa się mianem pokolenia internetu. To, co wyróżnia generację Z na tle innych, to przede wszystkim olbrzymie zróżnicowanie kulturowe i społeczne, a także wysokie oczekiwania wobec swojej pracy oraz życia prywatnego. Zetki wyróżnia także niestandardowy styl; moda pokolenia dorastającego w erze cyfrowej to coś znacznie więcej niż tylko ubrania, a sposób na wyrażenie siebie, poczucie się wyjątkowo oraz unikatowo. Co takiego wyróżnia pokolenie Z na tle reszty, jeżeli chodzi o modę? Postanowiliśmy to sprawdzić. Już dziś poznaj spojrzenie na modę, według osób z generacji Z, odnajdując w nich inspirację!
To, co zdecydowanie wyróżnia pokolenie Z na tle innych generacji, to przede wszystkim podejście do mody z szacunkiem oraz odpowiedzialnością. Zetki są nie tylko głęboko świadome co do estetyki oraz trendów, a także wpływu, jaki przemysł modowy wywiera na środowisko oraz społeczeństwo. Szybka moda może mieć poważne konsekwencje zarówno dla planety, jak i dla wszystkich jej mieszkańców; Zetki nie chcą wspierać „fast fashion”, a przed podjęciem decyzji dotyczącej zakupu danego gadżetu sprawdzają, czy dana marka przestrzega standardów etycznych; nie wyzyskuje swoich pracowników, a także nie stosuje szkodliwych dla środowiska procesów produkcji. Markowe ubrania? Tak, jeżeli są one wysokiej jakości, a projektanci dbają o zminimalizowanie negatywnego wpływu na planetę. Moda nie składa się wyłącznie ze stylizacji z sumiennie dobranych dodatków; to także sposób na wyrażanie własnych przekonań oraz przekazywania określonych wartości. Zetki głęboko wierzą, że poprzez świadome wybory mogą wywierać naprawdę pozytywny wpływ na świat; dlatego moda to dla nich również narzędzie do zmiany oraz budowania lepszego jutra, bez stert ubrań zalegających na wysypiskach. Wśród topowych trendów, które wyróżniają modę generacji Z, znajdują się między innymi:
Nie ma w tym nic dziwnego, że pokolenie wychowane w erze internetu woli dokonywać zakupów odzieży i obuwia w sieci. Według pokolenia Z, największą zaletą zakupów online jest przede wszystkim unikanie tłumów i kolejek, a także możliwość szybkiego porównywania ze sobą cen poszczególnych produktów. Sklepy internetowe, takie jak royal-shop.pl, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom Klientów, oferując markowe ubrania z dobrym składem, w naprawdę atrakcyjnych cenach. Royal Shop to jeden z doświadczonych sprzedawców, w którego asortymencie znaleźć można wyłącznie oryginalne ubrania i dodatki. Generacja Z docenia szereg informacji dotyczących materiałów, rozmiarów oraz dostępności ubrań, woląc oszczędzić swój czas i postawić na zakupy w sieci. Zakupy online to prawdziwy komfort, z którego decyduje się korzystać coraz więcej osób – nie tylko generacja Z.