Dlaczego budowa tunelu nie zaszkodzi blokom położonym obok oraz tunelowi metra? Gdzie dokładnie znajdą się wyrzutnie spalin? Ile zniknie miejsc parkingowych? O to pytali mieszkańcy na spacerze po przyszłym terenie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie. Pierwsze takie spotkanie w dzielnicy zorganizowała Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa.
Długo oczekiwana budowa POW powoli staje się faktem. Wyłoniony w przetargu wykonawca ursynowskiego odcinka - włoska firma Astaldi - projektuje trasę. Pierwsze roboty ziemne rozpoczną się do końca 2017 roku. Budowa wpłynie na życie ursynowian, przetnie dzielnicę na dwie części - nic więc dziwnego, że zainteresowanie tą inwestycją rośnie.
Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa postanowiła wyjść na przeciw temu zainteresowaniu. Piotr Janowski z IMU, inżynier, pasjonat technologii budowy tuneli, prowadzi na Facebooku profil "Budowa POW na Ursynowie". Wyjaśnia na nim zawiłości techniczne, odpowiada na pytania mieszkańców, tłumaczy rozwiązania przyjęte przez drogowców w koncepcji programowej ursynowskiego odcinka trasy S-2.
Dziś zainteresowani inwestycją mieszkańcy spotkali się na spacerze poświęconym przyszłej budowie. Około trzydziestu osób odwiedziło miejsca, gdzie za rok rozpoczną się wykopy. Można było na własne oczy przekonać się w jakim stopniu budowa wpłynie na codzienność ursynowian - zwłaszcza tych, którzy mieszkają w blokach bezpośrednio przy inwestycji.
ZOBACZ FOTORELACJĘ ZE SPACERU WRAZ Z OPISAMI
[ZT]7445[/ZT]
[ZT]5520[/ZT]
[ZT]9676[/ZT]
Imielińczyk16:26, 17.01.2016
Rozumiem, że inicjatywa tego spaceru ma na celu sprawienie, aby mieszkańcy Ursynowa polubili planowaną obwodnicę, ba! kibicowali jej budowie i cieszyli się, że tak nowoczesną budowę mają za oknem. Niestety, żadne dzialania obłaskawiające mieszkańców nie zmienią faktu, że przez wielką mieszkaniową dzielnicę, tuż obok bloków mieszkalnych pcha się się gigantyczną autostradę łączącą wchód Europy z zachodem. Ani słowa nie wspomniano o drganiach wywoływanych przez przejeżdząjące tunelem samochody. A pocieszanie, że spalin bedzie tyle, co na skrzyżowaniu x , to na prawdę tania wymówka bo spaliny i tak zatrują dzielnicę, zważywszy na przeważające wiatry zachodnie. Za długo żyję, by uwierzyć, że tak gigantyczna inwestycja, wiążąca się z emisją drgań, spalin, i potencjalnymi awariami (objazd ul Ghandii !!!!) nie będzie uciążliwa dla mieszkalnej okolicy.
tomj23:03, 17.01.2016
Mieszkam tuż obok i nie boję się - tym bardziej, że przecież było to planowane i wiadome od kilkudziesięciu lat. Nie będziemy mieli gorzej od tych koło metra, co to im się domy rozpadają.
Zawsze można zapalić gromnicę w oknie ;-)
Krzysztof Topolski07:19, 18.01.2016
Fakt, coś strasznego - zamiast stać w korku w Jankach albo w Wesołej będzie można wyjechać za miasto- choćby na narty do Bialki bezkolizyjnie.
No i te miliony Chińczyków jadących z Władywostoku do Lizbony co teraz jeżdżą inną trasą , a za 5 lat zaleją Warszawę - tragedia
ziutek09:06, 18.01.2016
Metro też wywołuje drgania i nic złego się z tego powodu nie dzieje. Czy klub emerytów z Imielina może wreszcie zaakceptować że nie żyjemy na wsi? Najśmieszniejsze że głównie narzekają ludzie którzy dostali za darmo mieszkania w słusznie minionej epoce. Osoby, które wydały dużo ciężko zarobionych pieniędzy i kupiły swoje M na Ursynowie jakoś nie narzekają.
martek09:08, 18.01.2016
Proponuję przeprowadzkę na Bemowo do bloków wiszących tuż nad S8. Tam nie ma problemu z tunelem.
Danuta10:15, 18.01.2016
Ja proponuję podziękować PO i reszcie jej przystawek przy wyborach za te spaliny co je będziemy wdychac i te drgania, które będziemy odczuwać.
ziutek12:49, 18.01.2016
@Danuta - Twój trolling jest już nudny i żałosny. Autostradę w tym miejscu zaplanowano już w latach 80-ych.
Pozostałe komentarze
Sąsiad08:38, 18.01.2016
Może by ktoś napisał jak będzie funkcjonować przez kilka lat Ursynów w trakcie tej fantastycznej budowy. Codziennie tracę mnóstwo czasu w porannym i popołudniowym korku na Płaskowickiej - jedynej drodze wyjazdowej z Ursynowa w kierunku obwodnicy. Mam wrażenie , że na czas budowy - kilka lat Ursynów zostanie sparaliżowany komunikacyjnie i z Kabat czy Natolina nie da się wyjechać. We wszystkich artykułach pisze się o zaletach inwestycji ale nikt się nie przejmuje problemami - wystarczy zobaczyć jaki był chaos przy prościutkim remoncie Pileckiego.
rob09:39, 18.01.2016
jakby tak policzyć czas to mogłoby się okazać że znacznie szybciej będzie pojechać KEN do dolinki, tam wjechać na puławską w kier. POW, po drodze na puławskiej są dwa skrzyżowania ze światłami, korki z reguły są w kierunku centrum. Niby dalej, ale jedziemy, a nie stoimy w korku.
ziutek10:23, 18.01.2016
Zawsze można wsiąść w metro i nie truć ludzi spalinami ;)
pytam10:56, 18.01.2016
dlaczego pan Janowski pokazuje na zdjęciu środkowy palec autostradzie?
biniek198722:48, 18.01.2016
Nie ma co narzekać droga budowana jest dla wszystkich i to odciąży ruch na wielu drogach uważam że jest to dobra inwestycja np wielu mieszkańców Ursynowa są zadowoleni z POW gdyż dojazd na Ursynów od strony poznania jest łatwiejszy i szybszy więc trzeba się przemęczyć droga na pewno odciąży w jakimś stopniu Warszawę
Imielińczyk00:20, 19.01.2016
Plany trzeba zmieniać, jeśli stały się archaiczne i nie przystają do dziesiejszych realiów. A trzeba pamiętać, że te plany powstały w latach 70., gdy nie było takiego boomu budowlanego. Jak pokazuję wszystkie przykłady zachodnioeuropejskie, obwodnice tranzytowe trzeba prowadzić poza miastem, i budować jedynie łączniki. Dzięki temu tranzyt nie wjeżdza do miasta i nie obciąża go drganiami, hałasem, spalinami itd.
Wzdłuż planowanej trasy mieszka kilkanaście tysięcy ludzi i to dla nich trasa ta będzie bardzo uciążliwa. Dla całego ursynowa zaś uciążliwa będzie budowa.
No, ale zawsze lepiej pisać o kołach emerytów, darmowych mieszkaniach i innych bzdetach, bo to rozmywa problem.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Dzielnica kończy remonty dużych parkingów. Jest apel!
Tyle kasy podatnika poszło na te remonty. Pora wprowadzić opłaty za parkowanie dla mieszkańców i przyjezdnych.
Jdsc
08:44, 2025-09-10
Remont jak z horroru na Ursynowie. "Totalny chaos"
informuję, że szłam chodnikiem przy Ciszewskiego w trakcie jego remontu i spokojnie przeżyłam, chociaż unosił się pył z ciętych płyt chodnikowych. Bardzo fajnie, że będą położone duże, jasne płyty, nie kostka A tego lata najbardziej cieszę się z tego, że w domu nie mam jakiekolwiek remontu🙂
@
08:16, 2025-09-10
Parking pod nadzorem kamer. Rusza budowa parku
ja jestem z Kazury. i jestem za zlikwiodowaniem jedneho rzedu parkingowego. ale rowniez za wywiazaniem sie ze wszystkich innych obietnic z czasu konsultacji spolecznych w 2016 roku. wiec prosze nie obrazac wszystkoch tylko daltego ze sa z kazury. bo kastaparkingowa to mala czesc tego osiedla
abc
07:07, 2025-09-10
Remont jak z horroru na Ursynowie. "Totalny chaos"
falbruk to krewny tego złodzieja czapek?
Czy
21:36, 2025-09-09