Zamknij

Dodaj komentarz

Budowa tunelu POW. Spacer po terenie przyszłej inwestycji. FOTO

Sławek Kińczyk 14:02, 17.01.2016 Aktualizacja: 15:07, 18.01.2016
13 SK SK

Dlaczego budowa tunelu nie zaszkodzi blokom położonym obok oraz tunelowi metra? Gdzie dokładnie znajdą się wyrzutnie spalin? Ile zniknie miejsc parkingowych? O to pytali mieszkańcy na spacerze po przyszłym terenie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie. Pierwsze takie spotkanie w dzielnicy zorganizowała Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa.

Długo oczekiwana budowa POW powoli staje się faktem. Wyłoniony w przetargu wykonawca ursynowskiego odcinka - włoska firma Astaldi - projektuje trasę. Pierwsze roboty ziemne rozpoczną się do końca 2017 roku. Budowa wpłynie na życie ursynowian, przetnie dzielnicę na dwie części - nic więc dziwnego, że zainteresowanie tą inwestycją rośnie.

Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa postanowiła wyjść na przeciw temu zainteresowaniu. Piotr Janowski z IMU, inżynier, pasjonat technologii budowy tuneli, prowadzi na Facebooku profil "Budowa POW na Ursynowie". Wyjaśnia na nim zawiłości techniczne, odpowiada na pytania mieszkańców, tłumaczy rozwiązania przyjęte przez drogowców w koncepcji programowej ursynowskiego odcinka trasy S-2.

Dziś zainteresowani inwestycją mieszkańcy spotkali się na spacerze poświęconym przyszłej budowie. Około trzydziestu osób odwiedziło miejsca, gdzie za rok rozpoczną się wykopy. Można było na własne oczy przekonać się w jakim stopniu budowa wpłynie na codzienność ursynowian - zwłaszcza tych, którzy mieszkają w blokach bezpośrednio przy inwestycji. 

ZOBACZ FOTORELACJĘ ZE SPACERU WRAZ Z OPISAMI 

[ZT]7445[/ZT]

[ZT]5520[/ZT]

[ZT]9676[/ZT]

(Sławek Kińczyk)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (13)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

tomjtomj

9 16

Mieszkam tuż obok i nie boję się - tym bardziej, że przecież było to planowane i wiadome od kilkudziesięciu lat. Nie będziemy mieli gorzej od tych koło metra, co to im się domy rozpadają.

Zawsze można zapalić gromnicę w oknie ;-)

23:03, 17.01.2016

Krzysztof TopolskiKrzysztof Topolski

8 21

Fakt, coś strasznego - zamiast stać w korku w Jankach albo w Wesołej będzie można wyjechać za miasto- choćby na narty do Bialki bezkolizyjnie.
No i te miliony Chińczyków jadących z Władywostoku do Lizbony co teraz jeżdżą inną trasą , a za 5 lat zaleją Warszawę - tragedia

07:19, 18.01.2016

ziutekziutek

10 17

Metro też wywołuje drgania i nic złego się z tego powodu nie dzieje. Czy klub emerytów z Imielina może wreszcie zaakceptować że nie żyjemy na wsi? Najśmieszniejsze że głównie narzekają ludzie którzy dostali za darmo mieszkania w słusznie minionej epoce. Osoby, które wydały dużo ciężko zarobionych pieniędzy i kupiły swoje M na Ursynowie jakoś nie narzekają.

09:06, 18.01.2016

martekmartek

9 13

Proponuję przeprowadzkę na Bemowo do bloków wiszących tuż nad S8. Tam nie ma problemu z tunelem.

09:08, 18.01.2016

DanutaDanuta

16 12

Ja proponuję podziękować PO i reszcie jej przystawek przy wyborach za te spaliny co je będziemy wdychac i te drgania, które będziemy odczuwać.

10:15, 18.01.2016

ziutekziutek

7 10

@Danuta - Twój trolling jest już nudny i żałosny. Autostradę w tym miejscu zaplanowano już w latach 80-ych.

12:49, 18.01.2016

Pozostałe komentarze

SąsiadSąsiad

11 4

Może by ktoś napisał jak będzie funkcjonować przez kilka lat Ursynów w trakcie tej fantastycznej budowy. Codziennie tracę mnóstwo czasu w porannym i popołudniowym korku na Płaskowickiej - jedynej drodze wyjazdowej z Ursynowa w kierunku obwodnicy. Mam wrażenie , że na czas budowy - kilka lat Ursynów zostanie sparaliżowany komunikacyjnie i z Kabat czy Natolina nie da się wyjechać. We wszystkich artykułach pisze się o zaletach inwestycji ale nikt się nie przejmuje problemami - wystarczy zobaczyć jaki był chaos przy prościutkim remoncie Pileckiego.

08:38, 18.01.2016
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

robrob

3 3

jakby tak policzyć czas to mogłoby się okazać że znacznie szybciej będzie pojechać KEN do dolinki, tam wjechać na puławską w kier. POW, po drodze na puławskiej są dwa skrzyżowania ze światłami, korki z reguły są w kierunku centrum. Niby dalej, ale jedziemy, a nie stoimy w korku.

09:39, 18.01.2016

ziutekziutek

10 4

Zawsze można wsiąść w metro i nie truć ludzi spalinami ;)

10:23, 18.01.2016

pytampytam

7 2

dlaczego pan Janowski pokazuje na zdjęciu środkowy palec autostradzie?

10:56, 18.01.2016
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

biniek1987biniek1987

9 13

Nie ma co narzekać droga budowana jest dla wszystkich i to odciąży ruch na wielu drogach uważam że jest to dobra inwestycja np wielu mieszkańców Ursynowa są zadowoleni z POW gdyż dojazd na Ursynów od strony poznania jest łatwiejszy i szybszy więc trzeba się przemęczyć droga na pewno odciąży w jakimś stopniu Warszawę

22:48, 18.01.2016
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ImielińczykImielińczyk

22 9

Plany trzeba zmieniać, jeśli stały się archaiczne i nie przystają do dziesiejszych realiów. A trzeba pamiętać, że te plany powstały w latach 70., gdy nie było takiego boomu budowlanego. Jak pokazuję wszystkie przykłady zachodnioeuropejskie, obwodnice tranzytowe trzeba prowadzić poza miastem, i budować jedynie łączniki. Dzięki temu tranzyt nie wjeżdza do miasta i nie obciąża go drganiami, hałasem, spalinami itd.
Wzdłuż planowanej trasy mieszka kilkanaście tysięcy ludzi i to dla nich trasa ta będzie bardzo uciążliwa. Dla całego ursynowa zaś uciążliwa będzie budowa.
No, ale zawsze lepiej pisać o kołach emerytów, darmowych mieszkaniach i innych bzdetach, bo to rozmywa problem.

00:20, 19.01.2016
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%