Według radnego Lenarczyka problem ze skrzyżowaniem ulic Ciszewskiego i Cynamonowej polega na utrudnionym włączaniu się do ruchu kierowców jadących od strony parkingów przy ul. Lachmana. Obecnie chcąc wyjechać w tym miejscu na ul Ciszewskiego, mieszkańcy muszą korzystać ze zjazdu zlokalizowanego za przystankiem. Dlaczego to problem?
Obecne skrzyżowanie jest mało bezpieczne i mało komfortowe dla włączających się i opuszczających go pojazdów, jadących z enklawy ZWM i Lachmana w kierunku ul. Ciszewskiego
- twierdzi radny Paweł Lenarczyk.
Z jego relacji wynika, że często dochodzi w tym miejscu do niebezpiecznych sytuacji. Jak się okazuje część kierowców chcących jechać Ciszewskiego w stronę skrzyżowania z ul. Rodowicza "Anody" zawraca bezpośrednio na ulicy Ciszewskiego, pomimo iż nie jest to w tym miejscu dozwolone. Radny ma pomysł jak rozwiązać ten problem.
Rondo w tym miejscu mogłoby upłynnić ruch spowalniany obecnie przez sygnalizację świetlną, zwiększyć bezpieczeństwo, oraz ułatwić włączanie się do ruchu mieszkańców enklawy ZWM i Lachmana
- argumentuje radny.

Gdyby powstało tu rondo, mieszkańcy jadący od strony ul. Lachmana mieliby możliwość legalnego zjazdu w kierunku ul. Rodowicza "Anody". Lenarczyk w imieniu mieszkańców osiedla Stokłosy zwrócił się do ratusza o przeanalizowanie możliwości budowy w tym miejscu ronda. Co na to urzędnicy?
Nie zgadzają się oni z diagnozą radnego Lenarczyka.
Wyjazd z osiedla znajdujący się po zachodniej stronie skrzyżowania spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Jest zlokalizowany w pobliżu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, oraz zapewniona jest widoczność pieszych, rowerzystów i pojazdów na ulicy Ciszewskiego
- odpowiada Marcin Olszewski, zastępca dyrektora Biura Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy.
Miasto zwraca też uwagę, że niebezpieczne sytuacje, do których dochodzi przy wyjazdach z parkingów na Lachmana i ZWM, nie są winą złej organizacji ruchu.
Niebezpieczne sytuacje z pełną świadomością powodują kierowcy wyjeżdżający pod prąd przez zjazd wschodni oraz skręcający w prawo przez trzy linie ciągłe na skrajny lewy pas
- tłumaczy Marcin Olszewski.

BZRD podkreśla też, że kierowcy wcale nie są w tym miejscu zmuszeni do tak ryzykownych manewrów - z osiedla da się przecież wyjechać w ul. Rodowicza "Anody" zjazdem naprzeciwko szklarni SGGW. Kierowcy skracający sobie tu drogę kierują więc się własną wygodą, a nie koniecznością.
Skoro mieszkańcy skracają sobie tutaj drogę, by szybciej wjechać na ulicę Ciszewskiego czy Rosoła to znaczy, że jest potrzeba zmian i warto je, chociażby rozważyć
- mówi tymczasem radny Lenarczyk.
Zupełnie odrębną kwestią pozostaje fakt, że zgodnie z obowiązującymi przepisami przebudowa zjazdu leży po stronie właściciela, bądź użytkownika nieruchomości. Ratusz nie chce słyszeć o finansowaniu takiej inwestycji z własnych środków.
- Inwestycję budowy ronda powinna finansować lub współfinansować spółdzielnia "Stokłosy" - mówią urzędnicy.
Na razie nie zanosi się więc na zmiany w rejonie skrzyżowania Ciszewskiego z Cynamonową. Tym bardziej, że w ostatnich tygodniach ulica Ciszewskiego została wyremontowana. A w ramach remontu nie zmieniono organizacji ruchu.
Od wielu lat mieszkańcy apelują o to, by zrobić pełnosprawne skrzyżowanie z wyjazdami z parkingu na przedłużeniu Cynamonowej. Ale nawet podczas planowania remontu o tym nie pomyślano. I kierowcy tak jak wcześniej będą jechać pod prąd, wyjeżdżając z miejsc postoju
- skarży się mieszkaniec osiedla przy ZWM, który skontaktował się w tej sprawie z naszą redakcją.
Paweł11:17, 17.11.2025
Dopiero co położyli nowy asfalt na Ciszewskiego i co znowu remont. Bzdura.
Niech się kierowcy nauczą jeździć a nie skracają sobie drogę.
Wck07:47, 18.11.2025
Nie jest to bzdura, ale czemu Lenarczyk nie interesował się sprawą przed remontem drogi?
Jak już wydano pieniądze na skrzyżowanie to leń mówi, żeby to rozwalić i zrobić rondo.
Nie dość, że pasożyt żyje za moje pieniądze to jeszcze chce marnować kolejne moje pieniądze.
Długo będziecie Lenarczyków wybierać?
Pozostałe komentarze
abc09:00, 17.11.2025
Czemu tam w końcu nie zrobią normalnego skrzyżowania z wjazdem na parking i połączonymi DDR?
kurkawodna09:16, 17.11.2025
Bo: rondo jest droższe, można skomplikować ruch, utrudnić życie kierowcom
alik10:12, 17.11.2025
Przy większym ruchu ronda na Ursynowie się nie sprawdzają! Szczególnie to na KEN - piesi, rowery, hulajnogi, samochody czyli cyrk. Podobnie na Roentgena przy centrum handlowym.
aster10:55, 17.11.2025
zakazać ruchu pieszych, rowerów i hulajnug na całym ursynowie!
caj.15:22, 17.11.2025
O mój Boże... Okazało się że w centrum ursynowa grasują piesi, rowery i hulajnogi... Autostradę blokują.
issaa07:12, 18.11.2025
dokładnie tak. Wystarczy popatrzeć, co dzieje się na rondzie KEN-Płaskowicka. Wpychanie się, czatowanie pt. zmieszczę się czy blokowanie ronda przez samochody chcące zjechać z niego. Pominę już brak używania kierunkowskazów bo przeż wszyscy wiedzą! że ten kierowca będzie zjeżdżał z ronda...
Byłaby normalna sygnalizacja świetlna to każdy poczekałby te 2-3 minuty i spokojnie, oraz bezpiecznie, pojechał w swoim kierunku. W tym także rowerzyści i piesi.
Ronda to jakiś wymysł szatana, zupełnie nieprzystające do dużego ruchu. I generujące dużo więcej niebezpiecznych sytuacji.
abc12:15, 18.11.2025
ronda na płaskowickiej są źle zaplanowanie i niebezpiecznie oznaczone, bo ktoś sobie ubzdurał półturbinowe. Połowa kierowców zjeżdżających w dereniową łamie przepisy. Jestem ciekawe ilu kierowców ma pojęcie jak zgodnie z przepisami i kto ma pierwszeństwo na rondzie przy pileckiego-płaskowickiej przy zjeździe w kierunku puławskiej :) Kiedyś tam rozmawiałem z patrolem policji to musieli 10 minut dyskutowac żeby to zrozumieć
U11:51, 17.11.2025
O Pan radny Lenarczyk się przebudzi i chce budować rondo, a może trzeba było w czasie remontu zrobić przedłużenie ul. Cynamonowej i nie było by problemu. Zresztą problem w tym miejscu jest od lat i Pan Lenarczyk też jest radnym na tym osiedlu pewnie od 20 lat i nic z tym problemem nie zrobił.
Q13:06, 17.11.2025
Jeśli robią to celowo to należy każdemu zabierać kwity a auto konfiskować.
???14:16, 17.11.2025
Cynamomowa i Plaskowickiej. To jest problem. Korek czasem na Cynamonowej siega niemal do Gandhi. Czas traca tez autobusy komunikacji miejskiej.
Jprdl21:02, 17.11.2025
Lenarczyk .. odpuść sobie, twe pomysły są coraz bardziej po💩 weź się wreszcie za uczciwą pracę.
Wbjs21:57, 17.11.2025
Argument żeby zbudować rondo : bo kierowcy łamią w tym miejscu przepisy ruchu drogowego ! A może tak mandacik dla łamiących przepisy ?
albert21:41, 18.11.2025
Proponuję zalegalizować ten wyjazd "pod prąd" - stawiając odpowiednie znaki i będzie OK
Jeżewskiego na Kabatach zamknięta. „A co z karetką?"
Poza tym ten remont nie był potrzebny. Wystarczyłoby zająć się chodnikem, na którym punktowo stała woda. I tyle.
mdo
00:26, 2025-12-11
Spór o Park nad POW. Osiedle Kazury pisze list otwarty
Jako mieszkaniec Natolina nie popieram protestów przeciwko zmianom. Miasto zaplanowało tu piękny i spójny park linearny, dlatego uważam, że inwestycja powinna zostać zrealizowana zgodnie z pierwotnym planem – nawet kosztem miejsc postojowych. Warto pamiętać, że w okolicy są alternatywy: sporo wolnych miejsc znajduje się na ul. Stryjeńskich, chociażby przy szkole.
Natolin
23:15, 2025-12-10
Spór o Park nad POW. Osiedle Kazury pisze list otwarty
Jako mieszkaniec Natolina nie popieram protestów przeciwko zmianom. Miasto zaplanowało tu piękny i spójny park linearny, dlatego uważam, że inwestycja powinna zostać zrealizowana zgodnie z pierwotnym planem – nawet kosztem miejsc postojowych. Warto pamiętać, że w okolicy są alternatywy: sporo wolnych miejsc znajduje się na ul. Stryjeńskich, chociażby przy szkole
Park linearny- TAK!
23:12, 2025-12-10
Spór o Park nad POW. Osiedle Kazury pisze list otwarty
Parkingi powinny być głównie podziemne i tak robione projekty, jak sie nei da w tym samym miejscu, bo tunel, to gdzies w okolicy
X
23:02, 2025-12-10