Wiadukt ułatwiający skręt z ul. Puławskiej w Pileckiego, z którego korzysta wielu mieszkańców Ursynowa, może zostać zburzony. Drogowcy zastanawiają się nad przebudową skrzyżowania tych ulic. Przygotowania do tej inwestycji już ruszyły, choć zmiany nastąpią dopiero za 2-3 lata.
Inwestycja dołączyła do zadań SZRM przewidzianych w Wieloletniej Prognozy Finansowej m.st. Warszawa. Zadanie dotyczy prac przygotowawczych, a nie budowlanych, czyli dokumentacji projektowej, która określi zakres koniecznej przebudowy i pozwoli oszacować koszt prac z tym związanych. Na obecnym etapie nie dysponujemy bardziej szczegółowymi informacjami.
- mówi nam Agata Choińska-Ostrowska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta. To ta jednostka, a nie Zarząd Dróg Miejskich zajmie się ewentualną przebudową skrzyżowania Puławskiej z Pileckiego i Poleczki.
To jednak od drogowców wyszła propozycja zmian na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Powodem jest m.in. zły stan techniczny wiaduktu ułatwiającego lewoskręt z Puławskiej w Pileckiego.
- Wiadukt łączący Puławską z Pileckiego jest w złym stanie technicznym. Z tego powodu ustawione zostało na nim ograniczenie tonażowe do 3,5 tony. Docelowo, w perspektywie kilku lat, potrzebna będzie rozbiórka obiektu, bo proste czynności konserwacyjne nie wydłużą już bardziej jego żywotności. Dlatego właśnie zawnioskowaliśmy do Rady m.st. Warszawy o wszczęcie przygotowań do przebudowy skrzyżowania i przyznanie pieniędzy na prace przygotowawcze - mówi Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.
Rozbiórka wiaduktu nie jest przesądzona, ale bardzo możliwa. Jak słyszymy, remont, a właściwie odbudowa wiaduktu to koszt kilkunastu milionów złotych. Tę kwestię rozstrzygnie jednak projektant, który ma na zlecenie SZRM przygotować koncepcję przebudowy.
W ramach tych prac rozstrzygnięty będzie przyszły kształt skrzyżowania oraz to, czy ruch w lewo na ul. Pileckiego będzie się nadal odbywał po wiadukcie. Obecnie SZRM zbiera wytyczne do projektowania - nie tylko wytyczne ZDM w zakresie technicznym, ale też wytyczne Biura Zarządzania Ruchem Drogowym czy Biura Architektury w zakresie organizacji ruchu i kształtowania układu komunikacyjnego miasta.
- dodaje Pieńkos.
Przetarg na wykonanie projektu przebudowy ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. SZRM dostał na to zadanie od miasta 900 tys. złotych.
Plany drogowców wobec skrzyżowania Puławskiej z Poleczki i Pileckiego tłumaczą upór, z jakim chcą oni stawiać światła na ostatnim skrzyżowaniu Puławskiej bez sygnalizacji - z ulicą Romera. Zarząd Dróg Miejskich w 2022 roku ogłosił przetarg na przygotowanie dokumentacji, który później unieważniono. Do pomysłu powrócono jednak w kolejnym roku. Prawdopodobnie jeszcze w 2024 roku światła na Romera staną, choć mieszkańcy Ursynowa, a nawet burmistrz, negatywnie wypowiadali się na temat tego pomysłu.
- Skoro ZDM ma pieniądze na instalację świateł w miejscu, gdzie nie ma wielkiego problemu z bezpieczeństwem ruchu, to może warto przerzucić je na światła na ul. Płaskowickiej przy Hirszfelda, gdzie są bardzo potrzebne? - usłyszeliśmy dwa lata temu w lokalnym ratuszu. Światła przy Hirszfelda ostatecznie powstały za pieniądze Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad.
[ZT]20447[/ZT]
W ostatnich latach tuż przy wiadukcie na Pileckiego powstała inwestycja z lokalami użytkowymi na wynajem dewelopera JW Construction. Drogowcy zezwolili wówczas na wytyczenie wjazdu i wyjazdu z tego obiektu na ulicę Pileckiego dosłownie przy wylocie z wiaduktu. To wskazuje, że ZDM myśli o rozebraniu wiaduktu już od kilku lat.
Wiadukt przy Pileckiego powstał w latach 80., aby ułatwić dojazd do rozbudowujących się osiedli ursynowskich. Skrzyżowanie pod nim było już modernizowane - w 2013 roku. Drogowcy dodali wówczas nowe pasy ruchu do jazdy na wprost z ulicy Poleczki oraz osobny lewoskręt dla autobusów w Pileckiego.
[ANKIETA]207[/ANKIETA]
[FOTORELACJANOWA]5642[/FOTORELACJANOWA]
Jaś14:21, 24.04.2024
To nie w tym miejscu nie pod tym wiaduktem był wypadek o którym piszecie. Zmieńcie to bo wstyd. 14:21, 24.04.2024
Fil14:25, 24.04.2024
Wypadek Zientarskiego był przy wiadukcie, ale przy Dolinie Służewieckiej, panie redaktorze. 14:25, 24.04.2024
Warszawaik14:50, 24.04.2024
Pan Słoik, znaczy Sławek jest pewnie z jakigos lublina i nie orientuje się w tematach Warszawy... to zrozumiałe 14:50, 24.04.2024
Kultura10:48, 25.04.2024
Droga Pani lub Panie pod symbolem "Warszawaik",Myli się każdy i można kulturalnie zwrócić uwagę. Akurat Pan S.Kińczyk w obiektywny sposób i rzeczowy przedstawia wiele spraw Ursynowa. Lublin z małej litery i Warszawa z dużej... brak szacunku do innych miast- to dowód na brak skutecznej edukacji lub chęć czynienia zła. Przykro czytać...
10:48, 25.04.2024
Jprdle13:24, 25.04.2024
... Z wielkiej litery... 13:24, 25.04.2024
aster14:46, 25.04.2024
ach te kompleksy Warszawaików! 14:46, 25.04.2024
Kałamarz13:45, 30.04.2024
Jeżeli już to... wielką literą. 13:45, 30.04.2024
Robie tam 15:03, 24.04.2024
Kupe 15:03, 24.04.2024
Boom15:57, 24.04.2024
Zabrakło informacji o ewentualnych projektach przebudowy tego skrzyżowania by rozładować korki na Poleczki i Pileckiego. 15:57, 24.04.2024
Paweł Finder16:03, 24.04.2024
Prawdziwym patronem tej ulicy był Paweł Finder. Wielki człowiek i wielki antyfaszysta. 16:03, 24.04.2024
Xyz19:25, 24.04.2024
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Azet10:40, 26.04.2024
Zydo komuna. 10:40, 26.04.2024
Boom16:22, 24.04.2024
Generalnie to wszystkie drogi w Warszawie są do poprawki. Głównym problemem Warszawy jest rozdmuchana do granic sieć transportu publicznego. Likwidując zbiorkom ograniczono by korki (to niedopuszczalne, żeby stać w korkach, bo przed nami 20 autobusów jedzie!). Likwidacja zbiorkomu byłaby też bodźcem motywującym jego pasażerów do znalezienia lepszej pracy, założenia firmy, inwestowania. Po prostu robienia tego wszystkiego, co pozwoliłoby im posiadać swoje własne auto, a nie tylko zawistnie żądać zakazów, zwężeń, stref tfu czystego transportu z nienawiści do Kierowców. Dość szykanowania Kierowców i ograniczania ich praw! 16:22, 24.04.2024
Boom16:43, 24.04.2024
Znowu ten złodziej. 16:43, 24.04.2024
Zbiorkom10:29, 25.04.2024
Gościu, co ty bredzisz xD 10:29, 25.04.2024
aster14:49, 25.04.2024
ktoś się podszywa pod @Boom kto tu siedzi wie jakie są poglądy oryginalnego @Boom... ktoś ma na tyle ograniczone myślenie, że żeby ktokolwiek przeczytał jego wypociny to musi się podszyć pod innego użytkownika, żałosne ale skuteczne. 14:49, 25.04.2024
Boom21:40, 25.04.2024
Dzięki Aster, coś musi być na rzeczy skoro przy każdych wyborach jakieś ścierwa podszywają się pode mnie. Zresztą sam o tym niedawno pisałem, że się pewnie pojawią złodzieje nicków. Szkoda tylko, że to takie tępaki z politycznego nadania. Z drugiej strony z nikim innym tego nie robią 🤣🤣🤣 21:40, 25.04.2024
aster11:03, 26.04.2024
no lekko zazdroszczę 🤣 11:03, 26.04.2024
Boom11:07, 26.04.2024
Jak chcesz to popiszę jakieś chamskie komentarze pod Twoim nickiem i od razu poczujesz się lepiej 🤣🤣🤣 11:07, 26.04.2024
Kon16:24, 24.04.2024
Wiadukt sie sprawdza. Tak zupelnie bez bedzie slabo. Wystarczylby skromniejszy na 1 pas i wtedy tez wjazd z poleczki nie bylby obcinany do 1 pasa. 16:24, 24.04.2024
Wujek Wladek17:54, 24.04.2024
Swiatla na skrzyzowaniu z Romera - od dawna twierdze, ze gdy tylko w Tymkraju wladza sie czegos tknie - spie.doli. Tak tez jest i tutaj, tak tez bylo przy okazji niedawno opisywanego parkingu prz KEN (byl, zlikwidowali go, obiecujac miejsca postojowe, a w koncu pojawi sie tam... trawnik) . Nie chca swiatel mieszkancy, nie chce dzielnica, a oni (jacy oni, kim oni sa?!) i tak je postawia! Powie ktos, ze stana sie potrzebne, gdy wiadukt zniknie.
Ale dlaczego ma on zniknac, skoro swietnie spelnia swa role?! Dzieki niemu nie ma korkow na lewoskrecie w Pileckiego, ktore na 120% sie pojawia, gdy wiadukt zniknie! Pada kwota kilkunastu milionow zlotych za remont. No i co z tego? Nie takie pieniadze Warszawa na rzeczy mniej przydatne wydaje (vide slynna kladka), a tu mamy do czynienia z obiektem przydatnm i sprawdzonym. Czy nie zakrawa to na zlosliwe, celowe i przemyslane utrudnianie prywatnego ruchu samochodowego, w mysl ideologii?
Czy mieszkancom Warszawy wreszcie uda sie polaczyc kropki i skojarzyc opisane wyzej dzialania ze swoimi wyborami przy urnach?
I pytanie bardziej ogolne 17:54, 24.04.2024
Boom18:59, 24.04.2024
Nijak nie widzę korelacji z wyborami, bo żadne ugrupowanie na Ursynowie nie popierało budowy dróg. Każdy tylko ględził o parkach i fontannach.
Zwróć uwagę na jeszcze jedną kwestię: na takiej Czerniakowskiej jest podniesiona prędkość do 70 km/h, a są tam kolizyjne skrzyżowania i przejścia dla pieszych, a na tym bezpiecznym odcinku Puławskiej mamy wciąż 50 km/h i łapanki policyjne. 18:59, 24.04.2024
wera21:25, 24.04.2024
Przy czym Puławska jest w dobrym stanie, a Czerniakowska jest krzywa i dziurawa, że aż strach. Logiki w tym nie ma żadnej. Warszawa Trzaskowskiego. Wyborcy zadowoleni? 21:25, 24.04.2024
aster14:50, 25.04.2024
@wera najwidoczniej skoro wygrał w pierwszej turze. 14:50, 25.04.2024
Misiek16:38, 25.04.2024
Ja akurat jestem mieszkańcem który jest za światłami na Romera...
Ale może dlatego że ja z Puławskiej w Romera skręcam i jest to obecnie bardzo słabe
bo nie dość że cały czas jest ruch to jeszcze kierowcy z kierunku Piaseczna chyba się ścigają
który najszybciej rozpędzi się do 100tki
Jestem i za światłami na Romera i za przebudową wiaduktu do pełnych rozmiarów 16:38, 25.04.2024
Silnoręki20:58, 24.04.2024
Trzeba wyburzyć bo się w tej chwili za łatwo jedzie, za mało paliwa samochody spalają. To się nie opłaca. Puławską już załatwiliście. Mierzył ktoś na Puławskiej poziom spalin sprzed buspasa i po jego wymalowaniu? Co by tu jeszcze sp...lić?
Weźcie miejskie urzędniczyny solidny rozpęd i przyp...rzcie głowami w ten wiadukt. Silniejszy zostaje.
PS. A kto z Ursynowian pamięta jak "fachowcy" zrobili lewoskręt przy Centrum Onkologii? Jeden pas do skrętu i zielone na 5 sekund. Korek był aż do Herbsta. Później musieli poprawiać. 20:58, 24.04.2024
Boom09:51, 25.04.2024
Dane z czujników są dostępne online, możesz monitorować na bieżąco. 09:51, 25.04.2024
Krul13:41, 30.04.2024
W dodatku na Puławskiej porządni ludzie jadą 2 pasami, a trolle śmigają buspasem. Policja stoi i udaje, że nie widzi. To bardzo buduje zaufanie i poważanie dla Państwa i praworządności. 13:41, 30.04.2024
wera21:22, 24.04.2024
Powinny być 2 wiadukty do bezkolizyjnego skrętu w Pileckiego (ten obecny) i drugi do bezkolizyjnego skrętu w Poleczki (od strony południowej). To się oczywiście nie wydarzy, bo Warszawą rządzą eko-oszołomy od Trzaskowskiego, które zlikwidują wiadukt i jeszcze bardziej zakorkują tę część miasta. Jesteście wyborcy PO i PIS zadowoleni? Niczym się nie różnicie, gdzie nie dojdziecie do władzy tam jest tylko gorzej. 21:22, 24.04.2024
iuy21:42, 24.04.2024
Off topic: za opłatą śmieciową głosowało 39 radnych KO - ich głosami ją wprowadzono. Z tej grupy w nowej radzie miasta zostało 21. Świadomość spoleczenstwa w Warszawie rośnie. 21:42, 24.04.2024
wera21:16, 27.04.2024
Nie rośnie. Trochę nie ma wyboru w tej Warszawie, a już zwłaszcza na Ursynowie. Mamy więc radnych pasożytów, którzy głosują po partyjnej linii, aby tylko dieta radnego się zgadzała. 21:16, 27.04.2024
Dawid21:57, 24.04.2024
W ramach przebudowy skrzyżowania warto uwzględnić zmianę skrętu w lewo z Poleczki na Puławską. Obecnie w godzinach szczytu jest dramat, a bezkolizyjny przejazd pod ziemią załatwiłby sytuację. 21:57, 24.04.2024
tmk07:57, 25.04.2024
Tam powinien być pełnowymiarowy węzeł bezkolizyjny. 07:57, 25.04.2024
wera09:08, 25.04.2024
Tmk, o czym Ty mówisz, skoro Warszawą rządzi Rafał "Ostatnie pokolenie" Trzaskowski, a w ZDM zarządzają aktywiszcza rowerowi. A do tego mamy w Warszawie wyborców, którzy widzą wyłącznie dwie opcje PO i PIS i kłócą się miedzy sobą, którzy z nich są gorsi. 09:08, 25.04.2024
xyz23:56, 24.04.2024
Gdyby odkopać zasypany tunel w ciągu ulicy Puławskiej przy POW który był wybudowany przy okazji tej inwestycji, a przy Poleczki zrobić wiadukt też w ciągu Puławskiej, to było super. 23:56, 24.04.2024
albert22:09, 26.04.2024
chyba tego tunelu w końcu nie zbudowano 22:09, 26.04.2024
tmk07:56, 25.04.2024
Nie wiem dlaczego obecne władze miasta niszczą infrastrukturę, która podnosiła bezpieczeństwo i wygodę. Wrogiem są przejścia podziemne, kładki nad ulicami, tunel przy Domach Centrum, czy wiadukt przy Puławskiej i Pileckiego. 07:56, 25.04.2024
wera16:13, 25.04.2024
PO popiera oszołomów klimatycznych i aktywiszcza rowerowe, niszczą wszystko co jest przeciw tym ideologiom. 16:13, 25.04.2024
Boom17:42, 25.04.2024
Wera, proste pytanie: które ugrupowanie startujące w wyborach warszawskich deklarowało budowę nowych dróg oraz ograniczenie budowy ddr? 17:42, 25.04.2024
Jojo09:32, 25.04.2024
Odbudowa wiaduktu kilkanaście milionów peelenów, przebudowa skrzyżowania co najmniej kilkadziesiąt. Dlaczego jest nacisk na przebudowę? A przy czym można bardziej się obłowić (wziątki, zarobek dla firmy szwagra i kolegi)? 09:32, 25.04.2024
Misiu19:54, 25.04.2024
Najwyraźniej deweloper ciśnie. Wiadukt nad dolinką też jest w podobnym stanie, też do wyburzenia? Przy Romera pewnie też ktoś będzie chciał się budować, toż tam miejsca dość . 19:54, 25.04.2024
Warszawiak20:17, 25.04.2024
Tu powinien być tunel (lub droga w wykopie podobnie jak na skrzyzowaniu Łopuszańskiej z Al. Jerozolimskimi) w ciągu Pulawskiej oraz wiadukty w podobnym układzie jak na skrzyzowaniu Puławska/Dolina Służewiecka. To by ułatwiło skręt z Poleczki w Puławska w kierunku centrum. 20:17, 25.04.2024
Moja Droga08:59, 26.04.2024
Pewnie chodzi o komfort mieszkańców nowo wybudowanych budynków JW Construction. Bo rozwiązaniem jakim jest wiadukt sprawdza się już tyle lat. Jedyne co to należałoby pewnie go odnowić 08:59, 26.04.2024
Rob09:24, 28.04.2024
Jak to jest że w mieście w którym ciężko się funkcjonuje przez takie akcje między innymi wybory wygrywa człek, ugrupowanie które to najbardziej owe miasto niszczy? nasuwa mi się tu pewien program w tv... śmiechu warte 💩 09:24, 28.04.2024
noi-noi16:11, 29.04.2024
Czy aby nie mącą w kierunku nie odbudowania wiaduktu, aby utrudnić kierowcom życie? 16:11, 29.04.2024
Jprdle17:25, 29.04.2024
Jwc nie pasuje, że nie ma dojazdu od strony Puławskiej jadąc z Centrum... 17:25, 29.04.2024
Tkaczuk13:34, 30.04.2024
Mam nadzieję, że nie rozbiorą. To byłby absurd. Chyba jak się coś robi, to się poprawia a nie pogarsza. Trasy Łazienkowskiej ani Poniatoszczaka nie rozebrano, dlatego że były w złym stanie technicznym. 13:34, 30.04.2024
Ursynowianin11:07, 01.05.2024
Skończcie z tymi waszymi wyssanymi z d.. y pomysłami! Gdzie wy macie rozum!? Wyburzenie tego wiaduktu to tak samo poroniony pomysł jak zasypanie przejścia podziemnego na placu na Rozdrożu. Tyko dlatego, że kaleczniakom nie chciało się chodzić po schodach gdzie wszystkim wiadomo jest że to bardzo zdrowe dla nóg. Pięćdziesiąt lat od 1974 roku dobrze to funkcjonowało aż się trafił jełop który zasypał przejście.
11:07, 01.05.2024
Piotr06:28, 02.05.2024
Dziadowskie rządy PO w Warszawie, zniszczyć, zawezić ulice.
Ludzie będą "protestować ale się przyzwyczają". Mniejszy ruch na pulawskiej ??? G.. Prawda, 06:28, 02.05.2024
Piotr06:44, 02.05.2024
50 lat temu kiedy było dziesiątki razy mniej samochodów ten wiadukt miał sens, teraz w dobie korków i średnio 2 aut na gospodarstwo rodzinne nagle wiadukt zbyteczne. Co by nie mówić projektanci Ursynowa robiło coś z pasją i dla łudzi. Dzisiaj rządzą krętacz, kalkulatory, drobne cwaniaczki, zabudowują celowo pozostawione i zaprojektowane wolna przestrzenie, zawężają ulice, chcą burzyć wiadukty.
Przecież to jest jakiś dramat !!!!
Ludzie zmobilzujmy się, zróbmy protest, jedzmy z taczką do ludzi którzy mają takie pomysły, może to ostudzi ich niszczycielskie zapędy. 06:44, 02.05.2024
gfd18:24, 02.05.2024
Wiadukt jest w złym stanie? To trzeba WYBUDOWAC NOWY, a potem zburzyć stary. Tak to sie robi w Europie, w Japonii, itd. Kto nami rządzi? Jakis klan utrudniaczy życia.... swoim wyborcom?? Wszak Ursynow to bastion PO, największy w kraju. A oni doczekali do wyborów i teraz hulaj dusza: "Macie wyborcy nagroge za poparcie". Wisienka na torcie; Lasek wlasnie oglosli, ze PO chce rozbudować Okecie o... 30%. Ciekawe gdzie bedzie trzeci pas. Juz teraz nie można wytrzymać w Lesie Kabackim. To jest teren dla głuchych, podobnie jak Zielono-Lotniczy Ursynow, a wiadomo, ze narażenie na hałas wiąże sie ze znacznym obniżeniem inteligencji. Zwłaszcza u dzieci. 18:24, 02.05.2024
gfd18:49, 02.05.2024
Wybory milnely, i właśnie okazuje sie, ze miasto chce zlikwidować odbecny system biletowy i KUPIĆ (za NASZE pieniądze) nowy. Juz ostatnie rozmowy przed zakupem! Chca zlikwidowac karty ZTM, beda tylko appki i karty bankomatowe. Mówią, ze to... dla nas. Ja NIE chce płacić za kolejny system. Ten jest znakomity. Co ze wszystkimi urządzeniami, biletomatami, bramkami, kasownikami?! Wszystko kupia od nowa. 18:49, 02.05.2024
Korbol11:10, 06.06.2024
Do Misiek Cytat - Ja akurat jestem mieszkańcem który jest za światłami na Romera... Koniec cytatu.
Nie powinien istnieć lewoskręt z Puławskiej w Romera. To bardzo niebezpieczne miejsce i powinno się je zlikwidować. Ty powinieneś skręcać w lewo wiaduktem a następnie w lewo w Herbsta, zaraz za fotoradarem (off od roku). Z Romera wyjazd i wjazd tylko na prawą nitkę Puławskiej. Napiszesz że dalej do domu, ale ile bezpieczniej ? Ale co ja tam wiem Red i Bad
11:10, 06.06.2024
Autor15:15, 24.04.2024
12 2
Tak! Przepraszam za pomyłkę. 15:15, 24.04.2024