Do wypadku doszło w środę 30 października jeszcze przed zapadnięciem zmroku około godz. 16. Na przejście dla pieszych przy przystanku "Dunikowskiego" wkroczył mężczyzna. Chwilę wcześniej z przystanku, znajdującym się przy przejściu, odjechał autobus, który zatrzymał się przed zebrą na widok pieszego.
Kierująca hondą kobieta, jadąca sąsiednim pasem, nie zatrzymała się i uderzyła w pieszego wychodzącego zza autobusu.
W wyniku zdarzenia pieszy stracił przytomność. Został przewieziony do szpitala. Kierująca hondą była trzeźwa
- słyszymy od dyżurnego Komendy Stołecznej Policji.
Wypadek miał miejsce na przejściu doświetlonym, bez sygnalizacji świetlnej. To zebra typowo osiedlowa, służąca mieszkańcom do dojścia na przystanek lub do pobliskiego marketu.
To już drugi poważny wypadek na ulicy Herbsta w tym miesiącu. 7 października zaledwie dwadzieścia metrów dalej w kierunku Pileckiego, w zatoczce parkingowej, doszło do tragicznego zdarzenia. Kierowca parkującego dostawczaka przygniótł 75-letniego pieszego, swojego znajomego, na chodniku. Mężczyzny nie udało się uratować, zmarł na miejscu. 86-letni kierowca ma postawione zarzuty.
[ZT]31224[/ZT]
Misiek10:54, 31.10.2024
Herbsta trzeba koniecznie zwęzić - tam jeżdżą za szybko i za mało uważnie.
I strefa 30...
To samo na pozostałych ulicach "pieciokąta" - Bartoka, Jastrzębowskiego itd... 10:54, 31.10.2024
sel11:58, 31.10.2024
a może zamknijmy i zlikwidujmy wszystkie ulice to wtedy będzie bardziej bezpiecznie, nieprawdaż?
11:58, 31.10.2024
Misiek18:39, 01.11.2024
Wystarczy zamienić 2 pasy na 1 i zrobić strefę 30. To nie Puławska i nie Rosóla - tam powinien być tylko ruch lokalny 18:39, 01.11.2024
R2211:19, 14.11.2024
Na Puławskiej też 30/godz. Tam trudno przejść z Romera na ogródki. 11:19, 14.11.2024
dzik11:59, 31.10.2024
Po pierwsze mandat, po drugie punkty i po trzecie deport. 11:59, 31.10.2024
Misiek18:40, 01.11.2024
Hmm, 3 ostatnie wypadki to wszystko Polacy - gdzie chcesz ich deportować? 18:40, 01.11.2024
Rowerzysta12:57, 31.10.2024
W tym miejscu chciałbym pogratulować refleksu kierowcy ciężarówki, który wczoraj po godzinie szesnastej na skrzyżowaniu Rosoła z Belgradzką uniknął tragedii. Opiekunce (może mamie) która bezrefleksyjnie pozwala przejeżdżać dziecku mocno lvl<10 po przejeździe dla rowerów "na pełnej bombie", na czerwonym świetle, bez oświetlenia roweru gratuluję szczęścia. Mam nadzieję, że następnym razem przy tak skrajnej głupocie go nie zabraknie. 12:57, 31.10.2024
jac.14:32, 31.10.2024
Czy to w jakiś sposób umniejsza winę kierującej Hondą? 14:32, 31.10.2024
Rowerzysta 15:17, 31.10.2024
Nie umniejsza. Nawet tego nie zasugerowałem. Opisałem jedynie sytuację, która mogła być dziś jedynką na tym portalu zamiast wypadku na Herbsta. Łączy je jedynie jeden mianownik - wyobraźnia. 15:17, 31.10.2024
PałaMilicjanta18:13, 31.10.2024
Ktoś kto dojeżdża do przejścia dla pieszych w bliskiej odległości i nie widzi co się na nim dzieje, nie zdejmuje nogi z gazu tylko jedzie jak jechał na ślepo nie powinien mieć prawa jazdy. 18:13, 31.10.2024
Pyton18:23, 31.10.2024
Większość kobiet i tzw. grzybów za kierownicą. 18:23, 31.10.2024
SłynnaPraczka18:00, 31.10.2024
5 9
Herbsta jest ulicą przelotową do Pileckiego, tam musi być miejsce dla ruchu. Paranoja spowalniaczy i zwężaczy nie może zastąpić zwykłej ludzkiej uwagi i rozwagi. Tzw. "bezpieczeństwo" odmieniane przez wszystkie formy i przypadki, zwłaszcza przez polityków, nie jest jedynym priorytetem w życiu. 18:00, 31.10.2024
lkjhg19:13, 31.10.2024
8 3
Może pozawężać autostrady? 19:13, 31.10.2024
Kierowca20:45, 31.10.2024
4 6
Utrudniajmy życie przepisowo poruszającym się kierowcom. Nie zaostrzmy kar dla patologii drogowej. Czy na pewno chodzi o poprawę bezpieczeństwa, czy o założenie kagańca... prawie wszystkim z wyjątkiem wybrancow???? 20:45, 31.10.2024
Misiek18:38, 01.11.2024
9 3
To nie jest żadna przelotowa ulica - to jest ulica do ruchu lokalnego.
Przelotowy jest KEN, Puławska, Dolinka Służewiecka.
Powinna być zwężona i maks 30km/h
Tam wypadki są regularnie. 18:38, 01.11.2024
Misiek11:15, 02.11.2024
7 2
I akurat zwężenie do jednego pasa to bardzo prosta operacja a to jest bodajże trzeci wypadek
gdy ktoś wyprzedzał na przejściu dla pieszych w tej okolicy w ostatnich kilku latach - poprzedni był latem zeszłego roku... jeszcze wcześniejszy 3 czy 4 lata temu...
Na jednym pasie nie da się wyprzedzać na pasach.
I nie - wypadków najczęściej nie powoduje patologia tylko zwyczajny człowiek który jest przyzwyczajony do ryzykownej jazdy i się zagapi.
Do tego zaostrzanie kar nic nie da jak się nie łapie setek przypadków wykroczeń a karani są tylko ci co akurat spowodowali wypadek...
Widziałem wielokortonie wyprzedzanie na pasach - tylko piesi akurat byli ostrożni i ustąpili... ale 1 na 100 sie nie zagapi i nie ustapi
Tylko 1 pas, ronda i strefa 30 na wszystkich wewnętrznych ulicach przez które nasze dzieci chodzą do szkoły 11:15, 02.11.2024
Mietek16:29, 02.11.2024
4 3
Ja tam bym w ogóle zakazał jazdy autom. Po cholerę to to. Zwężać ulice? Po co, to dodatkowe koszty, jak się zakaże będzie prawie bez kosztów.
A tak naprawdę, wystarczy wynieść przejścia dla pieszych ( wynieść oznacza podniesienie poziomu ). 16:29, 02.11.2024
SłynnaPraczka17:54, 03.11.2024
1 6
Jeżeli ktoś ma problem z życiem w mieście i akceptowaniem normalnych ryzyk wynikających z tego środowiska, to powinien wyprowadzić się poza, zamiast ograniczać i organizować życie wszystkim dookoła. Paranoja regulacyjna wszystkich i wszystkiego. @Mietek ma rację, solidne wyniesienie na przejściu załatwi sprawę, nawet nieuważni nie lubią wymieniać zawieszenia. Zadziała nawet na motocyklistów. 17:54, 03.11.2024
Michał09:14, 05.11.2024
0 0
Niestety, ktoś musi na tym przejściu zginąć, żeby coś tam zrobili. (tak powstał np. jedyny fotoradar i światła przy nim na KEN...)
To samo jest na Jastrzębowskiego zaraz przy KEN - po 2 pasy ruchu, które i tak zaraz się zwężają do 1, bo na drugim parkują samochody. 09:14, 05.11.2024
R2211:16, 14.11.2024
0 0
Najlepiej zamknąć wewnętrzne ulice na Ursynowie i wejście na osiedle tylko pieszo lub rowerem (ale rower też może kogoś najechać). 11:16, 14.11.2024