Trwa remont trasy kolejowej Warszawa-Radom. Na ursynowskim odcinku prace idą w dobrym tempie. Gotowa jest konstrukcja kładki nad stacją Okęcie, a przy Dawidach i Jeziorkach zakończyła się rozbiórka jednego toru i trwa układanie fundamentów przyszłego peronu. Pasażerowie z niecierpliwością czekają na... zakończenie robót. Dla nich modernizacja to głównie kłopoty.
Tłok w pociągach w szycie porannym i popołudniowym, brak możliwości schronienia się na przystankach, gdy pada deszcz lub śnieg i wreszcie bardzo częste ostatnio awarie trakcji i opóźnienia pociągów. Tak wygląda życie mieszkańców Zielonego Ursynowa korzystających z usług Kolei Mazowieckich, od czasu rozpoczęcia przebudowy trasy kolejowej Warszawa-Radom.
Wymiana torów, budowa przejazdów, nowe perony...
Przebudowa 6-kilometrowego odcinka torów od Okęcia do Piaseczna ruszyła pod koniec ubiegłego roku. Prace wykonuje firma Trakcja PRKiL, która wygrała przetarg ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Modernizacja całego odcinka od Okęcia do Czachówka będzie kosztowała 462 mln złotych. Ma być skończona za półtora roku.
Początkowo roboty obejmowały tylko rejon stacji Warszawa-Okęcie. W grudniu ruszyły prace w rejonie Dawidów i Jeziorek. Mieszkańcy mogli obserwować rozbiórkę jednego z torów linii kolejowej - drugi musi pozostać cały czas czynny dla ruchu pociągów.
Pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami. Po pierwsze wycofano jeden z pociągów porannych, po drugie - na trasie bardzo często dochodzi do przestojów pociągów.
- Ostatnio koparka zahaczyła o wagon i ruch został wstrzymany na kilka godzin. Dalekie od ideału są warunki oczekiwania na pociąg - do dyspozycji na stacjach Okęcie, Dawidy i Jeziorki jest tylko część peronów, wyznaczone przez kolejarzy dojście do nich wiąże się z przejściem przez błoto - mówi Michał.
Nic nie zapowiada, aby w czasie remontu coś się zmieniło na korzyść. Koleje Mazowieckie odrzuciły ostatnio petycję Rady Dzielnicy Ursynów, w której radni poparli starania mieszkańców o to, aby na stacjach Dawidy i Jeziorki zatrzymywały się dodatkowe pociągi.
- W opinii samorządu województwa mazowieckiego wprowadzenie tego rodzaju zmian groziłoby niekonsekwencją w realizacji obecnej polityki transportowej oraz napływem podobnych postulatów ze strony podróżnych czy lokalnych samorządowców - mówi Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich. Przewoźnik uznał też, że zapewnienie lepszych warunków oczekiwania na pociąg nie należy do jego kompetencji a na awarie sieci i związane z tym opóźnienie nie ma wpływu.
Mieszkańcy: Niech ta budowa się jak najszybciej skończy!
Dlatego pasażerowie trzymają kciuki za budowlańców i mają nadzieję, że Trakcja wyrobi się z remontem w terminie. Tempo prac - z początku dość ślamazarne w ostatnich tygodniach wyraźnie przyspieszyło.
- Na stacji Warszawa Okęcie stoi już konstrukcja kładki. Wykonawca wybudował nowy peron, z którego częściowo korzystają pasażerowie. Jesienią cała stacja zostanie ukończona. Wyższe perony będą w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażona w windy kładka umożliwi bezpieczne i wygodne dojście dla osób niepełnosprawnych. Perony będą wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, megafony, ławki i tablice informacyjne - zapowiada Karol Jakubowski z PKP PLK. S.A.
Do połowy grudnia wykonawca przebudowuje stacje Dawidy i Jeziorki. Rozmontowana została już część starych peronów i budowane są elementy nowych. Jak zapowiada spółka infrastrukturalna PKP, będą to obiekty w pełni dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych - wyposażone w wiaty, nowe tablice informacyjne, oświetlenie, megafony i ławki.
Na ulicy Baletowej wreszcie zostanie zmodernizowany przejazd kolejowo-drogowy, co ma poprawić bezpieczeństwo kierowców. Na Karczunkowskiej przy PKP Jeziorki ma powstać wiadukt, który całkowicie zmieni okolicę. Wykonawca niedawno wyciął kilkadziesiąt drzew, które kolidują z tą inwestycją.
ZOBACZ JAK IDĄ PRACE NA DK-8
?23:46, 21.02.2016
DK-8? A może LK 8?
olek14:08, 22.02.2016
DK-8 - Droga Kolejowa 8 - taką terminologię stosuje PLK S.A.
woj08:10, 22.02.2016
jak nic nie robią to jest źle.
Jak coś robią to jest jeszcze gorzej.
Standard.
Hobie12:25, 22.02.2016
Szanowny Panie redaktorze Kińczyk, jak się Pan nie zna to niech Pan nie pisze...
Niech się pan zdecyduje czy pisze Pan o Drodze Krajowej czy Linii Kolejowej nr 8.
Maja14:41, 23.02.2016
Rynek Kolejowy napisał o tym: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmiana-rozkladu-jazdy-pociagow-kolei-mazowieckich-75505.html
alicja22:40, 19.08.2016
Mieszkamy przy torach.Właśnie wybudowano nam peron tuż przy naszej działce. Pisk hamulców pociągów, jak stają przy peronie, sygnały dwiękowe o każdej godzinie (szczególnie w nocy wyrywają nas z łóżek) to obecna nasza gehenna! Kto pozwolił na budowę peronów przy budynkach mieszkalnych? Kiedy peron był po przeciwnej stronie było to prawie niesłyszalne. Teraz to jest nasz koszmar. Jeszcze dojdą megafony!!!! Nawet mądry projektant wyprowadził zejście z peronu na prywatną działkę. Ot dobrze zorientowani fachowcy ,prosto w błotnistą drogę prywatną. A my teraz musimy z tym sąsiedztwem żyć.....
alicja22:46, 19.08.2016
Kiedy piszę negatywne opinie o uciążliwym i nie trafionym peronie, złej jego lokalizacji to nie mam zaufania w oczach opiniujących. Muszę znaleźć inne miejsce na wyrażenie prawdziwej opinii. Alicja
Rusza budowa parku nad POW przy osiedlu Kazury
Zarząd zieleni i miasto ma obowiazek wysłuchiwac głosu mieszkańców . Oni są od tego jak duda od s.....nia. Mieszkańcy powinni czynnie się przeciwstawić temu co wymyśla wbrew nim zarząd. Zieleń jest po drugiej stronie w Parku cichociemnych. Wydają nasze pieniądze bez sensu i za to powinno się ich podać do sądu. Zarząd nie ma prawa i miasto wydawac pieniędzy obywateli wbrew mieszkańcom. Widocznie chcą dac zarobić jakiejś firemce swojej , żeby miała robotę.
agnik
11:07, 2025-08-27
Radni Ursynowa przeciwko prohibicji w Warszawie
moim zdaniem dobrze radni zagłosowali, po co nam kolejny zakaz....., po co zmuszanie na siłe do kupowania w knajpach po godz 22:00.....
belzebub
11:02, 2025-08-27
Zmiany na parkingu przy ratuszu. Bez przeciskania się
Mylący tytuł. Już myślałem że, na szczęście władze dzielnicy zabrały się za szerokość miejsc postojowych na tym właśnie parkingu. Projektując brano pod uwagę chyba tylko szerokość Maluchów (fiat 126p). Czasy się zmieniają i normalne gabaryty przeciętnego samochodu są mniej więcej zbliżone do powierzchni miejsca postojowego. A gdzie miejsce na otwarcie drzwi choć by z jednej strony, nie mówiąc o bezpiecznym manewrowaniu. A jak przyjedzie duży SUV to zwykle zajmuje 1,5 lub 2 miejsca. Już miałem nadzieję że skończy się obijanie drzwi sąsiedniego samochodu i brudzenie ubrań w trakcie usiłowania wyjścia z własnego samochodu lub przeciskania się pomiędzy nimi. A tu takie rozczarowanie: nie będzie przeciskania na chodniku (i Ok.) gdzie przechodziłem przez lata dziesiątki razy i to właściwie bez większych problemów. Za to nadal będzie przeciskanie między parkującymi za ciasno samochodami, gdzie parkowałem setki razy i zawsze z problemami. Ciekawe jakiej szerokości są miejsca postojowe urzędników na parkingu podziemnym?
Interesant
10:58, 2025-08-27
Radni Ursynowa przeciwko prohibicji w Warszawie
Zakaz!
Jarek
09:21, 2025-08-27