Dlaczego budowa tunelu nie zaszkodzi blokom położonym obok oraz tunelowi metra? Gdzie dokładnie znajdą się wyrzutnie spalin? Ile zniknie miejsc parkingowych? O to pytali mieszkańcy na spacerze po przyszłym terenie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie. Pierwsze takie spotkanie w dzielnicy zorganizowała Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa.
Długo oczekiwana budowa POW powoli staje się faktem. Wyłoniony w przetargu wykonawca ursynowskiego odcinka - włoska firma Astaldi - projektuje trasę. Pierwsze roboty ziemne rozpoczną się do końca 2017 roku. Budowa wpłynie na życie ursynowian, przetnie dzielnicę na dwie części - nic więc dziwnego, że zainteresowanie tą inwestycją rośnie.
Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa postanowiła wyjść na przeciw temu zainteresowaniu. Piotr Janowski z IMU, inżynier, pasjonat technologii budowy tuneli, prowadzi na Facebooku profil "Budowa POW na Ursynowie". Wyjaśnia na nim zawiłości techniczne, odpowiada na pytania mieszkańców, tłumaczy rozwiązania przyjęte przez drogowców w koncepcji programowej ursynowskiego odcinka trasy S-2.
Dziś zainteresowani inwestycją mieszkańcy spotkali się na spacerze poświęconym przyszłej budowie. Około trzydziestu osób odwiedziło miejsca, gdzie za rok rozpoczną się wykopy. Można było na własne oczy przekonać się w jakim stopniu budowa wpłynie na codzienność ursynowian - zwłaszcza tych, którzy mieszkają w blokach bezpośrednio przy inwestycji.
ZOBACZ FOTORELACJĘ ZE SPACERU WRAZ Z OPISAMI
[ZT]7445[/ZT]
[ZT]5520[/ZT]
[ZT]9676[/ZT]
Imielińczyk16:26, 17.01.2016
Rozumiem, że inicjatywa tego spaceru ma na celu sprawienie, aby mieszkańcy Ursynowa polubili planowaną obwodnicę, ba! kibicowali jej budowie i cieszyli się, że tak nowoczesną budowę mają za oknem. Niestety, żadne dzialania obłaskawiające mieszkańców nie zmienią faktu, że przez wielką mieszkaniową dzielnicę, tuż obok bloków mieszkalnych pcha się się gigantyczną autostradę łączącą wchód Europy z zachodem. Ani słowa nie wspomniano o drganiach wywoływanych przez przejeżdząjące tunelem samochody. A pocieszanie, że spalin bedzie tyle, co na skrzyżowaniu x , to na prawdę tania wymówka bo spaliny i tak zatrują dzielnicę, zważywszy na przeważające wiatry zachodnie. Za długo żyję, by uwierzyć, że tak gigantyczna inwestycja, wiążąca się z emisją drgań, spalin, i potencjalnymi awariami (objazd ul Ghandii !!!!) nie będzie uciążliwa dla mieszkalnej okolicy.
tomj23:03, 17.01.2016
Mieszkam tuż obok i nie boję się - tym bardziej, że przecież było to planowane i wiadome od kilkudziesięciu lat. Nie będziemy mieli gorzej od tych koło metra, co to im się domy rozpadają.
Zawsze można zapalić gromnicę w oknie ;-)
Krzysztof Topolski07:19, 18.01.2016
Fakt, coś strasznego - zamiast stać w korku w Jankach albo w Wesołej będzie można wyjechać za miasto- choćby na narty do Bialki bezkolizyjnie.
No i te miliony Chińczyków jadących z Władywostoku do Lizbony co teraz jeżdżą inną trasą , a za 5 lat zaleją Warszawę - tragedia
ziutek09:06, 18.01.2016
Metro też wywołuje drgania i nic złego się z tego powodu nie dzieje. Czy klub emerytów z Imielina może wreszcie zaakceptować że nie żyjemy na wsi? Najśmieszniejsze że głównie narzekają ludzie którzy dostali za darmo mieszkania w słusznie minionej epoce. Osoby, które wydały dużo ciężko zarobionych pieniędzy i kupiły swoje M na Ursynowie jakoś nie narzekają.
martek09:08, 18.01.2016
Proponuję przeprowadzkę na Bemowo do bloków wiszących tuż nad S8. Tam nie ma problemu z tunelem.
Danuta10:15, 18.01.2016
Ja proponuję podziękować PO i reszcie jej przystawek przy wyborach za te spaliny co je będziemy wdychac i te drgania, które będziemy odczuwać.
ziutek12:49, 18.01.2016
@Danuta - Twój trolling jest już nudny i żałosny. Autostradę w tym miejscu zaplanowano już w latach 80-ych.
Pozostałe komentarze
Sąsiad08:38, 18.01.2016
Może by ktoś napisał jak będzie funkcjonować przez kilka lat Ursynów w trakcie tej fantastycznej budowy. Codziennie tracę mnóstwo czasu w porannym i popołudniowym korku na Płaskowickiej - jedynej drodze wyjazdowej z Ursynowa w kierunku obwodnicy. Mam wrażenie , że na czas budowy - kilka lat Ursynów zostanie sparaliżowany komunikacyjnie i z Kabat czy Natolina nie da się wyjechać. We wszystkich artykułach pisze się o zaletach inwestycji ale nikt się nie przejmuje problemami - wystarczy zobaczyć jaki był chaos przy prościutkim remoncie Pileckiego.
rob09:39, 18.01.2016
jakby tak policzyć czas to mogłoby się okazać że znacznie szybciej będzie pojechać KEN do dolinki, tam wjechać na puławską w kier. POW, po drodze na puławskiej są dwa skrzyżowania ze światłami, korki z reguły są w kierunku centrum. Niby dalej, ale jedziemy, a nie stoimy w korku.
ziutek10:23, 18.01.2016
Zawsze można wsiąść w metro i nie truć ludzi spalinami ;)
pytam10:56, 18.01.2016
dlaczego pan Janowski pokazuje na zdjęciu środkowy palec autostradzie?
biniek198722:48, 18.01.2016
Nie ma co narzekać droga budowana jest dla wszystkich i to odciąży ruch na wielu drogach uważam że jest to dobra inwestycja np wielu mieszkańców Ursynowa są zadowoleni z POW gdyż dojazd na Ursynów od strony poznania jest łatwiejszy i szybszy więc trzeba się przemęczyć droga na pewno odciąży w jakimś stopniu Warszawę
Imielińczyk00:20, 19.01.2016
Plany trzeba zmieniać, jeśli stały się archaiczne i nie przystają do dziesiejszych realiów. A trzeba pamiętać, że te plany powstały w latach 70., gdy nie było takiego boomu budowlanego. Jak pokazuję wszystkie przykłady zachodnioeuropejskie, obwodnice tranzytowe trzeba prowadzić poza miastem, i budować jedynie łączniki. Dzięki temu tranzyt nie wjeżdza do miasta i nie obciąża go drganiami, hałasem, spalinami itd.
Wzdłuż planowanej trasy mieszka kilkanaście tysięcy ludzi i to dla nich trasa ta będzie bardzo uciążliwa. Dla całego ursynowa zaś uciążliwa będzie budowa.
No, ale zawsze lepiej pisać o kołach emerytów, darmowych mieszkaniach i innych bzdetach, bo to rozmywa problem.
Remont jak z horroru na Ursynowie. "Totalny chaos"
Autor zapomniał napisać o największym SKANDALU: Ciszewskiego miała być nieprzejezdna do poniedziałku rano a ruch został przywrócony w sobotę wieczorem!!! SKANDAL!!! 😠
Jaku
13:54, 2025-09-10
Ruszają ekodotacje w Warszawie. Ile można dostać?
cóż sadza drzewa o które nikt nie dba. Przykład na ul Polinezyjskiej 3 posadzone i nikt nie podlewał i uschło.... a to teren dzielnicy U.
emeryt
13:24, 2025-09-10
Dzielnica kończy remonty dużych parkingów. Jest apel!
ciekaw jestem dlaczego tylko wybrane części parkingu remontowano, a można było cały parking wzdłuż ulicy. Znowu lepsi i gorsi. Bliżej Urzędu Dzielnicy, a dalej to be.
jaki
13:20, 2025-09-10
Ursynów walczy z depresją seniorów – wykład i zajęcia
Po oszustwach na wnuczka, policjanta itp. nie jestem skłonna uwierzyc w ubóstwo starych ludzi, którzy w ten sposób tracą nie tysiące ale dziesiątki tysięcy. To raczej samotnośc im doskwiera bo dzieci, wnuki nie mają czasu dla babci czy dziadka.Sa osoby , które potarfią żyć w samotności a są takie , które chodzą do lekarza , żeby móc do kogo przysłowiową "gębę " otworzyć. W czasach gdy rodziny w mieszkaniu były wielopokoleniowe nie było tematu. Dzis każdy mieszka osobno i ja jako emerytka bardzo to sobie chwalę ale nie każdy wytrzymuje. Trzeba mieć mocną psychikę i tyle w temacie.
agnik
12:55, 2025-09-10