Kolejne opóźnienia w ukończeniu ursynowskiego odcinka POW. Drogowcy nauczeni doświadczeniem nie podają już daty oddania go do użytku kierowcom. Przy takim tempie prac może to być nawet przyszły rok.
Pod koniec marca minął i tak przedłużony już termin ukończenia ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Pierwotnie tunel miał zostać otwarty wraz z pozostałymi odcinkami wawerskim i wilanowskim w sierpniu ubiegłego roku. Odcinkiem B i C od grudnia jeżdża już kierowcy. A budowa tunelu wciąż trwa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po raz kolejny pochwaliła się postępami prac w tunelu, ale - znów - drogowcy nie podają terminu zakończenia prac.
- Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń – czytamy w komunikacie GDDKiA
O jakie roszczenia chodzi? Na początku roku, jak informowaliśmy jako pierwsi, odpowiedzialna za wykonanie ursynowskiego odcinka POW włoska firma Astaldi zgłosiła do GDDKiA roszczenie o wydłużenie terminu zakończenia budowy tunelu, powołując się na tzw. ustawę antycovidową. W ubiegłym roku na budowie chorowało dużo pracowników, co miało wpływ na tempo prac. Zgodnie z ustawą każdej firmie przysługuje w takim przypadku możliwość zmiany zapisów w kontrakcie - zarówno tych dotyczących terminów, jak i wynagrodzenia. Wniosek jest jeszcze rozpatrywany przez drogowców.
- Mając na uwadze obecne zaawansowanie, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu – przewidują drogowcy, nie podając konkretnych dat.
ZOBACZ VIDEO: Trwają prace w tunelu POW - - ciąg dalszy artykułu pod video
Prace w tunelu cały czas trwają. W południowej nitce nawierzchnia betonowa jest gotowa. W północnej drogowcy muszą jeszcze ją ułożyć na odcinku 1,8 km na połowie szerokości jezdni. Nawierzchni brakuje również na kilkusetmetrowych odcinkach po wschodniej i zachodniej stronie tunelu. Sukcesywnie mają pojawiać się betonowe okładziny na ścianach. Na węźle Warszawa-Ursynów trwa natomiast montaż ekranów akustycznych.
Po zakończeniu prac nad nawierzchnią przyspieszą prace nad montażem systemów zapewniających bezpieczeństwo kierowców w tunelu.
Tunel pod Ursynowem wyposażony będzie w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany zostanie system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana będzie widoczność w tunelu, a czujniki będą mogły wykryć i zasygnalizować pożar.
Obiekt pod Ursynowem wyposażony będzie w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa. Wzdłuż ścian tunelu są chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego.
- informuje generalna dyrekcja.
Według oficjalnych informacji GDDKiA ursynowski odcinek w połowie marca był ukończony w ok. 89%. Teraz, po trzech tygodniach odsetek ten wzrósł do 90%. Przy takim tempie – 1% na 3 tygodnie – to nie czerwiec, a listopad wydaje się bardziej prawdopodobną datą. Tak wynika z naszych wyliczeń.
Biorąc pod uwagę fakt, że na ostatnią fazę budowy przypada sporo robót przy montażach skomplikowanych systemów, o których wspominają sami drogowcy, tempo prac nie musi wcale przyspieszyć. A mowa tylko o zakończeniu prac. Aby kierowcy mogli pojechać tunelem wymagane będą jeszcze szczegółowe kontrole i odbiory techniczne. Na to GDDKiA do tej pory dawała sobie nawet 3 miesiące. Niewykluczone więc, że tunelem pojedziemy dopiero w grudniu lub nawet po nowym roku.
Opóźnienia w oddaniu ursynowskiego odcinka POW to rosnąca frustracja kierowców. Chcąc dostać się z jednego krańca trasy na drugi zmuszeni są do przejazdu wiecznie zakorkowaną Doliną Służewiecką lub nieprzystosowaną do takiego ruchu ul. Płaskowickiej i dalej do ul. Przyczółkowej. Utrudnienia spotykają również mieszkańców Ursynowa, m.in. na skrzyżowaniu ul. Rosoła i Płaskowickiej.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY POW NA URSYNOWIE:
[ZT]17038[/ZT]
[ZT]16632[/ZT]
Boom07:39, 07.04.2021
Listopad listopadem, ale w którym roku?
Obserwator 07:41, 07.04.2021
Nie ma się co cieszyć. Patrząc na ilość wypadków na S-8 w północnej części miasta, można się spodziewać awaryjnego zamknięcia tunelu przynajmniej raz w tygodniu, a wtedy... samochody będą musiały mieć objazd górą. Najkrótsza droga to ul. Plaskowickiej. No nic, czas pokaże. Obym się mylił.
REALNY TERMIN - 31 g07:58, 07.04.2021
Tydzień temu napisałem tu: "Lepiej od razu podać REALNY TERMIN - 31 grudnia 2021 (lub 2022)". I miałem rację!
Boom08:03, 07.04.2021
Ale najgorsze jest jedno - ten bajzel na powierzchni nie zniknie dopóki nie zostanie zakończona budowa. Astaldi odtwarza coś co nie jest potrzebne, a miasto nie może zrealizować swojego projektu w trakcie trwającej budowy bez wyjaśnienia i uregulowania sprawy warstwowej własności. Swoją drogą to ciekawe zagadnienie, bo odejdzie się od zasady co na moim gruncie to moje.
kabaciak08:57, 07.04.2021
Indolencja miasta poraza. Odtwarzanie kikutow sciezek rowerowych bez kontynuacji wzdluz ulicy, brak chodnikow wzdluz Plaskowickiej, za to odbudowane monstrualne parkingi. To sa kpiny z mieszkancow i doskonale uwodoczniony niemotyzm lokalnych wladz.
jako12:16, 07.04.2021
@kabaciak - ty jesteś skończonym idiotą, czy durnym pisowskim trollem? Miasto w tej chwili nie odpowiada za nic, co się dzieje na powierzchni tunelu. Ani za kikuty ścieżek rowerowych, ani za monstrualny parking dla Kazoorian, w miejscu którego miał być park. Za to wszystko odpowiada pisowska gdaka do końca budowy. Co innego, że po jej zakończeniu jakoś nie wierzę, że park tam szybko i sprawnie powstanie.
Brak filtrów08:15, 07.04.2021
A filtrów jak nie było tak nie ma! A to przecież m.in burmistrz obiecywał!
qwr14:31, 07.04.2021
Filtry obiecywał kandydat na prezydenta Patryk Jaki, twierdził że "wszystko załatwione, filtry będą".
haha08:37, 07.04.2021
Firmy budujące inne odcinki POW zdążyły w założonym czasie ukończyć budowę nie powołując się na ustawę antycovidową tylko Astaldi nie radzi sobie z pracami. Przez złą organizację pracy budowa przedłuży się o rok co dodatkowo podniesie jej koszt . GDDKiA już powinna naliczać kary umowne , a nie wciąż przedłużać czas budowy bo przy takim podejściu Astaldi nie będzie zainteresowane szybkim ukończeniem prac.
konstytucja11:35, 07.04.2021
Podziękuj radnemu od bazaru.
jako08:52, 07.04.2021
oj tam, oj tam. Czerwiec, grudzień, listopad, wszystkie daty są prawdziwe. Tunel zostanie ukończony w 20XX, a w miejsce XX wstawi się odpowiednie cyferki po jego ukończeniu. To co robi Astaldi i gdaka jest coraz bardziej żałosne, ale chyba nikogo już to nie dziwi i nie podnieca. Kolejne terminy będziemy poznawali jeszcze nie raz, bo przecież wirus, sraczka, bankructwo, znowu sraczka, a na końcu wirus. Widać pod ziemią łatwiej go złapać, bo inni dali już radę skończyć swoją robotę. I to złośliwe zamknięcie wyjazdu z Ursynowa przez węzeł Ursynów-Zachód. Po co ułatwiać, życie kierowcom, nie? Zaraz szlaban tam postawią - czyżby Kazoorianie pracowali w gdace? Źle by to wróżyło tej inwestycji.
W(BJS)09:23, 07.04.2021
I komu to było potrzebne ?
WBJM10:09, 08.04.2021
Mi. I innym mieszkańcom - jak pokazuje przykład s8, 80% ruchu to ruch lokalny.
pytek12:27, 07.04.2021
znaczy znowu sukces? Bo nie zrozumiałem.
qwr14:33, 07.04.2021
Gdyby Karczewski i jego "kupcy" opuścili teren bazarku zgodnie z umową, a nie po pół roku, wykonawca nie miałby opóźnienia już na starcie.
Czesio16:40, 03.05.2021
Bazarek zajmował moze ze 2 procent całego terenu. Trzeba było pracować na pozostałej części.
GDAKa to pisowski urząd nieudaczników?
spizi14:55, 07.04.2021
propaganda pislandii i wszystko jasne. W nic co pismaki gadają już nie wierzę, tylko zielone ludziki mogą to zmienić
Dick07:18, 08.04.2021
Chrzanić tunel, potrzebny jest jakiś porządny łącznik Wilanowa z Ursynowem. 130 brakujących metrów ul. Branickiego wciąż leży odłogiem. A to jest wina burmistrza Wilanowa (zPO-KO). Następny "wizjoner", co nie chce tranzytu przez swoją dzielnicę.
enrico22:55, 10.04.2021
Przyrównywanie ruchu na S2 z ruchem S8- jest absolutnie nieuzasadnione. Są to różne konstrukcje drogi i organizacje ruchu. Na S8 przed i za mostem Grota są przejrzyste konstrukcje osłaniające (stanowiące ekrany przeciwdźwiękowe) oraz liczne wjazdy/zjazdy z okolicznych ulic.(co dramatycznie pogłębia zagrożenie wypadkowe). Natomiast na S2 ( POW) na Ursynowie jest/będzie tunel, który ma mieć z kolei filtry oddymiające. Ponadto Tunel ten non stop będzie monitorowany przez Centrum Zarządzania Ruchem (czego nie ma na S8). Więc rozmawiajmy merytorycznie, a nie emocjonalnie- bo to NIC nie da! Nie zwalnia to NAS wszystkich ze starań, by domagać się od GDDKiA zdecydowanych działań realizacyjnych ze strony Wykonawcy, w celu zakożczenia tej Inwestycji.
jojo12:46, 27.04.2021
"Filtry obiecywał kandydat na prezydenta Patryk Jaki, twierdził że "wszystko załatwione, filtry będą"."
No ale Jaki nie został prezydentem a Trzaskowski nic takiego nie obiecywał hehe
jojo12:49, 27.04.2021
"Filtry obiecywał kandydat na prezydenta Patryk Jaki, twierdził że "wszystko załatwione, filtry będą"."
No ale Jaki nie został prezydentem a Trzaskowski nic takiego nie obiecywał hehe
edgar12:50, 27.04.2021
Nigdy więcej Włochów do budowy czegokolwiek związanego z infrastrukturą
Tak zagłosował Ursynów! WYNIKI WYBORÓW
Powstanie bokserów - zbrojne powstanie ludowe w północno-wschodnich Chinach trwające w latach 1899-1901. Za wybuchem powstania stało tajne stowarzyszenie o nazwie "Pięść w imię Pokoju i Sprawiedliwości" - tzw. bokserzy. Słowo pięść pochodziło od sztuk walki ćwiczonych przez członków stowarzyszenia.
P.
22:46, 2025-05-22
Burmistrz Ursynowa w ogniu pytań. Starcie o bazarek
czy Ktoś podziękował mieszkańcom, że na czas budowy przyjęli bazarek pod swoje bloki? Czemu bazarek nie może wrócić na swoje miejsce? Wyciągnąć flagi, megafon i trochę podrzeć się to żaden problem;) Ad koszenie traw: niby jesteśmy tacy proekologiczni, a tak łatwo nam zabijać żyjątka w trawie, pokarm dla ptaków? Ad Ursynoteka: to źle mieć bibliotekę pod nosem? Książki prawie nic nie kosztują? Nie można problemów rozumnie przemyśleć, by zwiększyć funkcjonalność zamiast wymiany okrzyków pomiędzy grupami? Może z BO ,,Chłopcy z Placu Broni,, dla każdej ursynowskiej rodziny, byśmy przypomnieli sobie, czym takie gierki się kończą? Bo oczywiście zanim nie dojdzie do tragedii, nie da się...
;)
22:30, 2025-05-22
Gdzie jest Wolica? Ursynów skrywa swoją przeszłość
Przypomniałem sobie tą Nowoursynowską z kocimi łbami i 104 po niej jeżdżące. Miłe wspomnienie.
Docent marcowy
22:07, 2025-05-22
Koncerty, piwo i knedlíky. Weekend Kultury Czeskiej
Ooo, knedliczki. Chętnie się wybiorę!
Syrenka
17:56, 2025-05-22
7 4
Niestety tak będzie. Jeżdżę codziennie S8, to co się tam dzieje jest przerażające. Nie ma dnia bez dzwona, czasami jest ich kilka dziennie. Co najmniej raz w tygodniu taki poważniejszy z większą rozpierduchą kilku aut. Powinien być przy S8 budynek ze stałym posterunkiem drogówki i pomocy drogowej, żeby co rusz nie musieli tam jeździć.
13 2
Nie, nie będzie. S8 ma inaczej zaprojektowany układ drogowy niż S2. Najczęstszą przyczyną wypadków na S8 jest traktowanie jej przez kierowców jako drogę lokalną, a nie trasę szybkiego ruchu. I dlatego zjeżdżają z niej przecinając kilka pasów, to samo wjazd i przeskok z rozbiegówki czy też zatrzymanie się na środkowym pasie by zjechać w ostatniej chwili.
3 5
A czy to trochę nie jest tak, że droga s-8 łączy Polskę wschodnia z całym jej mentalnym dobrodziejstwem ze światem cywilizowanym i stąd te wypadki? Odnoszę wrażenie, że znaczna część kierowców podróżująca z dalekiego wschodu jest całkowicie pozbawiona zdrowego rozsądku.
4 0
S8 w tamtym miejscu jest źle zaprojektowana. Między mostem a Żoliborzem jest mnóstwo zjazdów, rozjazdów, niepotrzebnie - powinna być równoległa nitka wydzielona aż do Broniewskiego, albo i dalej, do Powązkowskiej. Nie da się robić trasy szybkiego ruchu, która zadowoli wszystkich okolicznych emerytów. Mam nadzieję, że jak otworzą S2, to się wezmą za drobną przebudowę S8, dużo nie trzeba, trochę betonowych separatorów.