Choć decyzja o budowie osiedla mieszkaniowego Ursynów zapadła w 1971 roku, a pierwsze ekipy budowlane pojawiły się tu rok później, to przyszli mieszkańcy naszej dzielnicy na upragnione mieszkania musieli poczekać jeszcze kilka lat. Pierwsi lokatorzy do bloków z wielkiej płyty wprowadzili się 8 stycznia 1977 roku.
Pierwszym blokiem, do którego wprowadzili się mieszkańcy był budynek przy ulicy Puszczyka 5. Szczęśliwcem, który jako pierwszy otrzymał klucze do własnego mieszkania był Wacław Oświt, pracownik KBM Południe. Wcześniej budowę wizytował pierwszy sekretarz Edward Gierek.
Gospodarską wizytę można zobaczyć na filmie znalezionym przez nas w serwisie youtube.com
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Ratusz zadowolony ze szlabanów. Jest tylko jeden minus!
Czas na zmiany nic dobrego nie jest
Rys
12:13, 2025-10-11
8 na 10 rowerzystów jeździ bez świateł! LIST CZYTELNIKA
Szanowni cykliści apeluje jeśli to możliwe ustawcie swoje oświetlenie lekko w dół. Jeśli to też możliwe nie używajcie cały czas trybu najmocniejszego, taki tryb potrafi nawet za dnia bardzo oślepiać. W mieście wystarczy mała lampka pozycyjna to nie wyścig na lumeny. Dziękuje i szerokiej drogi 😀
Prawidłowe ustawieni
06:38, 2025-10-11
Ratusz zadowolony ze szlabanów. Jest tylko jeden minus!
Świadome działanie uśmiechniętych z ratusza. I to zarówno ursynowskiego jak i Dużego. kempa i trzaskowski w dudzie mają problemy mieszkańców Warszawy. Może niech kempa udostępni dla petentów parking pod ratuszem? Przecież pracownicy mogą dojeżdżać metrem .
Jprdle
06:31, 2025-10-11
Koniec chaosu na Poloneza? Miasto zmienia zdani...
Od dawna podejrzewam, że w Biurze Zarządzanie Ruchem Drogowym w Warszawie pracują niedouczeni półinteligenci. Sytuacja na ul. Poloneza niestety potwierdza moją tezę. Trudno o bardziej proste rozwiązanie, jak postawienie 2 słupków z zakazem zatrzymywanie i postoju. Niestety tym urzędasom zajęło to 3 lata!!?? Do tego wydali (zmarnowali) pieniądze na postawienie słupków na odcinku kilkunastu metrów, co w żadnym stopniu nie pomogło w rozwiązaniu problemu ale to było do przewidzenia nawet dla średnio inteligentnego ucznia 5 klasy podstawówki. Zresztą w Warszawie są setki a może i tysiące miejsc na ulicach, gdzie organizacja ruchu ustalona przez BRZD jest skandaliczna. I się zastanawiam, czy to jest wynik braku kompetencji, nieudolności a może złośliwości?
MJT
22:29, 2025-10-10