Najdłuższa na Ursynowie dwupasmowa jezdnia bez sygnalizacji świetlnej ma być bezpieczniejsza dla pieszych. Na ul. Roentgena rozpoczął się montaż progów zwalniających. Dla mieszkańców to zgniły kompromis, z którego nikt nie będzie zadowolony.
Przeprowadzony w 2017 roku audyt bezpieczeństwa ruchu pieszych pokazał, że ulica Roentgena jest jedną z najbardziej niebezpiecznych ulic w Warszawie. Eksperci, jako szczególnie groźne, uznali przejścia przy ul. Pustułeczki, Łukaszczyka oraz Makolągwy, gdzie rok temu kierowca peugeota potrącił przechodzącego przez ulicę 10-letniego chłopca, wracającego ze szkoły.
Raport pokazał, że na blisko kilometrowym odcinku, od ronda do skrzyżowania z Pileckiego, powinny być sygnalizacje świetlne, a także przewężenia przy przystankach autobusowych. Tego też domagali się okoliczni mieszkańcy. Zarząd Dróg Miejskich uznał jednak, że najlepszym i najszybszym rozwiązaniem, poprawiającym bezpieczeństwo na Roentgena są progi zwalniające.
Z powodu koronawirusa prace zaczęły się z trzymiesięcznym opóźnieniem ponieważ podwykonawca, czyli Zakład Remontów i Konserwacji Dróg, miał problem z pracownikami. Ostatecznie na wschodniej jezdni ul. Roentgena spowalniacze będą w pięciu miejscach, a na zachodniej w czterech.
Prace zaczęły się od strony ul. Pileckiego i będą posuwać się w kierunku ronda Religi. Na wschodniej jezdni ul. Roentgena zostaną zamontowane w rejonie przejść dla pieszych między:
Na zachodniej jezdni ul. Roentgena spowalniacze pojawią się między:
Mieszkańcy, obserwujący montaż spowalniaczy, decyzję ZDM oceniają bardzo krytycznie. Podkreślają, że z tego rozwiązania nikt nie będzie w pełni zadowolony.
- Ta droga to będzie koszmar, zarówno dla pieszych jak i dla mieszkańców. Wbrew stanowisku Biura Polityki Mobilności i Transportu, które optowało za zwężeniem jezdni do jednego pasa w okolicy przejść, zafundowano tanie rozwiązanie. Ta ulica zasługuje na kompleksową przebudowę, a nie takie działania, które dla mnie są zgniłym kompromisem - mówi Jan Kaseja z Inicjatywy Bezpieczna Roentgena.
W podobnym tonie wypowiada się mieszkanka ul. Pustułeczki, pomimo zapewnień drogowców, że nie przekreślają ewentualnej przebudowy ul. Roentgena w przyszłości.
- Zamknęli nam usta progami, wmawiając, że tak będzie najszybciej poprawić bezpieczeństwo. Owszem, kierowcy będą jeździć wolniej, ale czy przez to uważniej? Tego już nie jestem pewna. Tylko światła gwarantują realną poprawę. Nadal będę się bała o dziecko na pasach i niestety nie wierzę, że kiedyś się one pojawią - mówi pani Katarzyna.
Prace związane z instalacją progów zwalniających na ul. Roentgena powinny potrwać do końca tygodnia.
Ziomal16:08, 28.10.2020
Idiotyzm
Obserwator16:15, 28.10.2020
Jeden pas dla samochodów i jeden dla rowerów w każdym kierunku. Tak jak będzie na Stryjenskich po zakończeniu budowy POW.
jako17:42, 28.10.2020
lepsze progi niż durne światła, na których trzeba stać, gdy nikt nie przechodzi. Progi na Płaskowickiej się sprawdzają, kierowcy grzecznie zwalniają (niektóry tak, jakby transport jajek wieźli), więc i tu będą ok
asr03:31, 02.11.2020
I na Płaskowickiej z jednym pasem masz korek 24/7, ALE CO TAM, TY PEWNO JEŹDZISZ RAZ NA RUSKI ROK bo tak to autobusami, które zanim wyjadą z dzielnicy, to przejadą każdą ulicę wzdłuż i wszerz, albo metrem po linii.
Najlepiej wszędzie dać 20km żeby jakiś pieszy z głową w tyłku nie wturlał się prosto pod koła toczącego się auta...
Ursy17:43, 28.10.2020
Ja proponuję rowy z wodą co 50 metrów, zasieki i pole minowe. Mam wrażenie że za tymi zmianami stoją sfrustrowani emeryci z dużą ilością wolnego czasu, piszą skargi i uczestniczą w spotkaniach na które inni nie mają czasu.
Ursynowianin18:17, 28.10.2020
I po co te kpiny? Nikt nie żąda pola minowego ani drutu kolczastego. Domagamy się tylko ucywilizowania ruchu samochodowego. A od emerytów wara! Polskie społeczeństwo jest coraz starsze i dlatego ruch drogowy musi się dostosować do ludzi w starszym wieku. Zresztą kolego, czy twoi rodzice i dziadkowie to młodzieniaszki?
Ursy20:22, 28.10.2020
Ucywilizowany ruch samochodowy? Co to jest? Nowomowa jakaś. Najgorsze jest to że większość nie ma czasu na rozmowy z ZDM i decydujące zdanie mają sfrustrowane wiecznie nie zadowolone osoby, które za cel w życiu postawiły sobie uprzykrzanie życia innym. Twój wpis potwierdza tezę w 100%
Absurd za absurdem 18:03, 28.10.2020
Nie ma pieniędzy w budżecie?? Nie szkodzi! Zamontujmy w całej dzielnicy progi zwalniające! I do tego zasieki, światła co 30 metrów i oczywiście słupki przeciw parkowaniu! Stać nas przecież i upiększymy w ten sposób naszą ukochaną dzielnicę......
Z Ursynowa18:14, 28.10.2020
do Absurd ...: kolego, nie o upiększanie tu chodzi, a o LUDZKIE ŻYCIE. Każdy sposób, który ochroni pieszych przed samochodami i wypadkami z udziałem pieszych, jest dobry.
Boom19:38, 28.10.2020
Nie, nie każdy.
Absurd za absurdem20:50, 28.10.2020
~Z Ursynowa To może wprowadzimy obowiązkowe chodzenie w kasku po ulicy, ograniczenie prędkości do 20 km/h i otoczymy Warszawę wielkim betonowym murem? Wtedy śmiertelność na drogach ewidentnie spadnie
Z Ursynowa07:56, 29.10.2020
do Absurd: Owszem, niektórym ludziom należy nakazać obowiązkowe zakładanie, ale nie kasku, tylko kaftana bezpieczeństwa. Bo bzdury wypisują.
Salomonowe rozwiązan18:17, 28.10.2020
Postawić przy po wschodniej stronie ulicy Roentgena redaktorkę Annę Łobocką a po zachodniej naczelnego Sławka Kińczyka. Niech tam stoją i patrzą, które samochody jadą za szybko i codziennie piszą o tym w swojej gazecinie. Niech robią to tak długo, aż wszyscy będą mieli dosyć ich redaktorskich wypocin.
bospapieros18:30, 28.10.2020
tu napierdzielili progow a my jednego doprosić się władz Ursynowa nie możemy przy przejściu dla pieszych ul. kłobucka 18
Boom19:37, 28.10.2020
Jechaliście kiedykolwiek nocą w deszczu tą drogą? Tam trudno dostrzec pieszego przechodzącego przez 4 pasy. Już to przerabialiśmy na al. KEN. Każde tak szerokie przejście powinno mieć sygnalizację świetlną. Spowalniacze powodują skupienie uwagi na tym co się dzieje tuż przed samochodem na ulicy i powoduje oderwanie uwagi od chodnika i przejścia. Ale jest tanie. A tanie nie zawsze oznacza dobre.
Ursynowianin07:53, 29.10.2020
Prawo Drogowe wyraźnie mówi: "Prędkość jazdy należy DOSTOSOWAĆ do warunków jazdy". Wystarczy zastosować.
Boom08:51, 29.10.2020
Ursynowianin, błysnąłeś. I pewnie dlatego w Al. KEN i na innych szerokich ulicach montuje się sygnalizację świetlną.
Rumburak20:51, 28.10.2020
Nie martwcie się! Najpierw "szwagier" zarobi na progach, potem będą oczka w jezdni i w końcu duże zlecenie na światła.
Tatuś06:40, 29.10.2020
W poniedziałek lockdawn i godzina policyjna. Utrzyma sie do stycznia. Zapasy żywnosci i paliwa skonczą sie w grudni. Lekarstwa w połowie listopada. Dziś 500 sztywnych.
Z Kabat07:52, 29.10.2020
A po co zapasy paliwa, skoro i tak wszyscy będą mieli zakaz wychodzenia z domu?
Ursyn113:47, 29.10.2020
Od dawna piszę, że na Roentgena powinno być wybudowane przejście podziemne, które IZOLUJE ruch pieszych od samochodowego. Ale lewackie głąby odpisują: nie. No to macie progi, dzbany jedne.
mark5821:56, 30.10.2020
Sam się schowaj pod ziemie z tym idiotycznym pomysłem.
Mójnick10:47, 30.10.2020
Może lepsze byłoby zwężenie jezdni tuż przed przejściem takie jak w al. Ujazdowskich przy parku Ujazdowskim.
Mieszkaniec207:53, 01.11.2020
Zwolnij dziadu, jednym z plusow tego że są progi jest to że jak jakaś menda je oleje to ma gwarancję uszkodzenia auta i chwilowo na piechotę będzie chodzić.
Mieszkaniec309:42, 01.11.2020
Teraz czekam na spowalniacze dla "dzikich" rowerzystow i barierki na przejściach dla pieszych (takie jak na przejazdach kolejowych) aby telefonicznych zombie zmusić do rozglądania się przed przejściem.
Monia110:16, 01.11.2020
Tyle hałasu o nic. Miało być bezpieczniej ? Takie progi , że tylko małe samochody zwalniają , większe nie muszą :) Zrobiłam test , za chwilę wszyscy się przyzwyczają i wrócimy do piractwa. A co tam:(
as03:28, 02.11.2020
Ja proponuję w ogóle rozwalić wszystkie szersze ulice, ZROBIĆ JEDEN PAS Z KEN, ROSOŁA, CISZEWSKIEGO ITD.
a potem niech ci wszyscy TURBOPIESI PŁACZĄ, ŻE Z URSYNOWA WYJEŻDŻA SIĘ 30 MINUT, BO JAKIMŚ CUDEM TEN JEDEN PAS SIĘ KORKUJE!
KEN zarżnięty pasami ze światłami co 100m, Rosoła obecnie tak samo, to na Roentgena jeszcze progi dowalili.
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Podczas poszerzania ulicy Rosoła na Kabatach zlikwidowano około 100 miejsc parkingowych, aby wzdłuż ulicy mogły powstać jakże potrzebne 3 drogi dla rowerów. Trzymam kciuki za konsekwencję M.St. Warszawy w likwidowaniu miejsc parkingowych przy osiedlu Kazury.
Gax
17:10, 2025-05-15
Paczkomaty na nielegalu przy Lanciego na Ursynowie
Przystanek i autobusy przy tych automatach powinny zniknąć.
Przeciwnik
16:58, 2025-05-15
Łopata kontra psie dołki. Nietypowa akcja ursynowianina
Brawo dla tego Pana. Ta łączka to nie jest jedynie psi spacerniak. Tam przychodzą dzieci z pobliskiej szkoły, starsi państwo przysiadają na ławkach, mamy z wowózkami i małymi dziećmi ida na spacer. Kazda z osob wpadajac w dołek zarosly trawą jest narażona na skręcenie/złamanie nogi ( juz były takie przypadki) lub złamanie ręki. Pod Lasem Kabqckim jest piaszczysta górka, niedaleko ,przekopana przez pieski i jesli mamy psa, który kocha kopać można go tam swobodnie puści i pomyśleć o bezpieczeństwie innych.
Właścicielka psa.
16:38, 2025-05-15
Źle zaparkował, wyciągnął broń. Szokujący incydent
Dlaczego partnerka i jej syn zostali zwolnieni, skoro Polaka karze sie 3 miesicami aresztu za posiadanie pol grama zielska? Czy chodzi o to, zeby smiecie mialy czas na ucieczke? Ok, nie ma sprawy, ale przedtem powinni dostac grzywne kilku tysiecy zlotych. Nie maja z czego zaplacic? Niech sprzedadza auto (dzisiaj kazdy ma) albo konsole. Ewentualnie wtedy do *%#)!& do robienia miotel.
Wujek Marian
15:18, 2025-05-15
5 5
chyba po przedłużeniu Belgradzkiej wokół Kazoorian
2 4
Jakie przedłużenie Belgradzkiej? Przebudowa Stryjenskich była wstrzymana na czas budowy POW.