Wybierając się na zakupy odzieżowe najczęściej myślimy: „czego mi potrzeba”, ale zaraz wkrada się myśl o tym, by rzecz, którą wybierzemy miała ten wymarzony look, miała świetną jakość czy była ulubionej, może znanej marki. No i żeby nie nadwyrężyła za bardzo portfela. I właśnie te zmienne definiują decyzję o tym, gdzie wybierzemy się na zakupy. Niełatwo jest połączyć doskonałą jakość, znaną markę z atrakcyjną ceną, ale… nic nie jest niemożliwe. Dlatego właśnie tak dużą popularnością cieszą się centra outletowe, które od kilkudziesięciu lat są bardzo dobrze znane na zachodzie Europy i coraz częściej wybierane przez Polaków jako pierwsze miejsce na zakupy. Szczególnie w ostatnim czasie kiedy oferują coraz ciekawsze, bardzo znane marki z półki premium. Dlaczego tak chętnie po nie sięgamy?
Lubimy dobrze wyglądać, a dobry wygląd to właśnie często dla wielu z nas ulubiona marka. Chętnie wybieramy te z półki premium, bo za ich pomocą definiujemy samych siebie, pokazujemy, że odnosimy sukces lub jesteśmy zaradni. Psychologia mody mówi o tym, że za pomocą ubrania można pokazać otoczeniu, że jesteś dobry w tym, co robisz. Na przykład świetnie skrojony garnitur czy odpowiednio dobrany zegarek ułatwiają spotkania biznesowe. Poza tym lubimy czuć się dobrze i… „luksusowo”. To cześć naszej popkultury, trend, na który coraz więcej z nas może sobie pozwolić.
Dlatego mamy dobrą wiadomość dla fanów jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych - Karla Lagerfelda. Już za kilka dni, bo 20 marca w Designer Outlet Warszawa otworzy się jeszcze lepszy i jednocześnie największy w Polsce sklep tej marki. To jedno z tych gorących nazwisk branży fashion, które przyciągają i długo będą przyciągać kupujących jak magnez.
Stali klienci Designer Outlet Warszawa znają dotychczasowy salon, w którym dotąd chętnie robili zakupy. Nowy, powiększony sklep, to jeszcze większy wybór sygnowanych nazwiskiem słynnego projektanta kolekcji dla kobiet i mężczyzn. To też szeroka oferta markowych akcesoriów oraz obuwia. Każdy znajdzie tu wszystko, co potrzebne jest do wiosennej wymiany garderoby. I to w stale obniżonej, outletowej cenie.
To jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych ostatnich czasów. Choć ma niemieckie korzenie, nazwisko jej właściciela bardziej kojarzy się z modowym Paryżem. Ikona? Na pewno. Twórca trendów? Zdecydowanie. Influencer? Jak najbardziej.
Co warto wiedzieć o tym niezwykłym człowieku – instytucji? Był nieugięty w forsowaniu swoich pomysłów, potwornie wymagający wobec współpracowników, branży i samego siebie, był postacią kultową o ogromnym, wieloletnim wpływie na wysoką modę i całą branżę. Zostawił po sobie wartą krocie markę, po którą chętnie sięgają miłośnicy fashion. Był też nieprzeciętną osobowością.
Uznawał wyłącznie wysokie sztywne, nienagannie białe kołnierzyki, ciemne garnitury i okulary, a wszystko wykończone charakterystycznym kucykiem. Właśnie ta podobizna jest znakiem rozpoznawczym marki. Data urodzin projektanta długo była przedmiotem domysłów, Lagerfeld utrzymywał, że nikt nie zna prawdziwej daty jego urodzenia – jak wyjawił w wywiadzie dla „Paris Match” - on sam jej nie znał. Jako nastolatek przeprowadził się z Hamburga do Paryża, gdzie zaczął mocno interesować się modą. W 1955 r. wygrał swój pierwszy czołowy konkurs fashion, podczas którego poznał i zaprzyjaźnił się Yves Saint Laurentem, a wygrana zapewniła mu pracę w domu mody Balmain. Kolejne lata spędził na pracy w kilku innych domach mody, poznając tajniki haute couture. Były to m.in. Jean Patou, Valentino czy Krizia. W międzyczasie studiował sztukę, by jeszcze lepiej zrozumieć świat mody. Na ścieżce jego kariery pojawiły się kolejno pracownie Fendi czy Chloé, by na stałe zagrzać miejsca w domu mody Chanel i jednocześnie tworzyć markę pod własnym nazwiskiem. Co ciekawe, Lagerfeld wydał też książkę na temat odżywiania, napisaną wspólnie ze swoim dietetykiem. Był też pierwszym, który zapoczątkował serię „wielkich projektantów” dla H&M. Był twórcą niezwykłych, bajkowych pokazów, które stawały się przedmiotem opowieści na długie tygodnie. Ostatnią kolekcję pokazał w 2019 roku, jednak do dziś branża mówi o nim nie inaczej, jak „Karl For Ever”.
Dlatego nie zapomnijcie tej daty, już 20 marca Designer Outlet Warszawa zaprasza klientów na zakupy do największego sklepu KARL LAGERFELD w Polsce.