Blisko 105 mln zł kary dla właściciela sieci Biedronka. Urząd stwierdził, że podczas akcji promocyjnych klienci mogli zostać wprowadzeni w błąd. Sprawa dotyczy popularnych kampanii zakupowych.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że w trakcie jednodniowych akcji „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa” sieć sklepów Biedronka promowała hasło „Zwrot 100% na voucher”.
Reklama – według UOKiK – sugerowała możliwość wykorzystania bonu przy kolejnych zakupach dowolnego asortymentu. Klienci mieli dowiadywać się o szczegółowych zasadach dopiero przy odbiorze vouchera przy kasie.
– Obietnica „Zwrot 100% na voucher” brzmi bardzo atrakcyjnie i prosto, ale w przypadku Biedronki wprowadzała w błąd. Konsumenci nie mieli swobody w dysponowaniu środkami z vouchera – wskazuje UOKiK.
Według urzędu część informacji dotyczących warunków promocji nie była prezentowana w momencie zachęty do udziału.
Urząd ustalił, że konsumenci nie mieli realnej możliwości zapoznania się z zasadami promocji przed dokonaniem zakupu. Szczegóły były dostępne dopiero w regulaminie lub na wydrukowanym bonie po transakcji.
– Przedsiębiorcy mają obowiązek przekazywać je we właściwym czasie, czytelnie i jednoznacznie – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Postępowanie wykazało naruszenie zbiorowych interesów konsumentów podczas prowadzenia akcji promocyjnych.
Prezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska karę w wysokości blisko 105 mln zł (dokładnie 104 722 016 zł). Decyzja nie jest prawomocna i przedsiębiorca może złożyć odwołanie do sądu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Świąteczne metro na torach! Kiedy na Ursynowie?
Typowy dla tego miasta kicz z wydanymi publicznymi na to absurdalnymi kwotami :)
Suchy
18:22, 2025-12-01
Grudzień pełen zmian. Wigilia po raz pierwszy wolna
Ciekaw jestem, kiedy powstała tradycja świętowania Bożego Narodzenia w czwartek i piatek
ab
16:47, 2025-12-01
Zielona woda znów w Potoku Służewieckim. Ktoś zatruł rz
Co roku ten sam idiotyczny artykuł z klikbajtowym tytułem
kurkawodna
15:07, 2025-12-01
Deweloper wykłada karty na stół. Co powstanie po Tesco?
Jako mieszkaniec Kabat uważam przedstawiony teraz plan za bardzo udany. Dużo zieleni (250 drzew), miejsca parkingowe w garażu podziemnym (150), które odciążą okoliczne ulice, duży plac miejski, obniżona wysokość zabudowy i mniejsza liczba mieszkań (zgodnie z uwagami zgłoszonymi przez okolicznych mieszkańców) oraz duży supermarket i przebudowa układu drogowego koło pętli autobusowej - to wszystko spełnia nasze oczekiwania co do sposobu zagospodarowania tak dużego fragmentu Kabat. Trzymam kciuki za szybką realizację tego pomysłu.
Udany projekt, czeka
10:29, 2025-12-01