Jedna z najbardziej zaawansowanych platform eCommerce dostępnych na rynku to Magento. Pozwala dostosować sklep do niemal każdego scenariusza biznesowego, a także kontrolować różne aspekty jego działania. Dodatkowo oferuje personalizację oraz integrację z zewnętrznymi systemami, co jest szczególnie ważne w przypadku rozbudowanych projektów. Jest też łatwo skalowalne. Jeśli Twój e-sklep rośnie, bez problemu poradzi sobie z obsługą większego ruchu i zwiększającą się liczbą produktów. Warto jednak pamiętać, że złożoność platformy może powodować dłuższy czas wprowadzenia zmian czy aktualizacji.
Shopify to platforma, która swoją popularność zawdzięcza intuicyjności i łatwości użytkowania. Tam, gdzie liczy się szybkość uruchomienia sklepu, będzie jednym z najlepszych wyborów. Jednak mimo licznych wtyczek i integracji nie pozwala na tak zaawansowaną personalizację jak Magento. Ograniczenia pojawiają się, gdy planujesz rozbudowany sklep z dużą ilością produktów i specyficznymi wymaganiami. Z myślą o takich przedsięwzięciach powstał model Shopify Plus.
Strapi to nowoczesna platforma headless CMS, która służy przede wszystkim do zarządzania treścią, ale jej możliwości sięgają znacznie dalej. Choć tworzenie sklepów internetowych na tej platformie oferuje większe możliwości budowania złożonych i wyjątkowych doświadczeń zakupów, to wymaga również większych nakładów pracy oraz wiedzy technicznej.
Dużą popularność w Europie, szczególnie w Niemczech, zdobyła platforma Shopware. Wyróżnia się na tle konkurencji swoją elastycznością oraz bogatą ofertą funkcji no-code i low-code, które można dostosować do indywidualnych potrzeb sklepu. Tworzenie sklepów internetowych na tej platformie może być szybkie, a jednocześnie pozwala na dalsze rozwijanie i dostosowywanie sklepu, gdy Twoja firma zaczyna rosnąć.
Każdy e-sklep ma inne potrzeby i cele, dlatego zastanów się, które aspekty są najważniejsze dla Twojego biznesu. Przykładowo, jeśli priorytetem jest elastyczność i skalowalność, Magento będzie odpowiednią opcją. Natomiast Shopify będzie dobrym wyborem dla tych, którym zależy na szybkim czasie wdrożenia, ale są gotowi napotkać pewne ograniczenia w miarę rozwoju biznesu.
Powinieneś również pamiętać, że sukces wybranej platformy w dużej mierze zależy od współpracy z software housem. Dlatego postaw na partnera z odpowiednim doświadczeniem. Przykładowo dla Advox Studio tworzenie sklepów internetowych to chleb powszedni. Od ponad 15 lat zespół specjalistów realizuje projekty, które sprzedają.