Prowadzenie własnego salonu fryzjerskiego gwarantuje renomę na rynku, wyższe dochody i niezależność. Trzeba jednak spoglądać również na drugą stronę medalu, a więc powiązane z tym ewentualne niepowodzenia. Przy prowadzeniu salonu fryzjerskiego, ważna jest wiedza nie tylko o cięciu włosów czy ich farbowaniu, ale również z ekonomii. Ile więc musimy mieć w kieszeni, by otworzyć salon? Ile wydamy na kosmetyki? Jakie będą nasze koszty?
Prowadzenie własnego salonu fryzjerskiego gwarantuje renomę na rynku, wyższe dochody i niezależność. Trzeba jednak spoglądać również na drugą stronę medalu, a więc powiązane z tym ewentualne niepowodzenia. Przy prowadzeniu salonu fryzjerskiego, ważna jest wiedza nie tylko o cięciu włosów czy ich farbowaniu, ale również z ekonomii. Ile więc musimy mieć w kieszeni, by otworzyć salon? Ile wydamy na kosmetyki? Jakie będą nasze koszty?
Choć wielki salon fryzjerski jest z pewnością marzeniem każdego fryzjera, to na początku swojej kariery, warto pomyśleć o czymś mniejszym - dwa, maksymalnie trzy stanowiska. Tutaj bowiem, na przystosowanie lokalu, jak i zakup sprzętu fryzjerskiego będziemy potrzebować najwięcej wolnych środków. Ponadto więcej stanowisk, oznacza zatrudnienie większej ilości personelu, a kiedy zaczynamy, świadczenia pracownicze, nawet przez pierwszych kilka miesięcy będziemy zmuszeni pokrywać z własnej kieszeni. Jeśli więc liczymy, by jak najtaniej wystartować, szukajmy lokalu o powierzchni około 50 m2. W takim, znajdziemy miejsce na dwa stanowiska, zaplecze, poczekalnię, toaletę, czy stanowisko do mycia włosów.
Remont i urządzenie salonu może więc wynieść między 30 a 50 000 złotych, jeśli zaczynamy kompletnie od początku.
Dobry salon fryzjerski to przede wszystkim dobrze wyposażony salon. Dlatego nie oszczędzamy na sprzęcie. Oprócz foteli, myjek, musimy pomyśleć o urządzeniu poczekalni i zakupie mebli, które ułatwią pracę fryzjerom. Rozglądajmy się też na rynku wtórnym. Na przykład używane myjki z siedziskiem kupimy już w cenie 300 złotych, i to w całkiem dobrym stanie. Duża różnica, jeśli porównamy z nowym sprzętem w cenie około 1300 złotych za sztukę. Oczywiście wszystko zależy od tego, czy kupujemy przenośną myjkę (koszt nowej około 150 złotych) czy z siedziskiem. Myjki powinny też pasować do wnętrza i być wygodne. Zwróćmy więc uwagę, ile mamy wolnych środków i że jeszcze potrzebujemy zakupić kosmetyki czy sprzęt fryzjerski. Ważna jest też harmonia i design. Zniszczone czy staromodne meble często odstraszą klientki. Tanio więc w tym przypadku nie musi oznaczać dobrze.
Każde stanowisko musi zostać wyposażone w suszarkę, prostownicę, lokówkę, komplet różnych szczotek, nożyczek, maszynek do golenia czy brzytwy. Tutaj pamiętamy o ręcznikach, jednorazowych rękawiczkach i kosmetykach: szamponach, odżywkach, farbach i produktach do stylizacji. Końcowa cena zależna będzie też od doboru marki i ilości zakupionych produktów. Musimy jednak liczyć się z wydatkiem rzędu nawet 20 000 złotych. Kosmetyki dobierzmy starannie, inwestując w dobre marki, dzięki którym uzyskamy idealne efekty, takie, które przekonają klientkę do ponownego skorzystania z naszych usług.
Otwarcie salonu wiąże się z dużym nakładem finansowym, dlatego planuj wszystko z kartką i ołówkiem. Zapisuj różne opcje i weryfikuj, na co Cię stać, ale również, co urozmaici i wyróżni Twój salon na tle konkurencji.
Koszty można również obniżyć korzystając z oferty internetowych hurtowni fryzjerskich, które z przeprowadzonych obserwacji są tańsze w granicach 40-50% od hurtowni stacjonarnych. Można w nich zakupić całą gamę produktów do wyposażenia salonów fryzjerskich. Jednym z liderów na polskim rynku jest https://www.pro-sprzet.pl/ gdzie można zobaczyć ponad dwadzieścia tysięcy produktów.
Na początku prowadzenia działalności bardzo ważna jest wiedza o kosztach, które poniesiemy, w związku z prowadzeniem salonu.
Miesięczne, stałe koszty w salonie to:
Pamiętajmy, że w pierwszych miesiącach zakład będzie funkcjonował na zwolnionych albo nawet na zerowych obrotach. Dlatego musimy mieć środki, by zakład w tym czasie utrzymać.
W każdym mieście zarobki będą się kształtować inaczej. Wynagrodzenie zależeć będzie też od doświadczenia i umiejętności pracownika. Na stronie: https://www.bankier.pl/narzedzia/kalkulator-placowy przeliczymy, ile wyniesie kwota brutto wynagrodzenia, a więc ile potrzebujemy pieniędzy, jeśli nasz pracownik będzie zarabiał np. 2500 złotych na miesiąc. W sieci znajdziemy też, ile powinien zarabiać fryzjer, np. na stronie: http://www.postawnaswoim.pl/kariera/ile-zarabia-fryzjer-zarobki-w-polsce/. Warto się tym posiłkować i stawkę ustalić, tak by obie strony były zadowolone.
Do wysokości stałych kosztów musimy dopasować ceny za usługi. Jeśli nasz salon jest więc w centrum, a my zatrudniliśmy wysokiej klasy specjalistów, do tego korzystamy z markowych kosmetyków, to ceny muszą być wyższe. Tutaj należy uwzględnić, ile osób możemy obsłużyć, ile czasu potrzebujemy na wykonanie zabiegu czy fryzury, a także, co jeśli jeden z fryzjerów zachoruje. Ceny musimy jednak dopasować do istniejącej już konkurencji. Zbyt wysokie stawki mogą odstraszyć klientów.
Jeśli więc nasze miesięczne koszty zamykają się w kwocie np. 10 000 złotych, to musimy tak ułożyć cenniki i harmonogram dnia, by nasze zyski były na poziomie przynajmniej 15 000 złotych. Zarobki warto analizować przez pierwsze miesiące, a więc:
Jeśli w danym miesiącu wykonujemy zbyt mało koloryzacji bądź modelowania czy np. keratynowego prostowania włosów, to warto pomyśleć o promocjach, by przyciągnąć więcej klientów. Z samego bowiem strzyżenia salon z pewnością się nie utrzyma.
0 0
ja nie zaloze zakładu fryzjerskie bo nie jestem fryzjerka i nie znam się na tym biznesie,ale sadze ze lokal,i wszystkie rachunki lokalowe wode prad trzeba policzyć zatrudnić pracownice moim zdanie atrakcyjna z umiejętnościami ponad przeciętnymi czyli wyszkolona ,na czasie,i dodatkowo pracownikom,organizowac dodatkowe szkolenia w tym zakresie aby być na topie,zawsze można kilka glow ostrzyc ,ale problem w tym aby zarobić na utrzymanie salonu,i na pracowniow i koniecznie aby tobie zostało kosmetyki,i suszarki w tym temacie sa najmniej kosztowne
0 0
FRANCZYZA ,FRANCZYZOBIORCA ewentualnie, a nie franszyzna .
0 0
salon fryzjerski i jego wyposażenie to mega dużo pracy!
0 0
Wszystko jest ważne. I wyglad,i sprzet i farby i kosmetyki. Nawet glupi zapach czy muzyka. Nie wspomne o umiejetnosciach. Wszystko! A to niestety kosztuje