"Dzięki funduszom spójności nowa infrastruktura poprawi częstotliwość i przepustowość połączeń kolejowych, oferując lepsze usługi osobom o ograniczonej mobilności i ogólnie poprawiając nasz ślad środowiskowy. Zmodernizowane linie kolejowe i stacje w Warszawie poprawią również połączenia kolejowe Polski z resztą UE, jeszcze bardziej integrując regiony w całej Europie" - oświadczyła unijna komisarz ds. spójności i reform Elisa Ferreira.
Projekt jest finansowany ze środków zapewnionych w Funduszu Spójności na projekty z lat 2014-2020. Obejmie on modernizację torów kolejowych, sieci trakcyjnej, urządzeń telekomunikacyjnych oraz gospodarki wodno-ściekowej.
Dodatkowo zmodernizowane zostaną stacje kolejowe, powstaną nowe wiadukty, kładki i tunel dla pieszych. Dzięki tym elementom pociągi pasażerskie będą mogły na niektórych odcinkach poruszać się z prędkością do 160 km/h.
Warszawski węzeł kolejowy ma stanowić ważny element Transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T).
Misiek09:34, 29.02.2024
Tyle że:
1. przy okazji mogli podciągnąć WKD do Metro Centrum jak to było przed wojną i niestety zrezygnowano z tego - przesiadka metro-WKD byłaby super
2. patrząc jak PKP prowadzi remonty zaczynam się bać
Nick15:32, 29.02.2024
w 2032 skończą remont, dokładnie w 100-lecie otwarcia linii średnicowej.
Skandynawska skromność wygrywa. Ursynoteka z drewna
Otóż ma i to dużo. Biblioteki publiczne nie są objęte egzemplarzem obowiązkowym. Dobrze byłoby zapoznać się z obowiązującym regułami, ale jak widzę, niewiedza przyczyną kompleksów. To się naprawdę da wyleczyć.
Ps
18:36, 2025-12-06
13-piętrowy wieżowiec zamiast biurowca Natpollu?
Trzeba na głowę upaść aby przy tak wąskiej ulicy jak Migdałowa /szer.jezdni 6m/ stawiać bloczysko na 704 mieszkania i do tego parter przeznaczony na usługi.Zrozumiałym jest ,że właściciel terenu na którym stoi NATPOLL chce jak najwięcej zarobić ,ale nie jest to właściwe miejsce na to.Obecnie ulicą,która "prawem kaduka" stała się ul.wewnętrzną SM Przy Metrze,przejeżdża codziennie ca 600 do 1000 pojazdów -w tym do stacji Orlen, mieszkańcy bloków przy ulicy i domu usługowo-handl.na rogu z Lanciego oraz os.segmentów i pawilonów usługowych przy Orlenie i nieraz nie sposób się przecisnąć ,a co by było gdyby doszło jeszcze z 500 pojazdów samych mieszkańców nowego bloku .To dobrze ,że Biuro Architektury trzyma rękę na pilsie i nie pozwala na wolną amerykankę. Podobne próby czyni też właściciel pawilonu Migdałowa 1-3 ale o nieco mniejszym potencjale bo planuje budynek 7-piętrowy i czeka z utęsknieniem na MPZP ,który może mu pomóc.Inaczej by było gdyby ul.Cynamonowa dochodziła do ul.Migdałowej ,jak to było jeszcze w latach 90 tych przed uwłaszczeniem się SBM Natolin na gruntach .Wtedy komunikacja z Natpollu byłaby inna ,ale wskutek rozdrapania gruntów przez sp-nie sytuacja sie zmieniła diametralnie
sadoba
17:28, 2025-12-06
Burza wokół planu ogólnego. Część Ursynowa z zakazem
Tak się teraz dzieje w całym kraju! Wszystkie gminy robią te plany właściciele gruntów są wkurzeni! Na większości działek w zasadzie nie można będzie budować! Ot mamy problem - tylko kogo to obchodzi...
ni-ck
16:36, 2025-12-06
Skandynawska skromność wygrywa. Ursynoteka z drewna
Warto skorzystać z usług Sprzątanie w Warszawie 24 przy większych porządkach.
Piotrek
16:07, 2025-12-06