Drogowcy czekają na oferty do 22 lutego. Prace obejmą odcinek od ul. Królewskiej do ul. Miodowej. Jak wyjaśnili, prace są potrzebne, choćby ze względu na intensywny ruch autobusów na tym odcinku Traktu Królewskiego.
Wystartował przetarg na remont nawierzchni Krakowskiego Przedmieścia. Dzięki zdobytym w trakcie remontu ul. Miodowej doświadczeniom pierwszy odcinek Traktu Królewskiego będzie trwalszy i bardziej odporny na ruch kołowy
- poinformował w środę Zarząd Dróg Miejskich.
Remont potrwa 8 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Główne roboty prowadzone będą w okresie wakacyjnym, by remont był mniej uciążliwy. W trakcie remontu Krakowskiego Przedmieścia drogowcy chcą wykorzystać doświadczenia zdobyte przy remoncie ulicy Miodowej.
Tę ulicę, która jest jednocześnie przedłużeniem Krakowskiego Przedmieścia, drogowcy wyremontowali w latach 2017-2018. Tak jak na Krakowskim Przedmieściu położono tam nawierzchnię brukowaną. Okazało się, że nawierzchnia Miodowej lepiej znosi ruch pojazdów, szczególnieszczególnie że dodatkowo jeżdżą nią jeszcze samochody prywatne.
Różnica w wytrzymałości między tymi ulicami wynika głównie z zastosowanej technologii. Krakowskie Przedmieście przeszło w 2008 roku generalny remont, a już w 2015 roku drogowcy musieli wymienić podbudowę i przełożyć bruk na odcinku do Senatorskiej do Królewskiej. Prace te były doraźne i potrwały kilka dni.
Rok później w ramach przygotowywania dokumentacji projektowej dla ul. Miodowej zlecono także badania stanu nawierzchni i podbudowy na Krakowskim Przedmieściu. W 2017 rozpoczęto remont przystanków i przejścia dla pieszych przy Uniwersytecie Warszawskim. Niedługo później wystartowały prace na ul. Miodowej. W obu przypadkach bruk został ułożony na betonowej podbudowie i połączony spoiwem na bazie żywicy epoksydowej. Tę technologię drogowcy wykorzystali w 2019 roku, remontując Krakowskie Przedmieście i kawałek Nowego Światu od ul. Świętokrzyskiej do ul. Królewskiej. Na tym odcinku dodatkowo całość nawierzchni została jeszcze zabezpieczona cementową zaprawą betonową.
- Teraz chcemy zastosować je ponownie na pierwszym odcinku Traktu Królewskiego, który paradoksalnie będzie ostatnim, który przejdzie takie zmiany. Tym samym całkowicie uwolnimy Krakowskie Przedmieście od nierównej nawierzchni i zabezpieczymy je przed wszelkimi dołami i falowaniami - wyjaśnili drogowcy.
Tomasz14:58, 15.02.2024
Kolejna inwestycja miasta, która nie zostanie zakończona w terminie? Ile lat Krakowskie Przedmieście będzie rozkopane? Trzy? Czy rozkopią je zanim skończą z tramwajem i Pl. Na Rozdrożu? To byłoby ciekawe doświadczenie?
Remont06:49, 18.02.2024
Przecież tam całkiem nie tak dawno był remont, czy ten co zgarnął górę pieniędzy i zrobił fuszerkę zostanie pociągnięty do odpowiedzialności?! Zapewne nie bo to Polska i nawet bym się nie zdziwił jakby to ta sama firma miała ponownie wykonać 🤣
Źle zaparkował, wyciągnął broń. Szokujący incydent
Od razu deportacja dla tego śmiecia
Polak
17:51, 2025-05-17
Ruszył remont dużego parkingu na Ursynowie
Dobrze byłoby, żeby zrobiono strefę płatnego parkowania, tak jak na części Raabego przy Galerii Ursynów. Większość aut zostawiają na tym parkingu przyjeżdżający do metra z okolic. Po zlikwidowaniu parkingu przy dawnym Tesco jest armageddon z parkowaniem.
Natolin
17:05, 2025-05-17
Siedmiolatka z pytaniem do burmistrza! Co odpowiedział?
a kiedy Karczunkowska?
agnik
10:23, 2025-05-17
Ruszył remont dużego parkingu na Ursynowie
A na Bartóka dalej brak jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej, która połączyłaby stację Metra Ursynów i Veturilo z kampusem SGGW. Burmistrz Kempa najpierw zablokował realizację pasów rowerowych na tej ulicy, a potem obiecał drogę dla rowerów, która do dziś nie powstała i raczej nie powstanie...
Obserwator
10:15, 2025-05-17