Znany brazylijski przewoźnik stanął w obliczu poważnego kryzysu finansowego. Trwa walka o przetrwanie, przyszłość planowanej fuzji i zaufanie inwestorów.
Jeden z największych przewoźników lotniczych w Brazylii – Azul Airlines – ogłosił rozpoczęcie formalnego postępowania ochronnego przed upadłością. Firma, która od dłuższego czasu zmaga się z narastającymi problemami finansowymi, złożyła wniosek o ochronę w Stanach Zjednoczonych, korzystając z przepisów tzw. Rozdziału 11.
Z danych przekazanych przez spółkę wynika, że jej całkowite zadłużenie sięgnęło 5,6 miliarda dolarów. Pomimo wcześniejszych prób porozumienia się z partnerami branżowymi, w tym z takimi firmami jak United Airlines czy AerCap, Azul nie zdołał ustabilizować sytuacji finansowej.
Obecnie firma planuje przeprowadzenie gruntownej restrukturyzacji, która miałaby objąć redukcję zobowiązań o około 2 miliardy dolarów. Chodzi m.in. o koszty leasingu samolotów. W trakcie trwania procesu linia zabezpieczyła 1,6 miliarda dolarów tymczasowego finansowania, a po jego zakończeniu planuje zdobyć kolejne 950 milionów.
Decyzja o skorzystaniu z ochrony przed wierzycielami rzuca cień na plany połączenia Azul z innym dużym graczem brazylijskiego rynku – linią Gol. Fuzja miała stworzyć największą linię lotniczą w regionie, obsługującą większość krajowych połączeń. Dziś jednak los tej transakcji pozostaje niepewny.
Prezes Azul, John Rodgerson, zapewnia, że firma podjęła działania z myślą o przyszłości, a celem jest zakończenie procesu do końca roku. Mimo tych zapowiedzi, inwestorzy pozostają ostrożni – akcje spółki notowane w USA straciły już ponad 70% wartości od początku roku.
Problemy Azul wpisują się w szerszy kontekst kryzysu branży lotniczej w Ameryce Łacińskiej. W ostatnich latach o ochronę przed bankructwem wnioskowały już takie linie jak Avianca, LATAM, Aeromexico czy Gol. W tle są m.in. brak stabilnego wsparcia rządowego, wahania kursów walut i rosnące koszty prowadzenia działalności.
Choć Azul był przez lata postrzegany jako dynamicznie rozwijający się przewoźnik regionalny, pandemia i globalne zawirowania mocno nadwyrężyły jego pozycję.
Ostateczny wynik procesu zależy od skuteczności prowadzonych działań naprawczych i poziomu zaufania, jakim Azul zdoła jeszcze obdarzyć rynek.
Młode osiedla na Ursynowie zaskoczyły. Jak zagłosują?
@Piotr - w punkt! Jak jakakolwiek kobieta może pochwalać nierząd i ułatwianie tego. Chyba tylko taka, która sama miała lub ma z tym coś wspólnego albo chciałaby tak zarabiać. Także drogie kobiety, zanim oddacie głos, pomyślcie. A która minusuje to chyba oznacza, że wściekła jest, bo dziś klienci coś nie bardzo dopisują.
Sąsiad z Imielina
14:46, 2025-05-30
Od dziś znów głośno na Ursynowie. Wielkie gwiazdy!
"to raz na jakiś czas" - co za *%#)!& argument - przyzwalanie na "danie w gębę" raz na jakiś czas też będzie? Bo to przecież raz na jakiś czas.. A może zamiast robić kokosy organizując to rykowisko "po taniości" to OWF jednak zainwestuje w lokal lub chociaż dojazdy poza miasto na ten event? Przecież można to zorganizować w sposób mniej dokuczliwy dla mieszkańców - ale trzeba wyłożyć na to kasę.
kokosy
14:20, 2025-05-30
Od dziś znów głośno na Ursynowie. Wielkie gwiazdy!
Mieszkańcy okolic Stadionu jakoś się pozbyli tej zarazy Orange Warsaw Festival - spróbujmy i my. Stop torturowaniu akustycznemu ludzi i zwierząt (biedne konie)
a jednak
14:12, 2025-05-30
Młode osiedla na Ursynowie zaskoczyły. Jak zagłosują?
Jeśli kobieta chce głosować na kogoś kto sprowadzał kobiety dla mężczyzn do hotelu jako odpłatne towarzystwo to dla mnie zrównuje się ona z tymi które były sprowadzane. Zal się na to patrzy. Zero wartości. Po prostu muł
Piotr
13:20, 2025-05-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz