Polacy planują wydać na Walentynki średnio 250 zł na osobę, ale nie wszyscy podchodzą do tego święta z entuzjazmem. Badania pokazują, że coraz częściej jest to okazja do spędzenia czasu nie tylko z partnerem, ale także z rodziną i przyjaciółmi. Jakie prezenty są najbardziej pożądane, a które rozczarowują?
Czerwone róże, czekoladki i romantyczne kolacje – Walentynki od lat kojarzą się z miłosnymi gestami. Jednak badania wskazują, że nie wszyscy Polacy traktują ten dzień jako święto zakochanych. Jak wynika z raportu PMR Market Experts przytoczonego przez Radio ZET, 68 proc. mieszkańców Polski planuje w jakiś sposób celebrować ten dzień, ale niekoniecznie w klasyczny sposób.
Część osób zamiast romantycznych uniesień woli potraktować 14 lutego jako pretekst do spędzenia czasu z rodziną lub przyjaciółmi. Z kolei wśród młodych dorosłych (poniżej 24. roku życia) zdarza się, że Walentynki są po prostu zwykłym dniem, a dla niektórych osób po 55. roku życia – zupełnie zbędnym świętem.
Jak wynika z danych, Polacy planują średnio wydać na Walentynki 250 zł na osobę. Większość badanych (32 proc.) chce zmieścić się w kwocie 101-200 zł, a co czwarty respondent zamierza ograniczyć się do maksymalnie 100 zł.
Są też osoby, które nie zamierzają oszczędzać – 2 proc. ankietowanych planuje wydać ponad 1000 zł na walentynkowe atrakcje. Jednocześnie aż 10 proc. Polaków nie podjęło jeszcze decyzji o swoich wydatkach, co może oznaczać, że wiele zakupów zostanie dokonanych impulsywnie, na ostatnią chwilę.
Walentynkowe prezenty często nie spełniają oczekiwań. Kobiety w większości dostają kwiaty (61 proc.), romantyczne wieczory w domu (34 proc.) i czekoladki (32 proc.). Jednak w rzeczywistości 24 proc. pań marzy o wizycie w spa, a 22 proc. o wyjeździe na weekend. Tymczasem tylko 10 proc. mężczyzn planuje wspólną podróż, a zaledwie 5 proc. bierze pod uwagę podarowanie partnerce pakietu relaksacyjnego.
Mężczyźni również nie zawsze dostają to, czego by chcieli. Najczęściej otrzymują romantyczne kolacje w domu (45 proc.), zaproszenia do restauracji (37 proc.) i słodycze (29 proc.). Jednak 15 proc. panów wolałoby książkę, grę lub płytę, a 8 proc. marzy o nowej elektronice, takiej jak smartwatch czy telefon. Niestety, tylko nieliczne partnerki uwzględniają takie prezenty.
Niektórzy zamiast liczyć na gest drugiej połówki, kupują prezenty samodzielnie – tak robi 4 proc. kobiet i 3 proc. mężczyzn. Inni nie wiedzą, czego by chcieli – dotyczy to 20 proc. panów i 8 proc. pań.
Są też osoby, dla których Walentynki nie mają większego znaczenia – 16 proc. mężczyzn i 6 proc. kobiet twierdzi, że nie potrzebuje żadnych upominków.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz