Zamknij

Kampania Google Ads i remarketing czy pozycjonowanie sklepu - co wybrać?

22:15, 16.02.2023 [email protected] Aktualizacja: 22:16, 16.02.2023
mat. prasowe mat. prasowe

Pierwsze dni prowadzenia sklepu internetowego to duże przeżycie dla każdego przedsiębiorcy, który zdecydował się na ten rodzaj prowadzenia biznesu. Jednak zaraz po początkowej ekscytacji przyjdą pierwsze poważne pytania. Jedno z nich dotyczyć będzie sposobu reklamowania naszej strony - Google Ads czy pozycjonowanie sklepu? Co będzie lepsze dla naszego biznesu?

Pozycjonowanie czy Google Ads? Co lepsze? 

Prowadząc sklep internetowy, przyświeca nam jeden, konkretny cel - wygenerować zysk ze sprzedaży. Im więcej więc będziemy mieć klientów, tym większy obrót i zysk zanotujemy. Co ciekawe, w branży e-commerce funkcjonuje kilka narzędzi, które pozwalają nam osiągnąć ten cel. Najpopularniejsze z nich to oczywiście Google Ads, czyli reklamy sponsorowane i ogół działań SEO, nazywany pozycjonowaniem. W co zainwestować, by odnieść sukces?

To pytanie, na które nie będziemy w stanie odpowiedzieć jednoznacznie. Co więcej, im dłużej będziemy szukać odpowiedzi na to pytanie, tym większy mętlik w głowie spowoduje mnogość odmiennych opinii. Prawda jest jednak taka, że oba te narzędzia faktycznie służą zwiększeniu sprzedaży i oba narzędzia robią to skutecznie. Różnica to sposób, w jaki zwiększamy widoczność naszej strony, koszty związane z tymi działaniami i trwałość wyników. Zanim więc zadecydujemy, które rozwiązanie jest dla nas, warto nieco bliżej przyjrzeć się nim. 

Pozycjonowanie stron internetowych - długotrwały efekt, na który trzeba poczekać

Zacznijmy od pozycjonowania stron internetowych. To ogół działań, który skupia się na zwiększeniu widoczności naszego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google - najpotężniejsym narzędziu do wyszukiwania ofert produktów i usług. Im lepiej wypozycjonowana będzie nasza strona, tym wyżej w rankingu będziemy i tym łatwiej użytkownik, wpisujący konkretną frazę znajdzie naszą stronę. 

Pozycjonowanie to szereg działań, na które składa się między innymi:

  • projektowanie skutecznych słów kluczowych różnego rodzaju,
  • tworzenie treści atrakcyjnych dla czytelnika i zoptymalizowanych pod SEO,
  • budowanie efektywnego portfolio linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • działania związane z techniczną optymalizacją strony internetowej.

To tylko najistotniejsze elementy, które składają się na pozycjonowanie. Algorytmy Google przy ocenie rankingowania naszej strony biorą pod uwagę kilkaset różnych czynników. Dlatego też tak istotne jest, by nasze działania były regularne i odpowiednio zaplanowane. Cechą charakterystyczną działań SEO jest ich długotrwały efekt. Na początku koszty związane z rozpoczęciem tak wielowymiarowego procesu są wyższe, ale z czasem ulegają zmniejszeniu, podczas gdy same efekty pozycjonowania są coraz bardziej widoczne. Pozycjonowanie to także przedsięwzięcie długoterminowe pod kątem efektów. Na pierwsze musimy poczekać nawet kilka miesięcy. Nic jednak nie zapewni nam tak stabilnej widoczności, jak właśnie pozycjonowanie.

Google Ads + Remarketing - błyskawiczny efekt, który szybko mija 

Wróćmy jednak do drugiego narzędzia, wspierającego proces sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Google Ads w połączeniu z remarketingiem daje doskonałe efekty związane z krótkotrwałymi kampaniami reklamowymi.

Google Ads to nic innego jak reklamy sponsorowane, które pokazują się użytkownikom nie tylko w samej wyszukiwarce, ale także w serwisach, które na umieszczanie takich reklam wyraziły zgodę. Kampanie Google Ads mają potencjał do precyzyjnego określenia grupy docelowej klientów, na podstawie historii ich wyszukiwania i preferencji zakupowych. Remarketing pozwala z kolei przypomnieć o nas w momencie, gdy użytkownik przeglądał produkty lub skompletował koszyk, nie finalizując go. 

Czy reklamy Google Ads i remarketing jest skutecznym narzędziem? Jak najbardziej. Wykorzystanie tej usługi daje zadziwiające efekty w okresie dużego popytu zakupowego. Może to dotyczyć cyklicznych wydarzeń jak Black Friday lub święta, ale też sezonowości związanej z przedmiotem naszego biznesu. Duże osiągi, jakie wtedy zdobywamy, nie trwają jednak w nieskończoność. Na krótką metę strategia Google Ads sprawdza się świetnie, jednak zbyt często wykorzystywanie tej metody stanowi dość poważny koszt bez trwałego wpływu na widoczność naszego sklepu internetowego. 

Sprawdzona strategii? Wykorzystanie obu narzędzi 

Czy zatem możemy jednoznacznie stwierdzić, że wykorzystanie jednego narzędzia jest dla nas lepsze niż drugie? W żadnym wypadku. Każda metoda ma swoje zalety i wady, a to, którą preferujemy, powinno zależeć bezpośrednio od naszych potrzeb, specyfiki biznesu i strategii krótko, a także długoterminowej.

Eksperci jednak wyraźnie wskazują, że połączenie obu narzędzi daje najlepsze efekty (sprawdź ofertę doświadczonej agencji Mayko). Z jednej strony wielowymiarowe działania SEO, czyli pozycjonowanie sklepów zapewniają bazę do długoterminowego rozwoju naszego sklepu pod kątem SEO. Bez względu na porę roku, sezonowość i inne czynniki nasza strona będzie widoczna. Z drugiej Google Ads pozwoli zwiększyć potencjał, który drzemie w gorących okresach zakupowych. To idealne połączenie, które zapewni nam pozytywny efekt teraz i w ciągu najbliższych miesięcy. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%