29 stycznia wieczorem w tunelu POW pod Ursynowem wybuchł pożar ciężarówki. Jej kierowca zatrzymał pojazd jeszcze przed jego wybuchem, po prostu stwierdził, że sprawdzi, co się dzieje z podwoziem. Po zatrzymaniu auta doszło do wybuchu ognia. Wówczas kierujący uruchomił system SOS i oddalił się w kierunku bezpiecznego wyjścia, które znajdowało się w pobliżu. Kierowca ciężarówki zachował się nieprawidłowo, bo w tunelu nie można się zatrzymywać. Zatrzymał się w samym środku tunelu.
Jeszcze gorzej zachowywali się kierowcy, którzy jechali za zatrzymaną ciężarówką, już po tym, gdy tunel został zamknięty. Kierowcy zaczęli zawracać i jechać pod prąd, jeden z nich nawet z przyczepą. To tworzyło niepotrzebny chaos i utrudniało przejazd służbom ratunkowym.
Z kolei auta jadące w kierunku tunelu, wjeżdżały do niego, nawet widząc czerwone światła z krzyżykami przy wjazdach, które oznaczają zakaz ruchu w tunelu. Przez zachowanie kierujących szlabany przed wjazdami do tunelu nie mogły się prawidłowo zamknąć. Po przyjeździe policji funkcjonariusze zaczęli wycofywać auta z tunelu.
Straż Pożarna zaprezentowała zdjęcia, dokumentujące nieodpowiedzialne zachowanie kierowców. Widać na nich osoby zawracające, blokujące przejazd służb oraz łamiące zakaz wjazdu do tunelu.
Największe błędy popełnione przez kierowców to:
- brak utworzonego korytarza życia,
- wjazd do tunelu pomimo czerwonych świateł,
- zawracanie w tunelu i jazda pod prąd.
Pamiętajmy, że takie zachowanie utrudnia dojazd i działanie służbom ratowniczym oraz niepotrzebnie stwarza dodatkowe zagrożenie dla pozostałych użytkowników ruchu drogowego
- mówi mł. bryg. Michał Konopka z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie.
Co ciekawe, w drugiej zamkniętej nawie tunelu - tej w kierunku Terespola - kierowcy zachowywali się lepiej.
- Zamknięcie obu naw jest konieczne, ponieważ nie ma wyjść ewakuacyjnych poza tunel. Sąsiednia nawa jest zawsze tunelem do ewakuacji jako osobna strefa - mówi zastępca dowódcy ursynowskiej straży pożarnej asp. sztab. Leszek Borlik, który uczestniczył w środowej akcji ratowniczej i miał okazję obserwować zachowanie kierowców.
Strażak przypomina, że osoby, które są już w tunelu w czasie wypadku bądź pożaru, powinny pozostawić swój pojazd przy krawędzi tunelu i skorzystać z najbliższego przejścia do sąsiedniej nawy.
- Wjazd w zadymienie może spowodować unieruchomienie silnika spalinowego z powodu braku powietrza w mieszance i utknięcie w najgorszym miejscu. Jest to bardzo niebezpieczne. A tym bardziej przejeżdżanie przez dym, za którym nie wiemy, co spotkamy - mówi strażak z Ursynowa.
I na koniec korytarz życia, czyli przejazd dla służb, który powinien zostać od razu utworzony przez kierowców, gdy tylko widzą zagrożenie w tunelu.
Samochody zjeżdżają, dopiero gdy widzą służby, zamiast od razu utworzyć korytarz życia, odpowiednio ustawiając się już w momencie zatrzymywania. To błąd
- mówi Leszek Borlik.
Nagrania zarejestrowane przez kamery w tunelu POW mogą posłużyć policji do wyciągnięcia konsekwencji wobec kierowców łamiących przepisy.
[FOTORELACJA]6092[/FOTORELACJA]
Sędzia Dredd17:10, 04.02.2025
10 tysięcy mandatu, zabrane kwity na minimum rok (a w recydywie zakaz na 10 lat prowadzenia i konfiskata pojazdu), skierowanie na badania pod kątem stanu psychiki i prace społeczne. Karać, karać i ewentualnie kasować więzieniem ze społeczeństwa takich d.e.b.i.l.i. nim kogoś zabiją!
1234567817:49, 04.02.2025
Ale jak to? Auto zostawić? Przecież to świętość. I iść na piechotę? Samochodziarz to stan umysłu, pomogą tylko bardzo słone mandaty. Jeśli nie, pozabijają sami siebie kiedyś.
Znawca bydła 19:22, 04.02.2025
Brawo
Znawca bydła 08:38, 05.02.2025
komentarz do brawo: może zanim zacznie się upubliczniać zdjęcia i opisywać zachowania, należy przeanalizować, czy ludzie nie reagowali wskutek stresu? Co jest ważniejsze życie czy samochód?
Czy były komunikaty, co się stało i że należy zachować spokój i poczekać?
Siasiad08:54, 05.02.2025
Wpuść chama na salony, to atrament wypije…Nie dla Polaków takie cuda, tunele, autostrady. Jesteśmy lata świetlne za zachodem jeżeli chodzi o zachowanie i kulturę jazdy na drogach szybkiego ruchu. Na drodze doskonale widać to co mamy wpisane na dobre w DNA-egoizm. Każdy widzi tylko czubek własnego nosa. Jazda na zderzaku czy wolna jazda środkowym pasem, to tylko kropla w morzu…
Obywatel13:36, 05.02.2025
Jak najszybciej zmienić prawo i za poważne stworzenie zagrożenia w RD w zawracanie w tunelu takowe jest utrata uprawnień i ponowny kurs i egzamin na prawo jazdy obligatoryjne jednakże przestąpienie do kursu oraz egzaminu po okresie 5 lat od popełnienia tego przestępstwa bo jak można inaczej nazwać takie zachowanie no i oczywiście kara finansowa 10 krotność minimalnego wynagrodzenia. Natomiast jeżeli osoba która straciła uprawnienia do kierowania pojazdami zostanie złapana na prowadzeniu pojazdu obligatoryjne dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów przepadek samochody którym kieruje oraz 20 krotność minimalnego wynagrodzenia
obserwator 20:27, 05.02.2025
Jak jade ekspresową to mam wrazenie ze obowiazuje tam inny przepis. Wielu kierowców caly czas jedzie lewym pasem. Nawet jak nie wyprzedzają, a prawy pas jest pusty, oni lewym, lewym, lewym.
emeryt23:01, 05.02.2025
cóż światła przed samym tunelem, a może powinny być daleko wcześniej aby była możliwość podjęcia decyzji i nie wjazdu do tuneli, a nie przy samym tunelu
Boom13:47, 06.02.2025
Ja się nie dziwię, że kierowcy wjechali do tunelu i dlatego sygnalizacja powinna być odpowiednio wcześniej wraz z panelem wyświetlającym informacje, że tunel jest zamknięty. Wtedy kierowca wie co się dzieje, że musi hamować i nie wjeżdżać do tunelu. Wie także, że jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś nie najedzie na niego z tyłu, bo trzeba pamiętać, że mówimy o zatrzymaniu ruchu na ruchliwej drodze ekspresowej.
Sigma12:04, 07.02.2025
Wyciągnąċ wnioski na przyszłość. Dobrze, że teraz nie było dramatu.
Kolega08:47, 10.02.2025
Za brak maseczki na dworzu to upomnienia się dostawało..
Ale full monitoring za kupę siana, kierowcy złapani niemalże na gorącym uczynku bo wjechali na czerwonym i stoją - co za problem oddelegować kilku policjantów do samochodów, które wjechały na czerwonym i czekają w korku.
Nawet jakby nie chcieli do każdego w szybkę pukać to dobry aparat i zdjęcia robić kierowcom jako dodatkowy materiał dowodowy aby nie było 'nie pamiętam kto prowadzil'.
Sami pozwalają na takie idiotyczne zachowanie nie nakładając kar.
ika15:10, 11.02.2025
Ale jak to "kierowca ciężarówki zachował się nieprawidłowo" bo zatrzymał się w tunelu...
To miał jechać płonącą ciężarówką?! A gdyby dostał zawału i się tam "zatrzymał" to też mandat?
Czy to ludzie czy AI oceniają sytuacje?
3 6
Buraku....ciekawe czym dowożą bułeczki do twojego sklepu,które potem smacznie wp...sz z dżemikiem