Zamknij

Znów czarne chmury nad przedłużeniem Ciszewskiego na Wilanów

12:10, 29.05.2019 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:53, 29.05.2019
Skomentuj ZMID ZMID

Miasto chce do końca roku ogłosić przetarg na budowę pierwszego z prawdziwego zdarzenia połączenia Ursynowa z Wilanowem, tak by budowa ruszyła wiosną przyszłego roku. Ale nad inwestycją znów zebrały się czarne chmury i nie wiadomo czy plany wypalą. Kierowcy czekają na tę ulicę już od wielu lat.

Przedłużenie ulicy Ciszewskiego od Kiedacza do al. Rzeczypospolitej planowane jest od lat 80. XX wieku. To najbardziej logiczne połączenie obu dzielnic, które pozwoli ominąć korki na Dolinie Służewieckiej. Wydawałoby się, że kierowcy powinni jeździć nową drogą już dawno, ale planom inwestycyjnym w tym miejscu towarzyszy długa historia komplikacji. Teraz pojawiła się kolejna, przez błąd Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Inwestycja z przeszkodami

Pierwszą przeszkodą był brak porozumienia między dzielnicą a właścicielką działki, która jest niezbędna do wybudowania ulicy. Negocjacje udało się zakończyć zarządowi dzielnicy dopiero dwa lata temu. W międzyczasie przy planowanej drodze zdążyło się wybudować osiedle mieszkaniowe, którego mieszkańcy protestują przeciwko planom drogowców. 

Również dwa lata temu powstał projekt budowlany przedłużenia Ciszewskiego. W 2018 roku inwestor - Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych - uzyskał decyzję środowiskową, która jest niezbędna przy budowie dróg o długości przekraczającej 1 kilometr. Taka decyzja określa m.in. to czy droga będzie uciążliwa dla okolicznych mieszkańców i środowiska naturalnego. Trasa wytyczona została na cennej przyrodniczo Skarpie Warszawskiej, w sąsiedztwie obszaru Natura 2000.

Przed wyborami samorządowymi, w październiku 2018 roku, burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski chwalił się, że rozpoczęcie inwestycji jest coraz bliżej, a ZMID może już się szykować do składania wniosku o pozwolenie na budowę. Mocno przestrzelił. Decyzję środowiskową zaskarżyli mieszkańcy - dwie osoby prywatne oraz wspólnota mieszkaniowa sąsiadująca z przyszłą trasą. Protestujący twierdzą, że urzędnicy nie zbadali dokładnie poziomu drgań i wibracji jakie spowodują przejeżdżające auta. Skarżą się również na spadek cen nieruchomości w okolicy.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze co prawda odrzuciło te skargi, ale popełniło błąd proceduralny i samo musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o... uchylenie własnej decyzji.

- SKO przeoczyło jedną skargę. Rozpatrzyło tylko dwie, a do trzeciej się nie odniosło, choć była podobna. WSA uchyliło więc decyzję i skierowało ją do ponownego rozpatrzenia przez SKO. Teraz czekamy na ponowną decyzję Kolegium - mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik prasowy Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

A SKO wręcz słynie z tego, że sprawy czekają na rozpatrzenie miesiącami. Średni czas oczekiwania na orzeczenie to około 5-6 miesięcy. Co dalej z trasą?

Kempa: najpóźniej dwa lata od pozwolenia

Mimo nieprawomocnej decyzji środowiskowej urzędnicy miejscy złożyli 13 maja wniosek o pozwolenie na budowę, nie czekając na rozstrzygnięcia. Brakujące postanowienie SKO będą mogli dołożyć później. Wszystko wskazuje więc na to, że uda się uzyskać tę najważniejszą decyzję urzędniczą jeszcze w tym roku. W planach ZMID jest ogłoszenie przetargu na budowę Ciszewskiego-bis do grudnia. Zdaniem Małgorzaty Gajewskiej na razie ten termin nie jest zagrożony. Stanie się tak, gdy przez wiele miesięcy nie będzie orzeczenia SKO.

Zgodnie z planami finansowymi miasta budowa Ciszewskiego-bis może potrwać do 2023 roku. Ale burmistrz Robert Kempa liczy na to, że nową trasą jednak pojedziemy szybciej - najpóźniej w 2021 roku.

- W maksymalnie dwa lata od uzyskania pozwolenia na budowę - mówi Kempa.

Szybciej kierowcy pojadą innym połączeniem Ursynowa i Wilanowa - Południową Obwodnicą Warszawy oraz przedłużeniem ul. Płaskowickiej do Branickiego, które powstaje razem z trasą S2. Ta droga ma zostać oddana do użytku w sierpniu 2020 roku, oczywiście jeśli nie będzie opóźnień. 

[ZT]15154[/ZT]

[ZT]14848[/ZT]

[ZT]15633[/ZT]

[ZT]10708[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

SkubłaszedłSkubłaszedł

7 6

Ludzie guziała coś nie mają szczesćia do ten inwestycji, czy KEMPA wspomoże słabeuszy? 14:21, 29.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KeeneezKeeneez

1 0

Kempa to może.... 21:22, 31.05.2019


reo

GunGun

56 9

Ta ulica już na samym etapie planowania jest przykładem partactwa. W jaki sposób układ 2x1 ma przejąć część ruchu z wiecznie zakorkowanej dolinki w układzie 2x3? 14:32, 29.05.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

PolPol

11 19

Teraz zajżyj na google map i zobacz długość trasy do Wilanowa przez Dolinkę i przez przedłużenie Ciszewskiego ,a zobaczysz że wybór będzie naturalny nawet przy wersji 2x1 14:44, 29.05.2019


Zły porucznikZły porucznik

33 64

No jakiś procent może przejmie, razem z koreczkiem. A mieszkańcom blokującej wspólnoty to już sam nie wiem, czego życzyć. Chyba powrotu na cichą i sielską ojcowiznę. Nie wiedzieliście Państwo o planach budowy drogi? Nie sprawdziliście tego? 14:45, 29.05.2019


RozumRozum

64 23

Jaki jest sens budowania z ciężkie pieniądze ulicy Ciszewskiego z estakadą z krawędzi Skarpy Ursynowskiej, jesli wcześniej zostanie oddana południowa obwodnica Warszawy, która zdejmie 40% ruchu z Doliny Służewieckiej?
Jeśli chcemy sensownie usprawnić układ drogowy w tym rejonie to wystarczy zbudować wiadukt nad Wilanowską, ewentualnie Nowousrynowską (to nie literówka). Lepszy efekt za mniejsze pieniądze. sprawni to także ruch na Mokotowie, bez korków na ilanowwskiej i w Dolince.
Ciszewskiego to połączenie lokalne, tylko między Wilanowem i Ursynowem, bez większego znaczenia dla natężenia ruchu w okolicy. Ta ulica nigdzie ruchu nie wyprowadza. Kończy sę na Rzeczpospolitej w Wilanowie i koniec. To kto będzie jeździł tą trasą zbudowaną za wielkie pieniądze? I dokąd? Z Wilanowa do Leclerca? 16:00, 29.05.2019


GunGun

52 3

@~Rozum

Nie wiem skąd pomysł, że POW zdejmie 40% ruchu z Dolinki Służewieckiej? POW w żadnym wypadku nie będzie alternatywą, gdyż kierowcy zmierzający np. z Mordoru do Rembertowa/Wawra/na Pragę Południe (Gocław) nie będą z pewnością skłonni nadrabiać kilku kilometrów (szczególnie biorąc pod uwagę zatłoczony dojazd z Mordoru na S79).

Dolinka Służewiecka w dużej mierze rozprowadza ruch z Piaseczna/Ursynowa/Służewia na Mokotów (Stegny, Sielce)/Wisłostradę/drugą stronę Wisły.

Aby usprawnić ruch na Dolince niezbędne jest wybudowanie bezkolizyjnego skrzyżowania z Aleją Wilanowską (wiadukty w układzie min. 2x2; rondo turbinowe na dole; bez jakiejkolwiek sygnalizacji świetlnej). 09:05, 30.05.2019


JanJan

0 0

~Gun - tego tak dokładnie nie da się policzyć ale na pewno obwodnica zdejmie cały ruch tranzytowy Zachód-Wschód, a nie jest tego mało. Dodatkowo nie zgodzę, że nie będzie się chciało jechać do obwodnicy tym z Mordoru. Jeśli tylko czasowo wyjdzie im lepiej obwodnicą, to będą tamtędy jeździć, a od zjazdu na Dolinę do wjazdu na obwodnicę niedaleko, więc niewiele nadłożą a oszczędzą sporo skrzyżowań. 16:37, 31.05.2019


ALTALT

3 7

Ludzie, ale drogi lokalne są potrzebne... POW.. a pojedziesz po POW rowerem ?
Skarpa ma kilka ładnych km długości...
W tej chwili jest jedna pseudo droga do góry, jedna sensowna 2x2, i kolejna pseudo droga, która służyła przez ostatnią dekadę przy powsinie.
Tak naprawdę jest tylko jedna droga z wilanowa na ursynów. Reszta jest do późniejszego zamknięcia, lub ograniczenia ruchu np. tylko do mieszkańców, lub rowerów i pieszych.
18:23, 03.06.2019


AgaJolaAgaJola

48 64

O planowanej drodzej przedłużenia Ciszewskiego na Willanow już od dawna wiadomo, a tymczasem przy samej trasie buduje się osiedle wzgórze słowikow, a teraz jego mieszkańcy oburzeni protestują że będą mieć trasę pod płotem!! Bez komentarza na takie buractwo! 16:51, 29.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefabStefab

75 22

No to dupa - Ursynów pozostanie jednym wielkim pasem tranzytowym dla Wilanowa i okolicznych wiosek 17:09, 29.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MAMILMAMIL

31 48

Coś jak Mokotów dla Ursynowa? 17:17, 29.05.2019


babeckibabecki

10 8

Tak to jest jak się wybiera czerwonych do rządzenia. Oni wiedzą lepiej co dla nas dobre, nawet jak my mamy przeciwne do nich zdanie. I tu inaczej nie będzie, patrz eurowybory: 56% dla czerwonych. 10:18, 30.05.2019


MAMILMAMIL

5 2

Ciekawe macie w tej redakcji zasady moderacji. Usuwacie wpis ze słowem jajka, ale dupa już wam nie przeszkadza. To jak napiszę, że zamiast po jajkach liże się po dupie, to już będzie dobrze? No to proszę. Ojciec z synem wybrali się na spacer. Syn spostrzegł psa, który się liże po dupie. Tato, co ten piesek robi? Lajkuje swoje posty. 14:50, 30.05.2019


KasiaaKasiaa

35 7

Nie wiem skąd tytuł tego artykułu, bo z tekstu wynika (wypowiedź rzeczniczki) że pomimo błędów SKO na teraz mają sprawę budowy pod kontrolą 18:57, 29.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

momo

24 52

"zdążyło się wybudować osiedle"- czyli po prostu zwykły bałagan i budowanie gdzie popapdnie czego popadnie! Bez sensu i planu - architektoniczny sen wariata jak w Afryce! 19:31, 29.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janojano

21 30

Tak wygląda niesprawność urzędników Ursynowa i Wilanowa. A burmistrzowie zadowoleni z siebie. 00:31, 30.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickNick

9 3

Ale zrobić komunikacyjny ściek z Kabat to nie było problemu. Żadna przyroda, skarpa, właścicele... Cyk i już. Konstancin i Piaseczno ma dobrze. A mówili że to dla nas żeby na Wilanów było bliżej. 01:02, 01.06.2019


KKKKKK

12 42

Czy ktoś wyjaśni jak to w ogóle jest możliwe, żeby nie dogadać się z właścicielem działki pod tego typu, strategiczną dla wielu dzielnic, inwestycję? Przecież to jest powinna być kwestia ustalenia z właścicielem działki terminu spotkaniu, spotkania i propozycji kwoty lub wymiany na inną działkę, podbijanie ceny do poziomu 5x ponad wartość okolicznych działek, a następnie 7 dni czekania na decyzję i papier do sądu o wywłaszczenie. To nie jest inwestycja w oczko wodne tylko jeden z najważniejszych łączników drogowych na południu Warszawy! 10:13, 30.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

konstytucjakonstytucja

2 2

Użytkownik wieczysty to nie to samo co właściciel. 15:02, 30.05.2019


IrekIrek

43 25

I bardzo dobrze, najlepiej, żeby w ogóle ta droga nie powstała. Wszędzie tylko poszerzanie dróg, budowa nowych autostrad przez miasto za pieniądze nie tylko kierowców. A samochodów coraz więcej i korki coraz dłuższe. Wystarczy przedłużenie Płaskowickiej w tunelu. Szkoda rujnować skarpę. 19:47, 30.05.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

kazoorakazoora

13 25

To bardzo ważne połączenie, wyczekiwane od lat. 13:34, 31.05.2019


TGBTGB

8 9

Przecież Płaskowickiej będzie na zewnątrz, tunel jest dla S2! 14:09, 31.05.2019


loverekloverek

0 3

@kazoora coś mi się nie zgadza... Jak to?! DDT nie wystarczy? 21:28, 31.05.2019


loverekloverek

6 3

Tunel tunelem, a dodatkowo Płaskowickiej-Branieckiego na powierzchni. Razem z Rosnowskiego to 3 połączenia z Wilanowem i może faktycznie styka. 21:32, 31.05.2019


altalt

12 21

Do wszystkich przeciw tej drodze i innym...
Wilanów i Ursynów to są gminy Warszawy sąsiadujące ze sobą a prawie nie skomunikowane ze sobą! nie ma drugiego przypadku takiego jak ten w skali Warszawy.
Każdy kto uważa, że drogi nie są potrzebne powinien wyprowadzić się w głębokie bieszczady, tam drogi staną mu się zbędne. 15:20, 31.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OloOlo

24 12

Bo jest skarpa. Otwarto niedawno jedno połączenie przez Kabaty, w przyszłym roku POW. Skarpa i jej przyroda to unikat w Wawie. Kto uważa, że miasto jest tylko dla samochodów, niech się przeprowadzi do któregoś z miast na wschodzie, słynących z sowieckich biedaautostrad. 15:59, 31.05.2019


loverekloverek

12 6

@Olo absolutna racja. 21:34, 31.05.2019


DickDick

1 0

Też jestem za tym, żeby miasta w ogóle zaorać i wszyscy niech mieszkają na wsi. 15:26, 19.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszczuchomieszczucho

0 0

Tak jest, zasadzić tylko drzewa i przepędzić wszystkich z miasta, a wszystko przez ten motłoch ekologiczny. Z tej skarpy nic nie wynika. Żaden unikat!!! Teren miejski i tyle.
Potrzeba jest dróg. 19:55, 27.11.2019


0%