Zamknij

Wypadek przy rondzie w alei KEN. Rowerzysta potrącony

21:24, 15.06.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 22:45, 15.06.2021
Skomentuj SK SK

Przed godz. 21 przy rondzie Krahelskiej doszło do wypadku. Kierowca skody potrącił rowerzystę przejeżdżającego przez przejazd rowerowy.

Kolejny wypadek w stolicy z udziałem rowerzysty. Przed godziną 21 kierujący skodą potrącił kierowcę bicykla przy rondzie Krystyny Krahelskiej. Auto jechało ulicą Płaskowickiej od strony Stryjeńskich.

- Rowerzysta wjechał tak, że nawet go nie zauważyłem. Upadł mi na maskę - relacjonuje nam kierowca skody. Przyczyny i przebieg wypadku ustali jednak policja. W tym miejscu jest przejazd dla rowerów na szlaku popularnej trasy wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej. 

Pierwsi na miejscu wypadku pojawili się strażacy, którzy zablokowali przejazd przez rondo od strony Stryjeńskich. Udzielili potrąconemu rowerzyście pierwszej pomocy. Po chwili zjawiło się pogotowie i policja. 

Nie wiadomo w jakim stanie jest rowerzysta. Lekarze badali go w karetce. Nie ma jeszcze informacji o tym, czy poszkodowany został zabrany do szpitala. Jego rower zbytnio nie ucierpiał w wyniku kolizji.

[ZT]20417[/ZT]

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(48)

Kodeks Drogowy!Kodeks Drogowy!

28 38

"Rowerzysta wjechał tak, że nawet go nie zauważyłem" - ten kto tak mówi powinien natychmiast stracić Prawo Jazdy. Bo po pierwsze nie zna "zasady ograniczonego zaufania" z Kodeksu Drogowego, a po drugie, bo potrącił rowerzystę, który zawsze jest bardziej poszkodowany w przypadku kolizji z samochodem. 21:42, 15.06.2021

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

ChwdrChwdr

24 19

No coz. Miejmy nadzieje, ze policja potwierdzi, ze rowerzysta o tej porze mial włączone oświetlenie. Bo przeciez na pewno miał. Na pewno.
A co do kodeksu drogowego, to z 80% rowerzystow jezdzi chodnikiem, nie wspominajac o tych jezdzacych ulica choc obok ddr. Sami specjalisci od kodeksu drogowego. 21:51, 15.06.2021


anty pesełdo łowełkoanty pesełdo łowełko

11 25

"zasady ograniczonego zaufania" z Kodeksu Drogowego"
A jadący łowełkiem jest nieśmiertelny i go to uja obowiązuje? Powinni go stracic na szubienicy. Co za dzban z ciebie.
21:53, 15.06.2021


brazersxbrazersx

10 5

masz racje, ale tam na prawdę nic nie widać sam wiele razy prawie się naciąłem. 22:18, 15.06.2021


koLegakoLega

16 6

anty pesełdo łowełkowiec - weź się ogarnij, w tym przypadku został potrącony będąc na przejeździe przez ruszający samochód.
Przyjąłeś dziś za dużą dawkę Debilionu Forte. 22:37, 15.06.2021


BoomBoom

12 16

A to ciekawe, rowerzysta poucza o kodeksie drogowym. To jest śmieszne patrząc jak jeżdżą po ulicach. 06:46, 16.06.2021


HohohoHohoho

15 6

Rowerzyści prawie NIGDY nie ustępują pierwszeństwa pieszym na przejściach przez ścieżki rowerowe. Nawet jak pieszy już wchodzi.
A wczoraj czy przedwczoraj dwóch się zderzyło i jeden trafił do szpitala. 08:13, 16.06.2021


asteraster

3 5

Wcale nie - była godzina 21 wystarczy że ktoś na tym ciemnym rowerze ze zdjęcia był ubrany w czarną bluze i nie miał świateł - co jest normą - wtedy ten rowerzysta zlewa sie ze ścieżką, a jeszcze jak jedzie szybko to nim kierowca spojrzy w lewo-prawo to pojawia się dosłownie "nagle" bo w te pare sekund przejedzie kilk-kilkanascie metrow. 10:23, 16.06.2021


reo

koLegakoLega

27 2

Jako osoba zabezpieczająca miejsce zdarzenia pozwolę sobie sprostować poważne niedomówienie. Dojechałem (rowerem) jakieś 30 sekund po zdarzeniu, którego nie widziałem.
Pomagając poszkodowanemu opowiedział mi jak do tego doszło, taką samą wersję miał sprawca i świadek.
Poszkodowany był na przejeździe kiedy sprawca ruszył na niego (w domyśle po przepuszczeniu innych pieszych) - sprawca patrzył w bok czy nikt mu nie wejdzie i wjechał w przejeżdżającego przez przejazd rowerzystę.
Straż zjawiła się bardzo szybko, jedyne co to mam prośbę do gapiów - nie bądźcie obojętni!
Jedna Pani powiedziała mi: 'Pan pomaga bo to taka rowerowa solidarność' - śmiech na sali, każdemu należy pomagać!
Co do roweru Panie Redaktorze, ucierpiało na pewno tylne koło i nie wiem czy tylny widelec jest tak w tym modelu profilowany czy się zgiął od uderzenia/upadku. 22:33, 15.06.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

14 1

Cześć, bardzo dziękuję za pomoc wczoraj, była bardzo potrzebna. Na szczęście skończyło się na potłuczeniach i ponaciąganych ścięgnach. Dziękuję bardzo! 11:57, 16.06.2021


koLegakoLega

3 1

Grzegorz, cieszę się. że tylko na potłuczeniach i nadciągnięciach się skończyło. Miałem obawy co do barku dlatego zdecydowałem abyś pozostał w miejscu upadku, bo padały sugestie aby przenieść Cię na chodnik - co byłoby idiotyczne w przypadku jakiegokolwiek urazu kostnego. Życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia!
Nie zapomnij pociągnąć z OC sprawcy odszkodowania za poniesiony uszczerbek na zdrowiu oraz na naprawę/wymianę części w rowerze.
Wiele osób o tym nie myśli, ale skoro i tak każdy kierowca płaci OC to niech na coś to idzie, a nie zostaje w kieszeni ubezpieczalni ;)
Szybkiego powrotu do zdrowia!
ko(L)ega 13:06, 16.06.2021


JaneJane

2 0

~Grzegorz: ja także bardzo się cieszę, że nic się Panu nie stało. Przejeżdżałam dziś tamtędy i pomyślałam o Panu.
Pozdrawiam! 19:39, 16.06.2021


Może ktoś wie?Może ktoś wie?

16 0

Od 2-3 miesięcy rondo jest gotowe. Wg informacji HU miała być zmiana organizacji ruchu w pierwszy weekend maja. A nic się nie dzieje. Jeżdżę tędy codzienne i uważam, że duża ilość słupków drastycznie rozprasza uwagę i ogranicza widok. Dlaczego to tak długo trwa??? 07:14, 16.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

2 5

Nie jest gotowe. Skąd ten pomysł? 10:09, 16.06.2021


HohohoHohoho

20 9

Ogólnie to sposób budowy ścieżek rowerowych i uprzywilejowanie rowerzystów prowadzą do nieszczęść. Kierowca skręcający na zielonym świetle w prawo i przecinający ścieżkę dla rowerów ma ograniczone możliwości by zauważyć rowerzystę zbliżającego się z tego samego kierunku. Zapięty w fotelu nie ma obrotowej głowy by wypatrywać w oddali rowerzysty. A przy prędkości rowerzysty 40 kmh przejeżdża on 11 metrów na sekundę. Czyli po sprawdzeniu sytuacji w tym kierunku kierowca potrzebuje minimum że 3 sekundy żeby przejechać przejście dla pieszych i ścieżkę. W tym czasie rowerzysta przejedzie ponad 30 metrów. A z takiej odległości prawie nie było szans go wypatrzeć biorąc pod uwagę zakręty, krzewy, pieszych itp nie mówiąc o kierunku jazdy.
Nie odnoszę się tu do opisywanego zdarzenia, tylko do stanu ogólnego. 08:24, 16.06.2021

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

JaroJaro

19 9

Prawda, jednak nie do końca. Jak włączam się w trasę krajową 79 z podporządkowanej, to 3 razy sprawdzam, czy mam wolną drogę. Chociaż mi niewygodnie, bo droga wpada "pod kątem" i pasażer zasłania. Czemu? Bo jak dostanę strzała, to pewnie zginę, a w najlepszym wypadku mocno ucierpię ja i pasażerowie. Ze strony roweru to nie grozi. Opisane przypadki pędzenia 40 km/h to jakiś promil. Patrząc na maszynkę tego poszkodowanego, to 40 km/h pewnie jest w stanie tym rozwinąć jedynie zrzucając go z 10. piętra... Pomijając niemyślących rowerzystów (tak, takich też jest wielu), zasadniczo pewna część kierowców ma w doopie to, że np. włączając się do ruchu z ulicy podporządkowanej przecina DDR, gdzie musi przepuścić uczestników ruchu. I rowerzysta może mieć światła i inne bajery, nie przeszkadza to traktować go, jak powietrze. Owszem, są też tacy, i to niemało, którzy na rowerzystów uważają i chwała im za to. Może za 50 lat się nauczymy współżycia... 09:13, 16.06.2021


BoomBoom

11 12

Ależ dywagacje o organizacji ruchu biorąc pod uwagę, że rowerzyści notorycznie łamią przepisy lub co gorsza - nawet ich nie znają. Absolutnie nie mam nic do tych co jeżdżą przepisowo, ale większość ma tylko roszczenia i pretensje do całego świata, że ruch drogowy nie kręci się wokół nich i jeszcze muszą na coś lub kogoś zwracać uwagę, zamiast bezkarnie ignorować wszystko i wszystkich. 09:42, 16.06.2021


asteraster

9 3

Kierowcy tez nie znają przepisów nie jest to domena rowerzystów.
Akurat jadac na rondzie rowerem jest cięzko złamać przepisy bo nie ma zadnych świateł i wg przepisów to rower jest uprzywilejowany.
Ale prawda jest taka ze jak ja jade rowerem, to zawsze zwalniam przed kazdym przejazdem, bo czasem kierowcy nawet widzac rower i tak wjezdzaja po złości.
A jak jade samochodem i przecinam ddr to zawsze sie zatrzymuje, bo zawsze sie znajdzie ktoś na rowerze kto jedzie za szybko i nie kuma ze w te kilka sekund nim ja obróce głowe potrafi przejechać bardzo duża odległość i nim rusze to "nagle" sie pojawia z pretensjami :) 10:19, 16.06.2021


JaroJaro

7 7

Pewnie duża część nie zna przepisów, a część je ignoruje. Ale to jest też opowieść o kierowcach. Nie wierzysz? Zapraszam do pogawędki na temat jazdy na suwak albo pierwszeństwa na rondzie typu tego, co jest przy Auchan. Zobaczysz, jaka jest znajomość przepisów. A co do ignorowania, to sprawdźmy odsetek jeżdżących 60-tką po godzinie 20-tej na Puławskiej w stronę Piaseczna. I tu i tu kłania się nieobecność policji. 10:23, 16.06.2021


HohohoHohoho

1 5

Włączając się samochodem do ruchu nigdy nie musisz obrócić głowy o 180 stopni jak jest w opisanym przeze mnie przypadku. A trzeba jeszcze uważać na inne kierunki, pieszych itp.
A 40 km/h to wcale nie jest tak dużo i wielu jeżdżących DDRami takie prędkości rozwija. Szczególnie jak zauważy zielone i przyciśnie. 40 km/h to niemal osiągają profesjonalni piłkarze w sprintach na boisku. Dokładnie ok. 36-37. 12:30, 16.06.2021


JaroJaro

8 4

Też jeżdżę samochodem i nie szukam wymówek, żeby usprawiedliwiać moje problemy z przestrzeganiem przepisów PORD. Pozdrawiam! ;-) 13:58, 16.06.2021


issaaissaa

0 0

Jaro, akurat na rondzie przy Auchan to jest horror i w wiekszosci przypadków jak sie nie wepchniesz, albo ktos cie nie wpusci, to możesz stać i godzine...Ja na ogól tam wpuszczam - jak mogę np. sama czekam na zjazd to nie utrudniam wjazdu innym kierowcom tylko tak sie ustawiam, żeby ci z prawej mogli przejechać. To rondo to masakra dla takiego ruchu i nie jest reprezetatywne. Inna sprawa, ze kierowca cały czas powinien mysleć, głównie ze wzgledu na swoje bezpieczeństwo a przy okazji i innych. Nawet jak nie mam pierwszeństwa to wole puścic "wariata" niz mieć wypadek. dzieki temu nie miałam żadnego wypadku, nawet stłuczki, mimo że prawo jazdy mam od wielu wielu lat. Tyle ze ja podczas jazdy skupiam sie na jeździe. Nawet radia nie mam w samochodzie, swiadomie 13:51, 18.06.2021


JaroJaro

13 19

Opisane liczne przewiny rowerzystów przekonują mnie: kierowca ma prawo potrącić, a jak to się okaże nieskuteczne, to zawrócić i rozjechać rowerzystę. Za to rozjeżdżanie pieszych na chodnikach? Za przejeżdżanie na czerwonym? Za Stalingrad, Termopile i Krym? A jak! A tak serio, w dużym mieście brakuje empatii i myślenia o innym. Dlatego jeszcze długo się nic nie zmieni. Pomogłaby bardziej obecna policja, ale nie jest obecna, nie ma prewencji. Czyli jest darwinizm, silniejszy wygrywa i do tego się przyzwyczajmy. Pozdrawiam. 09:03, 16.06.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BoomBoom

12 6

Darwinizm? Wiesz ile byłoby ofiar gdyby kierowcy jednak nie uważali na rowerzystów i pieszych łamiących PORD? To są setki takich sytuacji na drodze. Wystarczy przejść parę km po Ursynowie i poobserwować. 10:26, 16.06.2021


JaroJaro

1 2

Dobrze, faktycznie, może ta figura retoryczna była zbyt upraszczająca i poszła za daleko... ;-) Mi też wielokrotnie "wyskakiwali" np. staruszkowie, którzy przekraczali ulice w dowolnie wybranym miejscu. Wiadomo, że zbliżając się rowerem do przejazdu przez ulicę nie należy mieć klapek na oczach, o ile nie jest się samobójcą. 12:29, 16.06.2021


BoomBoom

6 6

Ale niestety, rowerzyści i piesi wierzą chyba w cudowną moc ustaw wyłączając zdrowy rozsądek. 13:08, 16.06.2021


JaroJaro

8 3

Faktycznie, zdarzają się tacy. Mam jednak przykrą wiadomość: jako kierowcy dostaliśmy urzędowe potwierdzenie (prawo jazdy) naszych wysokich zdolności psychofizycznych, które pozwalają nam kierować skomplikowaną i czasem śmiercionośną machiną, jaką jest samochód. To, że producenci wyposażają auta w coraz większą ilość bajerów, które dają ułudę, że kierowca już nie musi prawie myśleć i wytężać uwagi, nie zwalnia niestety od tego właśnie znienawidzonego myślenia i ostrożności. A piesi i rowerzyści bywają też niemyślący. Jednak przejścia/przejazdy to te miejsca, gdzie faraoni koncentracji i spostrzegawczości, jakimi jesteśmy jako posiadacze prawka, muszą właśnie szczególnie uważać na tych niemyślących pieszaków i pedalarzy. 13:54, 16.06.2021


TubylecTubylec

10 8

Tam powinien stać znak STOP. Chociaż i tak trzeba się zawsze zatrzymać albo bardzo zwolnić , aby się upewnić co do pustej ddr. 09:07, 16.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sławek KabatySławek Kabaty

9 2

Żadne znaki ani prawo nie pomogą jeśli się nie bierze pod uwagę że wokół nas są inni ludzie (i kierowcy i rowerzyści !) i że nie są automatami. Wjeżdżając rowerem na przejazd trzeba po prostu zwolnić (max. 22-23 kmh) i próbować nawiązać kontakt wzrokowy z ew. kierowcą - za wyjątkiem sytuacji gdy skręca jadąc równolegle za nami. W tym przypadku trzeba przed przejazdem patrzeć w bok i analizować czy są jakieś skręcające samochody. Da się. Kierowcy nadjeżdżający z tyłu i przecinający przejazd powinni po skręcie ponownie zatrzymać się przed DDR i ocenić sytuację. Czy to jest trudne albo niemożliwe ? Z własnego doświadczenia wiem też że wielu kierowców skręcających w prawo patrzy tylko w lewo, analizując ruch samochodowy nie widząc że wjeżdżają na DDR na który właśnie wjeżdża albo już wjechał pojazd z prawej strony. Mnie to wkurza ale też zapewne większość nie robi tego specjalnie. Dodam że 6 lat temu miałem wypadek przy prędkości tylko (!) ok. 25-27 po którym rower nadawał się na złom.
10:14, 16.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KonKon

2 0

Trzeba sie mocniej nachylic, zeby to zobaczyc. Do tego mam wrazenie im nowszy samochod to mniej widac przez te szybki. Taki psikus producentow, niby design ale i zacheta zeby placic za kamery cofania..
Nie mialem takiej sutuacji, ale robie dodatkowy wysilek na wypatrywanie rowerow w takich sytuacjach. 16:10, 16.06.2021


pol-lapol-la

20 7

Rowerzysta jedzie na rondo 20 km/godz. , kierowca auta 5 km/godz. Jak uniknąć kolizji z rowerem. Przecież rowerzysta nie zwolni, niech inni uważają. A na przejście wchodzą jeszcze piesi, jadą hulajnogi. W najtrudniejszej sytuacji jest samochód, bo zawszę będzie wina kierowcy auta za wypadek. 12:14, 16.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzyOkazjiPrzyOkazji

12 3

Jako rowerzysta uważam, że jazda na światłach powinna być obowiązkowa także dla rowerów. Tak samo jak jest dla samochód i motocykli. Dziś gdy mamy lampki led itp za kiła złotych to żaden problem. Brak oświetlenia = mandat, a chętnie i punkty karne kiedy rowerzysta ma tez prawo jazdy. Dziś jazda na rowerze po zmroku bez świateł to dowód na poważne niedobory intelektualne - delikatnie to powiedziałem. A zdarza się to często, nawet rodzicom wiozącym dziecko w foteliku. Jeśli jade ścieżka rowerowa wieczorem wzdłuż ulicy i obok jadą tez auta które oślepiają tez światłami, naprawdę rowerzysta nadjeżdżający z przeciwka bez świateł (i do tego ciemne ubranie, rower, brak odblasków) bywa niewidoczny. 12:46, 16.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

młodymłody

9 19

Rowerzysta w momencie wjazdu ze ścieżki na jezdnię pierwszeństwa nie ma więc nie dajcie się kierowcy terroryzować rowerzystom :-) 12:59, 16.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaroJaro

23 4

Mam nadzieję, że nie piszesz o przejazdach rowerowych. Bo jeśli tak, to jestem przerażony niewiedzą, która dla kogoś może być zabójcza... 13:45, 16.06.2021


gieniagienia

18 21

Rowerzyści to królowie polskich dróg... jeżdżą jakby drogi były tylko ich a jak dojdzie do wypadku to winien kierowca samochodu, chociaż kierowcy ciężko jest zauważyć pojawiającego się z nagle rowerzystę. Na pasach, gdzie nie ma ścieżek rowerowych (np. przy Leclercu) oczywiście nie raczą zejść z roweru i rozjeżdżają pieszych... policji oczywiście nie ma. 13:40, 16.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wwa123 Wwa123

17 0

Przez to ,że rondo jest cały czas w budowie to naprawdę utrudnia widoczność, szczególnie na przejściu dla pieszych. Codziennie jeżdżę od Rosoła do Braci Wagów i uważać trzeba podwójne. Jednak pamiętajmy lepiej zachować zdrowie i dać ewentualnie wymusić pierwszeństwo innemu uczestnikowi ruchu niż wjeżdżać na przejazd bez sprawdzania że jest to możliwe i nie sugerować się wyłącznie pierwszeństwem. Jako kierowca samochodu na tym samym rondzie wielokrotnie wymuszono na mnie pierwszeństwo ale to nie znaczy że mam walić w inny pojazd bo przecież ja pierwszy byłem. Reasumując uważajmy na siebie nawzajem a będzie mniej wypadków. 14:43, 16.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rowery są wszędzie!rowery są wszędzie!

7 7

Przejazd dla rowerów to jak skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem przejazdu - gdy nadjeżdża coś z prawej lub z lewej to ma bezwzględne pierwszeństwo. Natomiast pan kierowca mówi tak, cyt. "Rowerzysta wjechał tak, że nawet go nie zauważyłem". Tu może pomóc tylko badanie wzroku u okulisty i ponowny egzamin na prawo jazdy. 20:34, 16.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rower z nasmarowanymrower z nasmarowanym

7 2

Teoretycznie masz rację. W praktyce, rowerzysta jadący od strony centrum, na tym skrzyżowaniu z punktu widzenia kierowcy jadącego ulicą Płaskowickiej od strony Puławskiej, wyjeżdża zza budynku i jest widoczny bardzo późno. Druga sprawa, że nastawiali tam mnóstwo rozpraszaczy, jakichś barierek i innych dupereli, w natłoku których rowerzysta jest kiepsko widoczny. Także jeżeli ktoś nie chce dołączyć do grona tych, co mają na nagrobku napisane, że mieli pierwszeństwo, powinien zastosować zasadę ograniczonego zaufania. 23:13, 16.06.2021


accuweatheraccuweather

0 0

Ale koniecznie TEORETYCZNY. Jak będzie musiał zdawać kilkanaście razy, to najpierw się zdziwi, potem poduczy, a potem będzie grzeczny na jezdni.
00:29, 18.06.2021


wacpan skrybawacpan skryba

4 0

Skoro potracono kierowce "bicykla", to nie autem, tylko automobilem... 22:34, 16.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KurtKurt

3 0

Dobra! Prosto z mostu! Starzy wiedzą, młodzi niech się uczą... zasada 1: jak kierowca was widzi to należy przyjąć, że was nie widzi. Zasada 2: Jeśli widzisz kierowcę z telefonem przy uchu to włączasz "nadświetlną" bo patrz zasada nr.1. Zasada nr 3- zainwestujcie w jakieś chińskie lampki z bazaru z dużą ilością kombinacji "disco" szczególnie przy jeździe w stronę zachodzącego słońca... chociaż w każdym kierunku jazdy będą równie odpustowe. Oczywiście nie zwalnia to ze stosowania zasady numer? Jeden oczywiście! Rowerzyście zdrówka, kierowcy ogarniętego lakiernika życzę. 23:35, 16.06.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

GrigorGrigor

3 0

O ile z 1 i 2 się zgodzę, to porada 3 jest totalnie bezsensowna. Moim zdaniem efekt stroboskopowy, zwłaszcza z mocnych lampek, jest po prostu oślepiający - i piszę to jako kierowca zarówno samochodu jak i roweru. Nie bez powodu światła osobówek świecą "w dół". 13:15, 17.06.2021


KurtKurt

0 0

Miałem na myśli produkcję chińską a nie tajwańską ;). W pewnym sensie co do punktu 3 masz Pan rację, ale jak rozłożysz to na czynniki pierwsze sprawa wygląda nieco inaczej. Latarki taktyczne w trybie strobo jak i stałym na kierownicy to faktycznie nieporozumienie. Świeci to zawsze tam gdzie nie powinno. Z pewnością lepsze i niestety droższe są te z snopem światła odbitym od zwierciadła. Zdaje mi się, że Niemcy mają na to wprowadzoną homologację. Z tyłem sprawa wygląda inaczej. Im bardziej wściekle to mruga tym większa szansa na szybsze zauważenie i szerokie ominięcie rowerzysty. Zmienia to ocenę odległości od obiektu i dla bardziej rozgarniętego kierowcy stanowi sygnał do większego zachowania uwagi. Debil niestety zawsze wyprzedzi "na gazetę" po złości. Disco w mieście na tak, bo przy takim zagęszczeniu źródeł światła, przy ilości bodźców i rozproszeniu uwagi jest lepiej i szybciej zauważalne. Oślepianie wiadomo na nie, ale nie różni się to niczym od deptania pedału hamulca w trakcie.. 15:14, 17.06.2021


KurtKurt

0 0

...czekania na zielone światło w mieście gdzie (z pewnością ;)) 90% kierowców jeździ samochodami z automatyczną skrzynią biegów. O używaniu mechanizmu poziomowania świateł z załadowaniych po dach starszych autach wspominać szerzej nie muszę bo i tak niewielu tego zagadkowego pokrętełka nie używa. 15:16, 17.06.2021


KurtKurt

0 0

edit: ...niewielu tego zagadkowego pokrętełka używa. // :/ jak w smsie 15:21, 17.06.2021


głuchy rowerzysta głuchy rowerzysta

0 0

Jestem rowerzysta kierowcą
O temacie przejazdu rowerem po przejazdach rowerowych trąbiłem
Prawidłowa jazda rowerem po przejazdach to zatrzymanie się jak jest auto
zabronione powinno być uzurpowanie pierwszeństwa jak również jazda tak znienacka
Tu należy przyjąć zasadę widoczności roweru. Ponieważ widoczny rowerzysta ma wtedy pierwszeństwo
A jak kierowca nas nie widzi to nie pchamy i nie mamy pierwszeństwa
14:27, 18.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%