Zamknij

Więcej świateł w alei KEN. "Zatrzymajcie ten obłęd!" LIST CZYTELNIKA

09:13, 08.09.2019 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj ZDM ZDM

W środę miejscy drogowcy ogłosili przetarg na budowę sześciu nowych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Światła - przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia, parkingu P&R Stokłosy, przy Jeżewskiego i Telekiego - mają poprawić bezpieczeństwo pieszych. Jednak nie wszystkim ta decyzja się podoba. - Zatrzymajcie ten obłęd! - apeluje do władz nasz czytelnik. Jego list publikujemy w całości, zachęcamy też do komentowania i przysyłania do redakcji własnych opinii.

Na Ursynowie (Kabaty) mieszkam od 20 lat. Jeżdżę po Ursynowie na rowerze, chodzę pieszo, jeżdżę samochodem, motocyklem oraz na rolkach. Z przerażeniem przeczytałem, że w alei KEN ma przybyć przejść dla pieszych wyposażonych w światła do kierowania ruchem (przejścia, nie piesi).

Spowoduje to, że mieszkańcy będą narażeni na jeszcze większy hałas i spaliny, gdy pojazdy będą stały na tych światłach, ruszały i hamowały. Nie wspomnę już o ogromnej trudności w wydostaniu się z Ursynowa inaczej niż pieszo lub metrem, co nie zawsze jest optymalne. Światła co kilkadziesiąt metrów dotyczą często także rowerzystów, co zaprzecza idei roweru jako szybkiego środka transportu miejskiego.

Wzrost bezpieczeństwa ruchu nie musi przecież oznaczać paraliżu ruchu kołowego - a na razie działania dzielnicy i miasta zmierzają w tym właśnie kierunku. Powrót do idei przejść podziemnych lub kładek spowodowałby realny wzrost bezpieczeństwa, NIE KOSZTEM PŁYNNOŚCI RUCHU. Może też nie na wszystkich skrzyżowaniach musi być dopuszczony skręt w lewo, jeśli jest to niebezpieczne? Ruch spowalnia szczególnie osobne światło do skrętu - jest więcej zmian (które długo trwają!), zaś gdy jest światło "do skrętu", pozostali czekają, warczą i smrodzą.

Nie chcę mieszkać w dzielnicy, z której wydostanie się samochodem czy motocyklem z domu do jej granic trwa dłużej, niż dalsza podróż nawet do odległych dzielnic! Nie chcę spacerować wzdłuż ulic, którymi samochody zamiast jechać tylko hamują, stoją, ruszają i znów hamują, stoją i warczą, a pył z opon i hamulców psuje nasze świeże powietrze. Jako pieszy nie chcę "godzinami" czekać, aż zapali się zielone światło - czas spaceru stanowi głównie czekanie na jakieś zielone światło, choć bywa, że na horyzoncie nie ma żadnego pojazdu. A jak jakiś się pojawi, to właśnie będzie się musiał zatrzymać.

Bardzo proszę, zatrzymajcie ten obłęd, który wcale nie poprawi bezpieczeństwa, a tylko utrudni życie mieszkańcom. Także pieszym mieszkańcom naszej dzielnicy, rowerzystom, rolkarzom... no i tym zmotoryzowanym też!

czytelnik Adam (nazwisko do wiadomości redakcji)

*******************************************

Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: [email protected].

[ZT]13195[/ZT]

[ZT]13181[/ZT]

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(120)

OnOn

50 17

Dopóki slepe laski będą potracac dziadków z kulami i torba dopóty należy pomoc trzymającym kierownice w jeździe po Ursynowie.Nie umiesz jeździć- bedziesz jechał wolniej.Szkoda że na Ken nie pojawia się co jakiś czas suszarka- ale były by żniwa do budżetu. 09:48, 08.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JacekJacek

20 6

Zapraszam policjantòw na Dereniowa (przejcia przy KFC). Kierowcy autobusow nie zwracaja tu uwagi na pieszych. Progi zwalniajace sa tak skontruowane tak, ze mieszca sie miedzy kolani autobusu. 10:07, 08.09.2019


tikkatikka

15 12

@Jacek na Dereniowej jest wąsko, 1 pas + azyle dla pieszych. Celowo progi zwalniające są tak skonstruowane, aby autobus przejeżdżał bez uciążliwości. Podkreślam to celowe i całe szczęście. A pieszy, który ma problem z dostrzeżeniem nadjeżdżającego autobusu, nie powinien się samodzielnie poruszać po mieście. 11:09, 08.09.2019


leoleo

1 8

_ tikka jeśli to prawda co piszesz to nie rozumiem tego. Właśnie autobusy i ciężarówkitudzież inne większe samochody niosą największe zagrożenie. 15:23, 08.09.2019


tikkatikka

7 2

@leo Dereniowa została poddana procedurze "poprawy bezpieczeństwa", w ramach której wytyczone zostały pasy rowerowe. Przed progami zwalniającymi obowiązuje ograniczenie do 30. Autobusy nie mają się jak rozpędzić. Co kawałek albo przystanek, albo przejście, albo wjazd/wyjazd z drogi wewnętrznej. Duże, czerwone autobusy widać z daleka, naprawdę pod tym względem jest ok. Jak napisałam wybór progów zwalniających nie jest przypadkowy. Poniżej krótka charakterystyka: Próg wyspowy (przyjazny autobusom) (poduszka berlińska) – to próg zwalniający, najczęściej w postaci prostokątnej wypukłości na jezdni, o szerokości takiej, która umożliwia autobusowi przejazd nad progiem (bez wpływu na ruch autobusu), a samochodom osobowym nie, ze względu na ich węższy rozstaw kół. 19:34, 08.09.2019


reo

BiomasaBiomasa

61 42

Popieram pana Adama. Nic dodac, nic ujac. 09:49, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tikkatikka

42 74

Koniec z przystosowaniem miasta pod dyktando kierowców! 10:05, 08.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

IrzinekIrzinek

44 18

A może by tak najpierw zorganizować plebiscyt ??? 11:59, 08.09.2019


zwykły obserwatorzwykły obserwator

43 10

Oczywiście, Ratusz dąży do zamiany Warszawy do miasta spokojnej starości. Zero samochodów, tylko parki i parki. Niszczenie tkanki komunikacyjnej to główne zadanie sabotażu. 13:24, 08.09.2019


jaja

7 7

"plebiscyt" już był w sprawie ulic Jastrzębowskiego, Dereniowej, Cynamonowej, Bartoka, Herbsta. Większość zagłosowała za drogami dla rowerów, bezpiecznymi przejściami. Ale przyszli taki jeden z drugim spod Lublina, co prawo mają w nosie i zaczęli robić aferę, żeby zyskać na popularności. 08:48, 09.09.2019


MarteK WyżynyMarteK Wyżyny

54 67

A ja nie chcę by moje dziecko zginęło na pasach. Sygnalizacja nie daje 100% pewności, że tak nie będzie ale zwiększa prawdopodobieństwo przeżycia na naszych ulicach gdzie jest dżungla, amok i rządzi szaleństwo. Kto szybciej o 1s, o 10m?!?! Chorzy ludzie. Póki ktoś nie uzdrowi tych ludzi i tej sytuacji trzeba walczyć o życie na drogach w każdy możliwy sposób a takim jest również budowa kolejnych sygnalizacji świetlnych. Niestety, też nad tym ubolewam ale nie chcę śmierci lub kalectwa moich bliskich lub swojej. 10:34, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

77 10

Racja, zamknąć KEN permanentnie - żadne dziecko nie zginie. Najlepiej wszystkie ulice na deptaki zamienić. Totalne bezpieczeństwo. 13:22, 08.09.2019


ObserwatorObserwator

43 80

Miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej oraz rozwój transportu rowerowego i podróży pieszych. Sygnalizacje świetne poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. 10:51, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AresAres

53 60

Aleja KEN to ulica a nie autostrada a Ursynów to dzielnica a nie miejsce obsługi podróżnych.
Pieszy ma prawo bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy a cała dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Regulacja i synchronizacja świateł powinna być tu dyskutowana anie ich ilość czy zasadność. 10:53, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

65 6

Cóż, Ratusz dał przykład jak rozwiązać problem - strefy relaksu, deptak zamiast ulicy KEN. Nic nie stoi na przeszkodzie aby rozszerzyć na wszystkie ulice. Będzie bezpiecznie nareszcie. 13:19, 08.09.2019


Katarzyna39Katarzyna39

46 33

Sądząc z treści listu Pan Adam to chyba jedna z osób które aby wydostać się z dzielnicy przelatuje KENem 80-90km/h. W takiej sytuacji można tylko doradzić przeprowadzkę w okolicę jakiejś drogi ekspresowej. Znane wszystkim wypadki na KEN pokazują, że trzeba tam ruch spowolnić, żeby nie było kolejnych ofiar śmiertelnych i żeby jakiś naćpany celebryta nie rozjechał was, waszych dzieci lub rodziców. 11:45, 08.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

leoleoleoleo

33 12

naćpany celebryta i tak rozjedzie niewinnego. Nawet będzie miał większą szansę, bo piesi wchodzący na zielonym nie będą patrzeć na samochody. A celebrycie czerwone nie będzie przeszkadzać 12:42, 08.09.2019


zwykły obserwatorzwykły obserwator

44 14

Najlepiej zamknąć KEN, wypadków "0". Podobnie można zabetonować sedesy i awarii ściekowej też byśmy uniknęli. Noże są niebezpieczne też, a prąd??? teraz 230V a było tylko 220V, horror niebezpieczeństwa. Strach pomyśleć. 13:17, 08.09.2019


 uwielbiam_gumowe_ga uwielbiam_gumowe_ga

38 6

Ztcw, to naćpany celebryta rozjechał staruszkę na (swoim) czerwonym. Zaprawdę, rewelacyjne zabezpieczenie.... 13:56, 08.09.2019


wewwew

7 0

@ zwykły obserwator - pełna racja. Niestety obawiam się, że ktoś z Twojego wpisu zaczerpnie idee do zrealizowania. 08:13, 09.09.2019


Bezpieczny UrsynówBezpieczny Ursynów

19 18

Jeszcze tylko wprowadzić ograniczenia dla szaleńców na holajnogach, rowerach i rolkach, i będzie bezpieczniej.
Tym ludziom całkiem od,,jechało.
Popieram światła na KEN, ale nie tylko kierowcy pędzą , bezmuzgi na dwóch kołach są o wiele gorsi 12:16, 08.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

14 7

Chyba najlepiej zrobić ze 2, 3 światła i na stałe czerwone zapalić. Już przy POW sabotażyści to stosują permanentnie. 13:14, 08.09.2019


OnOn

20 3

Rozumiem że jak siedzisz w korku swoim 1.6 lpdzi to "mknące"obok pojazdy wydają się jak że star treka- ale to tylko 25kmh... 13:28, 08.09.2019


NickNick

12 2

Ile rubli za te pomysły? Pan sobie ograniczy komentarze w sieci. Będzie bezpieczniej. 00:11, 09.09.2019


jotjot

2 2

A i bezmÓzgi na dwóch nogach też mają za uszami... 20:38, 09.09.2019


KasiaaKasiaa

32 31

Przejścia podziemne? Między ulicą a metrem czy pod metrem? Życzę panu żeby nigdy nie usiadł pan na wózku wówczas pan zrozumie dlaczego przejścia podziemne i kładki są nieprzydstne! 12:16, 08.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

33 18

Miasto to nie tylko osoby na wózkach. Podziemne są przydatne ale jeżeli Ratusz nie konserwuje wind to nie wina reszty mieszkańców. Trochę litości dla innych, please. Choć z drugiej strony ktoś tych sabotażystów do Gminy i Ratusza wybrał. 13:13, 08.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

24 15

@Kasiaa: i dlatego że ktoś jeździ na wózku, to wszystkim innym nie wolno mieć bezkolizyjnego przejścia przez jezdnię? 15:30, 08.09.2019


AdiAdi

55 39

Czytam Was i nie wierzę. Jaką trzeba być amebą umysłową, żeby popierać paraliżowanie miasta. 12:19, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickNick

22 4

Dlatego coraz więcej osób uważa że budżet partycypacyjny (z którego powstała znaczna część utrudnień komunikacyjnych) jest wykorzystywany do sabotowania miasta. Generatory smogu i korków. Dodatkowo często źle zaprojektowane, patrz przegrodzenie jezdni koło (bezzatokowych) przystanków na Przy Bażantarni które utrudnia wyjazd z osiedla. Już znaki leżą skoszone na poboczu bo inaczej się nie da funkcjonować.
00:08, 09.09.2019


ZuzaZuza

52 54

Popieram budowę świateł i jestem za likwidacją zielonych strzałek bo kierowcy do nich nie dorośli, są tacy którzy trąbią na pieszych przechodzących na zielonym bo oni mają zieloną strzałkę i to jest moje doświadczenia dwa razy w ciągu ostatnich paru miesięcy. Paraliżu nie będzie żadnego, metro jeździ cały czas i nie ma świateł. 12:28, 08.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nmnnmn

22 10

No cóż... piesi przechodzą też w miejscach nieoznaczonych, a ja... na nich nie trąbię. 15:25, 08.09.2019


KpnkkKpnkk

8 7

Jestem aktywnym pieszym, tez spotkalem sie z buractwem z zielona strzalka. A ograniczenie predkosci do 50 ?
Nie ma alternatywy do swiatel ... 01:57, 09.09.2019


zwykły obserwatorzwykły obserwator

30 14

Wczoraj, w sobotę, łajzy tak podregulowały światła, że wyjazd z Kabat był skutecznie zakorkowany. Ciekawe czy neurobiałki dostrzegają przyczynę? Trump, ocieplenie klimatu, prezes, kosmici czy sabotażyści z Ratusza? 13:08, 08.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OnOn

32 40

Metro panie metro 13:26, 08.09.2019


Saorise Saorise

7 2

Metrem nie dojadę na Wilanow ani w wiele innych miejsc. 17:30, 10.09.2019


TarcholudekTarcholudek

39 8

Na Tarchominie też dużo łatwiej i szybciej było przejść na drugą stronę ulicy Światowida, zanim nastawiali tam świateł co 100 metrów :/

Światła dla pieszych bardzo często w ogóle się nie wzbudzają, nawet jak dla samochodów świeci się czerwone. Ludzie przechodzą więc nie patrząc na kolor światła, bo wszyscy wiemy, że działają wadliwie. Poprawa bezpieczeństwa jest więc żadna.

Sam parę razy stałem ponad pięć minut czekając na zielone światło. Teraz nawet nie wysilam się, żeby próbować nacisnąć przycisk. Zresztą te przyciski też nie zawsze działają (zwłaszcza przy torach) a znajdujący się ponad 500m dalej tramwaj i tak zbija fazę dla pieszych więc trzeba cała procedurę zaczynać od początku (...a wtedy z drugiej strony nadjeżdża drugi tramwaj i znów tracisz światło).

I żeby nie było, ja nawet nie mam samochodu, a światła i tak utrudniają mi poruszanie się po osiedlu. 13:43, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnOn

34 49

Zatrzymajcie ten obłęd- idealny tytuł- troszkę trzymający kierownice zwolnią i będzie dobrze. 14:06, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CineCine

28 34

Chcieliście Czaskoskiego to macie. 15:18, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

32 36

Oczywiście Patryczek zlikwidowałby wszystkie światełka , żeby jaśnie państwo samochodowe mogło szybko się wydostać z Ursynowa . To , że po drodze zabito by parę osób na przejściach , to mało znaczący fakt . 15:35, 08.09.2019


WiesławWiesław

28 11

Będziemy kupować benzynę której 80% to podatek, który pójdzie na światła za milion złotych żeby jeździło się jeszcze gorzej... Eh , współczesny świat, co ja tam wiem. 15:42, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Warszawiak67Warszawiak67

11 11

Jestem jak najbardziej za, pod warunkiem, że będzie ustawiona "zielona fala" dla samochodów. 15:43, 08.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NickNick

26 1

Wydali już na te "fale" miliony z naszych pieniędzy a efekt jest taki że jak na kenie dojeżdżasz do świateł to na 75% będzie czerwone. 00:02, 09.09.2019


jotjot

8 2

Bo zieloną falę zatrzymują piesi wciskający guzik, a następnie przechodzący na czerwonym, bo samochody daleko. Samochody dojeżdżają do świateł akurat na ten moment, kiedy zapala się zielone dla pieszego od guzika. A pieszy jest już daleko. 20:34, 09.09.2019


tatatata

37 15

Dla poprawy bezpieczeństwa proponuję wyposażyć mieszkańców w osobistą przenośną sygnalizację świetlną . Każdy chętny odbierze taką w urzędzie Ursynowskim . 15:46, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

43 24

To wszystko jest efektem myślenia, że zwykły obywatel właściwie nie powinien posiadać samochodu. 15:48, 08.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OnOn

29 38

Samochód jest jak broń trzeba umieć go używać a tu jest Warszawa jest ZTM - a nie wioska gdzie jazdy autem bo PKS nie jeździ 17:26, 08.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

31 14

@On: W wioskach samochody też niepotrzebne, mogą jeździć na rowerach. 17:57, 08.09.2019


kurkawodnakurkawodna

23 23

komunikacją miejską jeździ tylko plebs 18:55, 08.09.2019


OnOn

28 27

1.Zwezic Ken do jednego pasa i tylko przy krzyżówkach rozjazd.
2.Suszarka co 800m 17:25, 08.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

38 10

Co tam suszarka. Fotoradar i mandat za niejechanie metrem. 18:02, 08.09.2019


ObOb

9 12

#gadzie naprawę nie widzisz że auta jadą 80-100? 12:51, 09.09.2019


 uwielbiam_gumowe_ga uwielbiam_gumowe_ga

9 3

200-300 16:48, 09.09.2019


OnOn

12 2

Ja sam śmigam 400. Lekko. Więc reszta faktycznie może jechać te 80-200 na godzinę. 20:49, 09.09.2019


MirasMiras

35 11

To wszystko jest efektem pokracznego myślenia, że od sterowania ruchem jest władza. Zwiększanie ilości sygnalizacji świetlnej powoduje u ludzi zatrzymanie instynktu samozachowawczego, a to jest powodem wzrostu wypadków z pieszymi. Głupi 2 razy traci. 17:30, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickNick

27 4

Dokładnie tak. Dodatkowo światła nie gwarantują bezpieczeństwa. Ani podwyższenia ani progi ani kolczatka. Jak ktoś nie będzie ostrożny albo naćpany to rozjedzie pieszego na czerwonym. Jedyne co się zmieni to ilość smogu na większą. 00:00, 09.09.2019


czarna masaczarna masa

32 6

KEN już usiana światłami jak dobry sernik rodzynkami.Światła przy P&R przy metrze Ursynów źle ustawione,,,piesi idący od Surowieckiego do Beli Bartoka za jednym razem nie przejdą na drugą stronę ulicy 18:00, 08.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mysiek666Mysiek666

13 5

Pseudo inżynierowi miasta obrót chodzi, zarabia znajoma firma na światłach i na montażu oraz konserwowaniu ( serwisowaniu ).
Do tego co chwila światła i lidzie może przestaną samochodami jeździć .
06:20, 09.09.2019


MrFrostyMrFrosty

13 0

Ktoś widział jakiegoś policjanta lub strażnika miejskiego w lesie ostatnio?
Albo w ogóle...? :/ 20:04, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KabackiKabacki

39 6

Widzę, że komentujący nie zwracają uwagi na najważniejszy aspekt tej sytuacji, czyli lokalizację. Nie przekraczam jezdni w pozostałych lokalizacjach, ale akurat z przejścia na wysokości Jeżewskiego korzystam dość często i CHĘTNIE. Zarówno jako pieszy, jak i jadąc rowerem, celowo wybieram to przejście, by dostać się na drugą stronę al KEN, ponieważ nie ma tam sygnalizacji świetlnej, przez którą musiałbym oczekiwać na przejście. W tym miejscu zawsze jest albo mały ruch, albo kierowcy z daleka dostrzegają pieszego/rowerzystę i zatrzymują się, by ustąpić pierwszeństwa. Kluczowe jest zachowanie pieszego/rowerzysty i MYŚLENIE, obserwowanie, czy kierowca mnie widzi i przepuści, czy może się zagapił i muszę poczekać na wolną drogę. Nigdy takie czekanie nie trwa dłużej niż oczekiwanie na zielone światło. Kilkadziesiąt metrów dalej jest skrzyżowanie al KEN i Przy Bażantarni, na którym na przejście czeka się długo. Jak ktoś się boi przejść bez sygnalizacji, może podejść te kilkadziesiąt metrów. 22:26, 08.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KokoKoko

13 29

Na tym przejsciu gdzie kierowcy ponoc widza z daleka, byl zdaje sie smiertelny wypadek ? 01:52, 09.09.2019


mietekmietek

21 5

~Koko, a na tych ze światłami wypadków nie ma? Żart. 09:34, 09.09.2019


volta2volta2

5 7

mietek, do czasu zamontowania świateł przy bażantarni dzwony były raz w miesiącu, ale stukał się równy z równym, czyli blaszka w blaszkę(czyli wielkich szkód nie było). po montażu jak jest jeden na rok, to wszystko(ostatnio bezkarny z ambasady przydzwonił na ostro). na jeżewskiego do niebytu poszło dziecko, które ma prawo jeszcze nie myśleć jak dorosły, ma prawo się zagapić, bo jeszcze przejść od 18 lat dozwolonych nie wymyślono. 14:41, 09.09.2019


głos rozsądkugłos rozsądku

38 37

Tylko i wyłącznie sygnalizacja świetlna na wszystkich przejściach dla pieszych w al. KEN jest w stanie zatrzymać pędzące samochody. Dopiero wówczas, gdy samochód stoi pieszy może bezpiecznie przejść na druga stronę. Na 4-pasmowej alei KEN absolutnie nieskuteczne są kocie oczka zatopione w asfalcie, migające światełka, kolorowe farby na asfalcie itp. Na pędzących kierowców nie działają nawet znicze przy ul. Pala Telekiego, gdzie na przejściu dla pieszych w al. KEN zginął pieszy.. 08:41, 09.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

malgosia1973malgosia1973

15 0

"Zatrzymać" pędzący samochód może zapora przeciwczołgowa, nie jakiekolwiek światło. Dopóki WSZYSCY użytkownicy dróg nie przyjmą do wiadomości, że mają przestrzegać przepisów regulujących poruszanie się po drogach publicznych, to na przejściach z sygnalizacją będą ginęli ludzie przeświadczeni, że "zielone" daje im nieśmiertelność, a na przejściach bez sygnalizacji będą ginęli ludzie potrąceni przez samochód omijający inny, który zatrzymał się, aby przepuścić pieszego. A wystarczy po prostu przestrzegać prawa. 17:33, 09.09.2019


zwykły obserwatorzwykły obserwator

4 2

Może jakieś wilcze doły? automatyczne karabiny na samochody? 19:37, 10.09.2019


ingainga

35 24

zapraszam na przejscie przy konskim jarze... tam sa 3!!! pasy do przejscia bez sygnalizacji a auta PęDZą z Mokotowa i zjezdzaja z Dolinki, na wysokosci przejscia smochody zmianiaja pasy bo czesc zawraca przy parkingu P&D .. pieszy to ostatnia "przeszkoda" na która sie patrzy w tym miejscu....
NOTORYCZNIE gdy zatrzyma sie jedno auto przy przejsciu, na dwoch pasach auta pedza nawet nie zauwazajac przechodniów....
09:04, 09.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

anka36anka36

27 13

Też korzystam z tego przejścia i tam zdecydowanie powinny być światła! Jak jakiś samochód się zatrzyma często na innych pasach jadą dalej. Tam jest przejście do szkół! Większość samochodów jedzie zdecydowanie szybciej nawet te które zaraz staną na światłach a dalej mają fotoradar. Tylko światła mogą pomóc. Ludzie zmotoryzowani nie macie rodzin i dzieci? Naprawdę dla 20 sekund czasu jazdy musicie nas straszyć i rozjeżdżać? 11:53, 09.09.2019


SosSos

20 10

Dokładnie a przyjdzie ci jakiś pan Adam i gada że nie może się z kabat wydostać a sam lekceważy pieszych 13:32, 09.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

9 11

@inga, anka36: dlaczego w ogóle korzystacie z tego niebezpiecznego przejścia, jeżeli 50m dalej można przejść podziemnie poprzez stację Ursynów albo dalsze 30m na światłach wzdłuż Surowieckiego-Bartoka? Ile razy dziennie tamtędy się przechadzacie, żeby 2 min dłużej robiło Wam różnicę? 22:14, 09.09.2019


OnOn

25 16

A ja bym proponował wyniesione skrzyżowania- Ken to nie autostrada 12:49, 09.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaceksassjaceksass

7 18

a czy kiedys bedzie zlikwidowane lotnisko okecie ? Bo od halasu samolotow to juz nie da sie normalne funkcjionowac na tym ursynowie !!! 13:42, 09.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

??????

17 5

A jak się wprowadzałeś to lotniska nie było? Bo ono jest 1934 roku. 14:00, 09.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

3 0

Mają budować wielkie lotnisko (CPK) i jak wszystko nie rypnie, to może za 20 lat Okęcie stanie się marginalnym portem. 18:27, 09.09.2019


Mag777Mag777

0 0

Zlikwidowane na razie nie będzie. Są jednak plany zwężenia pasów i instalacji sygnalizacji świetlnej gdzie się da. Głowa do góry! 19:55, 13.09.2019


CzubakaCzubaka

19 24

Lepiej tak niż ludzie bez wyobraźni pędzący po 70-80 w strefie zabudowanej. Jak szanownemu koledze za wolno, to zapraszam do metra, tam świateł nie ma. Ja wyciągam samochód tylko wtedy, gdy absolutnie muszę. 16:27, 09.09.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

 uwielbiam_gumowe_ga uwielbiam_gumowe_ga

25 18

Ale ty nie jesteś żadnym wyznacznikiem, autorytetem ani wzorcem dla kogokolwiek. 16:47, 09.09.2019


koLegakoLega

19 13

A może teraz samochody będą jeździły jeszcze szybciej aby zdążyć na zielone na kolejnych światłach?
Czy może Pańską ideą było by ustawienie świateł na zmianę tak aby zawsze stać :D Bardzo proekologiczne marnowanie energii wprawienia w ruch samochodu na kilkadziesiąt metrów.. 16:52, 09.09.2019


KateDKateD

13 19

Peoekologicznie będzie jak czas przejazdu KEMem wydłuży się do 40 minut. Wtedy wreszcie produkujący smog w samochodach zaczną korzystać z ekologicznego i szybkiego metra. Ursynów na jedną z najlepszych komunikację miejską, nie tylko w Warszawie. 17:25, 09.09.2019


 uwielbiam_gumowe_ga uwielbiam_gumowe_ga

13 8

~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni? 18:04, 09.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

16 12

@KateD: ale ty wiesz, że 1) metro nie działa na bateryjki słoneczne, więc wcale takie ekologiczne nie jest 2) gdyby tak wszyscy przesiedli się do metra, to te swoje 40 minut będziesz w szczycie czekać na peronie w kolejce do wagonu 3) metrem nie wszędzie w Wawie dojedziesz i 4) gdyby nie dotować zbiorkomu z kieszeni podatników, także tych jeżdżących samochodami, to byś płaciła kilka razy więcej za bilet? 18:18, 09.09.2019


Wiadukt kARCZUNKOWSKWiadukt kARCZUNKOWSK

4 0

Nie mam pojęcia kto projektował ten wiadukt ale chyba jakieś dzieci na zajęciach plastycznych. Włączenie się do ruchu od strony Gogolińskiej lub Nawłockiej będzie graniczyło z cudem. Ponadto skręt od Puławskiej do marketu ( przy firmie Sika – nomen omen dużo tirów tam kończy bieg blokując Karczunkowską w oczekiwaniu na papiery wjazdowe do f-my) jest tak ciasny że ledwo się tam mieści autobus z osobówką na „zakręcikach – są dwa. – a jak będzie to dodatkowo trasa dojazdowa na super osiedle 500+ ?. Można było zrobić przejazd pod wiaduktem, który umożliwiłby wyjazd z buszyckiej w kierunku marketu i bardziej bezkolizyjne włączenie się do ruchu w kierunku puławskiej. Woda z wiaduktu podczas opadów nieco intensywniejszych zalewa posesje przy Nawłockiej. Studzienki są zrobione od czapy i zupełnie bez sensu. Chodniki podniesiono do wysokości połowy ogrodzenia mieszkańców po obu stronach tej „inwestycji”. Jakość wykonania wprost przeraża – takiej tandety nie widziałem już dawno. Brak ekranów dźw 17:13, 09.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 uwielbiam_gumowe_ga uwielbiam_gumowe_ga

2 2

~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni? 18:00, 09.09.2019


NesosNesos

13 2

Rzeczywiście, wygląda na to, że stawianie kolejnych świateł uznano za uniwersalną receptę na poprawę bezpieczeństwa drogowego.
Jeśli już muszą one stanąć to koniecznie pod warunkiem ich wzajemnego zsynchronizowania ("zielona fala") i odsunięcia ścieżek rowerowych od skrzyżowań, bo po przejechaniu na zielonym skręcające samochody blokują pas by przepuścić rowerzystów. Do tego trzeba surowo karać "zombiaków" przechodzących ulice/jeżdżących w słuchawkach i z telefonem przed nosem.
A generalnie prosiłbym o więcej życzliwości i zrozumienia między użytkownikami ulic. 20:43, 09.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

23 22

Napiszę jeszcze raz, co już komuś odpisałem, może nawet nie w tym wątku. To jest efekt działania grup o ideologii neokomunistycznej (aktywiści miejscy, "zieloni"), dla których posiadanie prywatnego samochodu jest złem samym w sobie i chcą zaszkodzić indywidualnym kierowcom. Im w ogóle nie chodzi o bezpieczeństwo, jest to tylko sposób straszenia ludzi, żeby popierali chore idee. Gdyby chodziło faktycznie o bezpieczeństwo pieszych w danym miejscu, to rozważano by przejście podziemne albo likwidację przejścia, jeżeli w pobliżu jest inne bezpieczniejsze. Tymczasem takie propozycje nigdy nie padają, zastanawiałeś się kiedyś dlaczego? 21:06, 09.09.2019


NickNick

19 3

@Gad Budżet partycypacyjny to jeden wielki sabotaż. Projekty związane z infrastrukturą drogową nie powinny wogóle być dopuszczane. Od tego są urzędy zajmujące się infrastrukturą, które mają szersze spojrzenie i wgląd w statystyki a nie kilkadziesiąt osób z osiedla. 10:20, 10.09.2019


AndrzejZAndrzejZ

22 5

Może WPI przestanie wtedy rozjeżdżać Ursynów...
Dosyć mam tego co się wyprawia pod tesco które zmieniło się w parking dla piaseczna. 9:00 rano żadnego wolnego miejsca, same WPI na parkingu, a w sklepie pusto. Jako osoba starsza mam dosyć tej szarpaniny 07:51, 10.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

10 7

Ale tak na logikę: po to kierowcy "WPI" zostawiają samochód pod Tesco, żeby dalej jechać metrem a nie KENem, więc dla nich nowe światła nie mają żadnego znaczenia. 09:35, 10.09.2019


NickNick

18 2

Niedługo nie będzie tesko w obecnej formie. Powstaną bloki mieszkalne i wtedy się zacznie, albo skończy. Ciężko przewidzieć. Na pewno nie będzie tak dużego parkingu więc Konstancin, Piaseczno i Wianów będą cisnęli Rosoła i Kenem . No chyba że obwodnica to jakoś rozwiąże. W każdym razie. Mamy to co mamy dzięki połączeniu z Konstancinem. Które podobno było dla nas. 10:15, 10.09.2019


AdUrbemAdUrbem

15 19

I bardzo dobrze. Kto wam powiedział ze samochodem ma być szybko i wygodnie. Trzeba ograniczyć ten tłum samochodów co rano. 10:25, 10.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

14 10

Nie wiadomo, czy sam piszesz szczerze czy ironizujesz. Ale oczywiście, tych uważających że prywatny samochód to nadmierny luksus, jest całkiem sporo. Niejako wbrew mitom o powszechnym w Polsce antykomunizmie. 11:40, 10.09.2019


MarcjaninMarcjanin

21 3

W pełni zgadzam się z autorem listu - zagęszczanie świateł w miejscu gdzie jest to niepotrzebne a brak tam gdzie moim zdaniem byłyby użyteczne.
Od powstania połączenia "tranzytowego" z Wilanowem ruch na Wąwozowej jest rano i po południu dużo większy. Uważam że przydały by się światła na skrzyżowaniu Mielczarskiego i Wąwozowej - dzieciaki tamtędy przechodzą idąc do szkoły a i wyjazd z osiedla w szczególności skręt w lewo w godzinach "tranzytu" wiąże się z długim oczekiwaniem i wyjazdem z piskiem opon by zmieścić się w wyczekaną szparę. Przy okazji sprawy nie ułatwiają (chyba co gorsza mieszkańcy) sygnalizujący migaczem skręt w prawo z Wąwozowej w ostatniej chwili albo wcale. 12:07, 10.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

erazmerazm

18 16

Obecnie wszystkie dobre dzielnice na Zachodzie bronia sie przed zalewem tranzytu poprzez stawianie ogromnej ilosci "zniechecaczy" do przejazdu w postaci: swiatel, spowalniaczy, zwezania ulic (to obecnie hit na Zachodzie), wyznaczania stref ograniczenia predkosci, itp. Dzieki temu do dzielnicy wjezdzaja glownie mieszkancy. Paradoksalnie powoduje to znaczne zmniejszenie ruchu oraz korkow a zatem skrocenie czasu dojazdu. 13:01, 10.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

NickNick

29 5

Dobre dzielnice na zachodzie nie robią za tranzyt tylko obsługują ruch lokalny. W warszawie zafundowano nam tranzyt przez Ursynów ludzi z Wilanowa Konstancina i Piaseczna budując drogę "dla nas". No i mamy. 13:28, 10.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

15 15

Żebym nie klęknął z wrażenia jak przeczytam że "na Zachodzie". Uważasz że Ursynów to dobra dzielnica, z tą masą bloków z mieszkaniami po 45m pod wynajem? 13:35, 10.09.2019


NickNick

17 9

@Gad. W ogóle to "na zachodzie" to jakieś kompleksy chyba. Jakby tam było tylko i wyłącznie samo złoto. Jakbyśmy sami nie mogli wypracować rozwiązań które nam pasują. 17:58, 10.09.2019


erazmerazm

8 9

Zachod to skierowanie uwagi na kierunek. Na Wschodzie bowiem jest zupelnie odwrotnie, zas Warszawa wlasnie radosnie zmierza w strone Azji i azjatyckiego burdeliku architektoniczno-urbanistycznego. Co do Poludnia, to rzadko sie porownujemy, ale mozemy pogadac o afrykanskich metropoliach. Przestancie zatem sie czepiac, bo chodzi o nazsze wspolne dobro. 19:09, 11.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

17 19

Władze miasta z partii teoretycznie popierającej mobilność, innowacyjność, gospodarczość, te wartości które większość Ursynowa zdecydowanie akceptuje w każdych kolejnych wyborach. Dlaczego zatem indywidualny kierowca, przedsiębiorczy człowiek w prywatnym samochodzie, jeżdżący po całej Warszawie w celu rozwoju firmy, to jest ktoś zły i trzeba mu utrudnić funkcjonowanie? 13:25, 10.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Lubię gumowe gLubię gumowe g

18 9

Nie wszyscy pracują jako akwizytorzy zresztą takie twarze widać w tych autach że ani na dyplomatę ani na przedsiębiorcę nie wyglądają.... 15:37, 10.09.2019


UrsynowskiGadUrsynowskiGad

13 16

@gumowe g: słuszne "liberalne" a tak naprawdę prosto z PRL myślenie, jak ktoś nie robi na etacie, to musi być jakiś akwizytor albo inny "prywaciarz", ma zakazaną gębę i kręci lewe biznesy. 16:56, 10.09.2019


XX

16 3

Zgadzam się, w końcu rozsądne spojrzenie na sprawę 14:25, 10.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ANTYursynowskiegodo ANTYursynowskiego

9 5

"ANTY_Ursynowski Gad" - czyje interesy reprezentujesz? Caly czas lobbujesz za tranzytem i ruchem kolowym, ktory jest sprzeczny z interesem mieszkancow Ursynowa. Ty jeste "Gad ANTY_Ursynoswki" jak rozumiem? 19:39, 11.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

UrsynowskiGadUrsynowskiGad

10 5

"Czyje interesy reprezentujesz?" , podoba mi się ta złowieszcza czujność zawarta w Twoim pytaniu. Oczywiste jest, że stoją za mną globalne ośrodki imperialistyczno-burżuazyjne. 21:49, 11.09.2019


InternautaInternauta

4 0

To jest niejaki Robert;) 22:03, 13.09.2019


mdomdo

17 3

100 procent racji - to uderzy również w pieszych, rowerzystów, użytkowników komunikacji naziemnej. Bardzo dziękuję temu panu, że chciało mu się ten tekst napisać - trafił w punkt.
Tyle, że tu chodzi o ideologiczną walkę z samochodami a nie o to, żeby nam mieszkańcom było wygodniej, bezpieczniej, czy zdrowiej, więc ofiary muszą być a racjonalne argumenty nie trafią. 08:45, 12.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OretyOrety

4 2

Wygodniej wygodniej wygogodniej bo samachadem.... 09:07, 19.09.2019


ninonino

6 0

Rowerzyści na Ursynowie to dramat, przeskakują przez przejścia na czerwonym świetle, nie ustępują pieszym na przejściach. Poza tym chamstwo jak im się uwagę zwraca.
A już Aleję KEN to uważają za autostradę i żeby była najlepiej bez świateł, pieszych. Porażka totalna :((( 16:50, 13.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

10 1

Hej kieroffcy- jak się Wam jeździ jak zamknęli szlabanami przejazd przez spokojnie osiedle? Nie bola 4 litery?;) 17:57, 16.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yacentyyacenty

6 1

Pan Adam i jego liczni zwolennicy to z pewnością mieszkańcy Konstancina i okolic. Osiedlowa ulica (tak!) dla Ursynowa i Kabat zamieniła sie w autostradę przez bezmyślne połączenie Przyczółkowej z Kabatami pod oszukańczym hasłem drogi do Wilanowa. I teraz trzeba to ograniczać, a kierowcy mogą wszak jechać bezkolizyjną Przyczółkową. PS, Po KEN pora na Rosoła, tam przeniosą się podwarszawscy rajdowcy, którzy na osiedlach mają ograniczenia do 30 km/godz dla bezpieczeństwa ich dzieci! 22:47, 16.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BykByk

4 2

Często przechodzę przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia i parkingu P&R Stokłosy. Absolutnie nie ma problemów z bezpieczeństwem i zawsze da się szybko przejść tam. Sygnalizacja tam narobi więcej problemów niż korzyści. Lepiej by się zajęli udrażnianiem ruchu niż jego blokowaniem.... 18:24, 17.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AwesaAwesa

0 0

Poza tym na jednym przejściu przy kościele Wniebowstąpienia (ulica Dzwonnicza) są od dłuższego czasu światła. Po co je robić po drugiej stronie kościoła? Już widzę miny kierowców... 12:05, 23.10.2019


KKKKKK

3 2

Kolejny przykład bezmyślnosci, a raczej jej planowego wyuczania. Zamiast uczyć pieszych, rowerzystów i kierowców jak się poruszać i ze sobą wspolpracować, zamiast zmuszać ich do myślenia i wymuszenia części uwagi na tym co robią, stawia się świetlne "zapory", które wyłączają jakiekolwiek myślenie: czerwone - stój, zielone - jedź - to będzie wszystko, co kolejne pokolenia będą miały w mózgach w zakresie ruchu drogowego... Czy o to chodzi? 07:38, 18.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KKKKKK

4 3

I jeszcze jedno - poczytajcie komentarze @UrsynowskiGad - rusza ważny temat stosowania ideologii zamiast rozumu. Analizowałem (aż do poziomu nazwisk osób odpowiedzialnych oraz inicjatorów) zrealizowane (niestety) projekty zwężania ulic Cynamonowej i Dereniowej. Projekt miał być większy, ale ludzie w końcu powiedzieli dość. Bo zrozumieli, że pod płaszczykiem hasła "bezpieczeństwo" (w tym dzieci, dzieci koniecznie, bo przecież wszyscy chcemy dobrze dla dzieci więc wyłączamy myślenie jak ktoś użyje takiego hasła) skasowano przepustowe ulice zamieniając je w jednojezdniowe kiszki z szerokimi ścieżkami rowerowym, po których nikt nie jeździ... Grupka lokalnych inicjatorów tego projektu, bardzo zadowolona, reszta ludzi tkwiacych w korkach w autobusach i samochodach jest szczęśliwa trochę mniej... Gdyby jeszcze wiedzieli, że tak szerokie pasy rowerowe są efektem 2 godzin badania ruchu rowerowego przez cały rok... No cóż, myślcie na kogo głosujcie w wyborach 07:53, 18.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie WPINie WPI

8 2

Dla mnie możesz sobie do upadłego siedzieć w wygodnym wygodnym wygodnym sassssmosmrodzie na Rosoła czy Ken- metro o tej porze puste a obie ulice zapchane.Ale masz wygodnie. 09:01, 19.09.2019


okon83okon83

1 1

Tych przejść może być i 20. Co za różnica. Jest źle i każdy kierowca to odczuwa. Pieszy zresztą też. Wzdłuż KEN, a w szczególności przy większych skrzyżowaniach po prostu śmierdzi spalinami. Jeżdżenie na rowerze czy spacerowanie jest mało przyjemne.

Prawdziwy problem to tak naprawdę brak jakiejkolwiek synchronizacji świateł. To naprawdę nie jest trudne, by upłynnić ruch podłużny. Przykład: czerwone na Surowieckiego, na Artystów zielone. Ruszamy. Na Artystów robi się czerwone, ale jest zielone przy Dzwonniczej. Ruszamy i akurat Dzwonnicza dostaje zielone, więc na KEN czerwone. W oddali widać na Herbsta zielone. Ruszamy. Guzik, akurat dojeżdżamy na czerwone. I tak do końca KEN.

II przykład: na KEN przy Artystów czerwone, po KEN przy Surowieckiego nic nie jedzie (tak jest zwykle w weekend). Na Surowieckiego sznur aut. Stoją. Przy Artystów zmiana świateł, kierowcy dojeżdżają do Surowieckiego i znowu czerwone, bo akurat Surowieckiego ma zielone. Bez sensu. 23:21, 18.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DriverDriver

9 3

Reaguj wcześniej ma zmianę świateł a nie szukasz biegu na zielonym 09:08, 19.09.2019


Liza87Liza87

1 0

Do Drivera: może przeczytaj poprzedni post uważniej. Kto szuka biegu na zielonym i co to ma wspólnego z brakiem dynamicznej synchronizacji świateł? 22:25, 22.09.2019


MarioMario

6 0

Chyba nigdy nie przechodziłeś przez przejście na wysokości Telekiego. Za każdym razem wchodzisz na przejście z przyspieszona akcja serca. Zachamuja czy nie ? Jesteś w połowie przejścia a tam hamowanie przed samym przejęciem z prędkości 70-80 na godzinę. Im lepszy samochód tym większe prTspieszenie spod świateł na wawozowej lub jezewskiego 18:27, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PieszyPieszy

6 1

Trzeba będzie ich powysadzac z tych autek 19:25, 19.09.2019


wiem, bo wiemwiem, bo wiem

0 0

Na bank przetarg wygra firma Siemens, która przy okazji przeprowadzi pewnie analizę bezpieczeństwa... 15:51, 01.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%