Zamknij

Warszawiaku, nie daj się prześcignąć – postaw na pozycjonowanie

09:52, 12.05.2022 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 09:53, 12.05.2022
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Pozycjonowanie to podstawowe działanie marketingowe w sieci, które wbrew powszechnej opinii ma zastosowanie także w przypadku stacjonarnych punktów sprzedaży i usług. Realizując pozycjonowanie sklepów internetowych, możesz wiele osiągnąć. Wyższe zyski, większą popularność i możliwość dalszego rozwoju. Warto poznać ten proces z bliska i zdecydować się na jego przeprowadzenie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – widoczność w pigułce

Każdy internauta, który planuje znaleźć coś w sieci, z pewnością wykorzysta w tym celu Google. To największa i zarazem także najpopularniejsza wyszukiwarka treści w Polsce, która skupia kilkaset milionów witryn w swoich zasobach. W efekcie można znaleźć za jej pomocą dosłownie wszystko – od niewielkich sklepów z niszowym asortymentem, poprzez portfolia i katalogi firmowe, aż na portalach czy blogach kończąc.

Proces wyszukiwania jest również bardzo prosty. Wystarczy wpisać interesujące nas pytanie (frazę kluczową – o tym później) do pola wyszukiwania. Algorytm Google przeszuka całą bazę i wszystkie swoje zasoby, aby znaleźć odpowiedź na nurtujące pytania. Dla przykładu na wyrażenie „części komputerowe tanio” w odpowiedzi powinien pojawić się listing zawierający wyłącznie sklepy z komponentami komputerowymi. 

Celem pozycjonowania jest to, aby znaleźć się w wyniku skorelowanym z daną branżą jak najwyżej – najlepiej aż na samym szczycie

Każda witryna po jej uruchomieniu z reguły nie generuje żadnego ruchu organicznego (darmowego) z Google. Dlaczego? Dlatego, że znajduje się na bardzo odległych podstronach wyników, na które się w praktyce w ogóle nie zagląda. Warto to zmienić i wyjść ze swoją domeną na pierwszą podstronę wyników.

Co w pozycjonowaniu liczy się najbardziej?

Pozycjonowanie to co prawda jedno z najbardziej efektywnych działań w sieci, jest jednak także bardzo skomplikowane. Przeprowadzenie wszystkich zadań jest pracą dla wyłącznie najlepszych specjalistów z branży, którzy doskonale znają wszystkie jej tajniki, pułapki i błędy. Realizacja całości może zająć nawet kilka miesięcy lub lat, szczególnie w przypadku trudnych (konkurencyjnych) fraz kluczowych i chęci osiągnięcia topowych pozycji. Co to oznacza? Że w pozycjonowaniu liczy się przede wszystkim kompetencja osoby bądź firmy, która zajmie się realizacją działań.

Nie bez znaczenia jest także budżet. Na duże koszty muszą nastawić się właściciele przedsiębiorstw działających w obleganej branży, a na niskie przedsiębiorcy oferujący swoje usługi lub produkty w niszowej i mało popularnej specjalizacji. Wiele zależy także od oczekiwań. Osiągnięcie wysokiej pozycji, np. wśród topowej trójki, jest bardzo trudne i tym samym znacznie droższe niż miejsca w pierwszej dziesiątce.

Etapy pozycjonowania – zoptymalizuj stronę pod roboty wyszukiwarki

Duży poziom skomplikowania pozycjonowania sprawia, że nie obejdzie się bez podzielenia prac na kilka pojedynczych etapów. W działaniach on-site, które polegają na zmodyfikowaniu kodu źródłowego, chodzi o zoptymalizowanie go w sposób przyjazny dla silnika wyszukiwarki Google

Należy przyspieszyć działanie całej witryny, zadbać o zredagowanie tekstów nasyconych odpowiednimi frazami kluczowymi, a także zoptymalizować metatagi czy też stworzyć optymalną strukturę całej witryny. Wszystkie detale mają znaczenie, dlatego programiści muszą zoptymalizować nawet kilkaset parametrów danej witryny.

Trzeba również pozyskać jak największą liczbę hiperłączy prowadzących do danej witryny z domen zewnętrznych. Warto jednak tu pamiętać o jednej, lecz bardzo kosztownej pułapce. Do niedawna dużą popularnością cieszyły się zbiory linków, czyli domeny, które służyły pozycjonerom wyłącznie w celu umieszczenia na nich wybranego przez siebie łącza. Firma Google ukróciła jednak ten proces. Obecnie liczy się jakość i reputacja witryny, na której pozycjoner umieścił link. Oznacza to, że jedynymi wartościowymi stronami są te z reputacją nieco wyższą niż nasza.

Rezultaty pozycjonowania sklepu internetowego

Z oczywistych względów każdy pozycjoner chce osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. To w końcu podstawa jego pracy. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Z reguły w najbardziej popularnych frazach kluczowych trzeba zadowolić się jakąkolwiek pozycją z pierwszej dziesiątki. To i tak dobry wynik – internauci z reguły nie zaglądają głębiej niż na drugą-trzecią podstronę listingu (wyników wyszukiwania), lecz dość dokładnie analizują pierwszą. Jakakolwiek pozycja w topowej dziesiątce już świadczy o pewnym sukcesie.

Pozycjonowanie lokalne? Brzmi dobrze!

Pozycjonowanie lokalne to znakomite rozwiązanie dla witryny, punktu usługowego lub sklepu, który działa stacjonarnie. Podstawową różnicą względem działań ogólnokrajowych jest łączenie fraz kluczowych z miastem, regionem lub dzielnicą. Łatwo to zobrazować na prostym przykładzie. Fraza „okulary korekcyjne premium” jest ogólnopolska, podczas gdy „okulary korekcyjne Warszawa” – lokalna. Drugą frazę warto zastosować w przypadku, gdy firma oferuje okulary wyłącznie stacjonarnie – w końcu zależy nam na tym, aby dotrzeć głównie do mieszkańców tego miasta.

Niezbędne okaże się założenie wizytówki w odpowiednich miejscach (Google Moja Firma) oraz zmodyfikowanie metatagów w taki sposób, aby jasno określały lokalizację sklepu lub punktu usługowego. Co ciekawe, internauci nie zawsze muszą wpisywać nazwę regionu – wyszukiwarka samodzielnie ustali miejscowość na podstawie lokalizacji urządzenia. Nie jest to jednak rozwiązanie bezbłędne. Starsze smartfony lub komputery stacjonarne bez GPS nie mogą z niego skorzystać. Oznacza to, że łączenie fraz kluczowych z miejscowością z pewnością nie zaszkodzi.

Ile muszę czekać na pierwsze efekty?

Oczekiwanie na rezultaty bardzo się dłuży. Niestety nikt nie ma na to wpływu. Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces długotrwały, dlatego pierwsze efekty mogą pojawić się po kilku tygodniach, a te najbardziej wymagające nawet po kilku-kilkunastu miesiącach od chwili rozpoczęcia działań. Warto się uzbroić w cierpliwość, efekty z pewnością wszystko wynagrodzą.

Więcej informacji na temat pozycjonowania znaleźć można na stronie internetowej Agencji SEO Empressia działąjącej w Warszawie, a także w całej Polsce.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%