Czy hałaśliwe pasy na przejściu przez ul. Płaskowickiej wkrótce znikną? Wszystko na to wskazuje. Tylko dlaczego władze stolicy chcą to zrobić cudzym kosztem, skoro same tak bardzo ich chciały?
Mieszkańcy okolic skrzyżowania ulic Płaskowickiej i Hirszfelda wkrótce odetchną z ulgą. Hałaśliwe pasy akustyczne wreszcie znikną. Od miesięcy lokatorzy pobliskich bloków nie mogą przez nie spać – przejeżdżające przez czerwone pasy samochody wytwarzają potworny hałas. Mieszkańcy od dłuższego czasu walczą o ich likwidację. Pojawiały się nawet groźby zablokowania ulicy.
- Pasy nie przyniosły żadnego efektu. Są bez sensu, dlatego zostaną starte. W ich miejsce prawdopodobnie pojawią się progi zwalniające – mówi rzeczniczka stołecznego ratusza Monika Beuth-Lutyk.
Pasy wykonała firma Astaldi – wykonawca tunelu POW – na żądanie stołecznych urzędników. Miały zapewnić bezpieczeństwo pieszym przechodzącym przez tamtejszą zebrę. Swojej roli nie spełniły – kierowcy przejeżdżają przez nie, jakby nie istniały, nie zważając na ograniczenie prędkości do 30 km/h. Potwierdzają to przeprowadzone niedawno pomiary prędkości – średnia wyniosła 54 km/h w stronę al. KEN i 59 km/h w stronę ul. Pileckiego.
Władze Warszawy swoją zapowiedź likwidacji pasów akustycznych opierają na… prośbie. Dyrektor stołecznego Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Tamas Dombi zwrócił się ostatnio do Astaldi, prosząc o likwidację pasów. Podkreślał ich uciążliwość dla mieszkańców. Nie wspomniał natomiast, kto za ich usunięcie zapłaci. Czy wykonawca tunelu zgodzi się usunąć pasy i zamontować progi na własny koszt?
- Likwidacja pasów to nie jest kwestia zgody, tylko czasu. Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym podjęło taką decyzję i musi być ona respektowana – zaznacza Monika Beuth-Lutyk.
Pozostaje jeszcze kłopot z mającymi się pojawić progami zwalniającymi. Te zgodnie z prawem nie powinny się na Płaskowickiej w ogóle znaleźć – jest to droga klasy G - czyli głównej. Innego zdania są stołeczni urzędnicy. Według dyrektora Dombiego ulica po przebudowie "nosi znamiona drogi klasy Z” - czyli zbiorczej (o klasę niżej). Na takiej progi można już zamontować.Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - zleceniodawca budowy tunelu - już zapowiedziała, że nie będzie żadnego problemu przy ich instalacji. Ani finansowego, ani prawnego.
- Miasto wprowadziło korektę do projektu stałej organizacji ruchu, gdzie m.in. uwzględniony jest montaż progów zwalniających. Wykonawca wprowadzi zmiany w terenie zgodnie z projektem - przekazuje rzecznik GDDKiA Warszawa Małgorzata Tarnowska.
Progi to i tak tylko tymczasowe rozwiązanie. Docelowo na skrzyżowaniu mają pojawić się światła. I to koniecznie – tak wskazywał audyt Zarządu Dróg Miejskich z 2017 roku. Wówczas odstąpiono od ich montażu ze względu na budowę POW i zajęcie terenu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzisiaj problemem są pieniądze. Drogowcy - na to zadanie - ich nie mają.
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zgodziła się, by obciążyć ją kosztami montażu sygnalizacji. My natomiast musimy równo rozdzielić nasze działania także na inne dzielnice. Na chwilę obecną nie ma zabezpieczonych środków na budowę sygnalizacji na tym przejściu i nie trwają żadne prace nad jej projektem - mówił w lipcu Mikołaj Pieńkos, rzecznik ZDM.
Kiedy pasy akustyczne znikną? Zdaniem rzeczniczki stołecznego ratusza to kwestia najbliższych tygodni. Tak samo zapowiadała już w połowie sierpnia, gdy Haloursynow.pl jako pierwsze informowało o zmianie decyzji urzędników.
[ZT]17908[/ZT]
nick_znik14:19, 06.09.2021
Progi trzeba postawić a nie pasy akustyczne.. piraci nie przekraczają dozwolonej, bo się zapomnieli tylko dlatego, że mogą. te co są na roentgena są idealne. można spokojnie przez nie przejechać z dozwoloną prędkością. 14:19, 06.09.2021
Max14:33, 06.09.2021
Artykuł potwierdza pilną konieczność połączenia Belgradzkiej z Pileckiego wokół górki Kazurki. Takie rozwiązanie radykalnie zmniejszy liczbę aut przejeżdżających przez to przejście dla pieszych na Płaskowickiej. 14:33, 06.09.2021
Paulo14:57, 06.09.2021
Człowieku, przestań spamować to forum! Na czyje polecenie to robisz? Jesteś jak pęknięta płyta, która gra w kółko to samo. Myślisz, że jak zmieniasz nicki, to nikt się nie zorientuje? 14:57, 06.09.2021
s15:15, 06.09.2021
nareszcie słuszny wniosek, Stryjeńskich powinna wyglądać jak bezpieczna Dereniowa a obrzeżem osiedla ruch tranzytowy dla sąsiednich osiedli i przypomnę że jest już działka drogowa nowego odcinka Belgradzkiej o odpowiedniej szerokości 15:15, 06.09.2021
swój18:25, 06.09.2021
Przecież to brednie, lobbystów deweloperki - wokół Kazurki jest największy ruch pieszy , dzieci rowerzystów, psiarzy na Ursynowie, zrobienie tam ruchliwej ulicy to były problem, tam ulica po prostu absurd. 18:25, 06.09.2021
Boom06:52, 07.09.2021
swój, przestań już kłamać o jakiś wydumanych lobbystach, bo niby jak ktoś ma budować cokolwiek na terenach przeznaczonych pod zieleń miejską? 06:52, 07.09.2021
Max12:44, 07.09.2021
Burmistrz Kempa wybudował ul. Rosnowskiego i wpuścił na Kabaty, Natolin, Imielin tysiące aut z Góry Kalwarii, Warki, Konstancina, Piaseczna, Wilanowa, Powsina itd., ale nic nie wybudował, aby je wypuścić. Połączenie Belgradzkiej z Pileckiego umożliwi tym samochodom wydostanie się ulicą Pileckiego do Puławskiej bez dalszego korkowania Płaskowickiej, na której zawsze stoi kilometrowy sznur aut. 12:44, 07.09.2021
Max09:31, 09.09.2021
List otwarty do Redakcji - za używanie języka nienawiści i obrażanie użytkowników forum haloursynow.pl wnoszę o nałożenie miesięcznego bana na zamieszczanie komentarzy na tym forum przez użytkownika POL. 09:31, 09.09.2021
Korbol14:34, 06.09.2021
Przez dwa lata nie było tu przejścia i lewoskrętów. Komu to przeszkadzało. 14:34, 06.09.2021
ats15:33, 06.09.2021
Deptakarzom i pokręconym aktywisom chcącym zamienić Ursynów w komunikacyjne piekiełko- wszędzie jeden pas, 30km/h max. brak miejsc do parkowania. Wszystko motywują ekologią i niby tym, że jest metro, bo przecież jak jest metro to wszędzie dojedziesz, a jak nie to najwyżej po 3 przesiadkach w kluczące autobusy. 15:33, 06.09.2021
Tytus de zoo16:27, 06.09.2021
I nawet szkoły oraz przedszkole w okolicy działały. I wypadków nie było. 16:27, 06.09.2021
Zocha S. 17:19, 06.09.2021
@Korbol płot stał!!! Ludzie naokoło zasuwali jak chodziarze, czy inni maratończycy! Do najbliższego sklepu, przystanku 2-3 km. Wozisz szlachetne 4litery autem, to troszkę dłużej muzy posłuchasz. Może 1 fajeczkę więcej zajarasz. Na głowę ci nie pada, w nogi sucho, nie pękaj! 17:19, 06.09.2021
ats19:45, 06.09.2021
@~Zicha S. Ta, maraton od razu:
Według map google, z miejsca przy przejściu masz 300m do biedry po drugiej stronie, przy wykorzystaniu przejść przy rondach.
Przejście z przy rondzie jest oddalone o, uwaga- 170 METRÓW od tego bzdurnego przejścia.
Chcesz zrobić drugi zdeptaczony KEN, gdzie przejścia ze światłami są w najwęższych miejscach co 100 metrów, już kompletnie zabijając komunikację wschód-zachód.
Oczywiście tobie to nie przeszkadza, bo pewno codzienny dojazd do pracy to przejście do pokoju z laptopem do wymyślania "aktywistycznych" pomysłów, które zamieniają tą dzielnicę w komunikacyjny bajzel. 19:45, 06.09.2021
Korbol20:26, 06.09.2021
~Zocha S. I właśnie po to mam autoparasol. Wpis raczej miał być w kwestii bezpieczeństwa, niż niewygody. Na Pileckiego 132 nie mają lewoskrętu i jakoś dają radę. W takim Krakowie podobno nie ma skrętów w lewo na skrzyżowaniach, ale nie jestem pewien - dawno nie byłem. Wszyscy odcinani od miasta przez A2, dopiero zobaczą jak będzie, gdy z jakiegoś powodu tunel stanie. Ale co ja tam wiem ... 20:26, 06.09.2021
s20:35, 06.09.2021
do Tytusa - nie wiesz ile było wypadków na Stryjeńskich i jak mieszkańcy
naciskali na wykonanie 2 świateł , zwężeniu itd - więc nie oszukuj 20:35, 06.09.2021
Zocha S. 21:44, 06.09.2021
@ats a gdzie przy torpedowanym przez ciebie przejściu widzisz jakiś budynek? Myślisz, że ludzie w przestrzeniach technologicznych tunelu mieszkają? Teleportują się z osiedla hyc na pasy? No tak pomyśl trochę... A parkingi widzisz? Patrz projektant nie pomyślał o węźle "Hirszfelda Kazury"! A moglibyśmy bezpośrednio przez ekspresówkę włączać się do ruchu. 21:44, 06.09.2021
Tytus de zoo07:12, 07.09.2021
Mówimy o Stryjeńskich czy o Płaskowickiej?
A ile było wypadków to wiadomo ze statystyk. Jakiś czas temu na HU było omówienie. O ile pamiętam to wypadek śmiertelny z udziałem pieszego na Ursynowie był jeden w ciągu roku. Na Puławskiej.
Jedni mieszkańcy naciskają na zwężenie. Onni wręcz przeciwnie. Więc nie oszukuj, że wszyscy są za twoją opcją.
A na Stryjeńskich czy Dereniowej piesi dalej przechodzą poza zebrami. 07:12, 07.09.2021
pol19:09, 08.09.2021
mieszkańcom 19:09, 08.09.2021
Boom15:16, 06.09.2021
Tym od razu powinna zająć się ochrona środowiska ze względu na generowanie nadmiernego hałasu. To słychać nawet w odległości 800 m, nie mówiąc jak musi to być irytujące w bezpośrednim sąsiedztwie. Co trzeba mieć zamiast mózgu by coś takiego budować w centrum dużej dzielnicy mieszkaniowej. 15:16, 06.09.2021
Misiek10:53, 07.09.2021
Zwężać, ronda i fotoradary.
Inaczej się tego bydła za kierownicą nie ucywilizuje..
Ograniczenie 30 - średnia prędkość zmierzona 59 mówią same za siebie... 10:53, 07.09.2021
issaa12:07, 08.09.2021
misiek, wuju, dlaczego obrażasz ludzi, których nie znasz??? nie zdołałeś zdać egzaminu prawo jazdy i czujesz sie lepiej, jak nawymyslasz WSZYSTKIM kierowcom od "bydła"?
Co za ludzie...znaczy, tzw. ludzie...pt. zakompleksiony wuj misiek 12:07, 08.09.2021
pol19:08, 08.09.2021
Kretyn,któremu do sklepu SAMOCHODY dowożą żarcie 19:08, 08.09.2021
Gustaw20:33, 07.09.2021
Co znaczy nosi znamiona? Albo droga jest klasy G albo Z - konkretny przepis i paragraf a nie interpretacja. 20:33, 07.09.2021
Inzynier budownictwa14:54, 08.09.2021
Prosze. Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
Jezeli droga nie spelnia parametrow (np. promienie luku kolowego) okreslonych dla drogi klasy G to jest Z. 14:54, 08.09.2021
ats15:34, 06.09.2021
18 9
30 przez te wysepki to chyba jak nie szanujesz auta- one są źle wyprofilowane że nawet jadąc 5km/h wjeżdżasz jak na krawężnik. No ale za to można napakować 30 przejść co 100m żeby zbłąkany pieszy się zbyt mocno nie przemęczył i mógł zapakować się wprost pod koła, bo chroni go przecież magia ustawy... 15:34, 06.09.2021
abc18:49, 06.09.2021
29 1
Roentgena to jest szczytowe osiągnięcie jeżeli chodzi op głupotę urzędasów. Najpierw budują ulicę dwujezdniową a następnie stawiają serię progów zwalniających. Najlepiej niech od razu robią drogi szutrowe przynajmniej będzie taniej i na remontach się oszczędzi. 18:49, 06.09.2021
Tytus de zoo07:15, 07.09.2021
7 0
Przez te progi można przejechać z dużo większą prędkością. Samochodem służbowym lub autobusem. 07:15, 07.09.2021
issaa12:12, 08.09.2021
2 0
przejeżdżasz przez progi z dozwolona prędkoscia 50 km/h??? jakim samochodem? Jak zwykle sami "fachowcy" wypowiadaja sie na temat samochodow...by nie powiedzieć - pedalarze...Czyli zakompleksieni "faceci", ktorzy nie poradzili sobie z egzaminem na prawo jazdy wiec teraz odreagowuja na tych, którzy nie mieli z tym problemu 12:12, 08.09.2021