Ścieżkę rowerową po drugiej stronie alei Komisji Edukacji Narodowej obiecuje ursynowianom Rafał Trzaskowski, kandydat koalicji PO i Nowoczesnej na prezydenta Warszawy. W całym mieście ma powstać 300 kilometrów nowych ścieżek.
Coraz więcej warszawiaków dojeżdża do pracy na rowerze. Zaledwie kilka lat temu był to 1%, a dziś jest już 7% mieszkańców. Do Berlina (20%) i Kopenhagi (40%) jeszcze daleko, dlatego Rafał Trzaskowski proponuje rozbudowę systemu ścieżek rowerowych w mieście.
- Chodzi o to, by stworzyć system. Nie chcemy przeciwstawiać rowerzystów komukolwiek, bo my wszyscy raz jesteśmy kierowcami, raz rowerzystami, raz pieszymi. Dziś problemem jest to, że są fantastyczne ścieżki, ale się urywają, albo - jak na KEN - są przeciążone lub - w bardzo złym stanie technicznym jak ścieżka przy Wąwozowej - mówił Trzaskowski na porannej konferencji prasowej na Kabatach.
Kandydat zapowiada wybudowanie 300 km nowych ścieżek w Warszawie oraz program remontów tych istniejących.
- Bardzo ważne są ścieżki przy wylotówkach z miasta, zapewnienie ścieżek po dwóch stronach ulicy. Nie będziemy przy tym likwidowali miejsc parkingowych, aby nikt nie przeciwstawiał rowerzystów kierowcom. Ostatnie wypadki z udziałem rowerzystów uzmysłowiły wszystkim jak ważne jest oddzielenie ścieżek od ruchu samochodowego - mówił Trzaskowski.
Koszt budowy 1 km ścieżki rowerowej w zależności od warunków technicznych sięga od 0,5 do 1,5 mln złotych. Zatem zrealizowanie obietnic kandydata PO i Nowoczesnej kosztować może nawet 450 mln złotych.
Radny z Kabat Krystian Malesa zapowiedział z kolei program dofinansowywania budowy wiat rowerowych dla wspólnot mieszkaniowych. - Tak jest w wielu miastach europejskiech, gdzie budowane są dwupoziomowe, zadaszone wiaty rowerowe z podnośnikami - mówił Malesa.
Kandydaci na prezydenta i do rady dzielnicy chcą też większej liczby stacji Veturilo na Ursynowie, zwłaszcza w pobliżu Lasu Kabackiego, oraz sprowadzenia na Ursynów stacji z rowerami elektrycznymi.
Przypomnijmy, w 2006 roku na zlecenie dzielnicy powstała koncepcja budowy ścieżek rowerowych na Ursynowie. Społecznicy zarzucają wszystkim kolejnym zarządom dzielnicy, że nie udało się wybudować ani jednego kilometra z tej koncepcji, poza ścieżką wzdłuż Ciszewskiego.
MAPA PLANOWANYCH ŚCIEŻEK RAFAŁA TRZASKOWSKIEGO:
[ZT]14851[/ZT]
[ZT]15431[/ZT]
[ZT]10388[/ZT]
dość rowerozy10:54, 18.09.2018
A miąłem olać wybory.
No, ale ktoś w końcu musi pogonić tą rowerową mafię z miasta! 10:54, 18.09.2018
ale ściema11:00, 18.09.2018
"Coraz więcej warszawiaków dojeżdża do pracy na rowerze. .. dziś jest już 7% mieszkańców"
Czyli ile? Bo jak ostatnio się chwaliliście, to komunikacja przewiozła 1 miliard pasażerów, Niech samochody drugie tyle. Czy faktycznie na rowerze przejechano 140 000 000 razy??? 11:00, 18.09.2018
żadna ściema01:24, 19.09.2018
trzy zera Ci się pomyliły...
2mln mieszkańców *7% = 140 000 razy
TAK TO MOŻLIWE... 01:24, 19.09.2018
Moceq15:11, 02.10.2018
Szkoda, że wsiadają z tym rowerem do metra. 15:11, 02.10.2018
Adas11:02, 18.09.2018
a po co to komu - kolejny glupi pomysl i jesli dojdzie do skutku to strata pieniedzy, bez przesady nie ma az tylu rowerzystow aby obecna sciezka jakos sie korkowala..ale co tam, 11:02, 18.09.2018
nick12:07, 18.09.2018
Ja jechałem w rowerowym korku na KEN 12:07, 18.09.2018
Xxx 11:02, 18.09.2018
Najważniejszy punkt- ścieżki rowerowe. Ludzie to już nie ma ważniejszych spraw..... 11:02, 18.09.2018
kolo11:58, 18.09.2018
Wypad zakłamany słoju do swojego Opola 11:58, 18.09.2018
LC12:03, 18.09.2018
Wszystko pięknie, tylko pojawia się pytanie co zlikwiduje pan Trzaskowski, żeby wybudować ścieżki. Czyżby pasy zieleni, której i tak na Ursynowie jest coraz mniej? 12:03, 18.09.2018
Marcin12:09, 18.09.2018
Na jaką cholere koło KEN druga ścieżka rowerowa? Jedna juz jest i jest na tyle szeroka, że spokojnie dwa rowery sie mieszczą (nawet te specjalne dla osób niepełnosprawnych itd). Dzielnica serio nie ma ważniejszych rzeczy do zrobienia według Trzaskosia niż wywalać pieniądzę na coś co już i tak jest? Poroniony pomysł. 12:09, 18.09.2018
mela19:07, 18.09.2018
a kto bogatemu z fantazją zabroni 19:07, 18.09.2018
ziomal13:07, 18.09.2018
PRzez 12 lat się nie dało zrobić ścieżki? partacze WON! wszyscy WON! czas na prawdziwego gospodarza Warszawy 13:07, 18.09.2018
jotjotjot13:26, 18.09.2018
Nie jestem zwolennikiem Trzaskowskiego, ale jedno mu trzeba przyznać plan ścieżek jest świetny. Spojrzał na mapę i połączył punkty tak, by uzupełnić luki.
Mistrzostwo :)
Patrzę na projekt, a tam między innymi Puławska, która już się robi, ale że to taki fajny długi odcinek, to też warto zaznaczyć :)
Uzupełnienia na Ursynowie, jak i wylotówki z miasta bardzo istotne.
Kontrowersyjny pomysł z dwustronną wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej, ale rzeczywiście ta ścieżka jest bardzo mocno eksploatowana. Widuje się jak przed światłami zatrzymuje się i kilkanaście rowerów i kolidują sobie z pieszymi. 13:26, 18.09.2018
Bolek08:24, 19.09.2018
czy bojówki z PO mogły by zmienić text:
Nie jestem zwolennikiem Trzaskowskiego, ale
to staje się nudne 08:24, 19.09.2018
jotjotjot13:19, 19.09.2018
Bardzo mi daleko do PO, a tym bardziej do ich bojówki, a nie zauważyliście przypadkiem, że się nabijam z Trzaskowskiego? Choćby wytykając, że po prostu połączył na planie linie :) Tak samo nabijając się z jego projektu zrobienia ścieżki wzdłuż Puławskiej, która już od dłuższego czasu powstaje, a prace są dość zaawansowane. 13:19, 19.09.2018
Koshutt15:09, 02.10.2018
Sporadyczny korek jest naturalną sytuacją na drodze.
Trzeba być ograniczonym, żeby z tego powodu budować drugą ścieżkę.
Ja postuluję zakaz wstępu dla roweró do metra!
Miliony idą na ścieżki a ludzi są tkimi rowerzystami, że wystarczy wiaterek żeby uciekali z rowerami do metra... 15:09, 02.10.2018
Ursynowianin13:31, 18.09.2018
A zatem mojego głosy nie dostanie. 13:31, 18.09.2018
mela19:06, 18.09.2018
mojego też nie 19:06, 18.09.2018
Nigdy więcej mafii P14:31, 18.09.2018
OHYDNE OSZUSTWO. Ścieżka wzdłuż Puławskiej na Zielonym Ursynowie nie jest planowaną ścieżką Czaskoskiego, bo ta ścieżka właśnie powstaje (prace są wręcz na ukończeniu)!!! 14:31, 18.09.2018
EwaÖ16:14, 18.09.2018
Nie do końca jest moim idealnym kandydatem ale w starciu z byleJAKIMguzialem mój głos zawsze dostanie! 16:14, 18.09.2018
mela17:17, 18.09.2018
widać, że nie ma bladego pojęcia o prawdziwych potrzebach Ursynowa, on bajdurzy o ścieżce a problemy typu przeładowane szkoły (340 największa w Warszawie 2200 uczniów), brak szkół dawno obiecanych (Zaruby) mogą sobie poczekać, i tak nawet jeśli obiecywałby góry złota to wiadomo, ze nic z tego nie będzie, niech obiecuje 17:17, 18.09.2018
Nigdy więcej mafii P18:21, 18.09.2018
A po co rozbudowa szkół? Dogęścić uczniów w klasie. A jak drzwi czy szyba pęknie, Czaskoski ma na podorędziu taśmę klejącą. Przywiezie ją rowerem jadąc po tej nowej ścieżce, zrobionej kosztem trawnika. 18:21, 18.09.2018
mela19:05, 18.09.2018
do nigdy więcej mafii PO : oj niestety ale tak to wygląda, ścisk i przysłowiowa taśma klejąca, bo drzwi się nie chcą domykać, bo toalety nie działaja i brak wody, trzydziestu uczniów w klasie i obcięcie godzin matematyki, polskiego i języka tak w prezencie na rozpoczęcie roku szkolnego, tak tak a panisko będzie ścieżki dla ciemnego ludu budować kiedy edukacja siada 19:05, 18.09.2018
EwaÖ22:45, 18.09.2018
@mela - a co na to byleJAKI? Jak on zna problemy Ursynowa? Choc teraz ma suflera z Ursynowa przeciez to niech korepetycje szybko wezmie. Sufler da sie w to wkrecic. Moze wtedy nie strzeli bledu tak jak pomylenie zdjecia czeskiej Pragi z Warszawa. 22:45, 18.09.2018
Kazik18:04, 18.09.2018
A progi zwalniające będą? 18:04, 18.09.2018
Zenobi10:08, 19.09.2018
Progi nic nie dadzą. Zwolennicy jazdy ekstremalnej jeszcze się ucieszą z takich przeszkód na trasie. Bo będzie można fajnie podskoczyć na pełnej prędkości. 10:08, 19.09.2018
SLONKO18:26, 18.09.2018
potrzebny nam mieszkańcom nowy chodnik po drugiej stronie al.KEN !!!! 18:26, 18.09.2018
922:39, 02.10.2018
zrobi sie jak skoncza sciezke klasc 22:39, 02.10.2018
mlkjh20:45, 18.09.2018
Lepiej niech powie jak zamierza uporzadkowac problem BEZPIECZENSTWA na linii samochod-rower-pieszy. Rowerzysci, dzieki Wojciechowskiemu, maja zwykle pierwszenstwo, w efekcie pedza jak szaleni a nie jak odpowiedzialni uzytkownicy drog. Zderzenia "rower-rower" i "rower-samochod" staja sie codziennosca, podobnie jak przepedzanie pieszych. W niektorych okolicach Warszawy piesi maja wytyczone... "zagrodki" niczym bydlo. Zagrodke dla pieszego bydla tworzy sie barierkami, np. miedzy jezdnia a sciezka rowerowa. Przyznanie rowerzystom nadmiernych praw zmienjszylo bezpieczenstwo wszystkich, poza tym nastawianie barierek szpeci miasto i zamienia Warszawe w jakies kurriozum. 20:45, 18.09.2018
Samwell09:53, 19.09.2018
Niebezpiecznie jest, bo rowerzyści i kierowcy łamią przepisy. 09:53, 19.09.2018
Franc13:16, 30.09.2018
Rowerzyści powinni mieć obowiązek wykupienia ubezpieczenia, obowiązek posiadania karty rowerowej, stroju ochronnego , powinny być ustalone normy stroju na rower ( a nie że dziunia w różowych klapeczkach , z różowym pieskiem w różowym koszyczku zajmuje cały pas i jeszcze gada przez telefon) - tak jestem przeciwnikiem klapek i japonek na rower, bo jak takiej debilce spadnie to w czasie jazdy i wleci pod samochód to będzie wina nieszczęsnego kierowcy. 13:16, 30.09.2018
Felicja20:53, 18.09.2018
A gdzie kask rowerowy? 20:53, 18.09.2018
Kenezu21:22, 18.09.2018
To kto głosuje na PO, skoro nikt nie chce na nich głosować? :D 21:22, 18.09.2018
Uchu22:13, 18.09.2018
A poco nowe scieżki, przecież i tak uprzywilejowani ponad miarę rowerzyści na zimę przesiądą się do samochodów. Szkoda kasy. 22:13, 18.09.2018
EwaÖ22:38, 18.09.2018
A po to ze standardem powinna byc droga z chodnikiem i droga dla rowerow i juz. Jesli nie chcesz jezdzic rowerem to twoja sprawa ale nie ograniczaj innych. 22:38, 18.09.2018
EwaÖ22:41, 18.09.2018
Ale ładnie komentarze pod tym artykulem opanowaly bezmyślne bojowki PIS. Choc teraz moze tez wsparte przez zespol NU - przeciez szefowi Piotrusiowi pomóc też trzeba. 22:41, 18.09.2018
Kenezu23:03, 18.09.2018
Pomian nie trolluj XD 23:03, 18.09.2018
mela08:25, 19.09.2018
kto tu jest bojówką chyba ty 08:25, 19.09.2018
Romek17:13, 29.09.2018
To może zrezygnujmy z aut i przesiądźmy się na rowery (dzieciaki do szkoły i przedszkola też można by wozić rowerami). Kolega bankowiec nawet zimą jedzie do pracy rowerem około 10 km, więc można! 17:13, 29.09.2018
Franc13:16, 30.09.2018
Rowerzyści powinni mieć obowiązek wykupienia ubezpieczenia, obowiązek posiadania karty rowerowej, stroju ochronnego , powinny być ustalone normy stroju na rower ( a nie że dziunia w różowych klapeczkach , z różowym pieskiem w różowym koszyczku zajmuje cały pas i jeszcze gada przez telefon) - tak jestem przeciwnikiem klapek i japonek na rower, bo jak takiej debilce spadnie to w czasie jazdy i wleci pod samochód to będzie wina nieszczęsnego kierowcy.
13:16, 30.09.2018
Marek10:11, 03.10.2018
Obowiązek karty rowerowej i ubezpieczenia potwierdzam. Powinno być obowiązkowe. 10:11, 03.10.2018
Koshutt15:05, 02.10.2018
Poroniony pomysł.
Nie zazdroszczę mieszkańcom okolic KEN - ścieżka rowerowa powstanie kosztem zieleni.
Banda baranów. 15:05, 02.10.2018
Darek12306:23, 01.04.2019
Chore. Sam jeżdze i tak własnie uważam. Lepiej niech wyremontuje ten odcinek po którym porusza sie na zdjęciu. Wdłuż Wąwozowej ( od KEN do Rosoła) 06:23, 01.04.2019
dfg16:18, 18.09.2018
10 10
Zapewne lepiej więcej samochodów...
Istotnie druga ścieżka na KEN jest niepotrzebna, ale im więcej ścieżek w mieście tym łatwiej się będzie jeździć komunikacją miejską czy samochodem. Skoro nie mogę jechać rowerem chodnikiem , nie ma ścieżek rowerowych to muszę jechać po ulicy , co oznacza, że samochody muszą jechać za mną lub spróbować mnie wyprzedzić, tworzy się zatem korek, ale skoro to Panu nie przeszkadza... 16:18, 18.09.2018