Zamknij

Strefa płatnego parkowania na Ursynowie? Ulica Migdałowa darmowa tylko dla wybranych

10:10, 03.07.2021 Kamil Witek Aktualizacja: 11:46, 05.07.2021
Skomentuj KW KW

Wąskie chodniki, dziurawa i wielokrotnie łatana nawierzchnia - ulica Migdałowa wymaga remontu. Na to się jednak nie zanosi. Może tam za to powstać pierwsza na Ursynowie strefa płatnego parkowania.

Jadąc lub przechodząc ulicą Migdałową, zauważyć można namalowane na jezdni czerwone obwódki - w taki sposób oznaczone zostały dziury w nawierzchni. Zauważyli je również mieszkańcy okolic, którzy nie są zadowoleni z obecnego wyglądu drogi.

- Stan ulicy Migdałowej pozostawia wiele do życzenia. Niektóre dziury będą już łatane kolejny raz - zauważa pan Paweł.

Problemem jest nie tylko fatalny stan jezdni. Zdaniem mieszkańców remontu wymagają także wąskie chodniki. Przydałoby się również wymienić latarnie.

- Sprawą remontu Migdałowej interesuję się już od lat. Jej właściciel zdaje się być wyjątkowo oporny na sugestie i prośby mieszkańców, aby w końcu coś z tym zrobić - mówi mieszkaniec okolic.

Potrzebne miliony złotych

Drogą zarządza Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przy Metrze", której władze są świadome złego stanu ulicy. Jednak - jak zaznaczają - całkowita przebudowa ulicy jest nierealna. Spółdzielni na to nie stać.

- Remont kapitalny pozostanie w sferze marzeń. To by było kilkanaście milionów złotych - konstrukcja drogi sięga nawet metr poniżej asfaltu, który jest tylko warstwą ścieralną. Wymiana nawierzchni – milion. Również poza zasięgiem. Ponadto właściciel Natpollu planuje budowę bloku na parkingu, co zmasakrowałoby nawierzchnię. Chyba że obsłuży budowę od strony Płaskowickiej - przekazuje prezes SM "Przy Metrze Marek Pykało.

Jak przekonuje, same opłaty za użytkowanie wieczyste drogi wynoszą dziesiątki tysięcy złotych rocznie. Poza tym na barkach spółdzielni spoczywa oświetlenie drogi, odśnieżanie w okresie zimowym oraz prace związane z zielenią - ok. 40 tys. zł na rok.

Obecnie to nie stan jezdni ma być największym problemem dla SM "Przy Metrze". - Mieszkańcy - jeśli poruszają temat Migdałowej - to raczej w związku z opustoszeniem parkingu przed Natpollem i zajmowaniem „naszych” miejsc, co zamierzamy rozwiązać - mówi prezes Marek Pykało.

Będzie płatne parkowanie

Już niedługo ulica Migdałowa może stać się strefą płatnego parkowania. Zwolnieni z obowiązku wniesienia opłaty za pozostwienie tam swojego samochodu zostaną tylko członkowie SM "Przy Metrze" - ci już płacą za utrzymanie drogi i z tytułu użytkowania wieczystego. Ewentualny remont Migdałowej dodatkowo obciążyłby portfele mieszkańców spółdzielni. A - jak zaznacza prezes SM "Przy Metrze" - nie tylko oni z ulicy tej korzystają. Według prezesa spółdzielni ulicą Migdałową do czasu otwarcia skrzyżowania Lanciego z Płaskowickiej korzystało „pół Ursynowa", zaś za zły stan drogi - oprócz typowych czynników, jak np. zimowa pogoda - odpowiada także budowa POW.

- Ubytki powstały wskutek nie tylko aury zimowej, ale i ponadnormatywnego obciążania konstrukcji drogi przez sprzęt wykonawców przebudowy skrzyżowania Płaskowickiej/Rosoła, jak i cystern Orlenu, które od prawie roku nie mają dojazdu od wschodniej strony ulicy - stwierdza Pykało.

Wobec tego mieszkańcy jeszcze przez długi czas nie doczekają się remontu ul. Migdałowej. Pocieszeniem natomiast jest to, że będą mogli na niej bez problemu zaparkować.

[ZT]17923[/ZT]

[ZT]18428[/ZT]

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

MrFrostyMrFrosty

23 6

ta przelotowa ulica zdecydowanie nie powinna być w gestii jakiejś lokalnej spółdzielni. Dzielnica lub miasto. 11:13, 03.07.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

agumisagumis

8 3

w koncu jakis glos rozsadku 14:05, 03.07.2021


atsats

5 7

A gdzie to się nią tak przelatuje? Do obajtka po najdroższe paliwo na Ursynowie? Czy do starego biurowca Natpollu? Bo chyba nigdzie dalej... 22:13, 03.07.2021


der_fishder_fish

7 1

Chciałbym tylko zaznaczyć, że kilka lat temu SM Przy Metrze chciała przekazać miastu Migdałową w zamian za bodajże zmiane statusu kilku działek na użytkowanie wieczyste i miasto nie było zainteresowane. Dla miasta to dobry deal, że ktoś inny utrzymuje ulicę, a praktycznie każdy może z niej korzystać. 01:11, 04.07.2021


reo

CikCik

15 18

Strefa płatnego parkowania i tak tutaj dotrze. W tej chwili jest przygotowywane rozszerzenie na Mokotowie. Ursynów coraz bliżej. Pewnie kwestia 3-4 lat. 11:57, 03.07.2021

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

ChwdmjnChwdmjn

20 15

Pewnie kwestia 3, 4 lat jak mieszkancy pogonia tych przychlastow robiacych z miasta agroskansen. Tak jak to sie dzieje w krakowie, gdzie miasto cofa zwezenie jezdni, a odpowiedzialni za to zwezofile pewnie wylecą z roboty. Wczoraj na grochowie kilku takich patoaktywistow zrobilo demonstracje, zeby parking likwidowac, cała trójka ich była-faktycznie tej sily juz nie postrzymamy, buahahaha 13:14, 03.07.2021


CikCik

9 8

Dlatego miasto organiuje konsultacje społeczne, na których mieszkańcy mogą się wypowiedzieć na temat przygotowywanych zmian. Niedawno był publikowany sondaż jednej z gazet na temat przebudowy ulicy w Centrum i wynikalo z niego, że mieszkańcy są bardziej na tak, niż na nie. 13:51, 03.07.2021


HahahaHahaha

13 7

Wynik konsultacji społecznych jest zawsze taki jaki być powinien wg organizatorów konsultacji. 14:25, 03.07.2021


issaaissaa

2 0

~Cik - konsultacje w postaci "sodażu w gazecie"??? zaprawdę? I...miasto jest dla jego mieszkańców a nie dla jego władz. Władze zawsze mozna zmienic, 3 mln mieszkańców raczej sie z miasta nie wyrzuci. Owszem, niech zwężają ulice i likwiduja parkingi naziemne ale niech w zamian powstają parkingi podziemne, pietrowe tp. W mieście o przekątnej 50 km (a nawet więcej) trudno sie spodziewać, że jego mieszkańcy będą popylać rowerkami z jednej strony na drugą. Nie widze też 70-latkow na hulajnogach i raczej nie wszystkich stac na wyłaczne przemieszczanie sie taksówkami. Ja rozumiem, że Rafałek ma służbowe auto (choc obiecywał jeździć metrem do roboty) ale jednak ponad 2 mln warszawiaków jest skazanych na swoje samochody. I nie, nie da sie rozwieźć 2-3 dzieci metrem do szkół a potem pojechać do roboty. Samochody były i są i należy to uwzglednić w strukturze tak dużego miasta a nie sekować. 12:25, 05.07.2021


BoomBoom

3 2

Isaa, weź jakieś lekcje z geografii czy też matematyki, bo Warszawa nie ma 50 km przekątnej. 13:23, 05.07.2021


issaaissaa

0 0

~Boom, zczynasz mnie juz z letka wkurzać, dziadersie...że inaczej tego nie nazwę....
Otóż... mieszkam na Kabatach a mechanika, swojego zaufanego, do ktorego jeżdże od lat, mam dokladnie po drugiej stronie miasta. Pokonanie odległosci z Kabat do niego to jest 50 km w jedną strone. Sam sobie weź mape do łapy, dziadu 03:40, 11.07.2021


issaaissaa

0 0

dodam tylko dziadu bomowy, bo może dla ciebie nie jest to oczywiste, że nie rozmawiamy o przekątnej mierzonej ekierką a o tej pokonywanej samochodem- bo wątek jest "samochodowy" a nie geograficzny czy matematyczny. Chyba nie jeździsz (o ile w ogole jeździsz) samochodem na skuśkę? wplaw Wisła i podobnie dalej? a po drogach...i tam te odległości tak właśnie wyglądają. Tak ze odbumuj sie ode mnie im przybumuj do kogos innego, w końcu...dziadersie 03:55, 11.07.2021


Strefa Płatnego ParkStrefa Płatnego Park

18 27

Prędzej czy później Strefa Płatnego Parkowania będzie na całym Ursynowie. Tak jak to się stało na Żoliborzu i Ochocie. Od tego nie ma odwrotu. I oby jak najszybciej. 12:04, 03.07.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChwdmjnChwdmjn

12 14

Moczymorda, wstawaj, zes.ałes sie. 13:08, 03.07.2021


SteinStein

13 13

Może niech założą bramy i szlabany jak zrobiła SBM Kabaty na terenie, który otrzymała od miasta ? 12:16, 03.07.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Szlabany dobrze służSzlabany dobrze służ

19 14

SMB Kabaty zainstalowała szlabany, bo przez środek osiedla ktoś zamierzał poprowadzić ...drogę publiczną łączącą Wańkowicza z Rosoła. Na taki absurdalny pomysł mogła być tylko jedna odpowiedź. I dlatego konieczne było zainstalowanie szlabanów. Dobrze służą mieszkańcom, bo dodatkowo ograniczają nielegalne parkowanie na terenie tego osiedla. 12:40, 03.07.2021


issaaissaa

3 3

~Szlabany dobrze służą mieszkańcom, - w czym służą "dobrze"? tam każdy moze wjechać jak chce. Ja zawsze wjeżdżam bo zwykle zamawiam produkty w tamtejszej aptece a nie mam zamiaru zapylac na piechotę. Mowie "do apteki", dostaje tabliczke "gosc" i wjeżdżam. Przy czym mogłabym równie dobrze wjeżdżać do ZUSu, który jest instytucja publiczna (jedyna na Ursynów) i który słuzy znacznej ilości osób więc zamkniecie swobodnego dojazdu tam tam jest zwyklym chamstwem.
A tabliczke "gośc" mogę sobie schować po wjechaniu na osiedle i stać tam całą dobę, kto to skontroluje? więc argument o parkowaniu "nie-mieszkańców" mozna sobie między bajki włozyc. 01:42, 04.07.2021


SomsiadSomsiad

6 1

SMB Kabaty dostała teren pod zabudowę a nie pod drogę więc słusznie zrobiło. Za to miasto zrobiło spółdzielnię w konia. Gdy SMB Kabaty wydzieliło że swojego terenu działkę pod szkołę i przekazało miastu to miasto działki sprzedało deweloperowi. I zamiast zaplanowanej zabudowy mamy ściśnięte bloki na Jeżewskiego gdzie deweloper nie wybudował parkingów choć w umowie były. 09:31, 04.07.2021


agumisagumis

14 2

to nie mozna oddac tej ulicy miastu?? przeciez to z osiedlowa uliczka nie ma nic wspolnego 14:04, 03.07.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hbkhbk

5 1

Należy spytać, czy miasto ma na to ochotę?
Przecież lepiej, żeby za drogę, z której korzystają osoby dojeżdżające do Natpollu, stacji Orlenu, i domków jednorodzinnych przy Rosoła, a nie mieszkańcy SM "Przy Metrze" - płacili mieszkańcy spółdzielni. I p. burmistrz Kępa będzie mógł wykazać się gospodarnością.







rosoła 17:47, 03.07.2021


HeniekHeniek

9 7

w całej Warszawie zrobić, wszystko płatne + klimatyczne
będzie wtedy kasa na różne oryginalne inicjatywy
hotele dla owadów, parki zabaw dla psów, można i dla kotów,
różnego rodzaju potańcówki itd
22:39, 03.07.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

róggratisróggratis

2 2

No i tęczowe ławki, najlepiej w liczbie 666 sztuk. 08:25, 05.07.2021


PolaKmałyPolaKmały

6 14

No i super. Parkowanie w całej Warszawie powinno być słono płatne. W końcu można by znaleźć szybko wygodne miejsce do parkowania. 22:56, 03.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrzejqweAndrzejqwe

10 10

Czyli jak zwykle w Polsce. Drogi nie oddamy "bo nasza", choc narzekamy ze jej utrzymanie kosztuje. Opłaty wprowadzimy "bo możemy".
To powinna być druga publiczna. Nie rozumiem czemu mieszkaniec tych bloków ma parkować w przestrzeni za darmo, a inny z innej dzielnicy już nie. Skoro mieszkaniec z tych bloków pojedzie do innych dzielnic i już tam parkować za darmo chce.
W nowych inwestycjach ludzie płacą za miejsce, a tu chcą dostac za darmo, "bo im sie należy".
Wywalic Migdalową pod zarząd dzielnicy i parkować może każdy, tak jak płaci podatki. 23:53, 03.07.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

asdfasdf

0 0

Ale nawet w tekscie jest, ze mieszkancy nie parkuja za darmo. To wszyscy inni obecnie parkuja za darmo. 10:48, 06.07.2021


JaJa

0 0

Dlaczego mieszkańcy mają parkować za darmo? Może dlatego, że są pośrednio właścicielami tej drogi (ich spółdzielnia). 07:58, 08.07.2021


issaaissaa

10 3

tam od wielu lat była tragiczna jezdnia, nawet przed budową POW, tak wiec niech prezes nie sciemnia. Może to betoniarki itp sprzęt słuzący budowie nowego wieżowca dodatkowo nie przysłużył sie fatalnej nawierzchni? a może niech obajtka i Orlen poprosi o wsparcie bo to także Migdałową dojeżdżają do stacji jej klienci. Chcialabym tylko, nieśmiało oczywiście, przypomnieć, ze zwykle kierowcy nie jeżdżą po ulicach Warszawy, w tym Ursynowa, w tym ulica Migdałową, dla samego jeżdżenia a po to, zeby dostać się z miejsca A do miejsca B. Parkuja żeby cos załatwic i odjechać - godzinami to stoja tam mieszkańcy, bo niby kto miałby parkować na ul. Migdałowej przez poł dnia? Lux med (do ktorego czasem dojeżdżam) ma swój parking, warsztaty samochodowe tez, kto tam niby miałby stać? przy czym ostrzegam, że nie warto tam parkować, szczególnie noca, bo kiedy zostawiłam swój samochód w tamtejszym warsztacie to mi kuny kable przegryzły a "fachowcy" wmawiali, ze to w moim podziemnym garazu zrobiły (?) 01:34, 04.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

issaaissaa

4 4

tam od wielu lat była tragiczna jezdnia, nawet przed budową POW, tak wiec niech prezes nie sciemnia. Może to betoniarki itp sprzęt słuzący budowie nowego wieżowca dodatkowo nie przysłużył sie fatalnej nawierzchni? a może niech obajtka i Orlen poprosi o wsparcie bo to także Migdałową dojeżdżają do stacji jej klienci. Chcialabym tylko, nieśmiało oczywiście, przypomnieć, ze zwykle kierowcy nie jeżdżą po ulicach Warszawy, w tym Ursynowa, w tym ulica Migdałową, dla samego jeżdżenia a po to, zeby dostać się z miejsca A do miejsca B. Parkuja żeby cos załatwic i odjechać - godzinami to stoja tam mieszkańcy, bo niby kto miałby parkować na ul. Migdałowej przez poł dnia? Lux med (do ktorego czasem dojeżdżam) ma swój parking, warsztaty samochodowe tez, kto tam niby miałby stać? przy czym ostrzegam, że nie warto tam parkować, szczególnie noca, bo kiedy zostawiłam swój samochód w tamtejszym warsztacie to mi kuny kable przegryzły a "fachowcy" wmawiali, ze to w moim podziemnym garazu zrobiły (?) 01:34, 04.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rudy_z_NatoinaRudy_z_Natoina

5 2

Po pierwsze - Orlen - Pan Prezes to ogarnie raz dwa i tą całą spółdzielnię powinien zaorać- ta cała spółdzielnia to ludzie którzy nie potrafią Toi-Toia usunąć. Dramat. Ta cała spółdzielnia to twór z czasów komuny. Zaorać to !!! 10:57, 04.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkikkki

5 4

Nie pół Ursynowa, tylko pół Konstancina i Piaseczna. Właściciel ulicy Jewgienij Migdałow. 08:24, 05.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%