Zamknij

Spór o parkingi przy Rosoła. "To są nasze pieniądze i nas macie słuchać!"

23:07, 16.02.2017 Kuba Turowicz Aktualizacja: 13:40, 21.02.2017
Skomentuj KT KT

Gdzie będziemy parkować? Jaki jest cel tego projektu? Po co nam aż 3 ścieżki rowerowe? - pytali mieszkańcy starych Kabat zainteresowani przebudową ul. Rosoła. W ratuszu z udziałem około setki osób odbyło się spotkanie w tej sprawie. 

Usunięcie ok. 100 publicznych miejsc parkingowych przy ul. Rosoła, związane z planowanym od lat poszerzeniem odcinka od Jeżewskiego do Wąwozowej, jest pomysłem, którego mieszkańcy okolicy nie akceptują. W czwartkowy wieczór na spotkaniu zorganizowanym przez "Projekt Ursynów" domagali się zmian w gotowym już projekcie budowlanym. 

Argument dzielnicy o tym, że miejsca do parkowania od zawsze były tymczasowe cała sala skwitowała śmiechem.

- Ten projekt to jest bubel! Nie można nas tak traktować, my nie jesteśmy tymczasowi - wykrzyczał jeden z mieszkańców. 

- Wierzę, że możemy jeszcze rozmawiać o projekcie i modyfikować go - po to się spotkaliśmy - mówił Kamil Orzeł z "Projektu Ursynów".

Dzielnicę na spotkaniu reprezentowali pracownicy Wydziału Infrastruktury Anna Rostkowska i Wojciech Janowicz. - Wprowadzenie jakichkolwiek korekt jest już niemożliwe - jest na nie za późno - mówiła urzędniczka.

- Mieszkańcy powinni być pierwsi, którzy wypowiadają się w tym temacie. To my mamy zdecydować, bo to my tu żyjemy. Pokaleczyliście już ul. Dereniową, ul. Cynamonową, a to jest kolejny projekt wbrew woli ludzi. To są nasze pieniądze, a Wy jesteście nielogiczni - padały zarzuty z sali.

Okazuje się, że w 2015 roku, gdy dzielnica prezentowała projekt przebudowy Rosoła spółdzielni mieszkaniowej "Osiedle Kabaty" ta nie pokazała go mieszkańcom.

Pytanie, które powtarzało się wielokrotnie, brzmiało: - Gdzie mamy parkować? Niestety odpowiedzi nie było. - To, że zniknie 90 stanowisk, wcale nie oznacza, że dzielnica ma zapewnić nowe - mówiła otwarcie Anna Rostkowska. Miejsca postojowe przy Rosoła od 1999 roku były zarezerwowane pod przyszłą rozbudowę ulicy, poza tym to spółdzielnia ma obowiązek zapewnienia miejsc postojowych swoim lokatorom.

Na spotkaniu pojawił się również Łukasz Twardowski, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich, który będzie administrował ulicą. Starał się przekonać zgromadzonych, że zmiany przy ul. Rosoła wyjdą im na dobre.

- Projekt został pozytywnie oceniony przez wszystkie służby. Pojawiło się również zdanie, że jest to najlepszy projekt w mieście - mówił Twardowski.

Te słowa wywowały jednak salwy śmiechu i irytację mieszkańców. - Urzędnicy i cały ZDM - jesteście kompletnie oderwani od rzeczywistości - krzyczeli ludzie.

Mieszkańcy okolic Rosoła dopytywali również, czy urząd dzielnicy kłamał, gdy wprowadzano porządki przy ul. Jeżewskiego. Dzielnica miała wtedy zapewniać ludzi, że w zamian pojawią się zastępcze miejsca parkingowe przy właśnie przy ul. Rosoła. - Wydaje mi się, że nie kłamał - odpowiedał Wojciech Janowicz z dzielnicowego Wydziału Infrastruktury.

Ogromne emocje budzi również kwestia 3 ścieżek rowerowych, które na Rosoła przewiduje projekt organizacji ruchu. Dwie zlokalizowane są po obu stronach ulicy a rolę trzeciej ma pełnić przejazd przez parking.

- Inżynier ruchu stwierdził, że istnieje możliwość, żeby wykorzystać jezdnię serwisową jako dodatkowy przejazd rowerowy. Tam nie będzie zaznaczenia, że jest to tylko droga rowerowa - będzie taka opcja, żeby wjechać tam również rowerem - mówiła Rostkowska.

Kierowcy z Kabat uznali, że nie potrzebują tak rozbudowanej przestrzeni dla rowerzystów, a dodatkowa dla nich trasa to marnowanie przestrzeni, której i tak brakuje.

- Wasz projekt nie jest czytelny dla większości mieszkańców. Patrzymy na to i nie wiemy, co on oznacza. Dlaczego nie przedstawia się nam planu zrozumiałego dla każdego? - pytali mieszkańcy.

Kontrowersje wzbudziła również nieobecność burmistrza Roberta Kempy. Mieszkańcy uznali, że jest to ignorowanie ich potrzeb. - Jako gospodarz, miał obowiązek z nami porozmawiać - kwitowali.

Więcej o projekcie zmian na Rosoła i kontrowersjach z nim związanych piszemy w osobnym artykule.

[ZT]7265[/ZT]

[ZT]7249[/ZT]

(Kuba Turowicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(132)

kalikali

18 30

"Wasz projekt nie jest czytelny dla większości mieszkańców. Patrzymy na to i nie wiemy, co on oznacza. Dlaczego nie przedstawia się nam planu zrozumiałego dla każdego? - pytali mieszkańcy"

No i właśnie na tym, że projektu bez fachowej wiedzy nie sposób zrozumieć żerują tacy kolesie jak pan Orzeł. Im trudniejsza sprawa tym łatwiej nakręcić mieszkańców.
Jak Kempa ulegnie Orłowi to już nie ma mojego głosu, ani on ani cała PO 23:59, 16.02.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MarekMarek

13 36

nic dodać, nic ująć. Cały Orzel, cały Przystanek Ursynów (przepraszam, projekt Ursynów) 10:25, 17.02.2017


MietekMietek

22 10

Pelnie poparcie dla pana Orla, w tej i innych waznych dla Ursynowa sprawach 14:45, 17.02.2017


stefanstefan

19 15

~~Marek Nic dodać, nic ująć, cała Masa Kretyniczna, przepraszam, Krytyczna. 17:12, 17.02.2017


reo

KabatkaKabatka

33 19

Brawo Projekt Ursynów! Wspólnie do celu! :)) 00:36, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

stefekstefek

12 23

Jakiego celu Bartku Zawadzki? Zdobycia władzy? 14:08, 17.02.2017


RyszardRyszard

27 9

Dziękujemy 00:41, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dv24dv24

36 5

Gratuluję błyskawicznej relacji. Trzy godziny po zakończeniu spotkania, ho, ho!!!
01:04, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ewelina SEwelina S

40 13

A ja gratuluję konstruktywnego spotkania. Jako mieszkańcy Kabat mamy nadzieję, że inwestycję uda się przeprowadzić bez likwidacji miejsc. Nie kosztem mieszkańców, zwyczajnie. 01:22, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RosółRosół

35 11

Przykre tylko jest to, że tacy ludzie jak pan były radny Skubiszewski, który wcześniej zbijał kapitał polityczny na mieszkańcach Rosoła, dziś chce zlikwidować ten parking 06:54, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntAnt

27 30

"gdy dzielnica prezentowała projekt przebudowy Rosoła spółdzielni mieszkaniowej "Osiedle Kabaty" ta nie pokazała go mieszkańcom." Kurtyna. Gratuluję spółdzielni mieszkaniowej, może tam trzeba zgłosić się z żalami? 08:01, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MietekMietek

26 6

poprzedni zarząd dzielnicy, nasz ursynów skumany z pisem też nie jest bez winy 14:46, 17.02.2017


resterrester

19 37

Przypomnę jeszcze, że projektowanie Rosoła/ Relaksowej trwa od ponad 1,5 roku!!! Były uwagi? Trzeba było rozmawiać rok temu. Kwiecień-Maj musi być ogłoszony przetarg by nie było wstydu na całą Warszawę. Wilanów Korbońskiego skończy w ciągu max dwóch miesięcy. Będzie ślepa ulica bo ursynowski urząd sobie nie radzi. 08:29, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ordynatorordynator

21 8

prezes spółdzielni twierdzi, że w dokumentach ani śladu po konsultacjach z dzielnicą 14:43, 17.02.2017


mieszkankamieszkanka

32 7

Trochę dobrej woli a się uda! 09:44, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BogusławaBogusława

4 3

i wysiłku mieszkańców, który może okazać się kluczowy 19:52, 18.02.2017


prawe i sprawiedliweprawe i sprawiedliwe

22 38

uważam że wszystkie stanowiska parkingowe powinny być płatne
- również "niczyje" w pasie drogowym
dlaczego niektórzy musieli kupić stanowisko i płacą czynsz w tym podatki od nieruchomości a niektórzy żądają parkingu bezpłatnego nie na swoim terenie najlepiej dobrze oświetlonego i zamiatanego
11:44, 17.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MietekMietek

27 9

a ty płacisz? czy może jeździsz rowerem w te mrozy? 14:46, 17.02.2017


KabacikKabacik

7 2

są płatne, z naszych podatków!!! 21:24, 17.02.2017


xyzxyz

31 37

No to jak już jesteśmy tacy populiści i dbamy o parking na miejskim gruncie dla spółdzielni Kabaty to bardzo proszę również o stworzenie miejsc na terenie Ursynowa, w pobliżu ich mieszkań, dla wszystkich pozostałych mieszkańców. Wówczas mieszkańcy w tym wykupionych za średnio 30tyś podziemnych miejscach postojowych będą mogli stworzyć piwnice, których brakuje większości z nich. Albo wynająć firmom, żeby koszt zakupu się zwrócił. I wszyscy będą happy :) A o to chyba chodzi ??? 13:41, 17.02.2017

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

ordynatorordynator

27 16

Zdrowy jesteś? Wszystko w porządku? 14:42, 17.02.2017


MietekMietek

17 9

ło matko, kto takie gnioty pisze... skompromitowany Dominiak czy przegrany Skubiszewski? 14:57, 17.02.2017


xyzxyz

22 16

Ja? Dziękuję jak najbardziej. Po prostu umknęło mi, że wchodzi program Parking+. Lepiej zorientowanych proszę więc o podanie kryteriów jakie trzeba spełniać, aby otrzymać miejsce za darmo. 15:45, 17.02.2017


stefekstefek

12 16

@ordynator - a dlaczego niby spółdzielnia Osiedle Kabaty ma być uprzywilejowana??? 16:12, 17.02.2017


stefekstefek

12 13

@ordynator - a dlaczego niby spółdzielnia Osiedle Kabaty ma być uprzywilejowana??? 16:12, 17.02.2017


stefekstefek

14 36

To są też moje pieniądze. Nie życzę sobie aby moje pieniądze były wydawane na parkingi, które powinna zbudować spółdzielnia. 14:10, 17.02.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

IrminaIrmina

23 7

To może usuniemy też chodnik na pana osiedlu? bo u mnie są spółdzielcze, dokładam się do pana osiedla 14:59, 17.02.2017


BogusławaBogusława

4 4

absurd, jest coś takiego jak dobro wspólne... równie dobrze wszystko co publiczne można poddać w wątpliwość 19:51, 18.02.2017


stefekstefek

6 0

@Bogusława parking pod prywatny samochód jest dobrem wspólnym??? To dopiero absurd! Może benzyna do tego samochodu też powinna być dobrem wspólnym? 11:00, 20.02.2017


zdziwionyzdziwiony

28 10

Jestem zdziwiony, jeśli dzielnica wpierw wskazuje Rosoła w zastępstwie za Jeżewsiego, a teraz burzyć chce Rosoła 14:42, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BogusławaBogusława

4 3

też pamiętam, że tak nam powiedziano 19:51, 18.02.2017


MietekMietek

33 9

Sprawa co najmniej śliska. Czemu pominięto mieszkańców przy ustalaniu projektu? Chyba miasto jest dla ludzi nie ludzie dla miasta. 14:49, 17.02.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

stefekstefek

14 21

Miasto przecież powiedziało spółdzielni, więc to spółdzielnia pominęła mieszkańców 16:11, 17.02.2017


sprawiedliwiesprawiedliwie

11 17

jak pominięto?
-- to ludzie olewają swoje sprawy---
zgłosiłeś uwagi do planu miejscowego?
znasz zasadę obowiązku bilansowania parkingów na własnej działce?
chcesz kolejnej katastrofy?
wszyscy powinni być cwaniakami? 16:20, 17.02.2017


BogusławaBogusława

3 3

nic nie stwierdzimy bez dokumentów, niestety jest to gdybanie 19:50, 18.02.2017


Adrian ZagórskiAdrian Zagórski

20 9

Ludzie my mamy dość polityki i waszych najazdów na ludzi działających w naszej sprawie dajcie już spokój 15:03, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pełnynocnik_rowerowyPełnynocnik_rowerowy

25 9

I znowu rowerowcy będą górą 15:21, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nicki minajnicki minaj

36 5

Co by nie mówić o tych czy o tych spotkanie było potrzebne 16:43, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BogusławaBogusława

3 2

a byłeś? wykazałeś się? 19:55, 18.02.2017


BeciaBecia

26 10

wszystko może się odbyć tylko nie kosztem parkingu 17:31, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie podamnie podam

34 8

noooo... ostatni trzeźwo myślący radny w tej radzie, burmistrz do odwołania 17:33, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BogusławaBogusława

10 3

nie oceniałabym pochopnie aktualnego burmistrza, sprawa ciągnie się latami 19:50, 18.02.2017


SobiesławSobiesław

14 40

Mieszkańcy Kabat dają się wkręcać Projektowi Ursynów. Masakra i wstyd. Orzeł to manipulant a o Ciołku nie będę wspominał. Nie podjeli tematu gdy był na to czas a teraz udają obrońców mieszkańców. Kiedy ta inteligiencja z Kabat się zorientuje że jest dmuchana przez kurdupli z PU? Myślcie gamonie. Jesteście tylko i wyłącznie krzyżykiem na karcie wyborczej. Jak to do Was dotrze to można będzie z Wami pogadać o rozwiązaniu problemów bo frajerstwo z PU nie ma pomysłu. Chca tylko Waszych głosów. Gratuluję 18:37, 17.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KabacikKabacik

21 7

brzmisz, jakbyś też kandydował i bardzo cię to bolało 21:22, 17.02.2017


Jędrzej ZapolskiJędrzej Zapolski

19 7

Widać zawiść i zero kompetencji... Pisał to ktoś głęboko umoczony w całym tym politycznym syfie... Sobiesław jak? Podasz nazwisko? 22:28, 17.02.2017


kjhbkjhb

32 11

parszywi rowerowi psychole 20:29, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rozwaga, rozwaga i jrozwaga, rozwaga i j

22 7

Ludzie jakie znaczenia mają tu personalia? Zarządy zarówno spółdzielni jak i dzielnicy zmieniają się co chwilę! Ważna jest nasza sprawa! I skuteczne działanie żeby nie zabrano nam miejsc! 22:25, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgataAgata

29 5

ja nie rozumiem dlaczego można zrobić 3 ścieżki rowerowe i dojazd do lidla, a nie można wygospodarować kilku miejsc więcej... no ale spółdzielnia nie jest bogatą niemiecką firmą, może dlatego urząd nie chcę z nią rozmawiać 22:32, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rudyrudy

31 7

To już chyba standard, że na Ursynowie rowerzyści są grupą uprzywilejowaną... 22:34, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cynamonowa, DereniowCynamonowa, Dereniow

47 9

może z projektem likwidacji miejsc parkingowych ma coś wspólnego któryś z autorów zwężeń ulic? 22:43, 17.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BogusławaBogusława

30 4

myślę, że można być tego pewnym 19:49, 18.02.2017


nicktnickt

3 14

Chyba raczej odwrotnie. Przecież wielcy "obrońcy parkingów" domagają się zwężenia Rosoła. 12:39, 19.02.2017


sprawiedliwiesprawiedliwie

6 26

reasumując jak zwykle-------władze dzielnicy, spółdzielni, wspólnoty itd powołane są przez jakichś obcych, złych ludzi, kosmitów?...my jesteśmy oszukiwani i niczego nie wiemy,ale jesteśmy mądrzy-------ci którzy czynią nam krzywdy (zabierają należne nam parkingi) nie zostali przez nas wybrani, nie są naszymi przedstawicielami, bo postępują zgodnie z procedurami i przepisami , zamiast słuchać naszych roszczeń 13:33, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rowerzystarowerzysta

37 6

Jestem rowezystą i też dostrzegam nonsens tego projektyu. A ta droga dla rowerów na parkingu to już doprawy nie wiem po co 17:46, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerryJerry

38 10

Jako mieszkańcy cieszymy się, że KTOKOLWIEK zajął się naszą sprawą i poinformował nas. Wszelscy polityczni malkotenci mieli taką samą szansę. Dziś ważne jest jedno, aby zauważono problem. 18:21, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

12 25

Jako mieszkańcy Kabat, którzy uczciwie zakupili miejsca parkingowe, bardzo prosimy, żeby KTOKOLWIEK zajął się również naszą sprawą i doprowadził do wykupu tych miejsc przez miasto i umożliwienie nam darmowego parkowania na nich. Nie może być lepszego i gorszego sortu zmuszanego do płacenia za obowiązki miasta !!!!!!!!!! Obowiązkowo również żądamy dostępu do programu PALIWO + czyli 500zł na paliwo dla każdego mieszkańca Kabat !!! 23:42, 18.02.2017


Halo FranekHalo Franek

40 13

Osobiście uważam zmiany w projekcie za konieczne, bo już teraz nie ma gdzie parkować 18:27, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

14 25

to proszę wykupić miejsce w garażu - jak wielu innych mieszkańców Kabat :) Super rozwiązanie, bo samochodu nie trzeba odśnieżać :) 23:33, 18.02.2017


GudekGudek

47 7

ciekawe czy gdyby ktos chcial zlikwidowa jakas droge dla rowerow by zrobic 3 miejsca parkingowe czy byloby to tez niezbedne i nie do zmienienia 18:36, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

12 24

Drogę rowerową pod miejsca dla rowerów jak rozumiem? Bo pod miejsca parkingowe dla samochodów to należałoby zlikwidować jakąś drogę - może Rosoła ? - i powstaną wielkie wspaniałe parkingi dla każdego chętnego :) 23:32, 18.02.2017


mieszkaniecmieszkaniec

45 11

Mieszkam tam i wiem, że po prostu nie byłoby mnie stać na wykupienie innego miejsca. Parkujemy tam od lat, a nasze bloki uniemożliwiają dobudowanie już jakichkolwiek parkingów. Nikt nie mówił nam, że to rozwiązanie tymczasowe. No i czy każdy naprawdę musi intereoswać się jakimiś planami zadospodarowania? Jesteśmy zwykłymi ludźmi, chcemy tu zwyczajnie mieszkać, a nie projektować. To władza jest wybrana po to, aby zapewnić nam spokojne i dobre warunki... 19:33, 18.02.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

sprawiedliwiesprawiedliwie

13 40

z całym szacunkiem-----problem polega na tym, że jak nie ma parkingów to nie powinno się kupować samochodu, kiedyś nie przewidywano tylu samochodów ale to mieszkańcy łamią stare założenia----------inaczej: jeśli w dwupokojowym mieszkaniu dorobimy się np 3 dzieci, to czy władza jest po to, żeby nam dobudować pokój?-----------poza tym i zwykły człowiek powinien zauważyć, że budowa parkingów na tym akurat terenie jest możliwa, tyle, że nikomu się nie chce a na władze łatwo pokrzyczeć.........z szacunkiem 20:53, 18.02.2017


puknij siępuknij się

26 10

"problem polega na tym, że jak nie ma parkingów to nie powinno się kupować samochodu" ... jakiś absurd 22:08, 18.02.2017


xyzxyz

13 27

a można wybierać między miejscem parkingowym, a pokojem - bo ja poproszę jeden pokój więcej, bo się nie mieszczę, Miejsce garażowe zakupiłam samodzielnie więc z tego mogę zrezygnować. 23:57, 18.02.2017


BogusławaBogusława

42 9

nie jestem zwolenniczką samochodów, ale nie można ich właścicieli zwalczać mieście 19:53, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

13 31

czy wymaganie od właściciela samochodu posiadania miejsca parkingowego to zwalczanie? Jest to normalna praktyka w wielu dużych miastach. Chyba coś się Pai pomyliło 23:27, 18.02.2017


AntekAntek

49 8

A ja czekam, aż ktoś nam wskaże - jak nie tam, to parkować gdzie? 20:06, 18.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xyzxyz

15 33

uczciwie - tak jak wielu innych - wykupić miejsce garażowe w pobliskich budynkach.
23:26, 18.02.2017


xyzxyz

12 32

jest taki wielki pusty parking Park&Ride na Ursynowie - są jeszcze wolne miejsca. Polecam :) 23:48, 18.02.2017


azsazs

35 7

DOŚĆ POMIJANIA MIESZKAŃCÓW 20:15, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GustawGustaw

16 53

To jakaś kpina. Czy Ci ludzie z Kabat powariowali. Ta sytuacja pokazuje, jak łatwo jest nabrać ludzi. Orzeł i Ciołko wspierają tą beznadziejną koalicję z PO, to oni przecież doprowadzili do likwidacji miejsc na Jeżewskiego i odpowiadają za projekt likwidacji miejsc przy Rosoła, a teraz udają obrońców ludzi. Jak można tak kłamać. 20:44, 18.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ElżbietaElżbieta

34 8

Pan Orzeł od zawsze występuje w obronie mieszkańców Ursynowa, także tych z samochodami. Kim jest Ciołko? Chyba pan politykuje. 22:09, 18.02.2017


nicktnickt

8 16

Przed kim ich broni? Przecież on jest w koalicji rządzącej i ma ogromny wpływ na burmistrza. Więc chyba broni przed samym sobą. 12:38, 19.02.2017


Kabaty zieloneKabaty zielone

10 36

Następnym prezydentem Warszawy zostanie Wipler albo inny Korwin jeśli obieca, że zamieni ścieżki rowerowe na parkingi :) 22:36, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

13 39

Populizm pełną gębą - a co będzie następne po programie PARKING+ ?? Możę PALIWO+, PIWO+ - czyli w sumie PPP :) I jakie kryteria trzeba spełniać aby dostać miejsce za darmo, bo ja też chcę ?? Wystarczy tylko być mieszkańcem Osiedla Kabaty? 23:46, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

14 40

Mam świetny pomysł !! Jeśli p.Orzeł i PU tak bardzo się martwią to może zamiast tych spotkań niech wybudują parking dla mieszkańców. To będzie pozytywne, a 100 miejsc to nie jest ogromny koszt - a przy takim zaangażowaniu to pewnie i sponsorów znajdą i p.Antosiuk już nie będzie musiał się martwić i będzie miał gdzie parkować. 23:53, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ElaEla

20 9

widać, jak nienawiść do pana Orła zalewa panu mózg... a to jedyny radny, który zajmuje się interweniowaniem dla mieszkańców, a nie polityką 14:23, 19.02.2017


sprawiedliwiesprawiedliwie

9 31

proponuję uzupełnić konstytucję, że każdemu właścicielowi samochodu Państwo gwarantuje darmowy parking,
i dopisać obowiązek płacenia abonamentu rtv 12:39, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byłem i widziałemByłem i widziałem

31 5

Hola hola panowie, na spotkaniu nikt nie kwestionował samej budowy szerszej Rosoła i nie było awantury. Była mowa stricte o naszych parkingach, które może da się jeszcze ocalić. 13:50, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZbigniewZbigniew

39 6

Spotkanie uważam za konstruktywne. Jeśli przekazane przez pana Orła uwagi zostaną uwzględnione, może i wilk w postaci ZDM będzie syty i owca cała. Co ma do tego jakiś pan Antosiuk? 14:11, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnaAnna

39 7

Nowobogaccy denerwują się, że oni płacą... Mieszkacie w mieszkaniach za grube miliony wybudowane w ścisku, to i za parking możecie zapłacić, bo brak miejsca. Nasze mieszkania powstawały pod koniec lat 80. Czy mamy dzisiaj cierpieć za ówczesne budownictwo? 14:15, 19.02.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

sprawiedliwiesprawiedliwie

8 29

o........nie dość że w ścisku, to jeszcze trzeba spłacać, a mieszkańcy z lat 80tych nie cierpią, zajmują teren bez ścisku, mają mnóstwo trawników i nie chcą na nich parkingów. Mieszkania 80 budowano dla tych co nie mają samochodów. Wiadomo, że problem jest, ale jest on powtarzalny wzdłuż Rosoła, KEN, itd. Wg mnie racjonalnym rozwiązaniem jest niestety budowa brakująch stanowisk na kilku kameralnych parkingach przy wewnętrznych alejkach tak jak na osiedlach w północnym Ursynowie, gdzie miasto nikomu nie buduje parkingów. pozdrawiam 17:03, 19.02.2017


stefekstefek

10 20

A czy my mamy się dzisiaj dokładać do waszej wygody? Bloki z lat 80 były obliczone na 0,8 auta/mieszkanie. Więc nie każdy musi mieć samochód, a niektórzy mają dwa. Dlaczego nasze podatki mają iść na wasze miejsca parkingowe? Nam się nikt nie dokładał. Dzielnica nie buduje za darmo a działki też wartość mają sporo. 10:55, 20.02.2017


xyzxyz

8 22

Oczywiście droga Anno - zapłaciliśmy za swoje własne parkingi z własnych pieniędzy, a teraz mamy finansować Tobie ?? To się nazywa socjalizm - zabrać bogatym i dać biednym - to może zacznij stawiać komuś pod domem - bo ma miejsce. 17:01, 20.02.2017


adammadamm

40 11

Parząc na całą tę sprawę trochę z boku ponieważ nie dotyczy bezpośrednio mnie i czytając poniższe komentarze można zauważyć że: 1) piszą mieszkańcy (broniący miejsc), przeciwnicy PU (politycy) i rowerzyści (którym przeszkadzają mieszkańcy, ich samochody i PU który z ich debilizmami walczy). 2) mieszkańcy po części mają rację ponieważ chociażby budowa dwustronnej drogi rowerowej jaki ma sens? Nie można z jednej strony a z drugiej dać np parkingi? Poza tym ddr wchodzący w osiedle dla kogo jest budowany? Kto z masy krytycznej albo zielonego Mazowsza tam mieszka? 3) walka z Orłem - ludzie ogarnijcie się w szczególności politycy z otwartego Ursynowa - co sami zrobiliście dla mieszkańców? Nic. Pluć umiecie i co poza tym? Orzeł przynajmniej się stara w jakimkolwiek stopniu walczyć z debilizmami włączając w to mieszkańców. A że przy tym zbija kapitał polityczny - od tego jest a więc mu po prostu zazdrościcie. 08:44, 20.02.2017

Odpowiedzi:27
Odpowiedz

adammadamm

36 8

4) ludziom którzy piszą kup sobie miejsce w bloku obok zapytam - a niby dlaczego? Kupując mieszkanie w latach 80/90 nie było parkingów podziemnych. Dobudowując nowe bloki to miasto powinno zadbać o to że w WZce lub MPZP powinien być zapis że bilans parkingowy ma się zgadzać. Jeżeli nie to niech na własny koszt je buduje. Dlaczego ktoś ma być stratny kosztem dewelopera który na nas kasę zarabia? Ludzie ogarnijcie się - sam mam kupione miejsce postojowe (z wygody) ale nie mam nic przeciwko temu aby robić miejsca dla mieszkańców którzy takiego miejsca nie mogli kupić. Zastanówcie się też czy jak kupujecie mieszkanie w nowym bloku to ktoś z okolicy może kupić miejsce jeżeli deweloper sprzedał wszystkie z mieszkaniami... 08:50, 20.02.2017


stefekstefek

9 26

@adamm co do p.4 to przecież Orzeł jest w koalicji rządzącej! Więc jeśli nie ma na nią wpływu, to niech zrezygnuje, a nie jego protegowany Ciołko ciągnie grubą kasę z naszych podatków a jednoczesnie twierdzi że nic nie może. Przecież plany budowy Rosoła były znane od półtora roku, gdzie wtedy był Orzeł? Co to za radny który budzi się za pięć dwunasta? 10:52, 20.02.2017


adammadamm

31 8

@stefek - czy za pięć dwunasta czy wcześniej trochę nie ma to znaczenia jeżeli chce pomóc mieszkańcom. Poza tym jeżeli mówimy o projektach leżących w gestii ZDMu to od jakiegoś czasu głos mieszkańców nie jest w ogóle brany pod uwagę. Za to zielone mazowsze i masa krytyczna są zapraszane na spotkania i opiniowanie projektów... więc o czym my tu mówimy? Bardzo dobrze że PU robi ten dym ponieważ jak piszesz 1,5 roku temu jego głos nawet nie byłby brany pod uwagę w ZDMie. Nie wierzysz? Napisz do ZDMu i IR i poproś o dostęp do informacji publicznej do jakich projektów zm i mk wysyłają uwagi albo ile razy się spotykają w sprawie projektów tfu "poprawy bezpieczeństwa"! 15:33, 20.02.2017


xyzxyz

8 28

No to żeś nieźle odpłynął - miasto ma zapewnić miejsca parkingowe dla mieszkańców spółdzielni, która swój teren ogrodziła i innych nie wpuszcza? Czyli ja mam współfinansować miejsce dla Ciebie, bo na swojej współwłasności wolisz mieć trawkę i nie chcesz zainwestować w postawienie tam garażu wielopoziomowego, bo Ci słoneczko będzie zasłaniać? Miasta to może dbać o miejskie bloki czyli komunalne, zaś o spółdzielcze niech dba spółdzielnia - czyli współwłaściciele tego ogrodzonego i zabezpieczonego przed innymi terenu. 16:58, 20.02.2017


adammadamm

31 5

@xyz - ja tam nie mieszkam więc ta budowa mnie bezpośrednio nie dotyczy. Napisałem swoje obserwacje tego co czytam w artykule i w komentarzach oraz prywatne zdanie odnośnie miejsc postojowych które wg. mnie powinny być ogólnodostępne dla wszystkich a nie dla konkretnej spółdzielni czy mieszkańca a zlokalizowane właśnie zamiast jednej drogi rowerowej. Jednocześnie odwrócę pytanie zakładając że skorzystasz z samochodu - co będzie jeżeli pojedziesz odwiedzić znajomych a ich spółdzielnia/deweloper zagrodzi swój teren (cały do granicy pasa drogowego) na którym są miejsca postojowe bo w pasie ulicy ich nie ma - to co zostawisz auto na ulicy? Ponad połowa Ursynowa to spółdzielnie - ogrodźmy tereny i wtedy może zastanowisz się nad tym co piszesz bo może się okazać że nagle chodników zabrakło w pasie ulicy bo przypadkiem zrobiła go spółdzielnia i jest na jej terenie. Poza tym to jak na razie osiedla deweloperskie są ogrodzone... 19:07, 20.02.2017


xyzxyz

5 8

O la la, drogi Adamie - wytłumacz mi tylko skąd tak wielkie zaangażowanie w komentowanie sprawy, która Ciebie nie dotyczy? I czy w związku z tym masz w ogóle prawo wypowiadać się w tej kwestii - ja tu mieszkam i dla mnie problemem jest bezpieczeństwo związane z tabunami rowerów z całej Warszawy, które nie mają dróg, jadąc do Powsina. Ty zaś z grupy mieszkańców tamtejszej spółdzielni tworzysz jakąś specjalną kastę - ja nie uważam, żeby byli niepełnosprawni umysłowo lub społecznie i nie potrafili sami zapewnić sobie parkingu. 09:17, 21.02.2017


xyzxyz

7 5

Ach, a w kwetii grodzenia osiedli to drogi Adamie Osiedle Kabaty to ewenement w skali Ursynowa, bo nie grodzi wewnętrznych dziedzińców, ale ogromny teren. O tym egoistycznym podejściu tych właśnie spółdzielców trąbiły swego czasu ogólnopolskie gazety. A ja - mam samochód- ale nie wymagam, żeby ktokolwiek zapewniał mi na niego miejsce. I dobrze wiesz, że w przypadku akurat parkingu przy Rosoła nie chodzi o gości, ale wyłącznie o mieszkańców jednej spółdzielni o egoistycznym podejściu, ponieważ nie widzę, żeby ktokolwiek, poza mieszkańcami, miał potrzebę odwiedzenia płotu osiedla, bo tam nic więcej nie ma. Spory parking zaś jest przy kościele - ale to już trzeba ruszyć trochę 4 litery. 09:28, 21.02.2017


adammadamm

7 3

@xyz - zaskoczę Cię - w tamtej okolicy jestem częściej rowerem, jadąc właśnie z dzieckiem do Powsina, niż samochodem więc chyba powinienem być za ddrami a nie miejscami postojowymi? Do głosu jednak dochodzi zdrowy rozsądek odnośnie budowy tego z czego korzysta garstka a tym czego potrzebują mieszkańcy. Czy nie można tego pogodzić? A czy mam prawo się wypowiadać? Mam jak każdy z nas. Piszesz o ewenemencie grodzenia to pomyśl co by było jakby wszyscy to zrobili? Osobiście jestem temu przeciwny! 14:36, 21.02.2017


xyzxyz

5 1

To zwróć się do tych mieszkańców aby zlikwidowali najpierw swoje płoty skoro oczekują czegokolwiek od innych. A skoro jeździsz tam rowerem z dzieckiem to chyba zdajesz sobie sprawę, że póki co to nie ma tam po czym jeździć - no chyba, że po wąskim chodniku lub parkingu - ale to chyba nie jest bezpieczne? I kwestią dyskusyjną jest gdzie jest ta wąska grupa, a gdzie mieszkańcy - bo dla mnie ewidentnie wąską grupą jest grupa 100 osób walcząca o parking dla siebie, bo rowerzystów z całej Warszawy jeżdżących do Powsina dziennie jest setki, albo i tysiące. A dróg nie ma - i dlatego akurat w tym miejscu powinna powstać szeroka rowerowa "autostrada" z uwagi na bezpieczeństwo tych osób oraz w szczególności dzieci. A te 100 osób może albo zakupić sobie miejsce w garażach albo się przejść spacerkiem od kościoła - wyjdzie im to tylko na zdrowie. I powtórzę raz jeszcze argument używany nagminnie przez PU- nie mieszkasz to nie się nie wypowiadaj. 14:46, 21.02.2017


adammadamm

5 1

@xyz - piszesz to jako zielone mazowsze czy masa krytyczna? Rowerowa "autostrada" dla może jeszcze nie tysięcy ale milionów rowerzystów? Pas do ruchu dla tych szybkich i drugi dla tych z dziećmi? Nie przesadzaj. Rowerzyści korzystają z infrastruktury kilka miesięcy w roku a mieszkańcy mieszkają tam przez 365 dni. Uważasz że nie można znaleźć kompromisu? Jeżeli nie to jesteś w grupie którą wymieniłem na początku. Klapki na oczy i do przodu po trupach. Nie mam zamiaru bronić mieszkańców ale uważam że można pogodzić wszystkich nawet tych których nazywasz garstką 100 osób. Na marginesie - powiedz mi jeszcze tylko: 1) gdzie mieszkańcy mają kupić te miejsca? Pytam bo nie wiem. 2) jeżeli ktoś zlikwidowałby miejsce gdzie parkujesz to poszedłbyś kupić np 3 bloki dalej za 30tys czy byś protestował? 3) czy jako mieszkaniec wspólnoty/spółdzielni zgodziłbyś się na budowę park. wielopoziomowego dla mieszkańców (nie dla Ciebie)? Oczywiście wiązałoby się to ze zwiększeniem Twojego czynszu. 18:13, 21.02.2017


adammadamm

4 0

@xyz - jeszcze jedno - fakt faktem że najbardziej winni wydają się być jednak przedstawiciele spółdzielni... 19:19, 21.02.2017


xyzxyz

1 6

Drogi Adamie - chyba należałoby przypomnieć Ci słowa p.Szczepkowskiej : "4 czerwca 1989 skończył się w Polsce komunizm". Nie wiem dlaczego cały czas forsujesz tezę, że albo mieszkańcy Warszawy, albo ja, mamy się składać na parking dla jakiejś grupy spółdzielców - ja kupiłem sam za swoje pieniądze mieszkanie (spłacam kredyt), miejsce postojowe i nie wyobrażam sobie, żebym miał zmuszać kogokolwiek do zbiórki na dodatkową powierzchnię dla mnie, mojej rodziny lub mojego samochodu. A może jeszcze na opłaty lub podatki lub kredyt - bo mnie nie stać. Nie proszę Pana - każdy osobiście powinien dbać o swoją własność. Jedynie osoby słabsze -np. niepełnosprawne - mogą liczyć w ramach solidarności społecznej na pewną pomoc os społeczeństwa). I naprawdę nie trzeba być Masą Krytyczną lub Zielonym Mazowszem, żeby uważać, że nie tylko kierowcy samochodów mają prawa - na Kabatach jest duży problem z ogromną liczbą rowerzystów z całej Warszawy jadących do Powsina, a dróg nie ma. 09:39, 22.02.2017


xyzxyz

1 8

I jeszcze jedno Adamie - drogi rowerowe w naszych warunkach pogodowych używane są bardzo intensywnie od kwietnia do października, czyli ponad pół roku. W sezonie zimowym również są wykorzystywane, w miarę możliwości, przez część osób - problem polega na tym, że w odróżnieniu od ulic, zdarza się, że po prostu nie są odśnieżane. I to pokazuje w jaki sposób traktuje się różnych użytkowników drogi - bo nie odśnieżanie ulic powoduje od razu wielki krzyk. 09:44, 22.02.2017


akyszakysz

0 9

Panowie pomianowski i orzeł, a może zamiast dyskutować pod ściemnionymi nickami podyskutowalibyście sobie pod prawdziwymi nazwiskami? 11:54, 22.02.2017


MarekMarek

2 8

@adamm. Piszesz, że rowerzyści korzystają z rowerów tylko część roku - pewnie masz rację - niektórzy miesiąc, niektórzy sześć, niektórzy dziesięć a niektórzy jeżdżą cały rok. Podobnie jest z samochodami - niektórzy jeżdżą codziennie, inni co drugi dzień, niektórzy tylko w weekend.
Czy wiesz, że samochód średnio wykorzystywany jest 2 godziny na dobę? To znaczy, że resztę czasu stoi i ... zajmuje miejsce. Czy to optymalne wykorzystanie przestrzeni?

14:04, 22.02.2017


adammadamm

9 1

@xyz - odpowiedz proszę na pytania nr 1 i 2 bo na 3 chyba nawet nieświadomie odpowiedziałeś tzn. żeby jako członek jakiejkolwiek spódzielni lub wspólnoty wybudować parking wielopoziomowy tylko dla części mieszkańców i pokrywać go własnym czynszem. I tutaj sprawa się właśnie rozbija o to że nikt oprócz zainteresowanych miejscem mieszkańców się na to nie zgodzi. I tutaj pojawia się właśnie dzielnica która ma obowiązek dbać o dobro mieszkańców bo inaczej po co nam ktoś kto bierze kasę i nic nie robi? Co do samochodów i rowerów - uważam że rowerzyści mają wystarczające prawa i zaczyna im niestety od tego mocno odbijać co widać na naszych ulicach. Jestem jak najbardziej za rozwojem sieci rowerowej w Warszawie ale z głową a nie to co się teraz dzieje. 17:05, 22.02.2017


adammadamm

9 0

@xyz - Odnośnie odśnieżania - jedyny krzyk słyszysz w mediach pt. "Drogowcy znów zaspali..." co jest akurat nudne. Przy ostatnich opadach zamiast chodników na Ursynowie odśnieżali ddry aby awantury nie było! I to uważam akurat za zmarnowane pieniądze ponieważ ta jednak bądź co bądź nieliczna grupa użytkowników rowerów w okresie zimowym mogłaby korzystać z jezdni. Jeżeli ktoś ma ochotę jeździć rowerem zimą proszę bardzo chodnikiem lub jezdnią. Tutaj jakoś nie krzyczysz że Twoje podatki na to idą... 17:08, 22.02.2017


adammadamm

9 1

@akysz - nie jestem żadnych z nich co może Ci potwierdzić nawet Redakcja HU. Nie wiem za to jak xyz ale nie możesz mu zabronić konstruktywnej dyskusji. 17:09, 22.02.2017


adammadamm

9 1

@Marek - Ja wiem że dla Ciebie rower jest świętością. Spoko. Naprawdę nie mam z tym problemu abyś jeździł cały rok i inni też jeżeli masz/macie na to ochotę. Nawet to pochwalam i jestem nawet za tym aby budować jak najwiecej ddrów dla KAŻDEGO w tym przede wszystkim dzieci!!! Ale proszę Cię o jedno nie występuj jako "środowisko reprezentujące warszawskich rowerzystów" bo mnie jako rowerzysty nie reprezentujesz bo nie masz na to mojej zgody. Innych pewnie też. Zostaw to urzędnikom bo od tego są. Odpowiadając jednak na Twoje pytanie - ile czasu używasz roweru w ciągu dnia? 2-3 godziny? Czy uważasz za optymalne wykorzystanie przestrzeni na stojak? Nie każdy ma ochotę/możliwość/czas przemieszczać się rowerem więc nie pisz jak dziecko tylko dyskutuj rzeczowo bo zaraz dojdziemy do wniosku że niektóre chodniki bezsensownie zajmują przestrzeń. Czy uważasz że ktoś jeżeli posiada mieszkanie w "starych" blokach to będzie miał garaż podziemny? A może ma parkować w mieszkaniu na 3 pietrze? Hmmm 17:26, 22.02.2017


xyzxyz

3 3

Adamie - nie zarzucaj mi, proszę, braku świadomości, ponieważ wystarczy czytać ze zrozumieniem. Skoro jednak masz z tym problem, to postaram się to napisać prościej. Osobiście zakupiłem miejsce garażowe w jednym z budynków sąsiadujących z tym osiedlem (wystarczy podzwonić i masz odpowiedź gdzie jeszcze są miejsca pod dachem, również do wynajmu), ponieważ wielu "cwaniaczy" i nie inwestuje w coś co można mieć za darmo, odbierając to jako wielką mądrość, bo zaoszczędzone w ten sposób 20-30 tyś można dołożyć do zakupu bryki. Ja miejsce zakupiłem, więc nie mam problemu z likwidacją tymczasowych miejsc zlokalizowanych od zawsze w rezerwie pod drogę. Budowę parkingu na terenie spółdzielni powinni sfinansować wyłącznie Ci członkowie, którzy dostaną tam swoje miejsca, ponieważ nie współfinansowali miejsc tym, którzy kupowali mieszkania i miejsca w "nowszych" inwestycjach spółdzielni. Po prostu - płaci ten, który kupuje miejsce ,a nie wszyscy spółdzielcy. Tak jak za mieszkanie, chleb... Proste? 10:36, 23.02.2017


adammadamm

1 1

@xyz - jeszcze raz bo widzę że się nie rozumiemy a moją intencją nie jest wywoływanie kłótni i proszę nie obrażaj bo możemy spokojnie zejść na inny poziom dyskusji. 1) zapytałem o lokalizację - nie odpowiedziałeś stąd był kolejny post. Jednocześnie informacja że wystarczy podzwonić to żadna informacja, żaden konkret ale ok może innym to wystarczy 2) a jakbyś nie miał tego miejsca to byś protestował czy nie? Sam mam miejsce i co z tego? Poza tym przejdź się po tym parkingu i powiedz mi ile aut tam parkujących jest warta tyle lub mniej co to miejsce postojowe? Argument że to drugie lub trzecie auto wsadź sobie w buty bo to żaden argument i nie mów że ktoś jest cwaniakiem i kupuje za te 30tys auto. Dla wielu osób jest to często jedyne auto które zapewnia im dojazd do pracy jakakolwiek by nie była co pozwala im się utrzymać. 20:12, 23.02.2017


adammadamm

1 1

@xyz - Pamiętaj też że nie każdy kto mieszka na Ursynowie jest mega bogaty i stać go na wszystko. Piszesz że masz kredyt i co? Pracujesz aby go spłacić. Płacisz podatki i co? Płacisz je żeby mieć 3 drogi rowerowe z których np. nie korzystasz a chciałbyś właśnie miejsce postojowe aby móc zaparkować auto. Czy uważasz że tylko Tobie się wszystko należy czy są też inni ludzie którzy mają inne potrzeby niż Ty? I jeszcze raz Ci napiszę - wspólnota czy spółdzielnia to odpowiedzialność zbiorowa - jeżeli budujesz garaż wielopoziomowy to zrzucają się wszyscy a nie tylko mieszkańcy np jednego bloku. Nie jest to więc takie proste prawda? 20:18, 23.02.2017


xyzxyz

1 2

Faktycznie nie rozumiemy się, bo dla mnie epoka socjalizmu dawno się skończyła i nie uważam, że zmuszanie części mieszkańców do finansowania jakiejś grupy jest ok (chyba, że są niepełnosprawni). Konkretne informacje o miejscach na Osiedlu Kabaty znajdziesz tutaj http://www.haloursynow.pl/artykuly/dzielnica-poszuka-miejsc-na-kabatach-znow-beda-zmi,7301.htm Koszt 150złł miesięcznie za najem nie wydaje się wygórowany. I wybacz, ale na Ursynowie mieszka bardzo dużo osób, których nie stać na nie wiadomo jakie fanaberie, bo mają kredyty, dzieci itp i właśnie dlatego zmuszanie ich do finansowania miejsc dla grupy "cwaniaków", których stać na samochód i mieszkanie, jest po prostu nieuczciwe. Jeśli nie miałbym miejsca to bym kupił lub wynajął, ale nie oczekiwałbym, że ktoś to za mnie sfinansuje, bo nie uważam, że mi się wszystko należy dlatego sam na swoje potrzeby pracuję. A wrzutka o trzech drogach rowerowych jest zwykłym kłamstwem i manipulacją. Fajnie to tak odwracać kota ogonem, prawda? 20:41, 23.02.2017


adammadamm

3 1

@xyz - czy ja Cię zmuszam do finansowania kogokolwiek? Zwracam Ci uwagę że każdy z nas ma inne potrzeby i oczekiwania? Nie traktuj tej dyskusji jako ataku tylko konstruktywnej rozmowy. Tak jak napisałem Ci wcześniej - nie jestem za mieszkańcami uważam tylko że zamiast robienia dwustronnej drogi rowerowej można ten teren zagospodarować inaczej chociażby nawet tymi miejscami postojowymi (nie 100 a np 20). Trzecia droga rowerowa przez parking jest tematem dyskusyjnym (są więc 3 czy nie?) Pamiętaj że bloki budowane w latach 80/90 nie mają parkingów podziemnych. Ograniczanie więc ogólnodostępnych miejsc postojowych jest działaniem na szkodę mieszkańców - oczywiście złym przykładem jest akurat to osiedle ale wejdź chociażby w osiedle Wasilkowskiego/Warchałowskiego - otwarte i miejsc brak. Czy mieszkańcy zgodzą się na zabudowanie ostatniej zieleni z której korzystają dzieci? Oczywiście że nie. 12:22, 24.02.2017


adammadamm

3 1

@xyz - Dlatego problem jest bardziej złożony niż Ci się wydaje i osobiście jako osoba postronna uważam że nie można robić wszystkiego pod jedną grupę społeczną jakkolwiek nieliczna by była a jednak mieć na względzie wszystkich mieszkańców. Dużo ludzi posiada kredyty choć nie wszyscy. Każdy jednak płaci podatki i ma takie same prawa czyż nie? Na marginesie ostatni artykuł o szukaniu miejsc na innych ulicach aby uspokoić mieszkańców to jest dopiero głupota. A może się mylę? Dla sprecyzowania odnośnie Warchałowskiego i Wasilkowskiego mam na myśli ze miejsc jest mało i wszystkie są zajmowane jak tylko się da... 12:27, 24.02.2017


xyzxyz

1 3

Adamie - to zapoznaj się z podstawowymi zasadami ekonomii - to co wspólne/miejskie jest finansowane z podatków i tworzenie miejsc parkingowych jest zmuszaniem mnie pośrednio lub bezpośrednio do finansowania tego. Okazuje się jednak, że miejsca są na parkingach na terenie spółdzielni, ale mieszkańcy chcą zaoszczędzić kosztem nas wszystkich - dla mnie zwykłe cwaniactwo. Jeśli chodzi o miejsca parkingowe to nawet już z Twojej odpowiedzi wynika, że będą, a z planu, że będzie ich całkiem sporo - i jak piszesz" trzecia droga" prowadzi właśnie przez parking. A to ewidentnie świadczy, że nie jest de facto drogą rowerową, ale częścią współdzieloną tzn usankcjonowaniem używania parkingu również do przejazdu rowerów. I z jednym całkowicie się godzę -nie można podporządkowywać wszystkiego pod tylko jedną wąską grupę- tylko, że dla mnie tą grupą są spółdzielcy z Osiedla Kabaty. Droga rowerowa akurat w tym miejscu jest bardzo potrzebna i zdecydowanie będzie używana przez znacznie większą grupę. 09:25, 25.02.2017


adammadamm

4 1

@xyz a może właściwie Jerzy? Nie dyskutuję o cwaniactwie mieszkańców bo nie to jest intencją mojego pierwszego posta. Ekonomii też mnie nie musisz uczyć... zastanów się co napisałem i jak pogodzić wszystkich a nie tylko robić pod jedną grupę kosztem ludzi którzy płacą podatki i mają oczekiwania zupełnie odmienne od Twoich. 13:04, 25.02.2017


akyszakysz

4 18

Jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości, adamm to kamil ożeł. 22:14, 20.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

adammadamm

17 6

Chciałbyś co? Niestety drogi kolego/koleżanko mocno muszę Cię rozczarować że ja to nie on. 00:21, 21.02.2017


akyszakysz

5 13

nie ściemniaj kamil. 07:33, 21.02.2017


ŁysyjeŁysyje

17 3

Pan burmistrz Kempa napisał, że przepustowość projektowanego skrzyżowania Rosoła/Wąwozowa/Relaksowa ustalono na podstawie pomiarów natężenia ruchu:
http://www.smb-osiedlekabaty.pl/wp-content/uploads/2016/12/Odpowied%C5%BA-Burmistrza-w-spr.-przebudowy-ul.-Roso%C5%82a.pdf
Niestety, okazuje się, że już teraz ruch jest większy niż obliczona przepustowość. Pewnie pomiary były lekko nieświeże. A może coś w obliczeniach się nie zgadza.
Nie wystarczy poplątać dużo pasów ruchu, żeby nie było korków. Ale jeśli celem jest zadowolenie dyskonta i wytrucie mieszkańców spalinami, to Pan Burmistrz jest na dobrej drodze. 14:39, 21.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

13 16

czas parkowania za darmo się kończy! Czas zacząć płacić za zajmowanie wspólnej przestrzeni 13:55, 22.02.2017

Odpowiedzi:13
Odpowiedz

ŁukaszŁukasz

9 7

Święta prawda. Stać na samochód a nie stać na parking? 17:34, 22.02.2017


adammadamm

12 9

Ogarnij się bo za to już akurat słono płacimy! 17:37, 22.02.2017


adammadamm

7 5

@Marek - tak na marginesie - jakim trzeba być hipokrytą aby sobie w ramach BP zapewniać dodatkowe DARMOWE miejsca postojowe pod domem a innym kazać płacić... 08:11, 23.02.2017


xyzxyz

4 4

Adamie - prosimy o konkrety. Bo jak rzuca się półsłówkami jakieś niesprecyzowane bliżej oskarżenia to trzeba mieć jaja i powiedzieć do końca - kto, co i jak. 10:14, 23.02.2017


adammadamm

4 3

@xyz - najpierw może się przedstawisz? Bo pisanie jako xyz jasno obrazuje kto tu czego nie posiada obrońco uciśnionych rowerzystów... 13:01, 23.02.2017


xyzxyz

2 2

adamm - "Przyganiał kocioł garnkowi" :) Stosuję te same zasady co Ty, ale dla odróżnienia jako mieszkaniec Kabat wypowiadam się w sprawie, która mnie dotyczy. I nie stosuję zasady "półsłówek" - czyli ktoś, coś, gdzieś - coś wiem, ale nie powiem - sami się domyślcie. 13:04, 23.02.2017


adammadamm

4 2

@xyz - to zapytaj Marka gdzie mieszka że tak go bronisz i jego teorii... 16:52, 23.02.2017


xyzxyz

0 2

A co to ma do rzeczy, gdzie mieszka Marek, adamm? Moje pytanie to nie popieranie teorii jakiegoś Marka, ale sprzeciw na używanie w dyskusji publicznej insynuacji i niedopowiedzeń. I to postępowanie zdecydowanie piętnuję. Skoro wiesz i jest to prawda to po prostu powiedz albo zamilcz. 17:28, 23.02.2017


adammadamm

1 0

@xyz - ma i to dużo. Piszesz że ja się nie mogę wypowiadać bo tam nie mieszkam a głos wspierający Twoje teorie (Marka) jest jak najbardziej za... a może zapytaj Marka - niech sam odpowie. A może jak to piszesz nie ma jaj aby się przyznać? 19:56, 23.02.2017


xyzxyz

0 2

Powtórzę - nie interesuje mnie, gdzie mieszka jakiś Marek. Nie interesuje mnie również, gdzie mieszkasz Ty - argument przytoczony przeze mnie, że tu nie mieszkasz był wcześniej użyty przez Ciebie. A jeśli nadal masz coś insynuować to lepiej zamilcz, albo napisz co masz do powiedzenia, bo używanie insynuacji jest co najmniej nieeleganckie. I dalsza dyskusji w tym temacie nie ma najmniejszego sensu i związku z tematem artykułu. 20:47, 23.02.2017


adammadamm

6 2

@xyz - Dereniowa i Cynamonowa. Kto mieszka w okolicy i zyskał dodatkowe miejsca postojowe nawet jeśli są 3 minuty spacerem od domu? Jedziemy dalej: http://transport.um.warszawa.pl/spotkanie-ws-opiniowania-projekt-w-rowerowych-27122016-r - jakim prawem masa krytyczna spotyka się z inżynierem ruchu i wypowiada się za nas czyli mieszkańców? Czy jest to jakieś stowarzyszenie? Nie ma osobowości prawnej i nawet nie powinna być zapraszana na jakiekolwiek spotkania nie wspominając o jakichkolwiek żądaniach z ich strony. Dla Twojej wiadomości na tych spotkaniach padło hasło że dla zm i mk mieszkańcy nie są stroną i nie będą z nimi rozmawiać. Takich spotkań i żądań z ich strony jest o wiele wiele więcej! A kim jest Marek? Niech sam Ci powie. 12:08, 24.02.2017


xyzxyz

1 6

Ach, to już rozumiem adamm - po prostu zazdrość dupę ściska. Nie zauważyłem, żeby na wspomnianych przez Ciebie ulicach były miejsca zarezerwowane dla konkretnych osób. A ten artykuł dotyczy Rosoła o egoistycznego podejścia spółdzielni. 09:10, 25.02.2017


adammadamm

9 0

@xyz - jedyne co może uciskać i to Ciebie to twoja lajkra rowerowa... a na rosoła są zarezerwowane miejsca dla konkretnych osób? 12:56, 25.02.2017


ŁysyjeŁysyje

11 1

Pan burmistrz powiedział w wywiadzie dla tygodnika Passa (Nr 41-831, 2016, str.4; http://www.passa.waw.pl/documents/pdfs/numer-41-831-z-dnia-131016-2.pdf ) "Chcę poinformować, że negocjujemy z Lidlem ich partycypację w budowie ul.Rosoła i mam nadzieję, że te negocjacje przyniosą wymierne korzyści finansowe dla mieszkańców Ursynowa. Nie chcemy powtórki z sytuacji z Lidlem przy Stryjeńskich."

Natomiast w odpowiedzi na protest mieszkańca w związku z likwidacją miejsc parkingowych dla mieszkańców przy ul. Rosoła i przyznaniem miejsc Lidlowi dokładnie po drugiej stronie ulicy burmistrz odpowiada (pismo BD-BD-DD.720.3.MZA(2) (WIR.3.ARO) z dn. 19.01.2017 r.) : "Likwidacja tych miejsc nie jest związana z lokalizacją sklepu Lidl przy ul. Rosoła."

Powstaje wątpliwość do wyjasnienia: Którzy mieszkańcy Ursynowa odnieśli owe "wymierne korzyści finansowe", o których wspomniał pan Robert Kempa w wywiadzie dla Passy? Dlaczego Zarząd nie pochwali się tym osiągnieciem i nie poda kont? 11:13, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZzzzZzzz

5 5

Ceny wynajmu miejsca garażu w SMS Kabaty są symboliczne ,miszkając przed wielu laty przy ul.Międznarodowej płaciłem trzykrotnie więcej za zaniedbane miejsce na parkingu przy ul.Niekłańskiej. Jak patrzę w jakim stanie są niektóre samochody parkujące na parkingu przy ul. Rosoła myślę ,że ich właściciele już dawno powinni korzystać z komunikacji miejskiej. Co tu zgrywać Wielkiego Pana jaj w kieszeni pustki.Poza tym ,proszę zwrócić uwagę, że stoi tam wiele pojzdów które porasta trawa a takż przyczepy kempingowe w ruinie. Ich właściciele też pewnie głośno protestują przeciwko likwidacji publicznych miejsc parkingowych w rzeczywistości dobro publiczne mając w d.... 12:29, 26.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%