Zamknij

Reklama w metrze dla firm spoza Warszawy – czy to ma sens?

17:20, 12.03.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:44, 12.03.2020
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Niesłychaną zaletą reklamy tranzytowej jest możliwość zapewnienia jej kontaktu z dużą liczbą odbiorców z dosłownie każdej grupy docelowej.  Z komunikacji miejskiej korzysta coraz więcej osób – to ekonomiczny, wygodny i ekologiczny środek transportu miejskiego i podmiejskiego. Niezależnie od stylu życia, wieku i zajmowanego zajęcia mieszkańcy Polski codziennie poruszają się komunikacją miejską – w drodze do pracy, na zakupy lub po dzieci do przedszkola i szkoły. Tak jak w przypadku innych miast – reklamy w autobusach i tramwajach, a także na ich przystankach odnoszą zwykle duże sukcesy i znacząco wpływają na rozpoznawalność reklamowanej marki i całkowity efekt założeń kampanii marketingowych. Reklama w metrze jest co prawda codziennością dla mieszkańców stolicy, ale może budzić wątpliwość firm spoza Warszawy, które inwestują w kampanię marketingową. Czy słusznie? Jakie zalety ma dla nich reklama w warszawskim metrze?

Warszawa – wykorzystaj nasze metro!

Wątpliwości na temat skuteczności reklamy w metrze dotykają najczęściej przedsiębiorstw oferujących swoje usługi poza stolicą. Warto jednak podkreślić, że Warszawa jest miastem, w którym życia i pracują ludzie z całej Polski. Co więcej, wiele osób przybywa do niej w celach biznesowych i turystycznych, co sprawia, że potencjalny zasięg reklamy w warszawskim metrze jest o wiele szerszy i rozciąga się na praktycznie całą Polskę. Dla przykładu – reklama usług lub produktu przedsiębiorcy z podmiejskich miejscowości może okazać się jeszcze bardziej skuteczna, kiedy nie ograniczy się jej jedynie do umieszczania na obszarach wiejskich i okolic siedziby firmy. Jeśli reklamowane są produkty lub usługi online, które mają docelowo być dostępne dla całej Polski (a nie tylko określonej lokalizacji) – metro jest wyśmienitym sposobem na rozpowszechnienie informacji na temat oferty. Jedynym przypadkiem, w którym reklama w metrze może okazać się nietrafionym pomysłem jest reklamowanie usług stricte lokalnych, działających na niewielką skalę i znacznie oddalonych od Warszawy.

Metro i stolica – róg obfitości dla reklamodawców

Stolica jak dotąd jest jedynym w Polsce miastem z czynną linią metra. Chociaż Warszawa nie może poszczycić się tak rozbudowaną siatką kolei podziemnej jak np. Wielka Brytania -  warszawskie metro codziennie obsługuje dziennie około pół miliona pasażerów! Od kiedy powstała druga linia metra – Warszawa ma wygodne połączenie nie tylko przez praktycznie wszystkie dzielnice jej zachodniej strony, ale również w poprzek Wisły – dzieląc stronę wschodnią i zachodnią. Metro i sama stalica, to doskonałe i bardzo „urodzajne” miejsce do realizacji kampanii marketingowych z całej Polski i świata. Metro, czyli stacje i wnętrze samego pociągu to atrakcyjna przestrzeń reklamowa dla wszystkich produktów i usług, które nie mają określonych segmentów geograficznych. Co więcej – reklama na wyświetlaczach umieszczonych w metrze jest nowoczesną, ekologiczną i ekonomiczną formą marketingu zewnętrznego.

Chyba dla żadnego przedsiębiorcy nie jest tajemnicą, jak duże znaczenie ma przeprowadzanie kampanii w dużych miastach, takich jak na przykład Warszawa, Wrocław, Gdańsk, Kraków itp. Jak dotąd tylko stolica może zaoferować dodatkowe benefity wynikające z zalet, jakie pod kątem marketingowym oferuje metro. Z uwagi na budowę stacji metra i specyfikę pociągów metra (siedzenie naprzeciwko siebie, mała przestrzeń) – od reklamy w metrze po prostu nie sposób odwrócić oczu.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%