Zamknij

Przygotowanie profesjonalnej sesji biznesowej

20:18, 24.01.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 21:14, 08.02.2021
Skomentuj Andrzej Kotfis fotografia biznesowa - Dyrektor Sprzedaży do Klientów SME i SOHO Orange Polska fotograf Krzysztof Zaleski Andrzej Kotfis fotografia biznesowa - Dyrektor Sprzedaży do Klientów SME i SOHO Orange Polska fotograf Krzysztof Zaleski

Profesjonalna sesja biznesowa jest niesamowicie ważna dla współczesnego przedsiębiorcy, firmy, osoby, która szuka lepszej pracy, a także każdego kto chce, żeby jego twórczość została zauważona. Zapotrzebowanie na sesje biznesowe jest tak ogromne, że usługi te oferuje coraz większa ilość fotografów. Poniżej informacje jak przygotować sesję fotograficzną, która spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

(zdjęcie: Andrzej Kotfis fotografia biznesowa Dyrektor Sprzedaży do Klientów SME i SOHO Orange Polska fotograf Krzysztof Zaleski)

Szczera rozmowa z klientami

Jednym z najważniejszych aspektów przygotowujących do sesji biznesowej jest szczera rozmowa pomiędzy fotografem biznesowym a jego klientem. Nie ma bowiem uniwersalnego przepisu na zdjęcie, które zadowoli każdego. Fotograf musi się dowidzieć jakie oczekiwania ma osoba odwiedzająca jego studio. Jaki wizerunek chce stworzyć, jak widzi rozwój swojej firmy (fotograf może poprosić o adres www firmy, by jak najlepiej dopasować zdjęcia pod kątem wizualnym), czy kariery zawodowej.

Podczas takiej rozmowy fotograf poznaje także obawy klienta i pomaga się ich pozbyć, odpowiada na wszystkie pytania, dostarcza niezbędnych informacji. Na rozmowie wstępnej ustalane są takie szczegóły jak choćby to ile osób będzie uczestniczyło w sesji fotograficznej, czy będzie się ona odbywać w studiu fotograficznym, siedzibie firmy, czy może w zupełnie innym miejscu. Podczas pierwszego spotkania ustalane są takie kwestie jak ubiór fotografowanych osób, fryzura, makijaż. Fotograf udziela klientom wskazówek dotyczących tego jak pozować, by najkorzystniej wychodzić na zdjęciach.

Co założyć na sesję biznesową?

Standardowy ubiór na sesję biznesową jest zazwyczaj bardzo formalny. Większość mężczyzn decyduje się na założenie koszuli, eleganckich spodni, krawatu lub muchy, butów dopasowanych do całej stylizacji. Podobnie może ubrać się kobieta, choć część pań decydujących się na sesję biznesową stawia na sukienki i spódnice. Pamiętajmy jednak, że strój jest uzależniony od branży, w której działamy, a także piastowanego przez nas stanowiska. Część klientów decyduje się na całkowicie nieformalny styl, który według nich najlepiej pasuje do ich osobowości i prowadzonej działalności.

Sesja biznesowa w Warszawie – czego lepiej unikać

Fotograf biznesowy z Warszawy podkreśla, że w przypadku sesji biznesowej nie ma sztywnych reguł, do których każdy musi się dostosować. Jednocześnie radzi, żeby w miarę możliwości unikać bardzo jaskrawych kolorów. Mogą one stwarzać kłopoty z obróbką zdjęć, a jednocześnie często są zbyt przytłaczające dla odbiorcy (co może skutkować tym, że nie uzyskamy zamierzonego rezultatu). Ubierając się na sesję wizerunkową lepiej jest pozostawić w szafie ubranie prześwitujące i ubrania w drobne wzory.

Pamiętajmy też, że nasz strój musi być idealnie wyprasowany (aparat wychwyci wszelkie niedoskonałości). Oczy są bardzo ważnym elementem naszego wizerunku. Z tego względu podczas sesji lepiej jest zrezygnować ze szkieł kontaktowych, które mogą dawać nienaturalny efekt.

Tło i oświetlenie, które sprawdzą się podczas sesji biznesowej

W większości przypadków zdjęcia biznesowe w studiu wykonywane są na jasnym tle (zazwyczaj są to biel i szarości). Równie ważne jak tło jest oświetlenie. Może ono całkowicie odmienić zdjęcie biznesowe. Nadać mu głębi i wyrazistości, ale też całkowicie zepsuć. Z tego względu warto korzystać z usług doświadczonych fotografów biznesowych, którzy operowanie światłem mają opanowane do perfekcji.

Jaki sprzęt do sesji biznesowej wybrać?

Wybór sprzętu do sesji biznesowej nie jest trudny. Większość fotografów robiących tego typu zdjęcia posiada aparat fotograficzny z trybem manualnym, obiektyw portretowy, a także wyzwalacz radiowy (jest on potrzebny do zdalnego wyzwalania lamp błyskowych).

Atmosfera podczas sesji kluczem do sukcesu fotografa i klienta

Równie ważna jak umiejętności techniczne fotografa i posiadania profesjonalnego sprzętu jest atmosfera w studiu fotograficznym. Bez niej nie mamy co marzyć o naprawdę dobrych zdjęciach. Z tego względu fotograf biznesowy powinien mieć nie tylko zmysł estetyczny, ale też wysokie kompetencje interpersonalne. Musi on stworzyć taką atmosferę, w której klient czuje się pewnie i bezpiecznie (może być to naprawdę dużym wyzwaniem). Ważne jest poznanie klienta, nawiązanie z nim pozytywnej relacji, rozwianie jego obaw (osoby, które unikają sesji fotograficznych często mają przekonanie, że są niefotogeniczne, co nie jest prawdą – dobry fotograf biznesowy jest w stanie zrobić satysfakcjonujące zdjęcie każdemu). 

Sposobem na rozluźnienie atmosfery może być włączenie relaksującej muzyki, podtrzymywanie rozmowy z klientem, mówienie sobie po imieniu (pod warunkiem, że klient wyrazi na to zgodę). Profesjonalny fotograf biznesowy to osoba, która ma duże poczucie humoru i dystans do siebie. Jest on bardzo empatyczny, doskonale zdaje sobie sprawę, że sesja fotograficzna to dla wielu osób bardzo stresujące przeżycie (zwłaszcza dla tych, którzy nie mieli wcześniej takich doświadczeń).

Po sesji…

Po sesji biznesowej fotograf wspólnie z klientem przegląda wszystkie zdjęcia i wybiera te najlepsze. Ustalane są również kwestie związane z obróbką graficzną zdjęć. Jeżeli klient jest zadowolony z wyników sesji, fotograf przesyła mu zdjęcia w różnych formatach.

----------------------------

Szukasz pracy w Ursynowie? Sprawdź najnowsze oferty tutaj

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%