Zamknij

Przebudują przystanki przy Metrze Imielin? Pomysł już jest

09:45, 09.03.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 09:53, 09.03.2018
Skomentuj SK SK

Przebudowę przystanków przy Metrze Imielin proponuje jeden z mieszkańców Ursynowa. Chaos, brak miejsca dla autobusów i pasażerów, blokowanie skrzyżowania - to codzienność w tym rejonie.

Na przystankach przy Gandhi, tuż przy stacji Imielin, przesiadają się tysiące pasażerów sześciu linii autobusowych. W godzinach szczytu kursują tu 33 autobusy na godzinę. Bardzo często przyjeżdżają jednocześnie 3 lub 4 autobusy. Na przystankach mieszczą się tylko dwa z nich, pozostałe stoją w kolejce, blokując przejścia dla pieszych, a nawet skrzyżowanie z al. KEN. Dlatego - zdaniem autora pomysłu złożonego do budżetu partycypacyjnego - niezbędne jest wydłużenie przystanków.

- Z przystanków korzystam codziennie w drodze do pracy, przesiadając się do i z metra. Razem ze mną robią to tysiące pasażerów, to chyba najbardziej uczęszczane przystanki na Ursynowie. Bardzo często obserwuję, że autobusy nie mieszczą się na przystanku, wysadzajac pasażerów na trawnik przy Multikinie lub na skrzyżowaniu - mówi Mikołaj Pieńkos, autor pomysłu.

- Zmiany są konieczne, autobusy zastawiają przejście dla pieszych, choć po wymianie świateł mam wrażenie, że zdarza się to rzadziej. Ale coś trzeba wreszcie z tym zrobić, bo jest tu za ciasno, jak na tak oblegany przystanek - mówi pani Krystyna, mieszkanka Imielina.

Projekt "Wygodne przesiadki do metra Imielin - przebudowa przystanków" zakłada modernizację przystanków poprzez likwidację zatok. Zostaną one wydłużone (aby pomieścić 2 lub 3 autobusy), poszerzone (peron powstanie na miejscu zatoki), wyremontowane (nowy chodnik z równych płyt betonowych) i podwyższone (aby ułatwić wsiadanie do autobusu). Przybędzie też zieleni (drzewa i krzewy), będą też ławki. Koszt to ok. 320 tys. złotych. 

Zarząd Transportu Miejskiego, odpowiedzialny za przystanki, nie pali się do zmian przy metrze Imielin. - Jest on w naszych planach, jednak ze względu na ograniczenia finansowe nie jestem w stanie obecnie podać terminu realizacji inwestycji - mówiła nam w lutym 2017 roku rzeczniczka ZTM. Do dziś nic się nie zmieniło.

Pomysł został zaprezentowany podczas ostatnich dyskusji w ratuszu. Teraz czeka na weryfikację przez urzędników. Jeśli zostanie dopuszczony do głosowania, będzie można na niego zagłosować między 15 a 30 czerwca.

Przebudowa przystanków przy metrze Imielin wg autora:

[ZT]11531[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(14)

MałgosiaMałgosia

27 0

Uważam, że powinno się zrobić zakaz parkowania na Gandhi za przystankiem w kierunku Dereniowej, żeby zwiększyć przelotowość tej ulicy, zwłaszcza teraz, kiedy wszędzie są korki związane z budową POW.
Zwężenie Cynamonowej i Dereniowej tuż przed rozpoczęciem budowy POW było naprawdę szczytem głupoty. Takie rzeczy można było dopiero zrobić, po otwarciu POW. 11:00, 09.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

janek janek

14 1

Racja te parkowanie tam to jakiś dramat. Cały prawy pas zastawiony wiecznie zastawiony. Ba są tacy co stawiają samochody w zatoce autobusowej zostawiają auto i nic ich nie interesuje.
14:08, 09.03.2018


reo

TOMEKTOMEK

4 15

Przystanek 02 powinien być przed światłami. Nie ma wtedy ryzyka, że autobusy zablokują skrzyżowanie 12:07, 09.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

7 1

Czy aby w przepisach ZTM nie jest powiedziane że kierowca 3 autobusu w kolejnosci nie powinien juz na przystanku otwierać drzwi??? 17:18, 09.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

7 1

Czy aby w przepisach ZTM nie jest powiedziane że kierowca 3 autobusu w kolejnosci nie powinien juz na przystanku otwierać drzwi??? 17:18, 09.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

15 2

Dlaczego Gandhi za przystankiem jest zablokowana przez samochody? Nawet za znakiem zakazu parkują 20:16, 09.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goscgosc

11 0

A wiaty będą takie malutkie jak do tej pory ?? ZTM ma d d.e że w zimę wszyscy marzną i chorują przez to że nie ma gdzie stanąć aby ochronić się przed deszczem i wiatrem. 09:35, 10.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kkskks

6 2

Do wiat dokładał się AMS i zrobił je takie, żeby dobrze było widać reklamy. Wygoda ludzi była sprawą drugorzędną 08:04, 12.03.2018


PolaManolaPolaManola

6 8

Powinni przerobić ten szeroki na kilka metrów pas zieleni na miejsca parkingowe wzdłuż Ghandi wtedy odblokowali by pas który praktycznie na całej długości jest zastawiony przez samochody. 17:19, 11.03.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kkskks

9 3

Zastępowanie terenów zielonych betonem nie prowadzi do niczego dobrego 09:36, 12.03.2018


PolaManolaPolaManola

1 2

@~kks Oczywiście jestem za zielenią wydaję mi się że na tym odcinku spokojnie by pogodzili dodatkowy pas na karkich i jakies 2-2,5 metra na trawnik z alejkami na wyjście coś w stylu Dereniowej. 12:13, 12.03.2018


MangoMango

22 4

To jest chore, co wyprawia ZTM !
Należy :
1. zaprojektować trasy tak ,aby autobusy najkrótszą drogą docierały do
ustalonego punktu docelowego.
2. Autobusy powinny jeździć w 5 minutowych odstępach czasowych tak, aby
nie jeździły stadami , jak to ma miejsce obecnie.
3. Znormalizować długość przystanku do długości max 2 autobusów.
4. Bezwzględnie ZABRONIĆ wydłużania przystanków, ponieważ ZTM nie
ma prawa zmuszać pasażerów do biegania na odległość 50 metrów
z małymi dziećmi, wózkami, torbami z zakupami , w dodatku po
chodniku przeznaczonym również dla przechodniów nie oczekujących
na autobus, oraz dla rowerzystów.
Komunikacja miejska ma służyć pasażerom, a nie wyłącznie urzędnikom ZTMu.
APELUJĘ o uwzględnienie wyżej przedstawionych uwag.
23:04, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kkskks

6 16

AD2: jak wepchnąć 33 autobusy na godzinę zachowując 5 minutowy pomiędzy nimi?
AD4: jeżeli przejście 50 metrów jest problemem, to chyba pora zastanowić się nad sobą. 08:07, 12.03.2018


bingobingo

15 2

do ~~kks. Przestań prowokować bzdurną dyskusję.
Problemem jest nie przejście , tylko podbiegnięcie w tłumie biegnących , w przeciwnych kierunkach. Autobusy stoją jeden za drugim , a pasażer nie wie jaki numer ma ten trzeci .
Choć to zbędne, ale wyjaśnię ci ~~kks, że w ciągu godziny , to ustawiając co 5 minut po 2 pojazdy jeden przystanek może 24 autobusy przyjąć.
A komunikacja ma służyć Warszawiakom, którzy swoimi podatkami ją finansują , a nie tylko urzędnikomZTM i innym mającym interes by utrudnić ludziom życie. 13:12, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%