Zamknij

Pozycjonowanie strony firmy - co to jest SEO, jak optymalizować strony www, ile kosztuje pozycjonowanie i gdzie najlepiej skorzy

15:34, 12.08.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 16:07, 12.11.2021
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

SEO, czyli Search Engine Optimization, to działania, których celem jest osiągnięcie jak najlepszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, w oparciu o wybrane frazy kluczowe. SEO – określane również jako optymalizacja stron - to pojęcie, obok którego nie może przejść obojętnie żaden przedsiębiorca. Skuteczne pozycjonowanie stron w Warszawie jest bowiem jednym z ważniejszych i najtańszych sposobów dotarcia do klientów ze stolicy i okolic – prowadzi do wzrostu widoczności w wyszukiwarce Google, wartościowego ruchu na stronie, a co za tym idzie większej liczby zapytań i lepszej sprzedaży produktów czy usług. Krok po kroku wyjaśniamy, na czym polega pozycjonowanie stron www, na co zwrócić uwagę przy optymalizacji witryn i czym powinna charakteryzować się dobra agencja SEO.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Aby zrozumieć SEO, trzeba zrozumieć sposób działania wyszukiwarek, głównie Google, bo to ona odpowiada za 91,86% zapytań Internautów  (źródło: statcounter.com, lipiec 2021). Wyszukiwarka daje odpowiedzi na pytania, zadane jej przez użytkowników, w efekcie czego wyświetla 2 rodzaje wyników:

  • organiczne, na które wpływ ma pozycjonowanie strony internetowej,
  • płatne, na które wpływa reklama Google Ads.

O ile kwestia dostarczenia odpowiedzi wydaje się rzeczą prostą, tak pokazanie konkretnej strony w wynikach wyszukiwania wprowadza szereg komplikacji, które rozwiązać ma odpowiednia optymalizacja witryny, podzielona na 3 obszary działań, które prezentujemy poniżej.

Działania na stronie (SEO on-site)

Na działania wykonywane w obrębie strony (on-page) składają się następujące elementy:

  • optymalizacja techniczna strony – dostosowanie kodu źródłowego HTML, tak aby roboty indeksujące bez problemu rozumiały treści zawarte na stronie internetowej,
  • optymalizacja treści - dbałość o wysokiej jakości, merytoryczne treści na stronie, odpowiednio nasycone frazami kluczowymi.

Działania poza stroną (SEO off-site)

Na działania wykonywane poza stroną (off-page) składają się następujące elementy:

  • link building - pozyskiwanie dobrej jakości linków kierujących do strony,
  • content marketing - tworzenie i dystrybucja atrakcyjnych treści publikowanych na zewnątrz.

Analityka internetowa

Ten obszar dotyczy analizy danych o użytkownikach strony i ich zachowaniach, w oparciu o takie narzędzia jak Google Analytics czy Google Search Console.

Wszystkie opisane wyżej działania mają doprowadzić do sytuacji, w której strony internetowe będą pojawiały się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na konkretne popularne zapytania użytkowników Internetu.

Co wpływa na pozycjonowanie strony?

To, czy dana witryna znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, zależy od ponad 200 czynników rankingowych Google – to one oceniają ją pod kątem atrakcyjności dla użytkownika. Wśród najważniejszych czynników wymienić można m.in. dostępność witryny dla robotów wyszukiwarek, długość i jakość prezentowanych na stronie treści, dobór słów kluczowych, linki przychodzące, używanie nagłówków H1-H6, użyteczność witryny czy zoptymalizowane grafiki i filmy. Duża część tych czynników odnosi się do tekstów prezentowanych na stronie www, dlatego przy ich tworzeniu należy zwrócić szczególną uwagę nie tylko na dobór i nasycenie treści odpowiednimi frazami kluczowymi, ale i ich jakość, unikalność, merytoryczność, długość, zastosowanie odpowiedniej struktury nagłówków czy stosowanie Call To Action (CTA).

Czy pozycjonowanie stron jest trudne?

SEO to bardzo wymagające zajęcie. Tutaj potrzebna jest nie tylko specjalistyczna wiedza w wielu obszarach takich jak techniczna optymalizacja stron, tworzenie wartościowych i przyjaznych dla użytkowników treści, ale także stała obserwacja i analiza, które pozwolą monitorować efekty i systematycznie wdrażać efektywne rozwiązania. Warto w tej kwestii poszukać wsparcia profesjonalnej agencji, która kompleksowo zajmie się optymalizacją Twojej strony www i szczegółowo odpowie na nurtujące Cię pytania, dotyczące np. tego, jak długo trwa pozycjonowanie strony, od czego zależą jego efekty czy jaki może być ostateczny koszt.

Pozycjonowanie strony www – najczęstsze błędy pojawiające się na stronach www

W procesie optymalizacji warto zastanowić się również nad tym, jak poprawić pozycjonowanie strony w Google. Ważnym elementem są pojawiające się na witrynach błędy techniczne. Do najczęściej występujących należą:

  • niepoprawna struktura nagłówków,
  • niewłaściwe formatowanie tekstów,
  • brak atrybutów ALT w grafikach,
  • brak merytorycznej treści,
  • brak wezwania do działania

Wspomniane błędy mogą doprowadzić do utrudnienia działań SEO, dlatego tak ważne jest ich wyeliminowanie już na początku drogi związanej z optymalizacją strony internetowej.

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie stron?

Odpowiedź na to pytanie nie należy do najprostszych, ponieważ koszt pozycjonowania stron jest wyceniany indywidualnie i składa się na niego wiele czynników, w tym m.in.:

  • branża,
  • konkurencyjność słów kluczowych,
  • typ wyników wyszukiwania,
  • liczba wyników wyszukiwania,
  • rodzaj frazy (ogólna, precyzyjna – long tail),
  • rynek docelowy (fraza lokalna, ogólnopolska, międzynarodowa).

Jeżeli chcesz wiedzieć jaka jest cena pozycjonowania Twojej strony www to skorzystaj z darmowej analizy i wyceny oraz konsultacji na

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-cennik.html

Pozycjonowanie stron – czy warto?

To pytanie zapewne spędza sen z powiek niejednego przedsiębiorcy. Niezależnie od tego, czy Twoja oferta jest ogólnopolska czy lokalna, sprzedajesz produkty czy usługi, prowadzisz sprzedaż internetową czy stacjonarną - nie ma żadnych wątpliwości, że warto! Dzięki tego typu działaniom, za relatywnie niską cenę otrzymasz nie tylko wzrost widoczności w wyszukiwarce Google oraz wartościowy ruch na swojej stronie, ale realne korzyści w postaci większej liczby zapytań, wzroście sprzedaży produktów lub usług czy rozpoznawalności marki.

Pozycjonowanie stron SEMPIRE

Pozycjonowanie stron – gdzie najlepiej?

Właśnie nabrałeś pewności, że chcesz skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO, ale jeszcze nie wiesz, jak się do tego zabrać. Podpowiadamy, czym powinna charakteryzować się dobra agencja SEO i co należy wziąć pod uwagę przy jej wyborze.

  • Przejrzysta umowa - ważne, aby w umowie w sposób czytelny zawarte były wszelkie podejmowane przez agencję działania, mające na celu wypromowanie Twojej witryny internetowej.
  • Zakres audytu – audyt SEO to absolutna podstawa przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac nad pozycjonowaniem stron internetowych, dlatego dobrze, aby w szczegółowy sposób został określony jego zakres, a wyniki przedstawione w przystępny sposób.
  • Profesjonalne narzędzia - przy pozycjonowaniu strony www szczególną rolę odgrywa analityka internetowa, dlatego tak ważne jest, aby wybrać tę agencję, która podczas opracowywania strategii wykorzystuje dostępne na rynku narzędzia do analityki.
  • Sposób i częstotliwość raportowania – przedkładanie regularnych raportów pozwala na zorientowanie się, czy działania prowadzone są zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i czy efekty tych działań są zadowalające.
  • Opinie w Internecie – im więcej pozytywnych opinii i referencji, tym lepiej. Pamiętać jednak należy, aby kierować się tylko takimi opiniami, które jesteś w stanie zweryfikować.

Analiza tych aspektów doprowadzi Cię do SEMPIRE - agencji SEM i SEO z długoletnim doświadczeniem w branży, oferującej kompleksowe rozwiązania w zakresie pozycjonowania firm w wyszukiwarkach internetowych. Głównym celem agencji jest dostarczanie usług, które łączą niski koszt dotarcia do klienta z wysoką skutecznością działań. Wystarczy skontaktować się z firmą, aby uzyskać bezpłatną analizę Twojej strony www.

Szczegóły znajdziesz na:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

----------------------------------------

Agencja SEM / SEO SEMPIRE z Poznania

Telefon: 61 333 22 11

www.sempire.pl

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%