Zamknij

Podanie do pracy online - 5 zasad

07:49, 08.11.2020 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Gdy koronawirus szaleje, wiele firm decyduje się na rekrutację nowych pracowników online. Wiąże się to przede wszystkim ze zmianą formy rozmowy rekrutacyjnej (wideo lub przez telefon), ale i pierwszy etap aplikacji wygląda nieco inaczej. Jak się do tego przygotować? Jaka forma rekrutacji jest korzystniejsza dla kandydata: formularz do wypełnienia online czy e-mail do rekrutera?

W naszym artykule przedstawiamy nie tylko cenne wskazówki, ale również pięć złotych zasad, których należy przestrzegać w obu przypadkach. Jeśli natomiast potrzebujesz jeszcze więcej inspiracji możesz zajrzeć co profesjonalnego Poradnika na stronie CVhero.com.

1. Forma

Dawno za nami są czasy, w których wydrukowane CV wraz z listem motywacyjnym wysyłaliśmy pocztą. Właśnie z tego powodu, korespondencja elektroniczna, początkowo uznawana za bardziej nieformalną formę komunikacji, obecnie podlega równie restrykcyjnym zasadom, co ta tradycyjna, listowna. Obejmuje to też naturalnie strukturę CV i listu motywacyjnego. Nawet w wersji cyfrowej, list motywacyjny jest zaopatrzony w nagłówek z pełnym adresem odbiorcy oraz nadawcy. Podobnie jest z pozdrowieniami na początku i na końcu listu. Warto też dodać odręczny podpis (może być zeskanowany). Przejrzystość i formalna struktura są bardzo ważne, bo ułatwiają pracę rekruterom, dlatego zawsze przed wysłaniem dokumentów upewnij się, że są one uporządkowane i dobrze posortowane. Ponadto, wyślij wszystkie pliki w formacie PDF, dzięki czemu nic się nie „rozjedzie”. Uwaga: Wysyłając podanie o pracę przez e-mail, upewnij się, że używasz adresu, który jest profesjonalny. Domeny takie jak: buziaczek.pl, amorki.pl itp. nie sprawdzą się przy aplikacji o pracę.

2. Dbałość o szczegóły

Jak już pisaliśmy w poprzednim akapicie, ważne jest, aby Twoje podanie o pracę było uporządkowane i kompletne. Dotyczy to też samego języka. Błędy ortograficzne oraz gramatyczne nie powinny znaleźć się w Twoich dokumentach rekrutacyjnych. Poproś znajomego, przyjaciela, członka rodziny o dokonanie korekty. Oprócz tego dobrze zaadresuj swoje podanie o pracę. Jeśli osoba kontaktowa nie jest podana w ogłoszeniu, możesz poszukać informacji na stronie firmy lub nawet zadzwonić i zapytać, kto zajmuje się rekrutacją. Sprawdź też koniecznie, jakie dokumenty oprócz CV i listu motywacyjnego są wymagane przez pracodawcę. Zwykle niekompletne zgłoszenie nie jest dalej rozpatrywane, przez co tracisz szansę na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.

3. Załączniki

Oprócz CV i listu motywacyjnego, niekiedy wymagane są też inne dokumenty, poświadczające Twoje kwalifikacje. Może to być dyplom ukończenia szkoły/uczelni, certyfikat ukończenia szkolenia, referencje z poprzedniej firmy itd. Zawsze dołączaj wszystkie dokumenty, które wymagane są w ogłoszeniu o pracę. Unikaj natomiast losowego przesyłania każdego certyfikatu, który niekoniecznie ma związek z danym stanowiskiem. Twoje załączniki w wiadomości e-mail nie powinny przekraczać 3 MB. Jeśli jednak jesteś osobą z dużym doświadczeniem i posiadasz wiele więcej referencji czy dyplomów, napisz o tym w CV lub w liście motywacyjnym i zaznacz, że dokumenty mogą zostać udostępnione pracodawcy na życzenie. Jeśli wysyłasz e-mail, wszystkie załączniki umieść w jednym pliku PDF. Jeśli aplikujesz za pomocą formularza online sprawdź, w jaki sposób masz dołączyć dokumenty.

4. Używaj słów kluczowych

Zwłaszcza w przypadku formularza online, pamiętaj, aby przy udzielaniu odpowiedzi na pytania używać słów i wyrażeń kluczowych, które podane zostały w formie wymagań w ogłoszeniu o pracy. Co więcej, zwróć na to uwagę także podczas pisania listu motywacyjnego oraz CV. Często podania wysłane online są sortowane poprzez wyszukiwanie słów kluczowych z profilu wymagań. Z tego względu, jeśli nie podasz odpowiednich kwalifikacji, możesz odpaść w przedbiegach.

5. Próba generalna

Ostatnia zasada, dość prosta, ale często zaniedbywana. Przed wysłaniem podania o pracę nie tylko ponowne przeczytaj wszystkie teksty, ale także prześlij kompletną aplikację na własny adres e-mail. Dzięki temu zobaczysz na własne oczy, czy wszystkie dokumenty są uporządkowane i w odpowiedniej kolejności oraz upewnisz się, czy ich format nie uległ zmianie. I ostatnia kwestia: zanim klikniesz „wyślij” sprawdź temat maila.  Jeśli w ogłoszeniu nie ma konkretnych wytycznych, podaj nazwę stanowiska i numer referencyjny (jeśli taki został podany).

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci uporządkować Twoje podanie o pracę i następnym razem od razu zyskasz zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Trzymamy kciuki!

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%