Zamknij

Największy kabacki parking zamknięty. Samochody spod Tesco przeniosły się na osiedla

12:24, 16.03.2022 Greta Sulik Aktualizacja: 12:36, 16.03.2022
Skomentuj GS GS

Z parkingu pod Tesco na Kabatach na dobre zniknęły już samochody. Kierowcy dziś rano odbijali się od zamkniętego wjazdu prowadzącego na teren hipermarketu. Większość zaparkowała na osiedlu, po drugiej stronie ulicy. 

Z tego miejsca korzystały codziennie dziesiątki kierowców z podwarszawskich miejscowości - Konstancina, Piaseczna czy Góry Kalwarii. Dojeżdżali na Kabaty, aby przesiąść się do metra i dojechać komunikacją miejską do pracy. Dla niektórych tradycja parkowania pod Tesco trwała kilkanaście lat.

Od dziś (16 marca) kierowcy już nie zaparkują pod dawnym hipermarketem. Deweloper rozpoczął prace nad rozbiórką blaszaka. Wkrótce na działce obok metra Kabaty zaczną wyrastać bloki mieszkalne.

Nie ma gdzie parkować

Kierowcy zauważają, że nie każda podwarszawska miejscowość jest dobrze skomunikowana z Warszawą. Chcą korzystać z komunikacji, ale muszą do niej najpierw dojechać. Ich zdaniem metro Kabaty jest idealnym punktem do przesiadki.

- Rozumiem rozwój i wszystko, ale przydałoby się, aby pod tranzytowym miejscem, jakim jest ostatnia linia metra, pojawiły się jakieś parkingi. Jeżdżę tu od 15 lat i nie ja jedyna - pół Konstancina i okolic tu parkuje - mówi mieszkanka Konstancina.

Kobieta wspomina, że słyszała kiedyś o planach na "Parkuj i Jedź" na Kabatach. Jak już wiemy, takie plany zostały porzucone w zarodku.

- Wygrały kolejne apartamentowce. Jeżeli miasto chce, aby ludzie korzystali z metra, to powinni zrobić tu parking i umożliwić ludziom przesiadanie się - dodaje.

Od bramy Tesco odbijali się dziś rano również klienci hipermarketu - myśleli, że w tym miejscu dalej działa drogeria. Większość kierowców zawracała jednak dużo wcześniej - gdy tylko zauważyli zamkniętą bramę, skręcali, aby przejechać przez pętlę autobusową i wrócić na al. KEN.

Zaskoczeni kierowcy zaczęli parkować w pobliżu zamkniętego parkingu, aby mieć blisko do metra - już po drugiej stronie ulicy można było zauważyć kilkanaście samochodów na piaseczyńskich rejestracjach. Nieco głębiej, w środku osiedla przy ul. Kabacki Dukt pojawiało się ich więcej. Część mieszkańców podwarszawskich miejscowości zaparkowała również w okolicach ul. Relaksowej i skrzyżowania ul. Wąwozowej z ul. Rosoła.

Wkurzeni mieszkańcy Kabat

Mieszkańcy Kabat nie są zadowoleni z takiego obrotu sprawy. Mimo że część tamtejszych bloków ma garaż podziemny, nie dla każdego znalazły się w nim miejsca. Lokatorzy starszych bloków również muszą parkować w uliczkach.

- To będzie miało fatalny wpływ na nasze osiedle, bo pozatykają nam wszystkie ulice. Była u nas w spółdzielni rozmowa o tym, to władze powiedziały, że nie mają na to wpływu - mówi rozżalony mieszkaniec Kabackiego Duktu.

Zdaniem właściciela działki po hipermarkecie Echo Investment, kierowcy i mieszkańcy nie powinni być zaskoczeni. Informacja o zamknięciu parkingu widniała od dwóch tygodni na bramie wjazdowej do Tesco.

- Hala jest przeznaczona do rozbiórki, a następnie będą tam prowadzone dalsze prace związane z budową mieszkań. Te prace wkrótce się rozpoczną, dlatego teren musi zostać odgrodzony. Informowaliśmy o tym kierowców i sąsiadów z wyprzedzeniem już dwa tygodnie temu - mówi Emil Górecki, przedstawiciel dewelopera.

Ciężkie maszyny wjechały już na teren przy metrze Kabaty.

(Greta Sulik)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(99)

geminigemini

16 1

Czy ktoś prócz dewelopera wie, co naprawdę tam powstanie? Bedzie jakaś podziemna powierzchnia handlowa i czy w ogóle powstanie? 12:52, 16.03.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BoomBoom

9 13

A widziałeś nowe osiedle o tej skali bez powierzchni handlowej? 14:09, 16.03.2022


SupcioSupcio

7 2

Będzie Żabka i Biedra. Sprawdzone info :-) 18:14, 16.03.2022


issaaissaa

7 3

Oczywiście, wiemy. Bloki mieszkalne z "małymi sklepikami" na parterze, z cenami z powietrza. Nikt normlany nie będzie tam robił codziennych zakupów, co najwyżej wpadnie po "zapomniany" pojedyńczy produkt - tak jak ja wchodze czasami do takich sklepików, z cenami z kosmosu.
Brak wielkopowierzchniowego marketu dla tak dużego osiedla i w idelanym dla niego miejscu, także dla całej dzielnicy (metro), do którego dojeżdżali wszyscy np. emeryci, to smierdzi na kilometr. Albo całkowitą nieodpowiedzialnoscią, albo jakims przekrętem. 02:08, 18.03.2022


love tesco kabatylove tesco kabaty

5 4

~issaa jaki masz problem ze sklepami? Do Lidla (jednego i drugiego) jest 10 minut spacerem lub można podjechać autobusem z metra Kabaty i zrobić normalne zakupy. Niestety czynsz jaki zaśpiewa właściciel będzie zaporowy dla normalnego sklepu w tym miejscu, dlatego powstają żabki z cenami z kosmosu. Mnie tam nie tęskno za Tesco. Ostatnie lata to był taki syf, że nie chciało się tam nawet wchodzić. 17:34, 18.03.2022


reo

helooheloo

45 6

We wszystkich cywilizowanych miastach Europy, przy końcowych/początkowych stacjach metra są parkingi P+R. Przykładowo na drugim krańcu M1 przy stacji Młociny są nawet 3 parkingi P+R (przy pętli, na Kasprowicza i od mostu Północnego). No cóż pewnie nie będzie winnego, a prawda jest tak, że znów miasto zaspało i mieszkańcy okolicznych osiedli będą klnąć na wszystkie WPI. 12:54, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MisiekMisiek

0 0

miasto nie zaspało.

P&R Kabaty był w planach 40 lat temu

Lobby wpływowych mieszkańców uwaliło temat... 16:15, 25.03.2022


Wyprowadzam się z KaWyprowadzam się z Ka

36 8

Dla mnie jest bez sensu to, że przy końcowej stacji metra nie ma Parkuj i Jedź a jest kilka stacji metra dalej. Na miejscu Tesco powinien powstać taki parking a bloki niech sobie budują w miejscu P+R Metro Stokłosy. U mnie na ulicy każdy blok ma garaż podziemny, ja sam posiadam dwa miejsca ale ilość aut parkujących na ulicach to jest jakiś koszmar, połowa stoi na zakazach lub trawnikach i straż miejska nic sobie z tego nie robi! Jeszcze niedawno na mojej ulicy połowa miejsc parkingowych stała pusta!
Za Tesco została wykarczowana otulina lasu, powstały tam bloki, szkoła i powstają kolejne bloki. Wycięto mnóstwo drzew i krzewów, w których żyło wiele zwierząt: ptaki, bażanty, zające. Ostatnio widziałem na środku KEN zdezorientowanego zająca wystraszonego hałasami z budowy, przykry widok. Ciekawe gdzie są zieloni kiedy karczuje się takie tereny? Za kilka lat na Kabatach będzie stał blok na bloku aż do lasu kabackiego, bez miejsc parkingowych. 13:17, 16.03.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

asteraster

10 2

Bloki będa do ul kabackiej, takie jest zagospodarowanie przestrzenne. Teraz to karczuja wszystko w oloicach korbońskiego pod nowe osiedle, tam zyło dużo zwierząt. 15:31, 16.03.2022


JaroJaro

13 2

To jest kompletnie bez sensu... W taką okolicę Korbońskiego to można by przenieść te hektary ROD-ów, a tereny ROD-ów zabudować. To najczęściej tereny dobrze skomunikowane. Dogęścić centrum, a nie rozlewać bez sensu miasto na okoliczne pola, gdzie brakuje kompletnej infrastruktury. Tu widzę rolę państwa/miasta. Ale wiem, że się tego nie doczekam, bo teraz niedasię... 16:24, 16.03.2022


issaaissaa

7 2

co racja to racja...Kiedy wprowadziłam sie na Kabaty (w 1998r.) to była tu cisza "jak makiem zasiał" a w zime widywalismy sarny na (nielicznych jeszcze) ulicach. Teraz, niestety, deweloperzy górą i zawłaszczają każdy wolny kawałek miejsca (mysle, że za niemałą kasiorę dla miasta), a na ulicah nie tylko że saren nie ma to nawet popularne miejskie wróble pouciekały. Teraz już nie liczy sie nic innego niz "kasiora". Ani wygoda mieszkańców, dobrobyt przyrody obok a tylko "kasiora". Czekam kiedy las kabacki przestanie być rezerwatem i zostanie zabudowany przez deweloperów z "kasiorą". 02:00, 18.03.2022


RoloRolo

0 0

zieloni są tam gdzie im zapłacono by byli 16:34, 24.03.2022


SwojSwoj

15 16

Boom, czekamy na twoje mądrości jako orędownika jazdy samochodem. Może by lasu trochę wykarczować pod parking? 13:43, 16.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

14 9

Nie przypominam sobie bym tak kiedykolwiek napisał. Uważam za to, że komunikacja miejska w Warszawie jest po prostu słaba. Dwie linie metra tego nie zmienią. 14:07, 16.03.2022


moimoi

8 7

skorzystaj. Zdziwisz się... 15:14, 16.03.2022


Wolę autoWolę auto

12 5

Ja się zgadzam z Boom. Jeżdżę komunikacją miejską, bo tak wychodzi mi trochę taniej, ale wcale nie jestem z niej bardzo zadowolony. Przede wszystkim za mało metra i tego żadne krzyki aktywistów nie zmienią. W autobusach tłok, spóźniają się itp. Metro co chwila awarie i jakieś kursowanie w pętlach do Wilanowskiej. Wychodzi mi na uczelnię dwa razy dłużej zbiorkomem niż autem 17:05, 16.03.2022


Rudy_z_NatolinaRudy_z_Natolina

24 17

Przecież jest P+R na Stokłosach. Przecież pod Leclerckiem też można parkować i metro pod nosem. Ludzie nie przyzwyczajajcie się tylko do Tesco. Jest jeszcze mnóstwo innych miejsc które i tak stoją puste przez pół dnia czytaj parking Leclerc. 13:44, 16.03.2022

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

helooheloo

32 14

Wszystko OK, tylko po co generować korki w dzielnicy na Rosoła czy KEN jak WPI chce się dostać do najbliższej stacji metra - czyli metra Kabaty 14:17, 16.03.2022


DBCDBC

26 4

Dokładnie. Na Stokłosach często są prawie pustki... 14:33, 16.03.2022


tewetewe

23 9

tylko po co te auta mają jechać te 3 stacje po KEN/Rosoła jak szybciej pod spodem jedzie metro. Ja na szczęście mam 5min piechotą na metro, ale rozumiem rozgoryczenie i mieszkańców i przyjezdnych. 14:44, 16.03.2022


SpnSpn

28 3

No ale weź to wytłumacz ludziom ... jak jeszcze Tesco i parking działały i można tam było swobodnie parkować, nawet w weekendy, to niektórzy wręcz wjeżdżali autami do lasu kabackiego żeby tam pobiegać. Zamiast zaparkować wygodnie na dużym parkingu i stamtąd się przebiec to ci sportowi amatorzy musieli koniecznie parkować na zakazie albo w błocie czy rozjeżdżając trawnik. Często tam spaceruję i takie obrazki to standard ... sportowcy od siedmiu boleści. 15:50, 16.03.2022


ObserwatorObserwator

19 8

A kto będzie jechał przez pół Ursynowa na Stokłosy. Taki parking powinien być właśnie na Kabatach. Na Stokłosach jest dość pustawy. Nawet był swego czasu pomysł żeby do niego bazar przenieść. 16:29, 16.03.2022


jotjot

6 0

Ciekawe, co na to Leclerc. Klienci też byliby szczęśliwi, gdyby nie mieli gdzie zaparkować, żeby zrobić zakupy, bo państwo z WPI przestawiliby auta spod Tesco pod Leclerca. Dokładnie tak przez jakiś czas było pod Tesco. Klient won, bo cały parking zajęty przez okolice bliższe i dalsze. 13:23, 18.03.2022


FaziFazi

32 19

Może warto przed kupnem auta czy mieszkania zastanowić się czy będzie gdzie parkować, aby później nie wylewać pomyj na miasto czy ducha Świętego? 13:52, 16.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

helooheloo

24 18

Niestety nie każdego stać na mieszkanie w Warszawie i dojeżdza z wioski z powiatu WPI gdzie nie ma autobusu podmiejskiego do najbliższej stacji metra. 14:22, 16.03.2022


ObserwatorObserwator

20 5

A po co mieszkanie w Warszawie jak ktoś woli może mieć w powiecie WPI piękny dom. Jeżdżę tam czasem na rowerze to widzę. A w mieście powiatu WPI Konstatcinie-Jeziornej to nie tylko piękne domy, ale i piękne rezydencje. Gdzie tu niby jakaś wioska, bo nie rozumiem? 16:27, 16.03.2022


helooheloo

13 1

do Obserwator, w Konstancinie-Jeziornie jest jedno z większych rozwarstwień społecznych w Polsce. Zameldowani są bardzo bogaci i bardzo biedni. I niestety garstka miliarderów znacznie zawyża średnią dochodu przeciętnego mieszkańca miasta i gminy. Większość rezydencji stoi pusta (jest tylko ochrona), a nowobogaccy mieszkają na Wybrzeżu Lazurowym lub w Katalonii. 09:24, 17.03.2022


BoomBoom

42 4

To jest niestety przykład złego projektowania systemu komunikacji w Warszawie. Błąd został jednak popełniony wiele lat temu gdy Ursynów dopiero powstawał. Obecne pretensje na nic się zdadzą, bo sytuacja jest klarowna i żadnego p&r na Kabatach nie będzie. Dojeżdżający kierowcy będą zmuszeni przenieść się na Stokłosy. Alternatywnie można by było pomyśleć o p&r umiejscowionym na terenie południowego Wilanowa z autobusem typu shuttle jadącym bezpośrednio do metra.
Podobny błąd miasto popełniło na terenie Miasteczka Wilanów. Od samego początku była znana skala projektu, dzielnica dynamicznie się rozwinęła, ale komunikacja miejska jest na żenującym poziomie. Dopiero teraz myślą nad tramwajem i to w dwóch etapach. Wkurza mnie to robienie na odwrót, bo najpierw powinien powstać trzon komunikacyjny i dopiero potem planistyka osiedli. A teraz najpierw buduje się nowe osiedla, a komunikacja zupełnie nie daje sobie rady. I zdziwienie, że ludzie jadą samochodem. A ci z Piaseczna i tak jadą zbiorkom 14:30, 16.03.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

helooheloo

24 2

Zgadza się polskie Politechniki kształcą urbanistów dla Europy Zachodniej i Skandynawii, a u nas wszech obecni mierni ale wierni politycy lub znajomi królika :( 14:56, 16.03.2022


JaroJaro

9 3

Boom, trudno się nie zgodzić. Osoba o skłonnościach do teorii spiskowych powiedziałaby, że to celowo, żeby ktoś kasę przytulał ;-) A z tymi urbanistami, heloo, to nie do końca tak. Są dobrzy projektanci, tylko oni najczęściej pracują właśnie dla płacących konkretną kasę deweloperów i dbają tylko o to, żeby PUM był max. I tylko potem tłumaczą, że to nie tak, że etyka zawodowa. Oni tylko wykonują to, co ktoś im zleci. Ale tak to jest, jak państwo/miasto kapituluje i tylko robi wrażenie, że nad czymś panuje. Kasa, misiu, kasa... 16:17, 16.03.2022


BoomBoom

18 5

Heloo, to nawet nie o to chodzi. U nas nie ma nawet spójnej koncepcji i wizji rozwoju Warszawy, a co dopiero aglomeracji. Mieszkańcy poszczególnych dzielnic zachowują się jakby mieszkali w 18 osobnych miastach. Nawet tutaj jaki jest opór by budować drogi łączące z Wilanowem by ci czasem nie śmieli przyjechać na Ursynów. To jest chore. 16:25, 16.03.2022


BoomBoom

6 0

Jaro, urbanista to nie to samo co architekt. Brak spójności rozwoju aglomeracji właśnie się mści. 12:18, 17.03.2022


JaroJaro

1 0

Zgadza się, aczkolwiek są to dziedziny pokrewne i ściśle powiązane. A spójności żadnej nie będzie, bo nikomu na tym nie zależy. To, co widzimy, to efekt działania "niewidzialnej ręki rynku". Co kto wyszarpie, to ma. W obecnej sytuacji ja nie widzę wyjścia. Nie jesteśmy ani narodem skłonnym do umawiania się na coś, ani do przestrzegania tych umów, które są. I do cierpliwego budowania. U nas sprawdza się tylko akcja. 12:31, 17.03.2022


NicknicknickNicknicknick

19 26

Na Kabatach powinien być p&r.
16:28, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

volta2volta2

38 13

mieszkańcom kabackiego duktu i okolicy proponuję na 2-3 dni zaparkowanie zamiast w garażu podziemnym, zaparkowanie na publiczych, dostępnych miejscach. i w miarę możliwości niekorzystanie z auta w ciągu dnia. konstancin i piaseczno szybko się nauczy, że nie ma gdzie parkować i wsiądze w park and ride już w piasecznie/konstancinie.
taka akcja obywatelska - naprawdę nie jest naszą winą, że ktoś musi dojeżdżać do miasta, niech tam szuka alternatywy dla transportu indywidualnego, od tego mają swoje podatki lokalne i swoich samorządowców. 17:22, 16.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

issaaissaa

4 8

jesteś tak żałosna, że nawet nie wiem jak się do tego odnieść...mam nadzieję, że w innych dzielnicach Warszawy potraktują cię z podobną "serdecznością".
ps. teraz w pełni rozumiem skąd wzięły się szlabany na os. Kazury - tam mieszkają podobne tobie indywidua...
Mieszkam akurat w okolicach Kabackiego Duktu i zapewniam, że samochody z "wpi", zaparkowane prawidłowo, w niczym mi nie przeszkadzają (albowiem mój samochód stoi w garażu). Twoja "bezinteresowna" złośliwość świadczy tylko o twojej marnej naturze... 01:51, 18.03.2022


volta2volta2

2 2

ależ isso, daruj sobie te występy, bo poziom twoich wypowiedzi nijak nie przystaje do tej zacnej grupy, moja bezinteresowna (jaka bezinteresowna? mieszkam w rejonie ken/wąwozowa, nie jak sobie uroiłaś na kazurce) złośliwość przy twoich nienawistnych wypowiedziach kierowanych pod moim adresem to zaledwie drobiazg. będę musiała cię zgłosić do administratora, bo widać, że nie dorosłaś do wymiany zdań w sposób uznawany za cywilizowany. 21:55, 18.03.2022


issaaissaa

0 0

volta2, ależ zgłaszaj sobie gdzie tam chcesz. Jak na razie NIE UŻYWAM słów uważanych powszechnie za obelzywe (a notoryczne na ematce, pozdrawiam. I pamietam). Prawda w twe oczy kole? Sama jesteś złośliwą emamusią, która chętnie wyrzuci każdego "ze swojej miedzy", za to na miedzę innych chętnie wjedzie (zaparkuje). Sama sie nad sobą zastanów. 15:49, 23.03.2022


huczący krajhuczący kraj

16 19

~Boom, nie zmierzam Cię oceniać, natomiast Twoja ocena komunikacji jest ŻAŁOSNA - ja na nią nie narzekam ! Problem jest w tym, że naszym włodarzom kury szczać prowadzać, a nie "włodarzyć". Ich "umiejętności" znamy od lat - jest nimi kompletny brak umiejętności przewidywania i myślenia perspektywicznego, połączone z przerażająco niskim doświadczeniem i wykształceniem zawodowym ! A to dopiero początek naszych kabackich kłopotów, one się zaczną z chwilą wkroczenia ciężkiego sprzętu na budowę inwestycji ! 17:28, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

14 12

Może i żałosna w twoim odbiorze, ale moja własna i poparta wieloletnim doświadczeniem. Takie proste narzędzie jak google maps pozwala na wybór trasy za pomocą samochodu, komunikacji miejskiej, roweru, hulajnogi czy też pieszo. Wystarczy porównać szacowane czasy przejazdu i zastanowić się, czy moja ocena rzeczywiście jest żałosna. Ja zdania na razie nie zmieniam, poza metrem reszta jest bardzo słaba w naszym regionie. Na Wilanów szybciej dojdę na piechotę niż dojadę zbiorkomem. Ale jak ktoś jeździ tylko w jedno miejsce to może tego nie widzieć. 18:22, 16.03.2022


WarszawaWarszawa

15 10

Masakra.na furę do kościóla mam ale żeby jeździć po Warszawie to już ojboli. 20:52, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aszasz

29 11

Do DBC, pustki są na P&R Stokłosy bo wieśniaki nie potrafią się tam odnaleźć i zastawiają całe osiedla a Straż Wiejska nie potrafi sobie z tym poradzić. 20:55, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DBCDBC

11 1

Smutna prawda. 10:14, 17.03.2022


love tesco kabatylove tesco kabaty

32 14

Słoiki się w końcu odzwyczają od parkowania na Kabatach, za to skończy się piłowanie rzęchów na parkingu o 23 lub 3 w nocy i będzie można latem spać przy otwartych oknach 21:20, 16.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

issaaissaa

9 3

tiaaa...na pewno bedziesz mógł spać "przy otwartych oknach" przez następne kilka lat budowy na terenie "po tesco", a potem po wielu parapetówkach, a w końcu przy jeżdżących "rzęchach" i "imprezach" nowomieszkańców z pcimia. Czego serdecznie ci życzę, i innym przeciwnikom budowy galerii kabaty, której podwoje zamykałyby sie o 22.00/23.00 02:16, 18.03.2022


love tesco kabatylove tesco kabaty

6 3

Liczę się z hałasami z budowy, ale one nie będą trwały całą dobę. Osiedle powstanie szybko, bo deweloperowi zależy na kasie. Mieszkam tu wiele lat i nigdy nie było problemów z "parapetówkami", za to z wiochą odwiedzającą parking i budzącą całą okolicę o północy w środku tygodnia owszem. Policja była bezradna, bo zanim przyjechali towarzystwa już nie było na miejscu, za to mieszkańcy wściekli resztę nocy. 17:28, 18.03.2022


volta2volta2

2 7

love, mam dokladnie to samo zdanie, tysiąc razy bardziej wolę nowych sąsiadów, choćby i z pcimia, co się naszej issie najwyraźniej niezbyt podoba. przy tobie isso przeciętny pcimiak to ostoja kultury, jak tu już zamieszka, to mu się przedstaw, to będzie wiedział od kogo może szybko nauczyc się chamstwa, będziesz robić za wzrór z sevres.
cieszę się, że pomysł galerii upadł, brałam w tym aktywny udział, uff udało się 22:03, 18.03.2022


Theodore John K.Theodore John K.

15 21

Ludzie to jednak głupi są, dalej niż poza czubek własnego nosa nie patrzą. I co z tego, że powstaną nowe wielorodzinne domy, apartamentowce..., w których zamieszka 100-200-300 rodzin? Jak krwiopijcy developer nawet nie zbuduje dróg dojazdowych i ludzie zanim wyjadą ze swoich wymarzonych apartamentowców spędzą 40-60 min żeby się dostać do np ul. Puławskiej. O której będą musieli wyjeżdżać? O 7-mej??? Potem powrót z pracy do domu, następne 60 minut, tylko dlatego, że nie chcieli się zgodzić na parking P+R na Kabatach (!), no gratuluję perspektywicznego myślenia nie wystającego pod czubek własnego nosa i uwikłanie wszystkich mieszkańców Ursynowa w korki (tylko 3 ulice prowadzą do Puławskiej: Pileckiego, KEN i Rosoła), gratuluję egoizmu! 21:40, 16.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bój w chuciebój w chucie

11 9

Napisz, o co ci się rozchodzi, bo z tego chaosu słów niewiele wynika, a właściwie to wynika niezrozumiały słowotok ! Piszesz o głupich ludziach, a jaki ty jesteś ? 22:25, 16.03.2022


Było referendum?Było referendum?

17 2

"Dlatego, że nie chcieli się zgodzić na parking P+R na Kabatach"? A o jaką "zgodę" tu chodzi? Kto niby miałby się "zgadzać na P&R" na Kabatach? I kto niby pyta mieszkańców o taką "zgodę"? Czy był jakiś plebiscyt, referendum w tej sprawie? Nie słyszałem 08:15, 17.03.2022


huczący krajhuczący kraj

0 12

~Boom, oczywiście szanuję Twoją opinię, trasa do Wilanowa może nie jest doskonała... Na pocieszenie zapewniam Cię, iż Metro Warszawskie planuje przedłużenie trasy z Kabat do Wilanowa i do Konstancina, więc bądź dobrej myśli, już niebawem...
PS. mam nadzieję, iż znasz grę półsłówek...
Oczywiście pozdrawiam, 22:36, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

huczący ryjhuczący ryj

20 9

Do wszystkich - to nie my jesteśmy chorzy, chore i nieudolne od pokoleń są nasze władze ! To nie WPI, słoiki (nb. parszywe określenie) i inni chwilowo zamieszkali są naszymi wrogami, tylko ci nieudacznicy za biurkami ! 22:42, 16.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lokatorlokator

29 6

od wielu lat stoi niewykorzystany P&R na Stokłosach i Ursynowie przecież kierowcy spod Warszawy mogą tam parkować , a nie blokować ulice przy Kabackim Dukcie i innych 23:34, 16.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MisiekMisiek

1 0

Jak już przejadą przez cały Ursynów?

P&R buduje się na ostatniej stacji metra a nie czwartej czy piątej z kolei...

Poza tym P&R na Kabatach 40 lat temu był w planach... 16:12, 25.03.2022


Jacek64Jacek64

30 12

Korzystanie z parkingu przy Tesco było zwykła uprzejmością ze strony tejże sieci...Władze już dawno powinny były zbudować parking Park and Ride przy stacji metra Kabaty. To chyba oczywiste...Jak zwykle wygrywa lobby deweloperskie. Interes społeczny jest pomijany.
08:18, 17.03.2022

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

BoomBoom

35 12

Znaczy się sugerujesz, że władze Warszawy miałyby wydać kilkadziesiąt milionów zł by kupić od Tesco działkę by wybudować tam parking dla ludzi z powiatu piaseczyńskiego? Dobrze się czujesz? 08:41, 17.03.2022


asteraster

19 4

Jacek chyba myśli, że dookoła metra są tereny miasta :)
Tam nie ma miejsca na P&R, coś takiego powinno byc zlokalizowane gdzie na obrzeżach Wilanowa przy trasie. Powinien być autobus który dowoziłby ludzi do metra. Inaczej wszyscy beda stali w korkach. 11:02, 17.03.2022


volta2volta2

19 5

Władze Konstancina powinny się martwić o dobrostan mieszkańców i zorganizować im dojazd do metra. Mogą też oczywiście zabrać się za jego budowę, skoro to taki niezbędny gadżet każdego właściciela suva na wpi. my tu na kabatach na brak miejsc do parkowania nie narzekamy, mamy garaże:) 14:36, 17.03.2022


issaaissaa

12 6

~aster, nie ma miejsca TERAZ ale kiedyś były! mieszkam na Kabatach od samego jego początku i wiem, jak to osiedle wyglądało, kiedy powstawały pierwsze jego bloki. Rację ma ~Jacek64, że ważniejsze były interesy deweloperów (= kasiora, która szła do dzielnicy/miasta) niz interes mieszkańców. Ciężko było przewidzieć, że końcowa stacja metra będzie przesiadkową? o co zresztą od wielu lat miasto zabiega....("mniej samochodów w miescie! centrum!").
I jeszcze do volty2 - no przepraszam...a mieszkańcy Konstancina i okolic, to nie są mieszkańcy/pracownicy Warszawy, Polski? nie placą podatków? (zapewne wiecej niż ty, na swojej kazurce...ze szlabanami). I...volta2, też chyba czasem jeździsz do innych dzielnic miasta, ba, do innych miast Polski. Tam też moga ci pokazać gest Kozakiewicza, jeśli bedziesz chciała gdzieś zaparkować., pt "bujaj sie kabatko". Naprawdę....żal du_ę ściska na takie słowa... 01:42, 18.03.2022


5101551015

9 7

Zbudować taki duży parking dla ludzi, którzy nie płacą podatków w wawie...chory na głowę jesteś ewidentnie :) 05:23, 18.03.2022


mabmab

1 2

proponuję pojechać tam skąd przyjeżdżają te samochody - same bramy, stróżówki, ogrodzenia i tablice "teren prywatny", ale jak przyjadą do miasta to miejsce ma być.
~isaa oni już pokazuja nam gest Kozakiewicza 16:02, 22.03.2022


issaaissaa

2 1

~mab, no ale chyba CIĄGLE płaca podatki w Polsce. Np na twoje (czy tam ogólnopolskie) pińcet plusy, trzysta plusy i inne plusy, ktore nie sa rozdzielane "dzielnicowo"...czy nie? ty z ich podatków WCALE nie korzystasz? no człowieku...pomysl troche szerzej niz tylko kabacko 15:56, 23.03.2022


meninmenin

4 0

Prawidłowe rozwiązanie problemu dojazdu dla WPI: metro naziemne (tanio) z Konstancina, przez Miasteczko Wilanow. Kolejka wjezdza w wybranym miejscu pod ziemie i staje sie metrem pierwszej linii lub jako metro trzeciej linii jedzie przez Mordor do Dworca Zachodniego. Po drodze jest stacja przesiadkowa na Okecie. Przy czesci naziemnej stawiamy dowolnoa ilosc P&R, bo ludzie z okolicznych wsi musza dojechać samochodami do metra. Oczywiscie, na trasie jest tez przesiadka do pierwszej linii metra. Najstarsza linia metra M1 zostaje zmodernizowana, by mogla funkcjonować w szczycie jak w Tokio. PS. Budowe zapowiadanego tramwaju dla Miast.Wilanow uwazam za absurd totalny. Nie rozwiazuje niczego, blokuje ruch naziemny, wlecze sie jak kazdy tramwaj i prowadzi do nikad (zaden glowny pkt zycia mieszkancow MW nie jest objety ta linia). 20:04, 23.03.2022


MisiekMisiek

1 0

@aster

Może za krótko mieszkasz w Warszawie więc Ci przypomnę.

W latach 80 metro Kabaty miało być węzłem przesiadkowym
połączonym dwupasmówką z Puławską i z Przyczółkową.

Potem na Kabaty wprowadziło się trochę wpływowego jaśniepaństwa i te plany uwalono.

Jak nie wierzysz to znajdź plan Warszawy z początku lat 80-tych - ta droga była tam narysowana.

W każdym rozsądnym kraju ostatnia stacja metra jest węzłem przesiadkowym...

U nas jaśniepaństwo wymogło P&R z kapelusza na Stokłosach...
jak już ktoś przejedzie większość Ursynowa.... 16:10, 25.03.2022


Żal za stolicąŻal za stolicą

21 5

Po raz kolejny ujawniają się skutki 30-letniej dyktatury deweloperów w W-wie. Dawno temu miasto miało teren niedaleko skrzyżowania KEN z Wąwozową, ale wolało go sprzedać pod zabudowę, bo wygoda mieszkańców przychodzi ratuszowym do głowy tylko na czas wyborów. Dlatego Ursynów - 140-tysięczne miasto - jest kadłubkiem-sypialnią, a nie prawdziwym miastem. Po likwidacji Tesco i wyburzeniu kina na KEN (niebawem) zsuwamy się na poziom Pcimia. 15:51, 17.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

meninmenin

4 0

Prawda. Ursynów jest kadłubkiem. Podobnie jak Wola, Bielany, Tarchomin, Wilanów, itd. Polacy nie umieją tworzyć miasta, nie ogarniają o co chodzi. 1. Miasto opiera sie na zyciu społecznym. Pierwsza czarna magia dla Polakow (choc zalazki zycia społecznego sa na Kabatach widoczne od wielu lat - wybronienie sie przed galeria to absolutny majstersztyk w skali całego kraju). 2. Aby powstała społeczność potrzebna jest agora (od starożytności!), czyli przestrzen, gdzie ludzie mogą tworzyć wiezi. Najczęściej jest to rynek lub ulica handlowa - zwykle deptak. Tam sa kawiarnie, restauracje, handel, uslugi. Wszystko dla lokalesow. Tam ludzie zaczynają rozmawiać. A to w mięsnym, a to w warzywniaku, a to na lawce. Zaczynają byc u siebie. to ich przestrzeń, ich dzielnica. Gdy sie z nia identyfikują, zaczynają o nia dbać. Nie ma sypialni, powstaje społeczność. Tak wyglądają dzielnice Brukseli, Paryża, Londynu, itd., Im lepsza dzielnica, tym więzi międzyludzkie sa silniejsze, bo ludzie.... 19:48, 23.03.2022


meninmenin

2 0

.... niechętnie taka okolice opuszczają. W słabych dzielnicach na Zachodzie jest mniej więcej jak w Polsce. 19:50, 23.03.2022


lubie tescolubie tesco

1 15

Przeznaczuć Tesco na miejsce pobytu dla uciekinierów. 18:58, 17.03.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Za późno ...Za późno ...

5 1

Spóźniłeś się o 1 dzień. Rozbiórka tego przybytku rozpoczęła się 16 marca. A poza tym koncern TESCO zamknął wszystkie sklepy w Polsce 31 października 2021 roku. 21:19, 17.03.2022


ochocianinochocianin

9 4

MIasto robi zamieszanie, żeby wprowadzić kolejna strefę parkowania płatnego. Na Ochocie powiem wam ze swojego doświadczenia, że niby było konsultacje społeczne, i pytano mieszkańców, ale...kogo pytali - nie wiadomo. Kogo pytam z sąsiadów to nikt nic nie wie.

Jak nie będzie parkingu to i tak będzie tłok przy stacji. TO jest wina miasta, że mają gdzieś mieszkańców i wolą budować bloki zamiast zapewnić wszysktim infrastrukturę 07:57, 18.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlfaRomeoAlfaRomeo

14 10

To skandal jak Urząd Miasta traktuje swoich mieszkańców. Wszędzie na całym Ursynowie brak miejsc do parkowania. Wolne tereny sprzedaje się deweloperom nie myśląc że przybędzie kolejnych samochodów. Burmistrz Ursynowa udaje że nie widzi problemu i nadal nie zrobił nic. Pamiętajmy o tym przy najbliższych wyborach. 08:28, 18.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

14 11

Tak się zastanawiam jak można wierzyć w takie bajanie. Czy tak trudno jest pojąć, że jest wolny rynek i właściciele sprzedają działki komu chcą. A skoro te tereny są przeznaczone pod zabudowę wielorodzinną to nie dziwne, że taka zabudowa powstaje, bo miasto wciąż się rozwija, czy tego chcesz czy nie.
A już do łez rozbawiła mnie sytuacja z likwidacją Tesco, bo doskonale pamiętam ten płacz gdy były plany budowania galerii handlowej, że będzie ruch samochodowy, że nie będzie gdzie parkować, że mieszkańcy chcą ciszy i spokoju, że dostawy zakłócają spokój.
No to dostaliście co chcieliście, nie będzie galerii i dalej jest płacz, bo się znowu ludziom nie podoba. Chyba nie sądziliście, że w centrum Kabat będzie sobie stał olbrzymi pusty plac, co? Naprawdę? 09:06, 18.03.2022


atsats

4 0

Nie no, pewnie - kolejna "inwestycja mieszkaniowa" to za mało, proponuję jeszcze rozpieprzyć te wiaty na rowery i inne ścieżki, żeby wepchnąć ze dwa bloki, jak to się dzieje np. na Belgradzkiej.
Oczywiście miejsca w cenie 50% ceny mieszkania, a jak cię nie stać "TO HEHE PO CO SIĘ PRZEPROWADZAŁEŚ", co nie? 20:12, 20.03.2022


meninmenin

3 0

Boom, miasto n i e jest dżunglą, żeby silny mógł robić co chce. Rozwój miasta sie planuje i dba o wspólne dobro, dlatego obowiązują liczne przepisy, zakazy, nakazy, bo inaczej życie mieszkańców zamienia sie w koszmar. Deweloper nie moze budować czego chce, od tego sa władze miasta, opłacane z podatków mieszkańców. Wladze stoja na strazy dobrostanu miasta i spoleczenstwa. Taka jest ich rola. 19:38, 23.03.2022


KorbolKorbol

11 7

Jest parking zbliżony rozmiarami do tego jaki był w Tesko, przy STP Metra.
Widzę tylko problem ze spacerkiem, jaki trzeba by zrobić do stacji metra.
Parking pusty i wszystko jasne. Janusze spacerek to beee. No to dodam, mam dalej do stacji z domu, niż z tego parkingu. Może powinienem rano autem do stacji ... Sorki zagalopowałem się. Metro na Okęcie nie kursuje. 08:41, 18.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

A.A.

14 2

Jaki parking przy STP? Zagrodzony w 2/3 szlabanami dla pojazdów pracowników metra, reszta miejsc zajętych plus wszystkie okoliczne uliczki zajęte również przez pracowników metra.
Zanim napiszesz, sprawdź. 16:26, 18.03.2022


volta2volta2

3 0

nie żartuj sobie, jak się tam przeprowadziłam, to pierwszy tydzień dojeżdżałam autem do metra kabaty z stp:) po tygodniu jakoś się przyzwyczaiłam do tej strasznej odległości, wcześniej mieszkałam przy zejściu do metra 22:11, 18.03.2022


bochek1bochek1

16 5

W całej Warszawie rządzą deweloperzy! Zobaczcie przy Sikorskiego powstaje nowy kołchoz bez infrastruktury, Falenty, Łady, osiedla w polach. Szkoły,przedszkola, niech budują bandyci developerzy. Warszawa nie jest z gumy! 08:59, 18.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asdasd

10 4

Mieszkańcom przeszkadzała galeria z parkingiem, "bo będzie ruch", były protesty. To teraz są apartamentowce, czyli kolejne auta a żadnego parkingu. A że krajem rządzi pato-deweloperka to już inny temat. 14:11, 18.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

volta2volta2

4 4

po co parkingi na kabatach, mamy tu przecież garaże w znakomitej większości 22:10, 18.03.2022


issaaissaa

5 0

volta2, albowiem "czasem" mieszkańcy Kabat chca podjechać pod pobliski sklep/piekarnie/paczkomat, wracając z pracy czy w ogole "do domu". Nie chca najpierw parkować w garażu i potem pedałować do sklepiku/piekarni/paczkomatu..
Juz zrozumiałaś? 15:41, 23.03.2022


poco?poco?

9 2

@~issaa dokładnie odwrotnie - w ciągu dnia nie ma gdzie na KD zaparkować, bo jest obstawione WPI, TKI, LLU itd. Dodatkowo chodnik dookoła pętli jest obstawiony samochodami... A P&R na Sokołosach świeci pustkami... wrrrr...
20:27, 18.03.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

planistaplanista

7 2

P&R powinien być na pierwszej a nie czwartej stacji leżącej w środku dzielnicy. 10:19, 22.03.2022


meninmenin

6 1

A przynajmniej wielkie tablice informacyjne powinny prowadzić przyjezdnych na P&R juz od Gasek (na kazdych światłach, żeby mieli czas przeczytać). Te wielkie tablice powinny informować, ze parking jest darmowy. I prowadzić za rączkę na każdym skrzyżowaniu. Stawiam $$$ przeciwko orzechom, ze 85% WPI nie wie, ze cos jest na Stokłosach, oni tamtędy jeżdżą tylko pod ziemia. 19:23, 23.03.2022


xxxxxx

1 1

Moim zdaniem to problemy są dwa: ludzie się przyzwyczaili, bo patrząc po mapie (rzadko bywam w Piasecznie) to dojazd z niektórych części Piaseczna wydaje się porównywalny czy do Tesco czy do P&R Stokłosy, drugi problem to jest wielu mieszkańców, którzy albo nie zakupili miejsca w garażu albo mają więcej samochodów na rodzinę niż zakupionych miejsc parkingowych. Oczywiście inaczej ma się sprawa z mieszkańcami Konstancina bo dla nich Metro Kabaty jest najbliżej. Ale może w takiej sytuacji pomyśleć o większej liczbie autobusów. 22:02, 27.03.2022


ss

12 3

Miasto mogło wybudować garaż pod pętlą i nad tunelem na terenie miasta. Należałoby wrócić do idiotycznych pomysłów przedłużenia metra pod lasem tak z 2 stacjami w Piasecznie z parkingami i centrum handlowym, może w wersji oszczędnej z jednym torem. Tesco było kiedyś istotnym elementem miasta oferującym duży wybór mięsa, warzyw,.... w lidlu tego nie ma nie mówiąc o żabkach, a Kabaty to duże miasto, ale z głupimi ludźmi jak to wszędzie bywa.
Urbaniści (prawdziwi) nic nie planują, bo obecnie u nas nie ma takich oczekiwań i nawet zlikwidowano ten wyraz - nie ma na politechnice urbanistyki...i faktycznie miasto oddało władzę deweloperom na życzenie radnych i polityków. 11:30, 19.03.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BoomBoom

3 13

Tesco było, ale się zmyło z Polski. Przestań już płakać. Gdyby nie deweloperzy to byś tu nie mieszkał. 16:40, 19.03.2022


ss

7 1

Boomie - każesz mi być wdzięcznym deweloperom którzy słusznie robią biznes i są pożyteczni, ale co z władzami, którzy nie umieją zapanować nad miastem ---komuna umiała wytyczyć nową zabudowę (Ursynów), nowy układ urbanistyczny z osią komunikacyjną --- na zachodzie też nowa duża zabudowa jest dopuszczalna tylko na wskazanym, rozplanowanym z komunikacją i szkołą terenie. My nie jesteśmy cywilizacją zachodnią. Tesco nie istnieje, HIT też ale duże centrum handlowe przydałoby się z dojazdem metrem (bo AUCHAN takiego nie ma) z wielkomiejską ofertą handlową jaką żabka nie będzie. Obecnie miasto nie stać intelektualnie na budowę HALI MIROWSKIEJ - ale stać na bazar na pętli autobusowej. 21:44, 19.03.2022


atsats

10 0

~Boom akurat się mylisz, bo deweloperzy, to zaczęli ładować swoje obesrane dzieła w parki i place zabaw, na osiedlach ZAPLANOWANYCH I POSTAWIONYCH przez "tą złą komunę".
No ale wiadomo, że dobry pan deweloper, co sprzedaje klitkę 40m2 okno w okno za jedyne 600 000zł "blisko metra świetnie skomunikowaną". 20:09, 20.03.2022


meninmenin

3 1

S., ale przecież władze miasta sie nie biorą z kapelusza. Nie było tez żadnego puczu. To skąd sie wzięły władze Warszawy? Te wladze, które pozwalają deweloperom robić co chcą, te, które uchwalają opłatę za śmieci o 300% droższą niz w Brukseli? No skąd sie one wzięły? 19:18, 23.03.2022


urodzony na Ursynowiurodzony na Ursynowi

14 20

mieszkancy piaseczna i konstancina dojezdzajdzie komunikacją zbiorową. Ursynów to nie parking.
walczcie o tramwaj lub jakąś kolej a nie zaśmiecacie Ursynów i powietrze wokół swoim przyjazdem. Zmieńcie pracę na pracę w swoim miasteczku, wsi a nie zabierajcie miejsc pracy rodowitym Warszawiakom.
Tyle w temacie 12:51, 19.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DarkDark

4 8

RODOWITYM hehehe no przestań, od kiedy? Te WPI to są właśnie byli Warszawianie, którzy przeprowadzili się pod miasto, bo cisza i spokój, ale sprawy mają cały czas w mieście. 08:55, 22.03.2022


meninmenin

2 1

Dark, warszawian i warszawiak piszemy mala litera. Pani w szkole nie nauczyła? Ja rozumiem, ze mieszkaniec Kaczych Dołów tego nie używa, ale ty? 19:11, 23.03.2022


DarkDark

3 6

Hahahaha WPI :D Przedłużyć metro do Kąstańcinija! Albo do Gury Kawalerii! Albo zostań w domu! 08:54, 22.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarkDark

4 13

Drodzy. W Niemczech od 30 lat nie ma wjazdu do danego miasta dla aut spoza tego miasta. Tylko tam jest wielki P+R na każdej pętli komunikacji pod miastem. Przecież to oczywiste, że tam, gdzie było Tesco powinien być wybudowany ogromny P+R - toż to końcówka metra! A nie bloki dla kolejnej hołoty psowo-bąbelkowej. A już na pewno nie galerie handlowe, teraz wszystko kupuje się w necie, a towar na balkon dostarczają drony. Zresztą większość rzeczy jest tylko pożyczona. Pozdrowienia z roku 2030. 08:58, 22.03.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

meninmenin

1 1

Wez, głupot nie opowiadaj. Po co sie kompromitować?! Niemieckie miast sa otwarte dla obcych samochodów. Kazdy spełniający normy spalinowe, może wjechać do centrum. Nalezy jednak miec niemiecka nalepka ekologiczna, ktora obowiązuje od grubo ponad 10 lat. Załatwienie nalepki trwa 10 min, robi sie ja w stacjach kontroli pojazdów na podstawie WIN (nie oglądają samochodu, tylko dokumenty i WIN określa jaka nalepka ci sie należny). Jeśli masz stary samochód, to gorzej. Każde miasto samo określa które moga wjechać, czyli 1, 2, 3, 4, 5, 6 - czesto w Warszawie widac te nalepki na szybach używanych aut. 19:08, 23.03.2022


JanJan

1 0

"...bloki dla kolejnej hołoty psowo-bąbelkowej"
Oto mowa miłości, a zaczęło się tak ładnie, od "Drodzy". 11:52, 30.03.2022


YoloYolo

1 1

Ale to że przez nich nie mozna było zrobić zakupów kiedy jeszcze Tesco działało to im nie przeszkadzało. A teraz kiedy darmowy parking im zamknęli to płacz. Macie autobus żeby tu dojechać z Konstancina ...snoby. 19:02, 28.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pozdrawiam buraków Pozdrawiam buraków

2 1

Bardzo wam tak dobrze, było Tesco dziadostwo narzekało, że syf, głośno, jak się dało to narzekali.
Tesco chciało uporządkować teren źle.
Tesco się zamknęło też źle.
Teraz dojeżdżajcie na drugi koniec miasta po zakupy i stójcie w korkach i kolejkach. 15:33, 29.03.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%